woensdag 29 augustus 2018

Vintage kaarten, gastdesigner challenge september 2018 Knutsel en Kadootjes

Zoals jullie in mijn vorige blogpost al hebben kunnen lezen mag ik voor september gast designer zijn voor het challenge blog Knutsel en Kadootjes.
De actuele challenge heeft als thema "Vintage in de breedste zin van het woord", deze challenge vinden jullie hier
Neem even een kijkje op dat blog en bekijk ook de mooie creaties van de dames uit hun vaste DT team. Natuurlijk heb je dan veel inspiratie en doe je gezellig mee met deze challenge!
Er is een hele mooie prijs beschikbaar gesteld door de Egel des te meer reden om mee te doen.
De challenge loopt tot en met 28 september en je mag met twee inzendingen mee doen.

Een tijdje geleden maakte ik twee vintage kaarten voor de verjaardagen van blogvriendinnen.
Deze twee kaarten zijn mijn inspiratie voorbeelden voor jullie:


Tijdens het maken heb ik wat foto's genomen en die in een foto tutorial filmpje gezet....ik heb het op het filmpje wel allemaal in het Engels beschreven omdat ik meestal buitenlandse reacties op mijn filmpjes krijg. Mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
Dit is het filmpje:


Zoals trouwe volgers van mij weten ben ik gek op kringloopwinkels, rommelmarkten en recylen van dingen. Bij vintage creaties kun je daar ook lekker veel mee.
De basis van deze kaarten zijn verpakkingen van cracker doosjes, ze hebben aan de binnenkant een mooie vintage bruine kleur. Tijdens de hete zomer dagen heb ik wat papier gekleurd met koffie en thee. Erg leuk om te doen en goed te gebruiken bij dit soort kaartjes.
Het droogde lekker snel, ik heb heel wat om te gebruiken nu kijk maar eens op onderstaande foto:


Door veel te scheuren en dan de randjes te beïnkten krijg je ook een mooie vintage uitstraling en maak je alles een geheel. Mijn lievelingskleur distress inkt is Vintage foto.


Verder gebruikte ik nog het bruine verpakkingspapier dat je vaak in dozen vindt bij bestellingen.
Daarvan vouwde ik een pocket zoals hier onder


Oud muziekpapier, die boekje kom je ook bij de kringloopwinkels tegen.


En als jullie mijn vorige "haul"filmpje bekeken hebben kon je een zakje oude postzegels zien, ook die heb ik nu gebruikt met daar achter o.a. een oud stukje vitrage.
Heb je het filmpje gemist, de link naar mijn youtube kanaal vind je rechts bovenaan in de zijbalk.


Plaatjes zoek ik meestal op pinterest. De link naar mijn pinterest borden staat ook in de zijbalk.
Verder had ik van mijn drie Franse reis journals nog zoveel printjes overgehouden dat ik ze op deze twee kaarten verwerkt heb.
Mocht je dat filmpje nog niet gezien hebben hier komt het nog een keer:


Heerlijk om te maken dit soort kaartjes, mijn tafel ligt meestal bezaaid met van alles en nog wat.
Hier onder zie een stapeltje nadat ik besloten had wat ik er allemaal op ging plakken.


Als alles dan beïnkt is zit het zo in elkaar. Ik vind het altijd jammer als ik het af heb en het weer de deur uit is, vinden jullie dat ook?
Nog even een paar foto's van dichtbij



Achter de afbeelding zit dus een pocket waar een postkaart en een tag in zitten.


En dit is de tweede variatie


Ik gebruikte stukjes bloemen-stof en roze tule/gaas met glittertjes van Action en ook kleine stukjes verbandgaas achter de afbeelding.
Een vlindertje uit een oud stansvel, een mini wasknijper van Sostrene Grene, bolletjeslint en een roze knoopje van Action en een roosje van Kruidvat lang geleden.
Achter de tekst wat speculaaspak ribbel karton. Het "van harte"stempelde ik op een gestempeld mini tagje.


Ik hoop dat jullie zo weer wat geïnspireerd zijn.
Bedankt Monique dat ik gastdesigner mocht zijn op jullie leuke challenge blog!

Graag doe ik natuurlijk met deze kaarten ook weer mee aan nieuwe challenges:
De Egel Bingo challenge Wasknijper, koffie, Roze klik hier
Dutch Card Lovers challenge 296 Alles mag klik hier
Do All Kreatives Bingo challenge 21 Flowers, Kraft, Lace/Ribbon klik hier
Creative Craft Cottage challenge 110 No Patterned Paper klik hier
Ally's Angels challenge 12 Happy Birthday klik hier
Always Happy Birthday September Challenge klik hier
Let's craft and create challenge 140 Anything goes option lots of layers klik hier
Fussy end Fancy challenge 219 Anything goes klik hier
A Perfect time to Craft challenge 09 september always anything goes klik hier
Crafty Gals Corner Challenge 173 Anything goes klik hier
Word Art Wednesday anything goes challenge 350-351 klik hier

 







18 opmerkingen:

  1. Je voorbeelden als gastdesigner bij K&K zijn prachtig maia op en top vintage.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh even mijn kin oprapen van de vloer Maia. Zó ver zakte mijn mond open, ik vind ze magnifique en nu ik lees dat ze ook écht uit "vintage" materialen gemaakt zijn zit ik nog meer te genieten. Een prachtige bijdrage als gastdesigner.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ps Ik wil je ook nog bedanken voor je deelname aan de bingo-challenge bij De Egel.

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige vintage kaart en leuk dat jij er ook echt vintage spullen bij gebruikt! Mooi samengesteld heb je alles. Fijn dat je meedoet met DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende vintage creaties Maia. Daar ben je altijd ook erg goed in, ook vindingrijk met het recycleren. Weer kunstwerkjes en een bron van inspiratie! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow! I love how you put these together! Thank you so much for entering our challenge at Crafty Gals Corner Challenges this week. Be sure to join us next time too!
    Blessings,
    CGC DT
    Scrapbookingmamaw {My Blog}
    Crafty Gals Corner Challenges

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw....nog mooier dan je zo eerst ziet op een foto op het blog bij K&K. Geweldig!! Geeen wonder dat Monique niet heeft gekozen. En als ik dan jouw kaart zie en ik zie onze pogingen dan kan ik persoonlijk wel een conclusie trekken.....hahahaha.
    Ik vind het leuk dat je gastdesigner wilde zijn. En dan ook nog bedankt dat je meedoet aan de chalenge van DAK en de Egel!
    Liefs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stunning, I love the layering and different textures you have used. Thanks for joining us at ‘Do-Al(l) Creatives’. I love forward to seeing more. Jonnece DT

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gorgeous vintage creation. Thanks for playing along with us at Fussy and Fancy Friday. Pat K xx

    BeantwoordenVerwijderen

  9. Wat gezellig dat je meedoet met onze '#62e' Challenge !
    Bedankt voor je deelname en veel succes met de challenge.

    {Challengeblog De Egel}
    {Hobbywinkel De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben jij veelzijdig zeg. Mijn complimenten wat je daar allemaal van maakt. Heel erg mooi!Fijn dat je met de Bingo uitdaging van de Egel meedoet. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zijn 2 prachtige vintage kaarten Maia, ook leuk dat je veel oude materialen hebt gebruikt,echt supermooi.
    Wij zijn al weer bijna een weekje thuis, we hebben echt genoten van deze prachtige reis, heel veel gezien en lekker gegeten ( té lekker,want mijn suiker was dus echt wel te hoog)..Het is ook gelukt om in Plymouth even naar de HobbyCraft te gaan, echt een enorme winkel, wat ik ook leuk vond, de Craft Magazines en de mooie extra's die daar bij zitten. Ik heb deze week wel heel veel geslapen en nog steeds spierpijn van de lange zit in de bus..maar dat was het wel waard,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Supermooi! Zo gaaf om het hele proces te volgen met alle foto’s. Bedankt voor het meedoen met de Dutch Card Lovers.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Maia,
    Wat een prachtige vintage creatie's Maia !
    Leuk dat je oude materialen gebruikt en de distress vintage is ook mijn favoriet.
    Fijne zondag, groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

    Hugs and please come back soon!
    Doris
    Kleido’s BastelStüble
    *Owner* Do-Al(l) Kreatives (#21 – Bingo)
    *DT* Die Traumfabrik

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik begin me weer een beetje door blogland te begeven en had al wel je inzending gezien natuurlijk als gast DT en ja dit is op en top vintage Maia. Heb weer enorm genoten van het ontstaan van je kaarten en mooie filmpje!
    En dan is het weer werken geblazen hè! Ik hoop dat je groep 3 net zo leuk vind als de kleuters Natuurlijk wel totaal ander les programma, maar dat gaat je ook vast goed af!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi een prachtig vintage project en zo leuk om het te zien ontstaan. Bedankt voor je deelname aan DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. staat in de kamer op de kast te pronken zo mooi gemaakt. Ik ben er ook zo blij mee! hergebruiken van spulletjes is ook zo leuk en altijd een verrassend resultaat. Danak je wel XOXO Dana

    BeantwoordenVerwijderen