woensdag 5 december 2012

"Sinterkerst" en tutorial gift enveloppe

Zoals beloofd ben ik hier nog even.
Een spannende dag voor de kinderen, sint op school en misschien vanavond
ook nog wel bij hen thuis.
Deze blogpost is een beetje een mix van sint en kerst vandaar de titel.


Voor het hoofd van onze school, iemand die altijd voor iedereen klaar staat op alle gebieden,
maakte ik deze gift enveloppe met daarin een kaart en een klein presentje.


Dit is ook weer dezelfde enveloppe als de enveloppe die ik maakte voor Eefie.
Het sleutelgat is gemaakt van kurk met de Tim Holz stans.
Deze kaart van Sint maakte ik erbij.


De basis is zwart cardstock daarop een ribkarton mat uit een pak speculaas...hoe heerlijk ruikt dat!

Deze sint vond ik op internet in de vorm van een aankleedpop.
De mantel is dus iets verhoogd opgeplakt, onder de mantel heeft hij het Grote Boek nog vast maar helaas
zie je dat nu niet.


Een gedichtje hoort er natuurlijk bij.

Als je goed kijkt zie je dat ik de randjes van het zwart cardstock heb bewerkt met rubb 'n buff goud.
Mooi spul is dat, ik kreeg het vorig jaar van Kethy op mijn verjaardag.
Er stond achterop geschreven dat ik er wel haarlak op moest spuiten om te fixeren....kunnen jullie je
voorstellen hoe dat bij elkaar ruikt haha.


Het schildje heb ik met touw opgehangen aan een tak.
De takken komen van een boom stans van Tim Holz ook gekregen van Kethy.
Ik heb de takken bewerkt met distress poeder vintage foto en het sneeuwlaagje er op gemaakt met gesso.
Laat die maan vanavond maar schijnen door de bomen!


Vorige week werd ik verrast met een grote enveloppe van de Sint?
Die lieve sint bleek niemand minder dan Eefie te zijn, ze heeft surprises gepost kijk maar eens hier op haar mooie blog. Dat had je niet moeten doen Eefie....maar het is wel erg mooi!
Twee pakjes; eentje met een hand gemaakte houten ster, de ander met een klei huisje.


En dit zat er in kijk maar mee......



Zo leuk bedacht allemaal!
Het lijkt net alsof de kinderen op de kaart het klei hartje dat aan het kant hangt ook mee gebakken hebben.
De kaart vind ik zo schattig, misschien wel leuk voor jullie om mee te nemen als plaatje.


Dank je wel Eefie voor deze lieve surprise, je bent een grote schat!!!!!

Belofte maakt schuld.
Ik had jullie nog een tutorial van mijn gift enveloppe uit deze blogpost en deze post voor Eefie beloofd.
Ik heb er een collage van gemaakt anders stonden er wel heeeeel veeeeel foto's in deze post.
Bekijk de collage foto's zo: eerst links boven, daarna rechts boven.
Vervolgens: links onder en daarna natuurlijk rechts onder.
Neem altijd een rechthoekig stuk papier, welke maat maakt niet uit, je enveloppe wordt daardoor
alleen maar kleiner of groter kijk maar...


1. Leg je papier met de gekleurde ( of dessin) kant naar beneden voor je neer.
2. Vouw het papier in de lengte dubbel..
3. Vouw het papier daarna in de breedte dubbel.
4. Vouw rechts boven ( de kant waar alle losse punten zitten)  alle 4 de hoekjes even tegelijk een stukje om, zo weet je zeker dat alle hoeken straks gelijk zijn.


5. Vouw het hele vouwsel open en leg het met de gekleurde kant naar beneden voor je neer. Vouw alle 4 de hoekjes nu naar binnen.
6. Vouw daarna de twee onderste hoeken precies tegen de midden-vouw aan.
7. Doe hetzelfde met de twee bovenste hoeken
8. Draai het vouwsel om zodat de gekleurde kant naar boven ligt.


 9. Vouw het onderstuk nu precies tegen de midden-vouw.
10. Doe hetzelfde met het bovenstuk.
11. Vouw de rechter punt naar voren, je ziet zelf wel hoe ver.
12. Vouw de linker punt even ver naar voren. De twee punten mogen overlappen maar dat hoeft niet.
En.....klaar is je gift enveloppe!

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Bedankt voor al jullie leuke reakties, ik lees ze altijd met veel plezier!
Als je vanavond nog sinterklaas gaat vieren , geniet er van!










31 opmerkingen:

  1. Dit is allemaal even lief: het geschenk dat jij maakte voor het hoofd van de school, het cadeau van Eefie en je tutorial zodat ook anderen het kunnen maken. Dat past allemaal perfect bij zo'n dag als vandaag ;)!

    Ik wens je een hele gezellige Sinterklaasavond toe! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Maia,

    Wat een duidelijk uitleg. Dat plaatje is zeker schattig!Het is een echte sint/kerstpost geworden.

    Voor jou en je familie een heeeeeeeeeel fijne avond


    lieve groetjes
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Way en mooi cadeautje maakte je voor je "baas", af en toe in het zonnetje gezet worden mag op deze dag wel.
    Je ttorials zijn zo leuk, de vouwtechnieken vind ik leerzaam:) ha, ha maar echthoor, sosm gebrik ik er weer wat van.
    Wat leuk dat je wat uurtjes in de klas mag...wel aan jezelf denken hoor, en dat fietsen moet toch ook zo heerlijk zijn...je gaat weer genieten van wat vorig jaar zo gewoon leek.
    Een lieve post heb je ervan gemaakt, helemaal passend bij december!!!
    Voor jou ook een heel fijne avond.
    Een mail naar je is in de maak:)

    Lieve groetjes vanaf hier,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sorry voor de fouten, mijn toetsenbord blijft hangen, als ik snel typ dan mis ik letters of het gaat door elkaar:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allemaal kadootjes,hoort helemaal bij 5 december!Een leuk presentje heb je gemaakt voor jullie hoofd van de school.De verpakking is alleen al schitterend!De uitleg
    duidelijk,ga ik vast een keer proberen.

    Fijne sinterklaasavond,
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jij bent van de leuke kadootjes zie ik.
    Wat heb je dit weer schattig gemaakt Maia!
    Veel plezier vanavond,,,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooi kadootje heb je gemaakt voor het hoofd van de school
    en dan nog zulke leuke spulletjes ontvangen
    en ook nog een heel duidelijke tutorial van de gift-envelop
    meis het kan gewoon niet op
    een hele leuke blogpost vandaag
    dit hoort echt bij 5 december
    een hele fijne avond

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie sintkaart, daar word ik blij van! En zo grappig dat je het papier hebt gebruikt van een pak speculaas, zo ruikt 'ie inderdaad ook helemaal naar Sinterklaas, haha. Goed idee!! Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel leuk zo allemaal


    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een enig bericht weer Maia, het is altijd weer genieten om hier langs te komen en vandaag is het net of ik de speculaas al ruik ha ha ha! Vind je Sint-cadeautje echt enig geworden, zo leuk met dat ribbelkarton! Dan nog die prachtige cadeautjes die je hebt ontvangen, erg leuk en helemaal in de sfeer van vandaag! Geniet straks lekker van het etentje! Liefs, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterend Sint kado!!! Ziet er super mooi uit!!! En je verhalen zijn altijd genieten!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je weer mooie kadootjes gemaakt en gekregen Maia! Je Sintkaartje vind ik erg mooi, leuk dat je er ribbelkarton uit een speculaaspak voor hebt gebruikt, heel toepasselijk!
    Bedankt voor de tutorial, je hebt dit heel duidelijk uitgelegd.
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Maia,
    Wat heb je een leuk 5 december kaartje gemaakt zeg. Dat zie je niet zo vaak. Je bent ook goed verwend zie ik. En bedankt voor de tutorial. daar ben ik altijd voor in. Erg handig om te hebben. Fijne avond,
    groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Maia,
    wat een leuk bericht weer om te lezen! En je Sintkaartje is erg leuk! Ja, dat is gek, ik heb vandaag veel gedacht aan vorig jaar op de basisschool. Op 5 december moesten we altijd op tijd op school zijn, half 8, om het plein te versieren het podium klaar te zetten, de muziekinstallatie klaar te zetten, de Sint ontvangen, kinderen hun surprises in de klas laten brengen etc etc.
    En nu dus niet meer van dat alles. Vreemd, hoor. Niet minder druk trouwens, maar met heel andere dingen!
    Erg lief van Eefie om jou zo te verrassen!
    Thuis komt Sint natuurlijk wel: we zijn allemaal erg lief geweest het afgelopen jaar ;-) Maar hij komt zaterdag pas....
    Leuk die enveloppe die je laat zien. Altijd handig om een voorbeeld terug te kunnen zien.
    Groetjes,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super gaaf kaartje met een mooie flop bedankt voor de uitleg...en weer lekker verwent ook.
    doegggggg,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk kaartje.
    En je tuut is duidelijk.
    Een mooie envelop om geld of kado bon te geven.
    Jij ook een fijne avond.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Maia,wat ben je goed verwend door Eefie,attent hoor en wat lief dat je de mooie envelop zo duidelijk uitlegt,dank je wel daarvoor! Je sintkaart is een toppertje,leuk met een speculaas/haarlakgeurtje ;)hihi,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. lief het plaatje van die 2 kindjes en wat een leuke sint-kaart. Mooi zo dat sleutelgat.
    Het ge-sint was gezelllig (maar ook wel weer blij dat die goeie man weer naar huis gaat hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat weer mooi gemaakt.
    Je uitleg is heel duidelijk, leuke envelop.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Maia, wat prachtige spulletjes heb je weer gemaakt, en ook ng zulke leuke kadootjes gekregen !!
    Zoooo lief die foto met die twee kindjes die aan het bakken zijn, het is werkrlijk net of het hartje van die kindjes komt :)
    Bedankt voor de duidelijke uit leg van de envelop vouwen !!
    Nog een hele fijne avond.

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige creaties heb je gemaakt.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een prachtige sinterklaaskaart heb je
    gemaakt! en de tutorial van de envelop is
    ook super!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een gezellige en leerzame post heb je er van gemaakt. Ik heb al een envelopje geprobeerd .. ziet er erg leuk uit. Die moet ik zeker onthouden. Bedankt voor de tutorial. Wat een leuke Sint-kaart heb je gemaakt .. jij zit ook vol leuke ideeën he.
    Sinterklaas heeft inmiddels het land weer verlaten .. dus we gaan ons klaarmaken voor de kerst.

    Liefs, Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi hoi

    wat een werk wat een werk maak je er toch weer van. allemaal stuk voor stuk super.
    Hier is pakjesavond goed verlopen en niemand van ons hoefde mee met de sint.hihi. Hij heeft ons goed bedeeld en het was echt een heerlijk avondje zo met het gezinnetje.
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk om het slot van kurk te doen, geeft een leuk effect! Leuk die cadeautjes die je kreeg, het plaatje is leuk erbij!
    Bedankt voor de tutorial en je koffiefilterkaartje hieronder is ook mooi geworden, ik had de pin van de week opgeslagen om ook eens te doen, leuk!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bedankt voor de uitleg hoe je de giftenvelop maakt!! Wat een leuke sinterklaas kaart, mooi met het golfkarton. De Sint was gezellig nu op naar de Kerst.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat laat je ons meegenieten van al het moois zeg! Heerlijk. Dank voor je overduidelijke tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Maia wat maak je toch een werk van alles. Niet mis die tutorial over het envelopje. Ik bewonder je doorzettingsvermogen om zoveel posten te plaatsen. Super gewoon! Ik wens je fijne dagen! Ga zo door! Xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk allemaal, de sint kaart, jouw gekregen cadeautje, de tuto.... Prachtig! Bedankt ook voor je bezoekje bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Maia wat weer mooi allemaal en wat leuk gemaakt. Ik lig nu zelf met erge rugklachten stil op de bank of bed aan de morfine en ga donderdag voor de scan, geniet met volle teugen van alle mooie dingen die gemaakt worden. Heb nu wel tijd om even te Bloggen. Liefs Dana xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Maia,
    Wat heb je weer een leuke post gemaakt, ik was nog niet in de gelegeneid geweest om deze goed te lezen. Maar nu zit ik ziek thuis, heb geen stem en heb al een aantal dagen koorts. Flink balen dus maar goed wel tijd om te bloggen. Wat lief dat je voor je directeur zo'n mooie attentie gemaakt heb, dat heeft ze ook wel verdiend. En wat superlief dat je deze vouwtechniek weer met ons wilt delen. Ga het zeker een keertje proberen. De post die je gekregen hebt van Eefie is echt geweldig. Wat een mooi plaatje, deze heb ik even opgeslagen want die komt vast ooit nog eens van pas. Ik zal je binnenkort eens even mailen want ik ben wel erg benieuwd hoe het nu met je gaat. En hier is ook weer genoeg gebeurd om wat over te vertellen dus houd je mail maar even in de gaten. Tot snel.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen