zondag 23 december 2018

Kerst kransjes ornament 2018

Terwijl ik dit zit te typen lijkt het buiten meer op herfst dan op winter maar....het zijn donkere dagen voor kerst...dat dan weer wel!
Pak er een kop koffie of thee bij en lees deze lange blogpost haha.
De afgelopen weken zijn we om in de sfeer te komen ook naar een paar tuincentra geweest die de moeite waard waren om te bekijken.
Zo waren we weer in Dongen bij Avri tuincentrum en in Venlo bij tuincentrum Leurs, beiden echt prachtig!
Natuurlijk zijn we daar dan op zoek naar een nieuw kerst achtig dingetje voor in onze houten kerstboom die in de keuken staat.
Mijn man maakte die vier jaar geleden, mocht je het toen niet gelezen hebben kijk dan even in deze gezellige lange blogpost van 2014
En..ja hoor we vonden dit jaar zelfs lampjes voor de boom met een doorzichtige snoer zodat die niet opvalt. Zo ziet de boom er dit jaar uit


We vonden ook nog twee heel verschillende beeldjes.. deze kerstman van Riviera maison


En deze schattige sneeuwpop


En Gerie jouw zelfgemaakt handschoentje hangt er dit jaar ook in natuurlijk.


Deze boom heb ik mee laten doen aan de kerstboom wedstrijd op het blog van Chrismaholic.
Saskia uit Eindhoven heeft dat gezellige sfeervolle blog, ken je het nog niet klik dan maar eens hier

Vorig jaar vertelde ik dat ik waarschijnlijk voor dit jaar niet zoveel werk zou doen. De kerstboekjes van vorig jaar hadden heel veel tijd gekost om te maken.
Heb je ze niet gezien klik dan gezellig eventjes hier.
Ik wilde ook eens tijd over houden om voor onszelf een memories kerstboek te maken maar...toch ben ik weer begonnen aan kerst ornamentjes en is dat boek er nog steeds niet van gekomen.
Dit jaar zit onze dochter voor haar minor hbo een half jaar op een creatieve school in Den Bosch.
In de werkplaats daar mogen ze tegen weinig betaling van het afval hout alles maken wat ze maar willen.
Zij maakte voor mij een stuk of 25 houten ringetjes en een vrachtje kerst woordjes met de professionele laser brander.
Tja en toen kwamen er toch weer kerst kransjes uit haha.
In onderstaand filmpje zien jullie alle variaties die ik gemaakt heb en ook een beetje hoe ik ze gemaakt heb dus een kleine tutorial.


Gestart ben ik dus met houten ringetjes maar je kunt er ook bv. gordijn ringen of douche gordijn ringen voor gebruiken als je maar een ronde basis hebt.


In het tuincentrum kocht ik vorig jaar diverse kleuren glitter slingers, wit, zilver, goud en groen.
Die lijm je met een lijmpistool vast aan het begin en het eind.


Hier hangen enkele ringen met slingers klaar om omwikkeld te worden.


Het leek wel een fabriekje haha en dan ben ik dit jaar nog selectief geweest met versturen want anders was ik nu nog bezig vrees ik.


De witte kransje (die niet op bovenstaande foto staan) kregen een laagje gesso en daarna strooide ik er glitter glas overheen. De ander kleuren kregen een sneeuw effect look met een laagje witte gesso.


Daarna heb ik er allerlei  verschillende kleuren kerst snoeren en bakers twine omheen gedraaid.
Voor elk persoon bedacht ik een stijl die bij hen paste en soms ook een bepaalde kleur zoals bv. een paarse kralen snoer voor Brigitta met een shabby chic look.


Of een natuur thema met blauw de lievelingskleur van 1 van mijn wandel vriendinnen.


De kleine boompjes van boomschors heb ik met diverse kleuren draad of metaaldraad omwikkeld.
Alles kreeg ook een laagje gesso sneeuw natuurlijk.


Dit jaar was ook het jaar van de uil....er zat dit voorjaar namelijk een grote uil in de boom in onze achtertuin dus mijn zoon koos ook een kransje met een uil en hij houdt van de traditionele kerstkleuren.


Het rechter kransje hier onder maakte ik voor mijn dochter met door haar gekozen kleuren en kerst spulletjes...een houten rendier met wat zilverdraad en tilansia er achter...enne mam ik wil geen houten sterretje op het strikje.


De engeltjes knipte ik uit echt oude vintage kaarten. De strikjes in diverse kleuren/met en zonder pailletten hadden ze dit jaar bij Action. Onder de strik hangen twee belletjes die ook een likje gesso kregen. Achter onderstaand engeltje zit kant, eyelash wol, een gedroogd rozenblaadje uit onze tuin en zilverdraad.


En de volgende past precies bij Dana, ik zag het al hangen op haar instagram foto's zo leuk!


Met deze kerst kransjes doe ik graag mee met de volgende challenges:
2 Sisters on the blog challenge 22 bingo
The Holly and Ivy Christmas challenge 42
Winter Wonderland challenge End of Year Anyting Christmas goes
Brown Sugar Challenge 285 December
Merry Little Christmas challenge 5
Pearly Sparkles Challenge 35 Merry Christmas
Fab 'n Funky challenge 420 Cute Christmas
Crafting From the Heart challenge 233
The 12 Months of Christmas challenge 48
Double D challenge Let it Snow
Fussy & Fancy challenge 227 Christmas/New Year

Sinds kort gebruik ik ook instagram om tussendoor wat foto's op te zetten van o.a. de wandelingen met mijn wandel clubje. Daar vinden jullie ook foto's van de kerstshows in diverse tuincentra en binnenkort wat foto's van kerst in huize Valk.
Je kunt me daar dus ook volgen onder de naam hetvalkennestblog

Op school sloten we natuurlijk af met een kerstavond diner verzorgt door alle kinderen, een kerstviering met optredens op het podium en een teamborrel waar voor we ook zelf hapjes moesten maken. Erg gezellig allemaal.
Heel speciaal was de afsluiting van de viering. Een meisje uit mijn groep met haar oudere zusje mochten samen met een familielid een video clip opnemen in het kersthuis van Johan Vlemmings.
We lieten op het eind van de vieringen die video zien en de meiden traden natuurlijk speciaal voor ons ook nog op het podium op. Kijk naar de meisjes op de tv. in het begin van de video hier onder:


En zo zag er dat op ons podium uit, je snapt dat die meiden trots waren en wij natuurlijk ook!



Dit jaar heb ik niet gefreubeld op school met ze voor kerst. Het gaat heel anders in groep 3 want daar moet je methodes volgen die af moeten in een bepaalde tijd.
Tijdens de school brede kreami heb ik tijdens mijn onderdeel scrappen wel wat kinderen aan het kerst freubelen gezien gelukkig. Ik liet ze een eenvoudig scrap boekje maken met tags er in en blikken versieren met kerst spullen.





En dan nu heerlijk kerstvakantie!
Komende week kom ik weer terug met een overzichtje van dit jaar op mijn blog en de ontvangen kerstkaarten van mede bloggers en andere creatievelingen.
Allemaal bedankt voor het kijken van deze super lange blogpost.
Geniet van elkaar met Kerst!
xoxo Maia



16 opmerkingen:

  1. Wat een werk al die kransjes maar heel leuk dat je ze zo persoonlijk maakte.
    Leukt dat je ermee meedoet bij onze challenge maar wil je erbij zetten welk rijtje je gebruikt hebt? Dank je wel!
    Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je boom blijft leuk! Zo persoonlijk! En je kransje... wat zal ik zeggen, ben er super blij mee! Grappig te zien welke stappen eraan vooraf gingen. Nogmaals bedankt en geniet van de kerstdagen en alles erom heen! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief dat je me meteen mailde toen het kransje in je brievenbus zat!
      Jouw surprise daar ga ik ook nog van genieten hoor!

      Verwijderen
  3. Ha Maia,
    wat gezellig weer te lezen wat je zoal gedaan hebt. Jullie boom is weer geweldig! Wat een creativiteit. En helemaal leuk te zien en te lezen hoe de kransjes tot stans zijn gekomen. Kim ook nog in de weer! Mooi die woorden die ze gelaserd heeft. Ik ben weer heel blij met je mooie kransje. Alle ornamenten die ik van je krijg, bewaar ik. Stuk voor stuk plaatjes. En wat gaaf die meiden zeg! Ik snap dat ze apetrots waren en jullie ook. Wat wennen is dat he, groep 3? Ik weet het nog toen ik groep 3/4 had. Ze moeten zo veel!
    Heel fijne dagen!
    Liefs voor jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoor....ik dacht het al hier komt een uitgebreide post over waarin word uitgelegd hoe het schattige kransje is gemaakt! En Kim heel handig met de laser en ringen van gerecycled hout...goed bezig!!! Je puzzle stukje mini boekje en nu het beeldige kransje handen in mijn boom en keren ook ieder jaar terug. Een hele eer dat mijn wantje tussen je mooie kerstboom versiering mag hangen...LEUK!!! Ook zo gaaf die meiden...mogen met recht trots zijn op hun optreden!!! Dank voor je mooi blogpost en vriendschap het afgelopen jaar en wens jullie hele gezellige dagen met elkaar!!!
    Merry X-mas...Gerie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful crafts and creations! I adore this post! Those Holiday wreath ornaments are spectacular! Love the SNOW one! Thanks so much for playing along with us at The Double D, Let It Snow Challenge, Donna, DT Member. Merry Merry!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Maria,
    Wat een mooie houten kerstboom daar kom je niet snel op uitgekeken heel mooi gemaakt!
    Ook de houten krantjes bijzonder mooi verwerkt wat leuk dat je dochter ze zelf heeft gemaakt net als de woorden knap gedaan!
    Voor jullie fijne dagen met veel gezelligheid!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful creations! Thanks so much for joining in the fun at our Double D ‘Let It Snow’ challenge! Good Luck and we hope you’ll come back often.

    Darlene
    DOUBLE D Challenge Blog
    DAR’S CRAFTY CREATIONS Please stop in for a visit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pretty projects. Thanks for joining us at Pearly Sparkles this month for our "Merry Christmas" Challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Maia, het was echt een geluk dat jouw kransje goed aan kwam, de envelop was aan de onderkant op 2 plaatsen gescheurd, gelukkig zat er noppenfolie omheen, het hangt nu in mijn kleine houten kerstboompje, ook je andere creaties heb ik nog.
    Leuk ook de foto's van school, gezellig zo'n kreami..
    Wens Je nog een fijne 2de Kerstdag,
    Groetjes
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kerstboom hebben jullie. Leuk dat je man die zelf gemaakt heeft.
    En bedankt voor je deelname bij onze bingo challenge. Zet je er nog even bij met welk rijtje meed doet?
    Groetjes Nicolette DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful Christmas wreaths. All of you decorations are gorgeous. Thanks for joining us at Winter Wonderland. Pat K xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Very beautiful projects! Thank you for entering our challenge at Brown Sugar and good luck! Alina DT

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een originele leuke kerstboom .
    Wat leuk de houten ringetjes heel mooi gepimpt.
    Wens je alvast een fijne jaarwisseling, groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful pictures Maia!! Thank you for sharing your gorgeous wreath with us at Fussy and Fancy!
    Take care,
    Beth

    BeantwoordenVerwijderen