maandag 24 december 2012

Kerstwens


Eigenlijk wel jammer dat ik weer een bericht plaats, als jullie de vorige post nog
niet bekeken hebben doe dat dan alsnog maar eventjes.

Dit is mijn laatste recycle projectje van dit jaar namelijk de kerstgroet die ik naar
wat blogvriendinnen stuurde..
Hier zie je het filmpje dat ik er van gemaakt heb:


Lieve mensen ik hoop dat jullie ze al in huis hebben, ik heb ze tijdig gepost maar
heb zelf ook post gekregen die er 5 dagen over gedaan heeft om hier te komen.
Het pakketje voor Kethy uit mijn vorige post was er in 1 dag, dat is een raar verschil toch.


Oke, laatste recycle ideetje van het jaar 2012 daar komt ie:
Ik heb al een hele tijd afdekfolie-dekseltjes van de boterkuipjes of kruidenboter zoals paturain etc. bewaard met het idee om er iets mee te doen voor kerst.
Ook heb ik de zakjes saus van bv. kaas- of champignonsaus bewaard, schoongewassen en open geknipt zijn ze aan de binnenkant stevig en mooi mat zilverkleurig.
Deze dingen heb ik eerst door mijn bigshot gehaald met een embossingsfolder.


Daarna heb ik er met wat stansjes sterren en ijssterren uit gestanst.
Gaat goed maar je moet ze wel voorzichtig eruit halen want ze breken snel, toch vind ik het
een mooi effect geven met dit materiaal.


Nog meer recycle spullen erbij, toiletrollen plat gemaakt met de bigshot, oud boekpapier en de achterkant
van verse pizza dozen.


De toiletrollen heb ik eerst geinkt met distress inkt black soot en daarna beplakt met vintage inpakpapier.
Aan de voorkant zijn wat houten sterretjes van xenos geplakt en de tekst is gestempeld op pizzadooskarton.
Op de achterkant staat een ijs-ster die ik vastgelijmd heb met glossy accents dan blijft het beter zitten.


De onderranden zijn ook uit pizzakarton gemaakt met de Martha Stewart pons, aan de achterkant zie je nog de originele kleur, de voorkant heb ik geverfd met zilverkleurige acrylverf.
In de kersthouders heb ik tags gemaakt ook van het pizzadooskarton.
Ik heb ze eerst bewerkt met distress inkt vintage foto, daarna een stukje oud boekpapier en een taartkleedje erop geplakt. Recycle sterretje erbij, witte belletjes van action vastgeknoopt met bakers twine en touw.



Op de achterkant staat onze kerstgroet.


Zo zien ze er dan in elkaar geschoven uit.


Bedankt voor jullie leuke reacties en ik wens jullie hele sfeervolle, gezellige kerstdagen!
Liefs Maia


















36 opmerkingen:

  1. Oh wat een onwijs mooi projectje is dit geworden zeg! Helemaal top Maia! Ik heb weer zitten smullen van je foto's en je verhaaltje. Hele fijne dagen. Groetjes Marlieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook alweer zo'n ontzettend leuk idee! Bewaar ook altijd van alles en nog wat. (Laatst het inpakpapier van een bh die ik bij de Hunkemoller had gekocht hahahaha, heb het zelfs al ergens voor gebruikt)
    Ik wens jou en je dierbaren fijne kerstdagen en een geweldig en vooral heel creatief 2013!!!
    Liefs Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Maia,
    Heel erg bedankt voor je prachtige kerstattentie! Wat heb je er weer veel zorg en aandacht aan besteed!
    Mooie kerstgroet! Nogmaals kei bedankt, Maia!
    Voor jou en en familie ook hele gezellige kerstdagen gewenst! Maak er iets moois van!
    Liefs van Nicole x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja,we kunnen alles gebruiken,prachtige labels heb je gemaakt met een erg kerst-mooie groet!
    Ik wens jou ook fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling!

    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dit er toch weer prachtig uit!

    Ik wens jou fijne feestdagen en een gelukkig, gezond en creatief 2013.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige labels.

    Fijne feestdagen.

    Groetjes sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Maia,
    Op de valreep ontving ik vandaag je kaartje. Nou ja kaartje, zeg maar gerust cadeautje! Wat mooi! Ik hang het in de boom!! Ik kon niet stoppen ernaar te kijken, zo mooi gemaakt. Dikke dankjewel!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er gezellig uit prachtig je labels wat heb je dit mooi gemaakt...

    Ik wens jou ook een sfeervolle Kerst en een heel mooi en gelukkig Nieuwjaar Maia..

    lieve groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk en van zoveel gebruikte dingen met wat nieuw er bij.
    Goed idee van de papiertjes. Dat ze breekbaar zijn maakt het juist nog mooier.
    Ook voor jou en de rest van de fam. hele fijne dagen en alle goeds voor 2013.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai maia,

    Wat een gave dingen maak je zeg. Ik ga straks nog eens verder snuffelen op je blog. Heel mooi allemaal!
    Ik 'vond' je via Youtube en de naam viel eigenlijk meteen op "het valkennest" Ik ben zelf namelijk een Valk, hahaha. Maar ik was blij dat ik het zag, want je blog is volgens mij een hele mooie om te volgen.

    Fijne Feestdagen!

    Groetjes Marlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er allemaal schitterend uit...beeldig!

    Fijne Kerstdagen!

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen


  12. ...…………✫¸.•°*"*°•. ✫
    ..……….★✫★
    ..…….★✫✫✫★
    …….★★✫✫✫★★
    .…★✫★✫✫✫★✫★
    ..❤ ✫★MERRY★ ✫❤
    ❤★ CHRISTMAS✫★❤
    …………..★❤★

    Fijne feestdagen! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat heb je dat geweldig gedaan, wat een
    creativiteit en het resultaat is prachtig!
    jij ook hele fijne dagen gewenst!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heet van mijn achternaam Valk, vandaar ;o)

    Bedankt voor je leuke berichtje!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oja en het haken om het potje heb ik hier vandaan:

    http://creatiesvancreathea.blogspot.nl/2012/01/patroon-waxinelichtjes.html

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super gave kaartjes heb je gemaakt heerlijk vintage....fijne kerst dagen groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke tags heb je gemaakt!
    Ziet er heel leuk uit.

    Liefs en nog hele fijne kerstdagen
    Ghanya

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schattig!!!
    Leuk hoe je het ons weer laat zien dmv dat filmpje!
    Geniet van deze tijd!

    Groetjes,

    Jolette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kerstlabels Maia en je kerstwens is ook heel treffend,ik heb weer zitten genieten,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hele mooie labels Maia, leuk al die hergebruikte materialen!
    Ook je doosje uit vorig post is schitterend, wat een werk zal dat geweest zijn maar het resultaat is dan ook prachtig!!
    Nog hele fijne en gezellige dagen!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie kerstwens maakte jij! En dan nog zo geweldig gerecycled ook, super hoor!
    Jij ook het allerbeste gewenst, de kerstdagen zijn alweer voorbij, maar nog mooie dagen in 2012 en een goed, creatief, en voor jou natuurlijk bovenal een gezond 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige kerstwens, ook de tekst er achter op vind ik super!
    Iets om een heel jaar lang te laten hangen :)
    Ik wens je een heel mooie laatste week van het jaar toe, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Maia,
    wat heb je prachtige tags gemaakt zeg.
    Erg mooi en voor de ontvanger een echt kerstgeschenk. Heel mooi gedaan.
    Ik hoop dat je leuke kerstdagen hebt gehad en wens je bij deze een hele fijne jaarwisseling toe.
    groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Maia,
    Bedankt voor je lieve kerstwensen. Ik hoop dat je heerlijke dagen hebt gehad, aan je prachtige tagjes kan het niet liggen!!
    Ik wens je voor 2013 veel gezondheid, liefde en creativiteit. Tot snel in blogland,
    Groetjes,
    Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hi Maia,

    ben ik blij dat ik je blog niet eerder heb bezocht! Anders had ik je prachtige tag al kunnen zien en nu was het een échte verrassing in de post! Nogmaals heel hartelijk dank voor je geweldige creatie, hij is echt super!! Dank ook voor je gezellige blogvriendschap, hopelijk kunnen we dat ook het volgend jaar voortzetten. Lieve groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Maia,

    Net als je doosje uit de vorige post weer prachtig gemaakt. Ik wens jullie allemaal een goede jaarwisseling toe en heel veel geluk en een goede gezondheid in 2013.

    Groetjes,

    Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw Maia,
    Wat heb je er weer een werk van gemaakt maar het resultaat is super. In het echt is hij nog veel mooier dan op je blog. Super bedankt voor deze kerstattentie. Hij staat hier naast alle andere zelfgemaakte kaarten op de kast te pronken. Dat gedichtje vind ik ook zo super, dat maakt wel wat los bij mij. Zou ik ook eens wat vaker moeten doen. Heb je inmiddels mijn kaart al ontvangen? Moet je iets bekennnen, Raymond zou hem posten maar hij paste in geen enkele brievenbus hier in de buurt. Alle brievenbussen waren al voorzien van een vuurwerkbeschermer, dus is de kaart een paar dagen blijve nliggen in de auto. De kaart ging veel later op de post dan gepland, sorry daarvoor. Volgende keer toch maar weer zelf posten. Maar nu moet hij toch echt onderweg zijn. De wensen die erg opstaan zijn er niet minder om. Ik wens je een hele fijne jaarwisseling en tot snel.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Maia,
    oh wat heb je dat mooi gemaakt! Ik herkende mijn kaartje meteen. Je hebt er weer een schitterende creatie van gemaakt zeg! Hij hangt hier in een perfecte kaarten standaard en is door iedereen bewonderd!
    EN ja soms snap je er niets van , van die bezorging. De post uit en naar Belgje doet er superlang over. Naar mijn zusje in Spanje is het er in 2 dagen. Volgens mijn kinderen komt dat doordat de post naar België per auto gaat, dus via de weg en de post naar Spanje door de lucht, met het vliegtuig. En daar konden ze nog wel eens gelijk in hebben!
    Nou ja, als het maar aankomt!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Maia, als ik wist dat je zoveel producten uit je keukenkast kon gebruiken...geweldig, je kaartje kwam vandaga met de post binnenvallen, hij is echt super enmet dit verhaal erbij is het natuurlijk helemaal een uniek exemplaar, wie maakt dit nu?????juist jij natuurlijk.
    De groet heb ik ooit gebruikt in een mindere periode:) en heb hem iets veranderd zodat ik meer aan mezelf zou denken...
    Ik dank je hartelijk voor dit mooie gebaar...ga jij lekker genieten van de jaarwisseling, rust af en toe ook uit hoor...

    Een lieve groet van onze hele familie, die af en toe ook meelest en geniet, vooral de dochters dan:)
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ohhh, ik zie dat ik dus nog meer spullen moet bewaren, echt super was nooit op het idee gekomen en ze zien er ook nog een geweldig uit,ik vind de tekst ook prachtig, die zal ik onthouden.
    Vervelend hoor met die post, ik had voor mijn vriendin een prachtige kaart gemaakt, niet aan gekomen grrrrrrr.
    Bedankt voor je reactie op mijn Blog, het engeltje heb ik hiehttp://haakmuts.blogspot.nl/2012/12/kerstengelkabouter_24.htmlr vandaan en de Uil komt hier vandaan http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/matawiescreas/dit is een kooppatroontje maar er zijn talloze sites waar je gratis patronen vandaan kunt halen.
    Ik ben dus van plan om volgende kerst mijn hele kerstboom vol te hangen met gehaakte spulletjes, we zullen zien hoever ik kom.
    Maia, ik wens jou en je familie een gezellige jaar wisseling toe en voor 20113 veel gezondheid, liefde en creativiteit toe.

    Liefs LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat ongelooflijk leuk gemaakt Maia. Heerlijk om spulletjes te hergebruiken. En wat een leuk Vintage papier, waar heb je dat vandaan? Erg mooi. Fijn uiteinde en heel veel gezondheid gewent voor jou en fam.
    xoxo Dana en bedankt voor je lieve steunend berichtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Maia

    Wat een mooie blogpost, prachtige labels en die tekst is zo mooi.
    En hoe is het met je man nu.......heeft hij veel pijn?
    Ik hoop zo dat het allemaal meevalt want het is niet niks als je beiden in de lappenmand zit. Wij kijken uit naar 10 jan. dan mag Kees naar de orthopeed, ik hoop dat de thuissituatie mee kan wegen in urgentie.
    Ik vind het zo lief altijd hoe je mee leeft, je bent een heel warm mens en ik ben blij dat ik je via het bloggen heb leren kennen.
    Een hele fijne jaarwisseling en een GEZOND en gelukkig creatief 2013.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Maia

    Hier ben ik nog een keer, mijn mannen zitten darten te kijke en het word nu eindelijk spannend, misschien een hollandse finale dinsdag.
    Mijn e-mail is danoesja68@live.nl
    Ik vind het hardstikke leuk als je mailt.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Maia,

    Voor dit jaar te laat, maar misschien volgend jaar, of voor de pasen.. Ik ga het zeker gebruiken. In Gouda zit een leuke winkel, met een website; de kunst van kringloop. Is ook zo leuk om te kijken en de winkel om te bezoeken, als je ooit in die buurt bent.
    Een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2013 gewenst.
    Groetjes Sandy (frobelsite.blogspot.com)
    Vergeet zelf foto's te maken, en dan blijft je blog weer leeg,... maar vanaf 2013 ga ik weer volop aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen