zondag 31 december 2017

Piepklein kerstboekje en de beste wensen voor 2018!

Nog een paar uurtjes dan is het al weer 2018.
De eerste week van de vakantie is omgevlogen!
Onze dochter wilde haar kamer veranderen dus pa en ma werden ook ingeschakeld om mee naar Ikea te gaan, gordijnen te maken, bed en kast af te breken en nieuwe zaken weer in elkaar te zetten.
Ze heeft zelf gelukkig ook veel gedaan en inmiddels is er weer enigszins ruimte in de huiskamer om oud en nieuw te vieren.

Inmiddels hebben al mijn blog vriendinnen mijn kerst/nieuwjaars wens binnen, ik kreeg al gezellig veel reakties dank jullie wel!
Gisteren heb ik mijn eigen boekje afgemaakt met ietsje meer freubel dingetjes er in ....niet te versturen zo haha.

Even wat foto's van de voorbereidingen na weken en uren freubelen heb ik 24 boekjes in elkaar gezet.
Enkele foto's staan in mijn vorige blogpost.

100-den plaatjes geprint, geknipt en geïnkt met vintage foto distress inkt en ook tientallen dingen voorzien van witte randjes gesso.


Voor elk boekje 11 blaadjes maal 2 is 22 pagina's, de meeste gemaakt van afval...pakpapier, muziekpapier,taart doily, boekpapier, bakpapier etc.


En ook al die pagina's weer geïnkt.
Eerst de boekjes met de 3 hole pamflet stitch in elkaar genaaid met stevig zwart garen.



Op zolder lagen al jaren en jaren echte lapjes leer afval, die kan ik ooit nog wel eens gebruiken ergens voor...bij deze dus!



Zo.... de leren kaften zitten er hier omheen.


Dit zijn de boekjes voor mijn creatieve blog-vriendinnen geworden.
Soms met verschillende plaatjes bv. voor de kattenliefhebsters.
Je kunt ze ophangen met een elastiek koordje en sluiten met een elastiek belletjes koord.


Vandaag heb ik mijn eigen boekje afgemaakt. Hiervan maakte ik een filmpje


Voor de bloggers natuurlijk ook wat foto's met uitleg
Het boekje past in je hand en is 5 bij 3 cm. dus piepklein.


Gisteren dus nog even wat fibers en glimmers toegevoegd aan die voor mezelf....en toen was het boekje goed gevuld.


Voorin natuurlijk het jaartal met een mooi vintage plaatje van internet.
Met de scallop Spellbinders stans een blaadje gemaakt waarop een sneeuwster staat. De glitter stickels zijn slecht te zien op de foto, de glitter sticker in het midden van de sneeuwster komt van Action.


Ik had nog een ponsje van een sneeuwvlok, een oudje. Sneeuwvlokken zie je overal terug gestanst uit vintage muziekpapier. Witte eyelash trim en glittersteentjes heb ik ook veel gebruikt in dit album.


Mijn dochter zocht deze grappige sneeuwpop uit van internet. De huisjes stans kocht ik ooit bij Ali, de huisjes heb ik gestanst uit verpakkingsmateriaal en voorzien van Snowtex.


Een zij-pocket met daar in een plaatje van een roodborstje mocht niet ontbreken.
Die bezoekt ons nog elke dag in de tuin...deze foto is van vanochtend.


Aan de rand wat goudpapier dat is de verpakking van Ferrero Rocher chocolade. Op een stukje kant weer twee glitter steentjes. Daar naast een stukje bakpapier mooi doorzichtig.


Een stukje groen kerst dessin papier van Action, het strikje gestanst uit speculaaspak karton voorzien van een dotje uit de rode perle pen van Viva Decor. Onder het strikje zou je ook nog je eigen kerst foto kunnen doen om het boekje persoonlijk te maken.


Oud muziekpapier met een hertenkop, stansje van Boekvoordeel. Het gewei voorzien van glitter stickles. Aan de andere kant Reindeer Food, eten voor het rendier.


En....ook een zelfgemaakt envelopje van de helft van een notitieblok blaadje. De stempel met de sterretjes kocht ik ooit bij de Hema. Op dit briefje kun je invullen wat je met kerst gegeten hebt.


Bingo kerst komt van internet, de glitter swirl van Action. Daar naast een stukje van een papieren taart doily.


 Mooi vintage plaatje voorzien van eyelash trim, sneeuwvlok en glitter steentjes.


Nog een pocket voorzien van kant. Daar in een vintage plaatje. Aan de ander kant een vlaggetje, de randjes wit gemaakt met gesso daar onder kun je eventueel ook nog een foto plaatsen i.p.v. de oude postkaart.


Kerst plaatjes zijn er genoeg te vinden op internet, ik hou natuurlijk van de vintage stijl.
Aan de andere kant boekpapier. Daar op een blaadjes stans vintage floral van Joy voorzien van witte randjes en perlen pen besjes.


Van een label Sissix stans heb ik de onderkant omgevouwen naar voren zodat er een piepkleine pocket ontstond, daar in weer een ienieminie postzegel plaatje. Aan de andere kant weer een plaatje van internet.


Dit is het midden van het boekje


De kerstman mag natuurlijk niet ontbreken, daarnaast een rand stansje van Action op oud boekpapier.


Overal schaatsbanen deze weken, ook in ons dorp. Al maken wij daar geen gebruik meer van.


De andere kant van het boekje hier herhalen de blaadjes zich.
Het meisje met de beer vond ik zo schattig!


Een bandje gemaakt van wit speculaaspak karton met daar onder twee vintage postzegels.


Vintage kerstman met aan de andere kant weer een envelopje waar op je kunt schrijven met wie je kerst gevierd hebt. De mini wasknijpertjes heb ik ook voorzien van glitterlijm.



Vintage meisje met hond, daarnaast een stempeltje van Eline kersthuis. De sterretjes zijn gestanst uit bruin speculaaspak karton en voorzien van een wit randje.


Weer een plaats onder het strikje voor eventueel een eigen foto. In de boekjes voor mijn kinderen ga ik die ook echt toevoegen.


Wijze woorden en een kerstwens gevonden op internet.


Een schattig katje in een kerst sok en het boompje is een stempel van Eline's winterhuis.


Liedje dat iedereen kent.


Een stempel van een candy cane voorzien van glitterlijm en mijn kerst/nieuwjaars wens.


Dit is de achterkant van mijn eigen boekje.
Het was erg leuk om te maken maar super veel werk dus ik heb al tegen wat mensen gezegd dat ik jullie volgend jaar een CAS kaart ga sturen en dan tijd voor mezelf over heb om een groot kerst junk journal te gaan maken met alle tradities er in met kerst voor mijn eigen kinderen.
Of dat gaat lukken...we zullen het zien haha.


Deze leuke puur chocolade fles kreeg ik van de vriend van mijn dochter met kerst.
Hier mee wens ik iedereen een fijne jaarwisseling en een goed, vooral gezond en creatief 2018 !!!


Met dit boekje doe ik natuurlijk graag mee met de laatste challenges van dit jaar:

Op Facebook met de groep Vintage and more van Plony thema Kerst/oud en nieuw.
De egel challenge 48 something old something new....oud papier, oud leer en nieuwe stansen met nieuwe kerstbelletjes. klik hier
Friendship challenge 24 Weihnachten klik hier
Fussy and Fancy challenge 202 Chistmas klik  hier
Creapaleis challenge feestdagen klik hier
Wordart wednesday challenge 314-315 klik hier
Cinspiration challenge 284 Winter/Christmas klik hier
Love to Scrap challenge 104 winter wonderland klik hier
Craftliners challenge 45 december klik hier ik heb Sissix en Spellbinders snijmallen gebruikt.
Cagichallenge Christmas klik hier
Creative Craft Cottage challenge 103 anything goes klik hier

Alvast bedankt voor het lezen en kijken en jullie reacties, ik neem komende week de tijd om bij iedereen eens goed bij te lezen op de blogs dus als ik al niet geweest ben...ik kom er aan!

 

15 opmerkingen:

  1. Allereerst een fantastisch Nieuwjaar Maia en wouw....petje af voor je kerstboekjes en je snapt ik ben er eens uitgebreid voor gaan zitten, hihi Blij dat je alles zo toelicht en kwam erachter dat ik 2 dingen over het hoofd heb gezien en zag dat dit ook uitgevouwen kon worden....wat eten we met kerst en kerst is zoveel leuker met jou! Zo genieten is dit en het heeft een prachtig plekje gekregen weer in de boom bij de puzzelhanger en andere kersthanger van je dekseltje. Het komt ieder jaar weer tevoorschijn hoor! Ga jij volgend jaar maar een mooi kerst junk album maken en ben benieuwd of CAS je lukt whaha. Ik gun je echt een winnende challenge!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my gosh I LOOOOOOOVE this project! Thank you so much for sharing this brilliant book with us at Creative Inspirations. Good luck,
    Rene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia, ik kwam er ook achter dat ik een paar dingen had gemist, leuk om de foto's te zien, zeker van al die losse blaadjes.. ben er heel blij mee.
    Je kreeg een heerlijke fles van chocolade.. ben benieuwd naar de CAS kaarten voor volgend jaar,
    groetjes
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh WOW, what stunning booklets, your friends are very lucky and I am sure they will treasure them. You have put so much work into them. Thank you for sharing with us at Fussy and Fancy, good luck and I hope you will join us again.
    Hugs
    Gina xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De allerbeste wensen voor een heel gelukkig 2018. Je hebt prachtige boekjes gemaakt. wat een leuk idee en prachtig uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw.
    1Woord, WAUW.
    Wauw, wauw, wauw.......

    Ik ben er gewoon stil van, wat een super gave, mooie, prachtige, geweldige creatie is dit!!!!
    Dik verdiend als je hier wat challenges mee gaat winnen!!

    Voor jou ook een heel mooi, gezond en vooral creatief nieuwjaar gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooohhh, wat moooi!!! Ik zit met mijn neus tegen het scherm om maar niets te missen. Geweldig wat een gaaf cadeau, want dat vind ik het dan toch Maja. Heel mooi en gedetailleerd uitgewerkt. Dit is een creatie om te koesteren en elk jaar opnieuw in de boom te hangen. Wat een werk heb je ervan gemaakt. Van mij mag je alle challenges winnen ;p
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik je nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar over te brengen..bij deze.

      Verwijderen
  8. wat een schitterend project (in veelvoud!)!
    Schitterend is eigenlijk nog niet de beste superlatief maar kan geen betere bedenken voor het ogenblik...
    Gelukkig nieuwjaar!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wow!
    its gorgeous!

    Thank you for joining us at Cretive Craft cottage !
    Hope to see you again.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig en gezond nieuwjaar! Geweldig Maia. Wat een ontzettend leuke en mooie boekjes. En wat valt er veel in te zien. Daar zitten heel wat uurtjes in.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha ik dacht dat je geen boekje meer zou kunnen zien, maar je gaat gewoon vrolijk door. Leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Maia,
    ik weet bijna zeker dat ik al gereageerd had. Vreemd! Maar dit is zo ongelooflijk leuk om te vinden in de post! Had je ze hier moeten horen! Ah.... oh.... sjonge.... wauw....en ik heb het van voor tot achter en van onder tot boven bekeken. Zo ontzettend mooi en origineel. En wat een werk!! Ja, ik schreef dat ik alles van je nog heb hangen op mijn knutselkamer...en ik heb je nog niet gemaild, dus daar stond het ook niet. Ik zal het toch niet gedroomd hebben?
    Wat een lekker nieuwjaarswens kreeg je!
    De mail komt gauw hoor! Maar dan ben jij al weer aan het werk...of ik moet morgen ene gaatje vinden!
    Doe mijn best!
    Liefs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou zeg, ik ben helemaal verbaasd . Wat mooi zeg en ook zo persoonlijk. Wat zal dat een gepruts en gepriegel zijn geweest. Maar O, wat mooi en hoe bijzonder. Leuk dat je meedoet met de uitdaging van de Egel. Groetjes, Nelleke DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit wilde ik altijd nog zeggen. Wat staan jou creaties toch mooi in mijn boom. Elk jaar hangen ze er weer in. Dank je dank je dank je

    BeantwoordenVerwijderen