woensdag 14 september 2011

Bloemetjes en bloemetjes en bloemetjes

Toch nog een bloemetje op woensdag vandaag maar op het laatste nippertje!
Deze kleine miniroosjes geven vanaf het voorjaar al prachtige kleine roosjes.
De plant hebben we overgeplant uit de tuin van de oma van mijn man.
Het lijken wel klimroosjes kijk ze eens door de schutting omhoog klimmen.


Jullie reaktie op mijn vorige post was leuk! Bedankt hoor altijd leuk om te lezen!
Vooral op de bloem kwamen leuke reakties daarom heb ik voor jullie een soort tutorial gemaakt.
Kijk hoe je allerlei bloemetjes zelf kunt maken, voor velen van jullie waarschijnlijk gesneden koek maar voor sommigen misschien ook niet.
Onderstaande drie bloemetjes heb ik laatst gemaakt.


Allereerst pons je allerlei bloemen van gewoon wit tekenpapier, wit of bruin koffiefilterpapier of oud boekpapier.


Ook maakte ik een opgerolde bloem. Dit kun je bv. ook doen van wit papier.
Hoe langer de strook papier hoe voller je bloem gaat worden.
Deze bloem maak je zo:
Vouw een papier een keer dubbel, daarna nog een keer dubbel, knip de strook die dan
ontstaat vele keren in en rol de strook dan op, plak het vast en waaier de bloem uit door hem
wat in te drukken.
Je krijgt dan een heel leuk effect. Deze bloem heb ik voor het hart van de roze bloem gebruikt.


Ook heb ik laatst voor de eerste keer zelf glimmermist gemaakt.
Ik heb daarvoor tips gekregen van Boukje zij heeft vaak van die leuke ideetjes voor bloemetjes en ik
heb gekeken naar filmpjes op you tube.
Dit leg ik even in stapjes aan jullie uit.
1. Je hebt hiervoor nodig een leeg spray flesje, ik kocht dit bij zo'n euroshop winkel.
    verder heb je flesjes distress inkt nodig en perfect pearls.
2. Je vult het flesje voor drie kwart met water en druppelt daar wat inkt in, kijk zelf
    hoeveel, je moet de kleur mooi vinden.
3. Daarna doe je er ongeveer 2 lepelpuntjes perfect pearls in en je schudt alles goed.


De witte bloemen kun je alle kleuren geven.
We beginnen met de zelfgemaakte glimmermist.
Spuit de glimmermist op de bloemen en kreukel de bloemen.
Tijd voor een kopje heerlijke amaretto koffie, pak je heat gun of laat ze een nachtje drogen.


Je kunt natuurlijk ook de bloemen wat aanzetten met distress inkt aan de randen.
Daarna spuit je er wat water over met je mini mister en die kreukelen we dan ook weer op.
Na drogen worden dit de blauwe bloemetjes uit de collage bovenaan.
Dit kun je natuurlijk met alle kleuren distress inkt doen.


Verder kun je de bloemen ook kleuren met gewone gekochte glimmermist.
De oud boekpapier bloemetjes heb ik bespoten met de blauwe kleur Moonlight en de andere
bloemetjes met burnt red.
Ook deze kreukelen we weer lekker op.


En....zijn we nu nog niet klaar???
Ik ga nog even door.... roze exemplaren.. ook leuk met distress inkt gemaakt.
Je kunt ook meerdere laagjes glimmermist spuiten dan worden de bloemen donkerder.
De dazzling diamonds glimmermist heb ik als extra laagje op de bloemetjes gespoten dit
geeft een beetje extra glans.


Tenslotte zie je hier allerlei hoopjes die liggen te drogen.
Je haalt ze als ze droog zijn heel voorzichtig uit elkaar en voila je heb een heleboel leuke bloemetjes.
Die bloemetjes stapel je op elkaar op de manier die je zelf leuk vindt.
Succes ermee!

Wil je nog meer bloemetjes zien kijk dan even op het blog van Veronique een sneller kloppend hart

Oeps, het is nu een beetje erg laat geworden, ik ga morgen al jullie nieuwe postjes en bloemetjes van de week eens goed bekijken.
Enne nog erg bedankt voor jullie goede tips voor mijn distress tool!
Zoals jullie op de foto's zien heb ik jullie wijze raad al opgevolgd, sponsjes werken ook prima!

28 opmerkingen:

  1. mooi je 'klim' roosjes zeg! ik wilde dat de mijne zo mooi gingen!
    leuke tutjes, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi je klim roosjes...en natuurlijk ook je zelfgemaakte bloemen...zelf wil ik ze ook nog steeds maken...maar weinig geduld er voor nu...hihi...denk dat ik er ook eens een dag voor ga zitten...lol.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superrrrr die roosjes, kheb ze ook in de tuin , ze staan nu voor de 2de keer in bloei !
    Geweldige uitleg van je bloemen die je maakt !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi de roosjes!
    En bedankt lieve Maia voor de tutorial van de bloemetjes die ga ik opslaan en bijhouden!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. yummieeee gave bloemen en super gave tutorial..thanks!
    groetjes,Lean enuhh de roosjes in je tuin zijn ook heel lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief, je klimroosjes.
    En bedankt voor je berichtje over de campenula.
    Werkelijk overal schieten ze omhoog en ze staan zo lief te bloeien, zelfs gewoon tussen de stoeptegels.
    Ik heb je link toegevoegd, terwijl ik nog steeds niet scrap.
    Kom net uit de stad en heb wat spulletjes gekocht om mee te frutselen.
    Helaas heeft de fysio me zo hard te pakken gehad, dat ik blij was weer in de auto te zitten.
    De ideetjes komen langzaamaan weer en wie weet...toch maar aan de scrap.
    Lieve groeten,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoihoi, het is je al gelukt met je zelfgemaakte glimmermist, zie ik, leuk!
    De roosjes maakte ik met een creatable van Marianne, de English rose.
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie roosjes.
    Wat leuk je uitleg over de bloemetjes.

    Groetjes sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend staan de roosjes erbij.

    Wat een prachtige Tutorial heb gemaakt, heel duidelijk allemaal, ik vind het ook altijd leuk om Bloemetjes te maken.

    gr.Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie roze roosjes! Erg leuk hoe je de bloemetjes maakt. Ik ga het eens proberen.
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Joepieeeee!!!!!! nu kan ik die super leuke bloem ook maken!!! Bedankt voor het delen!! Ga er snel mee aan de slag!! Fijne avond en lieve groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zien je klimroosjes er beeldig uit Maia! Van bloemen krijgen we nooit genoeg! Mooie serie tutorials heb je gemaakt, je hebt er weer een hoop mensen blij mee gemaakt! Fijne avond, groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi je klimroosjes, staan nog zo heerlijk in de tuin.
    Je bloemen van papier vind ik ook zo mooi, ik heb je tutorial goed gelezen, als ik tijd heb, ga ik dit echt proberen!!!!
    Zo leuk om te zien hoe je het maakt.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie tutorial, bedankt! Leuk die rozen in de tuin! Toch nog een beetje zomer! Groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezellige bloemenpost en ook nog eens gevuld met heel veel inspiratie.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor de prachtige roosjes! Ik ga ze zeker ook maken zodra er weer tijd voor is.

    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb weer genoten van je post,leuk hoor om zulke leuke collage's te maken!
    Ik vind dat je klimroos een prachtige zachte kleur heeft,zo teer!
    Bloemen zelf maken, vind ik ook erg leuk,momentteel bem ik bezig met voeringstof en de randen boven een vlammetje,erg spannend!

    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Maia,

    Wat een leuke tutorial, ik ga dat eens proberen. Bedankt voor je reaktie op mijn blog, ontzettend leuk dat ik al zo'n trouwe volger heb!

    gr

    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou volgende maand graag deze tutorial eens linken bij Deze is ook leuk. Mogen we daarvoor één van je foto's gebruiken? Ik vind geen email adres om toestemming te vragen, dus doe ik het maar zo. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind je zelfgemaakte bloemen werkelijk Prachtig !!!!!
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn site en ben heel blij dat je ook in mijn volgers lijst staat.
    ik vind het een hele leuke en sfeervolle blog en kom hier graag nog vaak langs !!!! Maia.
    Een warme groet van Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ben je weer heerlijk creatief bezig geweest! Leuk joh

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Maia ik heb je getagd op mijn blog...wil je graag meedoen kom dan even kijken op mijn blog...

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Maia,
    Al was je wat aan de late kant met het bloemetje op de woensdag, ze zijn weer super hoor. Wat een lieve, schattige roosjes. Die wil ik ook wel in mijn tuin.
    En wat heb je veel werk gehad met het maken van de beschrijving van de zelfgemaakte bloemen. Ik heb nu niet zo veel tijd nog maar als ik straks weer wat meer knutseltijd heb ga ik het zeker eens proberen. Ze zien er super leuk uit.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke tutorial!! Bedankt! Ik ga het zeker eens proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke bloemetjes: die ga ik ook echt een keertje uit proberen! Leuk blog met mooie dingen: daar krijgt een mens zin van om te knutselen!
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. bloemen heb je nooit genoeg, superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wowww super bedankt, echt geweldig voor een beginnerling zoals ik..

    BeantwoordenVerwijderen