vrijdag 27 juli 2018

Reis journals Frankrijk

Zoals beloofd laat ik jullie vandaag de reis journals zien die ik gemaakt heb voor mijn twee wandelvriendinnen (ex collega's ) en mezelf.
We waren in april uitgenodigd in een vakantiehuis van een van hen in Serignan Zuid Frankrijk.
De andere twee gaven mij de vliegreis ook cadeau voor mijn verjaardag, te gek toch!
Super bedankt Erna en Lida, wat hebben we genoten samen!!!!!!
In mijn koffer zaten ook de drie reis journals die ik voor hen gemaakt had, ze werden enthousiast ontvangen. Ik heb daar veel foto's gemaakt. Deze foto's krijgen ze ook nog cadeau en in de winter gaan we samen de boekjes vullen met ons verhaal dat we nu kort opgeschreven hebben.
Dit zijn de drie journals


Ik volgde een tutorial van Rosa Kelly Scrapbooking  voor de basis en heb het formaat zelf wat aangepast. Ook de inhoud is een beetje veranderd.
Voor de liefhebbers dit is het tutorial filmpje


Zoals jullie zien zijn het drie ongeveer dezelfde journals alleen het gebruikte dessin papier is anders.
Alle plaatjes komen van internet en de houten figuurtjes op de voorkant zijn van Action en Xenos.
De journals zijn dichtgebonden met touw waar aan ik een fototoestel bedeltje gehangen heb.


Maak je een journal open dan zie je aan de linker kant een grote pocket gemaakt van witte boterham zakjes. Hier in heb ik Frans talige puzzels gedaan en wat voorbeelden voor handlettering.
In mijn journal zitten inmiddels heel veel folders en briefkaarten van de dingen die we bekeken hebben daar.


In het midden zitten drie uitklap delen gemaakt met enveloppen en kaarten, daar kunnen straks heel veel foto's op en in. Action had in die tijd veel stansen van Joy craft in de verkoop de koffer hier onder is er eentje van, die kwam dus mooi van pas.


Elke dag was speciaal zoals ik vantevoren al verwacht had....hopelijk kunnen jullie een beetje Frans, dit is zo'n mooie spreuk uit een Winnie de Pooh boekje.


Dit zie je als je de flappen opent, allerlei mooie plaatjes die eventueel nog vervangen kunnen worden door foto's of je kunt er foto's bij stoppen.



De flappen zitten hier onder nu links. Daar onder heb ik een grote pocket gemaakt waar een klein journal boekje in kon dat ik ook zelf maakte en daar boven zitten foto flapjes.


Dit zijn wat foto's van het journal boekje dat we nog moeten vullen met verhalen.




Aan de rechterkant zitten nog twee diepe pockets met tags hiervoor gebruikte ik kleine coin envelopjes ooit gekocht in Engeland.


 Nog even een blik op de andere kleur uitvoeringen.



Als je echt wil bekijken hoe het geheel er uit ziet moet je even naar onderstaand (vrij lang) filmpje kijken. Er zit namelijk nog veel meer in deze journals en het journal boekje. Als ik van alles foto's moet plaatsen zou dit blogbericht nog langer dan lang worden haha.....


Natuurlijk laat ik jullie ook wat foto's van onze reis zien, zoals ik al vertelde voor mij de eerste keer in het vliegtuig! Het is me reuze meegevallen. Je bent snel in een heel andere wereld....een wereld vol palmbomen en cipressen prachtig!
We vlogen van Weeze (Duitsland)  naar Beziers en werden daar door Lida opgehaald in haar leuke kleine autootje (vandaar dat plaatje in het journal zie filmpje ) Ze woont daar prachtig met zicht op het kerkje.
Wil je de foto's beter bekijken klik er dan een keer op dan vergroot je ze.


Serignan is een (toen nog) rustig Frans dorpje vlakbij het drukkere Valras.
We liepen elke dag wel een keer naar de markt om de hoek, prachtig omgeven door grote platanen.


Valras plage een mooie drukke badplaats maar toen wij er waren gelukkig nog rustig....
Langs de kust lopend kijk je aan de ene kant naar Cap d'Agde en de andere kant op zie je bij helder weer de Pyreneeën.


We gingen een dagje met de bus naar de mooie stad Bezier.
Veel mooie pleintjes, deuren, oude winkeltjes en een pracht van een Cathedraal boven de stad waar je een mooi uitzicht hebt.



Wat ook zo mooi was, we hebben in deze week drie prachtig beschilderde huizen gezien.
In eerste instantie denk je dat het echt zo is....maar zelfs de auto in de garage was geschilderd op de gevel zo knap!



We zijn een wandel clubje dus we hebben daar natuurlijk ook veel gewandeld zoals hier onder langs Canal du Midi. Vorig jaar zijn er helaas veel platanen gekapt omdat er een ziekte in zat.


Serignan plage was wat rustiger maar ook prachtig!
Rechts onder een fotootje van bij het sluisje in Villeneuve de Beziers.


En we sloten de vakantieweek natuurlijk af met de allerlekkerste cappuccino met echte slagroom op terras bij de markt in Serignan.


Zijn jullie al een beetje in de vakantie stemming?
Dat was ook de bedoeling.
Fijne zomer en/of vakantie allemaal en tot de volgende post.

13 opmerkingen:

  1. Wat gaaf die boekjes! Zo blijft die bijzondere reis nog langer hangen! En leuk dat jullie ze samen gaan vullen. Dat is vakantie napret ten top,!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie albums heb je gemaakt Maia. Perfecte cadeautjes voor een perfecte vakantie. Je foto's van Sérignan en omgeving bregen bij mij mooie herinneringen terug. Het zijn allemaal plaatsen waar wij ook een aantal keer op vakantie zijn geweest. Gaan jullie de journals maar vullen met de verhalen en foto's...de herinneringen blijven in je hart.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's van een gezellige vakantie, je hebt 3 prachtige journalist gemaakt, leuk om daar alles in te bewaren, ik vind die tekst van Winnie de Pooh zo leuk, Frans was mijn favoriete vak op de middelbare school. En nu zit je weer heerlijk in Engeland, wij gaan over 4 weken, ik hoop dat het dan wat koeler is.
    Ansx
    p.s Ed heeft echt 6 hele weken vakantie..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Dan hebben we weer wat gemeen Ans, mijn favoriete vak op havo was ook Frans!
      Heerlijk echt 6 weken vrij te hebben dat zit er bij ons toch vaak niet meer in. Geniet en ik hoop inderdaad dat het over 4 weken beter uit te houden is....of ga gewoon naar Engeland bij de zee....ook 27 graden maar heerlijk zee windje overal.

      Verwijderen
  4. Wat leuk die reis journals, en prachtige foto's laat je ons zie van jullie vakantie.
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Maia, wat een prachtige journaals heb je gemaakt!! Wat een aandenken!! En dan zelf vullen met folders, tickets, kaartjes, bonnetjes, foto's... zo leuk! Ik bewonder je daar in, hoe je het allemaal verzint. Ook al kijk je natuurlijk ook filmpjes, je moet het wel voor elkaar krijgen en bedenken.
    Ik zit hier met 3 ventilatoren en heb het nog stikheet. Het is hier 29,5 graden. Niet normaal. Zo meteen naar en client en daarna zet ik de deur weer open... Niet dat dat vel helpt, maar het is buiten iets minder warm dan binnen.
    En vakantiegevoel, zeker, ook als ik aan het werk ben. Als je dit soort temperaturen dan denk je dat je droomt als je aan het werk bent, hihihi.....onze vakantie begint over ruim 4 weken. Nog even doorbuffelen dus....
    Liefs en geniet van jouw vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke journals heb je voor jou en je vriendinnen gemaakt!...leuk om te vullen met foto's en verhalen van de vakantie is een leuk aandenken voor later.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh Maia, wat heb je er veel werk van gemaakt, ik vind ze geweldig! Leuk met alle flapjes en pockets, je hebt de journals ook zo mooi afgewerkt. Wat heerlijk zo met z'n drieën vakantie vieren, de foto's zijn ook prachtig. Ik moet alleen bekennen dat ik de auto in de garage niet kan ontdekken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Annerieke, ik dacht dat ik daar ook een foto van had genomen.....helaas niet dus!
      Dank voor je bezoekje!

      Verwijderen
  8. Wouw je journaal boekjes zijn toppertjes geworden! Wat een werk Maia en wat eennapret als ze met foto's gevuld gaan worden, heerlijk hoor zo'n vakantie voor jezelf! Ik ben een beetje laat op bezoek, maar het is binnen wel 35 graden bij mij en ben blij als het voor de nacht afkoelt naar een graadje of 29...snikheet dus en ben vaak oververhit, pak de fiets nog vaak savonds om af te koelen.
    Maar ik klaag niet hoor wat een zomer, daar hoef ik geen vliegreis voor te boeken en probeer zoveel mogelijk te genieten! Nog 12 dagen en dan heb ik vakantie en hoop dat het mooie weer niet op is al is iets minder heet niet erg, hihi
    Fijne vakantie!!!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben net terug van vakantie en kom even je prachtige boekjes bewonderen. Wat een werk, ze zien er geweldig uit. Heel mooi gemaakt met alle leuke details! Spannend de eerste keer in een vliegtuig maar je bent er inderdaad heel snel als je tenminste geen vertraging hebt. haha. Mooie sfeervolle foto's heb je gemaakt. Geniet nog van het mooie zomer weer en een fijn weekend. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze had ik dus blijkbaar ook gemist, fijn het nu toch nog te zien, ook weer zo'n beauties die reisjournaals! Maken de herinneringen aan jullie mooie reis nog veel toffer zo!
    leuke tekst van WInnie!

    BeantwoordenVerwijderen