zondag 18 september 2011

Kaart met labels van een papieren boterham-zakje

Vanaf vorig jaar zit ik op school in de feestcommissie samen met nog twee andere collega's.
Een van die collega's is de trotse vader geworden van een zoontje Siem!
Daar moest natuurlijk iets voor gemaakt worden toen we met een groepje afgevaardigden op
kraamvisite gingen.


Het idee om een koker te gebruiken zag ik in de nieuwste cards only. Ik heb daarvoor een grote
Pringles bus genomen.


De bloem op het deksel hebben jullie al gezien in een van mijn vorige posten met de bloemetjes tutorial.
De grootste bloem maakte ik met een creatable stansje.


De baby silhouetjes komen van internet en het touw, waarvan jullie de klosjes zagen in mijn post over The Great Dixter garden, komt dus uit Engeland.
De labeltjes heb ik gestempeld met de Eline stempels, ik heb daarbij alleen de buitenrand geïnkt zodat ik er nog een tekstje in kon plakken. Daarna de binnen randjes nog even met zwarte stift geaccentueerd.
In het busje zitten twee paar kleine babysokjes.


Dit was het geboortekaartje van Siem...........heerlijk stoer dus!


Om een beetje in die stijl te blijven maakte ik deze kaart erbij.
Deze kaart doet ook mee met de challenge bij Kreateja waarvoor de opdracht is maak een labelkaart.


De kaart is gemaakt van een wit papieren boterham-zakje.
Die kun je leuk op verschillende manieren gebruiken kijk maar eens bij mijn links onder het kopje "hoe maak je het".
Ze zijn volop verkrijgbaar hier in de winkel, als er interesse voor is laat me het maar weten dan
kijk ik of ik iets kan regelen.
Ik heb de basis dus gemaakt van 1 zakje, eerste alle losse onderdelen gemaakt van designpapier of stukjes behang van de bouwmarkt . Die leg je er eerst los op om te kijken in welke volgorde je alles moet plakken.
Alle randjes heb ik ook eerst bewerkt met een zwart cat's eye inktblokje.
Plak daarna ook de bovenste flap van het zakje aan de twee zijkantjes met een dun stukje tape vast zodat er een pocket ontstaat. Je hebt nu twee pockets. Ik heb de hoekjes ook nog vast geniet omdat dit ook leuk bij het geboortekaartje paste.
De achterkant van het geheel heb ik afgewerkt met blauw cardstock voor de stevigheid.


Voor de labels heb ik ook plaatjes van internet gehaald.
Achter het grootste plaatje zit een mini envelopje met daarin een leuk geldbedrag, achterop heb ik ook geschreven van wie dit cadeautje komt zodat ze de kaart in een plakboek kunnen plakken en toch nog zien van wie het afkomstig is.



Deze coin envelopjes vond ik ook in Engeland in een dollar store.
Ik zag op het blog van Linda dit leuke ideetje, echt genieten haar blog als je het nog niet kent neem er maar eens een kijkje!


Na een redelijk zonnig dagje is het net gaan regenen hier, lekker weer om nog even verder te gaan
met mijn volgende opdracht alweer een babykaart voor een jongetje van een andere collega.
Zo blijven we lekker bezig!

Alle nieuwe volgers weer hartelijk welkom, fijn dat jullie mijn blog de moeite waard vinden.

Er is ook nog een hele leuke blogcandy bij Riddersholm design.
Klik maar eens op de button bij mijn links.
Dit is echt super mooi scrappapier dus waag ook een kansje.























34 opmerkingen:

  1. Ohhh...wat een originele verpakking van een lief cadeautje...en eigenlijk is verpakking niet eens het juiste woord. Dat klinkt zo als een omhulsel, maar ook de buitenkant is hier een feest! Ik bewonder je creativiteit!!!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt geweldige babycadeautjes Maia! Het past allemaal zo perfect bij elkaar, echt een prachtig setje om te geven (én voor de ontvanger om te krijgen!). Super! Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Maia, mijn complimentjes !!!! Dit ziet er super uit !! Ik heb hier ook al heel lang zo'n bus in de la liggen en nu weet ik wat ik ermee ga doen ! Bedankt voor dit super idee !
    Groetjes Berdien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Maia, bedankt voor je lieve reactie, leuk als je overeenkomsten leest...wij onderwijsmensen zijn soms heel bijzonder.
    Wat een leuke manier om een cadeautje origineel te maken, ik gebruik ook vaak theebussen van oplosthee, die zijn iets lager en ik spaar ze bij voorbaat voor leuke knutsels.
    Je kaartjes met als basis boterhamzakje is ook zo leuk, wat kun je toch veel met niets.
    Je collega zal heel blij zijn met deze leuke presentjes.

    Geniet nog even van de avond, fijne week.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk origineel idee om zo'n bus te gebruiken! Heb ik weer wat inspiratie bij je opgedaan... En het past allemaal zo leuk bij elkaar! Mooi gemaakt weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat maak jij toch mooie dingen!! Van een Pringles-bus nog wel. Leuk idee! Hoewel het me nooit zou lukken zoiets moois na te maken. Bijzonder ook dat je veel spulletjes uit Engeland hebt, dat maakt het toch weer ietsje aparter!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat mooi gemaakt, de kadoverpakking (bedankt voor het idee van de Pringles bus) en de kaart, prachtig!

    Fijne week!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een uitvinding en wat een schitterende kado's zeg, super leuke details erin verwerkt!!!

    groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee dat kaartje van een boterhamzakje, je moet er maar op komen!
    Groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het is prachtig maia wat je hier allemaal weer laat zien!
    ben ook weg van de boterham zakjes!!!
    een fijne avond maia!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super mooie creaties, prachtig gemaakt. Ook een super leuk idee om een bus pringels en ook nog boterhamzakjes te gebruiken. Een heel leuk en origineel cadeau!
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gedaan weer en weer zo mooi uitgelegd ook.Je collega was er vast wel heel blij mee!Super origineel zeker!
    doeggg,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig wat een leuke creaties heb je gemaakt waar een Pringelbus al niet goed voor is, een wat heb je dat weer helder uitgelegd, ga het zeker eens maken, ik heb namelijk net een heel pak boterhammenzakje gekocht dus je tutorial komt mooi van pas.

    gr.Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een leuke creaties heb je gemaakt

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi zeg, die boterhammenzakjes ken ik spijtig genoeg niet want het lijkt me wel leuk om te knutselen. Ik dacht eerst dat die bus was om een fles wijn in te verpakken, maar nee een pringles doos is te klein :-)

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk kraampresentje! en een prachtige bijpassende kaart. Gemaakt van boterhamzakjes, deze kun je zo ontzettend goed gebruiken voor b.v. boekjes, als envelopje op een lay out of zoals jij: een kaart! Helemaal leuk!!

    Fijne week, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. laat ik nou ook een kaart van een boterhamzakje gemaakt te hebben, maar ik kan het nog zien, hij is voor mijn dochter, ze heeft hem nog niet ontvangen en ze kijkt regelmatig naar mijn blog. De jouwe is super leuk! En je koker ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige creaties heb je maakt..heel apart!

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig cadeaupakketjes, daar zullen de kersverse ouders wel heel blij mee zijn. Ik vind de kaart met de tagjes en inschuifhoesjes erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke verpakking voor de sokjes en ook je kaart helemaal in stijl.
    groetjes jopie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige creaties heb je gemaakt! Vooral de pringles-bus vind ik erg leuk; die ga ik zeker een keertje gebruiken ;)

    Fijne dag! Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Meid wat enigggggggg!!! Van een boterhamzakje...nog wel.En die koker..ook superrrrr! Ik heb ook eens met kokers creaties gemaakt..maar niet zòn mooie als deze van jou.

    mooie foto`s allemaal en leuke uitleg.

    super bedankt.

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve maia, wat lief dat je me hebt getagd, is het met d of t, tja ik weet niet zo goed wat ik over mezelf moet zeggen, maar ik ga het proberen.
    Ik vind je boterhamzakje geweldig supper!!
    Je maakt erg mooie dingen en je hebt er veel volgers bij gekregen, het bloggen neemt wel veel tijd, he om ieder een berichtje te sturen.
    Ik hoop dat we dit bij elkaar blijven doen, met een aantal bloggers is het toch iets meer als alleen bloggen, zoals met jou, dank je wel voor je contact
    groetjes mina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow....wat een super originele kraamcadeautje !!!!!
    Wat een creativiteit !!Hier geniet ik mateloos van.
    en dan die kaartje.....nou ja zeg...je moet er maar op komen.
    Een vette compliment Maia.
    liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi hoi

    Ik sluit mij helemaal aan bij de dames boven mij.
    Geweldig

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ja ja als je toch eens een paar ton aan euries erbij zou hebben. Dan wist ik het wel met het huisje maar helaas. Maar is het niet heerlijk om te dromen.ik vind van wel.
    En ja hebben veel gemeen grappig hoor
    liefs thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geen wonder dat je alweer een babykaartje mag maken, je maakt ze gewoon véélste leuk! En helemaal super dat je de uitleg erbij gegeven hebt. Ik ben dan wel geen kaartenmaakster, maar je weet maar nooit! Bij zulke gave voorbeelden begint het zelfs bij mij te kriebelen!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ooooo wat gaaf ik wil dat ook wel!!
    Staat ook op mijn verlanglijst om een keer naar Engeland te gaan. Maar dan om naar ELO te gaan, daar treden ze nog op.
    Slaap lekker

    liefs Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh Maia, wat laat jij toch elke keer weer leuke reacties achter op mijn blog, jouw laatste reactie, zo leuk!! Hoe kan ik nou boos worden op JOU?! Hahaha......
    Ik vind wat je nu weer gemaakt hebt zo ontzettend leuk!!! Die pringless kokker is super en je kaartje....tja die is PRACHTIG MOOI!!
    Veel liefs Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heb je dit mooi gemaakt !! Echt een hele mooie kado-set zo alles bij elkaar. De kaart met de labels is ook gaaf ; leuk dat je meedoet aan onze challenge. Creatieve groetjes van Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super mooi cadeausetje heb je gemaakt!! En je labelkaart is helemaal geweldig :)
    En leuk dat je meedoet met de challenge!!
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een geweldig kraamcadeau zeg! En ik vind het ook zo leuk omdat je het geheel een beetje in de style van het geboortekaartje hebt gehouden, dan zal het bij de ontvangers zeker goed in de smaak vallen. Bedankt voor het meedoen aan onze labelkaart challenge bij Krea Teja. Groetjes, jeanet van der Lee

    BeantwoordenVerwijderen
  33. dat ziet er echt onwijs mooi uit! heel origineel ook!
    leuk dat je meedoet aan de challenge

    groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen