woensdag 25 april 2012

Boekje voor mijn moeder

Elke keer ben ik weer verbaasd als ik zie hoeveel leuke reakties ik krijg, dat
went nooit en is erg leuk om te lezen!
Die verbazing is er ook als er toch steeds weer nieuwe volgers bij komen die
het de moeite waard vinden om mijn blog te volgen.
Heel erg bedankt allemaal!

Dit is het boekje dat ik maakte voor mijn moeder die enkele weken geleden 75 werd.
Het is een wit scallop vormig boekje dat ik bewerkt heb met distress inkt vintage foto en
een laagje glimmer mist walnut gold.
De achtergrond stempels zijn van Viva Decor, zo mooi om te gebruiken voor dit soort boekjes.
Het dessin papier dat ik gebruikt heb komt uit diverse vintage blokjes van action.


Achter de foto aan de voorkant zit een tag met een gedichtje.
De bloem heb ik zelf gemaakt van koffiefilters, een tutorial daarvan vinden jullie in de zijbalk.
Alle foto's zijn sepia afgedrukt.


Ik ben begonnen met de enige oude kinderfoto's die ze zelf nog in een schoendoos had zitten.
Aan de linkerkant zit een uitklapboekje. De foto's deden me denken aan Ot en Sien en die mochten
dus niet ontbreken. Mijn moeder vertelde dat ze vroeger niet veel speelgoed hadden, ze speelden vaak
met kaatseballen en deden dan wie het langst de meeste ballen in de lucht kon houden of tegen de muur
kon kaatsen en weer opvangen.
De linkerfoto waar ze samen met haar zus op staat vind ik prachtig, die grote strikken in het haar!
De jurkjes maakte mijn oma voor hun communie en feestelijke gelegenheden.


De open geklapte linker kant van het boekje.



Achter de zussenfoto zitten nog meer foto's van haar als kind.


Mijn opa had een gemengd bedrijf dwz koeien,varkens,kippen en grond waar hard op gewerkt
moest worden in de zomervakantie ook door alle kinderen.
Mijn moeder kan dus koeien melken en korenschoven bij elkaar binden met de hand.
Aan de linkerkant staan daar foto's van.
Rechts staat de enige statiefoto van mijn oma en opa.


Het linker stuk klap je uit, achterin zit een tag en in het midden staan de drie zussen op de trouwdag
van mijn tante.


Dit is het midden van het boekje, twee hele mooie foto's van mijn ouders toen ze nog niet getrouwd waren.


Uit het trouwalbum van mijn ouders heb ik enkele mooie foto's gescand en in een miniboekje geplakt.
Dat boekje zit in een pocket gemaakt van doorzichtig plastic.
Aan de rechterkant de stamboom met bovenaan foto's van mijn ouders toen ik ongeveer een jaar of 10 was.


Zo ziet de pocket eruit als je het trouwboekje eruit haalt.
Alle lint heb ik gekleurd met glimmermist.


Mijn neefje en nichtje waren hun bruidskinderen. Schattig toch dat kleine hoge hoedje!


Op de achterkant van het bruidsboekje een foto van de eerste auto van mijn vader een Loyd.
Deze foto stond op de menukaart van hun bruiloft.
De bruiloft werd gewoon op stal , omgetoverd als bruidszaal, gevierd maar de foto's mochten ze
maken in de tuinen van kasteel Heeswijk omdat mijn oom daar tuinman was.


Maak je het stamboomboekje open dan zie je de foto's van mij en mijn broers en zusjes.


Aan de rechterkant zitten 5 tags. Iedere tag is een geboortekaartje.
Ik ben de oudste dus mijn geboortekaartje is de wieg met dat "schattige"kindje, ik dus.
Achter op mijn geboortekaartje staat : "Jullie mogen allemaal komen kijken als jullie mijn
broertje maar niet mee nemen"!


De twee laatste pagina's , links mijn moeder was met zoveel kinderen natuurlijk altijd druk bezig maar
we hebben samen ook veel creatieve dingen gedaan zoals, gordijntjes haken, macramé manden knopen, kleding naaien etc.
Als het mooi weer was natuurlijk buiten bezig zijn daarmee.
De rechter foto in de klok is twee jaar geleden gemaakt tijdens een wandeling in de bossen bij ons in de buurt, heerlijk in de sneeuw.


Op de achterkant een foto van mijn moeder met al haar kleinkinderen gemaakt in 2006.


Tenslotte hing ik aan de bindringen allerlei bijpassende lintjes en een mini envelopje met alle pasfotootjes
die ik had van mijn moeder.


Dit boekje maken kostte me heel veel moeite maar ik had het precies op tijd klaar!

Overigens mijn verhaal over het oplossen van het upload probleem lukte maar voor eventjes.
Ik heb nu toch maar ruimte bijgekocht bij google en alles lukt weer prima zoals jullie zien.

Voor degene die op vakantie gaan geniet en voor de anderen heerlijk ontspannen met scrappen!

50 opmerkingen:

  1. prachtig cadeau, wat zal je moeder daar blij mee zijn.
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het helemaal geweldig wat een kado moet dat zijn voor je moeder !!En wat een aandenken van al die jaren !! Het zal zeker een werk geweest maar super gedaan !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi gedaan met dierbare de foto's! Wat een leuke tekst op je geboortekaartje, met veel humor! Een pracht kado optijd klaar, super van je. Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is een prachtig boekje vol dierbare herinneringen! Erg mooi gemaakt met al die extra ruimtes voor heel veel foto's. Dit zal door je moeder menigmaal vol plezier ingekeken worden!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig boekje heb je gemaakt, daar zal ze vast heel erg blij mee zijn! Je hebt er veel werk van gemaakt, maar het resultaat is er ook naar!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig boekje is dit geworden Maia. Het heeft je heel veel moeite gekost, dat weet ik .. maar hij is helemaal geweldig. Wat een dierbare foto's heb je gebruikt. Een heel kostbaar bezit voor je moeder. Je blijft je ogen uitkijken naar al die details en boekjes .....
    Fijn dat het uploaden weer goed gaat (ik moet zeggen heb nog nergens last van).

    Lieve groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Maia,wat een prachtig boekje,ik denk dat je moeder het zal koesteren als een kleine schat.Je hebt er echt heel veel tijd,liefde en aandacht ingestopt,dat stralen zelfs de foto's al uit van je project!Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha die Maia,

    nou, dat snap ik, dat dat veel tijd heeft gekost. Maar dit is natuurlijk van onschatbare waarde. Al was je er drie jaar mee bezig geweest, dan nog blijft het onbetaalbaar....Echt supermooi gemaakt. Het is een aandenken aan een leven, eigenlijk, hè?
    Heel bijzonder!! Leuk die details, zoals dat mapje met die pasfoto's... Echt prachtig bedacht!
    Ik mail in de vakantie weer eens even. Nog 2 dagen werken en dan 1 week vrij.
    Lieve groetjes,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enorme klus,ik kan me voorstellen dat je even geen tijd had voor andere dingen.Maar het resultaat mag er zijn,het is een geweldig boekje geworden,heel veel leuke foto's en dingen!Je moeder vond het vast geweldig!

    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oohh...wat een schitterend boekje heb je voor je moeder gemaakt!! Zo leuk met de voor haar mooie herinneringen.
    Wat zal ze hier blij mee zijn.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Maia

    Ik wil je eerst nog bedanken voor je lieve berichtje.
    Wat heb jij een werk verzet zeg met dit boekje, maar hij is waanzinnig mooi geworden, wat zal je moeder daar blij mee zijn, zoveel mooie herinneringen voor haar. Geniet van deze mooie momenten.
    Dit was ook erg leuk om te doen denk ik.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dit een prachtig boekje geworden, wat een werk zal je hieraan gehad hebben, de ene pagina is nog mooier dan de andere, je moeder gaat er vast niet op uitgekeken raken.
    Gefeliciteerd met haar verjaardag xxx
    Leuk hè Maia, dat bloggen en al die mensen die met je meeleven, het is soms net een warm dekentje wat rond je wordt geslagen.
    Heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterend boekje! Je raakt niet uitgekeken. Je moeder zal het super vinden en heel vaak naar kijken!
    groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig kadootje!!!
    Heel persoonlijk!
    Je ziet dat je er veel werk aan gehad hebt, het zit vol met PRACHTIGE details Maia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig kado heb je voor je moeder gemaakt en wat zal trois op je zijn, wat heb je dat schitterend gemaakt, ieder bladzijde is een verhaal op zich. Ik denk dat je moeder er menig keer doorheen bladert!.

    Gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Maia,

    Dat ziet er prachtig uit. Dat is een mooi kado voor je moeder. Wat zal ze trots op je zijn. Zo'n kado krijgt niet iedereen.
    Het zal best een hele toer geweest zijn om het te maken gezien je lichamelijke omstandigheden.
    Maar...
    Het is je weer gelukt.

    XOXO, Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig document heb je voor je moeder gemaakt Maia, zo ontzettend mooi dat alle pagina's er anders uit zien, er is zoveel te zien. Ik kan me voorstellen dat je je moeder hiermee hebt ontroerd... Liefs, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is dit schitterend!! Wat zal je moeder hier blij mee zijn en inderdaad ontroerd!!!
    Ik krijg er al kippenvel van!
    Super!
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat ziet er schitterend uit...wat zou je moeder daar blij mee zijn.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. schitterend zo mooi
    wat een werk zit er in
    maar het is zoooo mooi

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schitterend boekje Maia, knap gemaakt van jou en zeker met jou pijnen, je moeder zal hier vast en zeker van genieten!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je boekje ziet er prachtig uit, wat zal je moeder blij zijn geweest met dit persoonlijke kado!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het heel geslaagd en zoiets is altijd mooi om te krijgen.

    Groetjes Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is dit toch mooi!!! Die kleuren, het effect, kan van alles bedenken, maar vind het gewoon top!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig vintage albummetje heb je gemaakt.Mooi hoor al die oude foto's en zo is het een verhaal in een bummetje geworden.Mooie vorm heb je er ook voor uitgekozen.
    groetjes,Lean ps je moeder was er vast heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat een prachtig kado heb je voor je moeder gemaakt, wat zal ze het mooi vinden en vaak in haar handen nemen... super!!

    ps:Ik denk dat ik ook ruimte bij moet kopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtig boekje. Super dat je de familiegeschiedenis van je moeder zo in beeld hebt gebracht. En dan verbaas jij je waar de volgers vandaan komen, haha, ik niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een schitterend kado heb je voor je moeder gemaakt, wat zal ze hier blij mee zijn geweest.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtig boekje heb je voor je moeder gemaakt. Heel persoonlijk en vol met herinneringen.

    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw Maia, wat heb je een geweldig boek voor je moeder gemaakt. Ik ben er maar eens even uitgebreid voor gaan zitten om alles goed te bekijken. Het ziet er echt zo super mooi uit, zoveel mooie foto's die je prachtig verwerkt hebt met leuke details. Wat een werk, daar zitten heel wat knutseluurtjes in maar het resultaat is echt GEWELDIG. Ik weet zeker dat hij in het echt nog veel mooier is. En je moeder zal er echt superblij mee zijn. Dit boekje blijft voorlopig wel bij haar op de kast staan pronken hoor.
    Bedankt weer voor je lieve mail. Ik heb nog geen tijd gehad om te reageren maar dat komt nog. Ik heb nog wel wat besteld bij love scrapping hoor, bedankt nog voor je tip ik had het zelf niet gezien.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geweldige boekje heb je gemaakt voor je moeder! Super mooi met prachtige details en hele mooie fotos. Wat zal ze hiermee blij mee zijn!!! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtig boekje Maia, veel mooie details, super al die uitklapbare foto's!!
    Heel veel werk, maar een fantastisch resultaat!! Een heel mooi cadeau voor je moeder!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Maia, wat een ontzettend superrrrrrr mooi boekje heb je gemaakt !!! Ik heb m'n ogen zitten uitkijken, al die prachtige details en ideetjes, Geweldig !! Gefeliciteerd met je moeder, ik denk (weet zeker ) dat ze hier zoooo blj mee zal zijn :)
    Ik hoop dat het met jou ook weer een stukje beter gaat, en dat je niet te veel pijn hebt.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw dat is een mooi boekje.
    Je moeder was er vast helemaal blij mee.
    Alle dierbare foto's bij elkaar.
    Erg mooi gemaakt.
    En super knap dat het gelukt is.
    Je mag heel trots op het resultaat zijn.

    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  35. WAUW Maia wat heb je dit prachtig gemaakt zeg!!
    Ik ben echt onder de indruk van dit boekje. ZO mooi gemaakt en ook helemaal in de juist style. Beauty, groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Maia,

    Je boekje is niet alleen erg mooi gemaakt maar vooral de tijd en moeite die je erin gestoken hebt om het zo te maken dat het een mooi en blijvend aandenken is voor je moeder, zou door iedereen heel erg gewaardeerd (moeten) worden!

    Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtig; mijn complimenten voor je creativiteit!
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Maia, Na een hele drukke week,(gala, 25-jarige bruiloft, buitenwerkzaamheden -> mannetje helpen)eindelijk weer even tijd om te bloggen en op bezoek bij jou te komen.
    Wat een prachtig in elkaar gezet boekje. Heel mooi ingedeeld en zo mooi verteld aan ons. Wat een werk voor je, neem aan nog steeds staand. Dus petje af voor dit geweldige project.
    FIjne koninginnedag!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een prachtig boekje heb je gemaakt, daar heb je veel werk van gemaakt!
    'k Heb ondertussen je cirkelkaart ook gemaakt en net op mijn blog gezet, bedankt voor je inspiratie!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Bedankt voor je lieve woorden bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Bedankt voor je reactie. Zoals ik dit boekje bij jou zie voor je moeder, moet ik nog heel veel leren :-). Wat is dit een prachtig boekje geworden, zoveel mooie details. Wat zal je moeder dit mooi vinden, ze zal er trots op zijn.
    Fijne Koninginnedag en groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een prachtig mooi vintage boekje! Wow! Werken met oude foto's geeft toch ook net dat extra's, echt heel leuk :)
    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Maia,

    Via via kwam ik op je blog terecht, wat een schitterende dingen maak je, super.
    Dit boekje is zoooo mooi, wauw!!

    Lieve groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. hoi hoi

    wat een gaaf boekje echt helemaal top. Ik heb voor moederdag ook eens een boekje gemaakt voor ma ze vond hem echt geweldig. Nou Maia het gaat hier as vrijdag gebeuren de keuken, gang en toilet alles gaat eruit.oeps. Moet er nog niet aan denken kamperen in mijn huis. Maar het wordt vast geweldig.
    ik hoop dat het een beetje beter met je gaat het liefst heb ik dat je helemaal oke bent!!!
    liefs thaam

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Maia wat een prachtig boekje...!!
    Ohh...de ene bladzijde is nog mooie dan de
    andere bladzijde..
    Wat ben je heit toch goed in en wat zal je mamske hier waanzinnig blij meer zijn..super.
    En dan nog even over de mensen die jou steeds een berichtje sturen..meis dat is toch niet verwonderlijk?
    Je bent lief en leuk mens en je maakt ook nog eens prachtige dingen..!

    Liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een schitterend boekje Maia en wat een werk moet dat geweest zijn maar het resultaat is super geworden. Ik heb er van genoten en wat lijkt me het leuk om zoiets cadeau te krijgen dit is zo persoonlijk en al die oude foto's bekijk je dan weer eens opnieuw, geweldig.
    groetjes jopie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Een heel mooi geschenk, daar zal je moeder cast erg blij mee zijn geweest!! Bedankt voor je bezoek, en ja tis een duitse baam hé, dus wie weet verre familie die lwraar ;)) groetjes van Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  48. wow wow what a wonderful album, great details
    hugs Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  49. wowzers even niet geweest en al zulke prachtig werk neergezet deze album super stunning!!!!!

    lieve groetjes carla

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat een prachtcreatie heb je gemaakt Maja! Dit zal je moeder heel erg koesteren. Daar heb je ongetwijfeld heel veel uurtjes ingestopt maar het is echt de moeite. Prachtig!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen