zondag 22 januari 2012

Tutorial mapje vouwen

Zoals beloofd krijgen jullie hier de tutorial van het mapje vouwen.
Dit is de basis van het mapje dat ik maakte voor 50 jaar getrouwd ( kijk in mijn vorige post).


Je kunt het mapje vouwen in verschillende maten.
Mijn mapje heb ik gevouwen op een A 3 formaat.



Leg het vel papier in de lengte voor je neer.
Vouw een randje om aan de boven- en de onderkant foto 2
Draai je vel papier om en vouw het nu dubbel foto 3


Klap het papier open en vouw de onderkant naar boven zodat je ongeveer 3 mm van de middenlijn
uitkomt foto 4 .
Doe hetzelfde ook met de bovenkant, vouw tot ongeveer 3 mm van de middenlijn foto 5.
Vouw weer open zie foto nr. 6


Leg het papier (voor het gemak) in de breedte voor je neer en vouw een hoekje om,
bij nr. 7 zie je het resultaat.
Doe dit ook zo met de andere drie hoeken zodat je uiteindelijk nr. 8 krijgt.
Vouw 1 hele zijkant naar binnen, zie plaatje 9.


Vouw de andere zijkant ook naar binnen plaatje 10
Draai je hele papier weer om plaatje 11 en leg het weer in de lengte voor je neer
Vouw een stukje van de bovenrand om , je moet zelf even kijken wat je mooi vindt.


Op foto 13  zie je iets beter de twee hoekjes waaronder je dadelijk de rest moet stoppen.
Vouw de hele onderkant nu even over de twee hoekjes heen naar boven dubbel foto 15


Stop de punten nu onder de onderliggende hoekjes zoals te zien is op foto 16
Foto 17 is nu het resultaat aan de ene kant.
Foto 18 is het resultaat aan de andere kant.


Nu vouw je het dubbel en tadaaaaaa klaar is je mapje!!
Ik heb foto 17 als buitenkant van mijn mapje gebruikt maar je kunt het mapje ook de andere kant
op dubbel vouwen zodat je foto 19 en 20 als buitenkant van je mapje gebruikt.

Er passen nu 8 tags in je mapje kijk maar even mee op de volgende foto's.
Ik heb voor de duidelijkheid witte papiertjes geplaatst op elke plaats waar een tag kan komen.








En....oeps ben er nog twee vergeten zie ik nu....want onder de driehoekjes bovenaan op de laatste foto kun je ook nog twee tags stoppen. Dit zie je aan de buitenkant van mijn mapje 50 jaar getrouwd.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor jullie.
Als er nog vragen zijn stel ze gerust, mijn mailadres staat bij mijn profielomschrijving op dit blog.

Tip: probeer dit vouwsel eerst uit met een rechthoekig a4 velletje printpapier of zo.

Veel succes en mochten jullie hier mooie creaties mee maken dan hoor ik dat natuurlijk heel graag!













39 opmerkingen:

  1. Lieve Maia,
    wat een leuke tutorial!!!
    Dat ga ik zeker eens proberen, maar het ziet er wel een beetje lastig uit volgens mij.
    Denk dat ik het echt foto voor foto moet gaan proberen.
    Wat een ontzettend leuk idee!
    Hoop dat alles goed met je gaat.
    Hele fijne Zondag,
    Liefs van Michelle :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig geheel, geweldig met die foto!!! Super uitgelegd!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel duidelijk dan je wel voor het uit leggen!
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is heel duidelijk uitgelegd maar het lijkt erg moeilijk,net als bovenstaande wordt het foto voor foto.....

    Maar dank je wel!

    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Elly en Michelle het ziet er moeilijker uit dan het is...probeer het maar eens stap voor stap echt helemaal niet moeilijk!
      Succes , groetjes

      Verwijderen
  5. Nou ik denk dat zelfs ik dit nu maken kan met jouw super duidelijke uitleg ;-)
    Dank je wel!!!
    Liefs Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat helder en duidelijk uitgelegd Maia, ga het opslaan in mijn TTD mapje.

    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je voor de tutorial Maia, heel duidelijk met die foto's!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moooiiiiiiiiiii ... je staat al bij mij in de Pinterest. Ik ga hem binnenkort uitproberen.

    Bedankt voor de leuke en duidelijke uitleg.

    Lieve groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel duidelijk bedankt!!
    Wat is dit prachtig.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor de duidelijke uitleg.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hallo maia
    alweer een tijd geleden, zie dat je al weer wat bent opgeknapt, heb je blog wel steeds gevolgd dus geheel op de hoogte, wat een verhaal zeg, ben blij dat er vooruit gang in zit,
    lieve groeten mina
    ps volg je mijn blog nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jee wat heb je dat gaaf gemaakt zeg...en een hele duidelijk uitleg zo met stap voor stap foto's !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Maia

    Prachtig mapje zeg,ik ga het vast en zeker een keer proberen.

    Groetjes Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke tutorial!
    Ik heb niet zo veel meer gemaild en geblogd sinds ik bevallen ben 9zal je niet verbazen denk ik, toch?). Zo langzaam maar zeker begin ik mijn "gewone" leven weer stukje bij beetje op te pakken. Ben helaas gestopt met het geven van (gekolfde) borstvoeding, maar dat geeft wel veel rust. Ik hoop dus vanaf nu ook weer iets fanatieker te bloggen reacties achter te laten. Hoe gaat het met je?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Maia,
    Loop weer een beetje achter met reacties geven. Maar wil je even laten weten dat ik je mapje echt heel erg mooi vind. Wat een superleuke creatie en het is helemaal super dat je de techniek met ons wilt delen. Leuk hoor, ik ga het zeker een keertje proberen. Ben nu even druk met het maken van kraamcadeautjes voor mijn vriendin. Ze is vandaag bevallen van een dochtertje. Helemaal leuk en dan wil je niet met lege handen aankomen.
    Wat fijn dat je langzaam maar zeker toch wat vooruit gang ziet met je rug.
    Lieve groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oei dit moet ik nog eens héé goed bekijken, ik snap er niets van hahahaha! maar daar ga ik eens voor zitten! bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dankjewel Maia voor de tutorial, je ziet het zeker als ik hem maak!!

    Fijne week
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Mia,

    wat een leuk mapje en volgens mij is het een heel duidelijke uitleg. Toen ik alles bekeek, dacht: dat ga ik dan eerst wel met een gewoon A4 tje proberen en toen las ik onderaan je tip....lachen!
    Ik heb zo'n zin om dit soort dingen eens te proberen, maar nu gaat mijn energie eerst even in mijn nieuwe baan zitten. Als ik een beetje gewend ben ga ik echt wat anders doen dan kaartjes.
    Deze ga ik zeker onthouden. Ziet er niet al te ingewikkeld uit en ik moet niet te moeilijk beginnen.
    Groetjes maar weer en tot blogs!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dankjewel voor deze superleuke tut! ik ga m zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ga deze ook zeker eens proberen zo mooi, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mmmm...die ga ik ook es proberen.. Moet ik wel goed wakker zijn, want ziet er wel een beetje ingewikkeld uit zo met al die vouwen ;) Maar dat gaat vast goed komen met jouw beschrijving erbij. Bedankt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke tutorial, ik vind het mapje heel erg mooi! Ik heb deze post bij mijn tutorials gezet, ga hem vast een keertje maken maar op dit moment is mijn lijstje nogal lang :)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ben je toch een geweldige lerares Maia! Jouw resultaat was dan ook helemaal top! Bedankt voor deze super tutorial, hij is zo duidelijk! Lieve groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heb je een duidelijk uitleg gemaakt Maia! Ik zal het vast eens uit gaan proberen maar wanneer? In ieder geval alvast bedankt hiervoor! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi gemaakt en duidelijk uitgelegd! Ik hoop dat dit een goed teken is en het inmiddels wat beter met je gaat.

    Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat knap en wat prachtig gemaakt maia!!!!!
    complimenten hoor!

    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw, wat een waanzinnig gaaf mapje is dit geworden!!!!!!!!En dan die hele tutorial, pfftttt... het duizelt me helemaal maar ik weet zeker dat als je stap voor stap je foto's volgt het helemaal goed gaat komen. Lijkt me echt super om eens te maken, sla het even op hoor!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  28. bedankt voor je lieve woorden! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuke les!!!
    Bedankt!
    Maar wat een werk om dat allemaal zo uit te werken....Knap hoor!
    Groetjes,

    Jolette

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Maia, Bedankt voor je reactie op mijn Blog ,begrijp dat je hem nog steeds niet kan zien, begrijp er niets van, ik heb Google Chrome al geïnstalleerd maar dat wil ook niet veel helpne, wordt er een beetje geflipt van, hij doet het wel maar je even wachten en dan komt hij wel.
    Enfin de bloem heb ik met de Silhouette gesneden en bewerkt met Distress inkt, erg leuk om te maken. Nou ik hoop dat ik binnenkort toch van de problemen met Blogger af ben.

    Groetjes, LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hoi hoi

    Nou met recht een echte juf! zo duidelijk uitgelegd super en ik ga hem zeker een keer maken.Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voel kan me voorstellen dat je het goed zat word.

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Maia, Als ik een keer tijd heb ga ik hem maken. Je hebt het heel duidelijk op de foto gezet! Gaat het weer een beetje met je?Ik heb afgelopen weekend ook last van uitstraling gehad in mijn linkerbeen.Ik kon niet meer zitten en lopen. Heb anderhalve dag op de bank gelegen. Is al meerdere keren geweest.Ik dacht altijd dat ik ook een beginnende hernia had net als iedereen in mijn familie. Ik ga altijd naar een orthomanueel therapeut toe. Hij heeft me ervan overtuigd dat het een spierkwestie is en geen hernia.Ik moest meteen aan jou denken. Hij vertelde: spier voel je af en toe. Zenuwuitstraling voel je heel de tijd.
    Hij heeft maandag een soort heftige massage gegeven( blauw en beurs) Ik moet warm houden en rekken. Het moet dan overgaan. Wat een gedoe. Het gaat alweer ietsje beter met me. Dit wilde ik even aan je kwijt.Dat ik weet hoe je je voelt dan. Toen ik ooit op je blog terecht kwam voelde ik gelijk wat jij voelt.
    Ik hoop dat het met jou nu ook wat beter gaat.
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  33. nou dit is wel heel erg goed uitgelegd
    mooi duidelijk met de foto's erbij
    ik zal daar eens goed voor gaan zitten
    en als ik het klaar heb zal ik je een berichtje sturen
    ik ga je ook volgen want je blog ziet er geweldig uit

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. zo zeg dat is zeker goed uitgelegt ik zal het onthouden en proberen .
    het is ook prachtig gemaakt

    lieve groetjes carla

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuke tutorial.
    En echt goed uitgelecht.
    Echt leuk

    Groetjes Alissa

    BeantwoordenVerwijderen
  36. hoi hoi

    Ja je hebt gelijk pl is veel werk en ik moet me er soms een beetje toe zetten dus of ik het vol ga houden??? Ik vergeet steeds fotos te maken van wat er allemaal in de week gebeurd. Weet je Maia henk is toch veel weg savond en dan heb ik alle tijd om lekker te freubelen. Ik heb over twee weken een dag vrij geboekt in de salon en dan ga ik heerlijk op zolder aan de slag, ik heb er nu al zin in. veel liefs
    Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hey, Beauty. I love your Blog. I will come back soon. All the best in 2012. Flor*****

    BeantwoordenVerwijderen