vrijdag 6 mei 2011

Moederdag

Zondag is het alweer moederdag!
Ik denk nog vaak aan de tijd dat mijn kinderen klein waren en met een zelfgemaakt cadeautje en een versje aan mijn bed stonden.....geweldig!
Maar iedere leeftijd heeft zo z'n charme dus ik ben benieuwd zondag?


Dit rond label heb ik gemaakt voor aan een cadeautje voor mijn moeder (ze heeft toch geen internet dus ik kan het gerust laten zien.)



Het plastic rondje heb ik geknipt uit de verpakking van roze koeken.

De twee kleine roosjes zijn gemaakt van theezakjes, dit idee zag ik ergens op het net (sorry weet niet meer waar?)
Je maakt een gebruikt theezakje voorzichtig open, schud de thee-prut eruit en laat het papiertje even drogen.
Als het gedroogd is knip je er strookjes van en die rol je gewoon op.
Simpel en de kleur is meteen mooi vintage!


Op het engeltje heb ik mijn doorzichtige crackle-paint voor het eerst gebruikt. Een beetje te dik bovenaan maar ook dat gaat de volgende keer beter.


Waarschijnlijk kom ik dit weekend niet meer toe aan bloggen.
Dus ik wens jullie een hele fijne moederdag, geniet er van!

Liefs Maia

25 opmerkingen:

  1. Wat een idee van die theezakjes!!! Ik vind het een prachtig geheel geworden!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top idee van de theezakjes!! (Ik denk gelijk aan al die honderden theezakjes die zo achteloos de vuilnis ingingen...hihi)
    Wat een leuke moederdagcreatie! Ik ga binnenkort mijn knutsels voor de moekes laten zien!
    Fijn weekend!!
    xx Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi hoi

    Wat heb je het mooi gemaakt zeg.
    Het is altijd leuk moederdag william heeft wat mooi gemaakt op school. Het zit in een witte envelop met een groene strik ik ben heel benieuwd!

    Jij ook een fijn weekend en een fijne moederdag

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!! en de roosjes ga ik onthouden!

    Fijn weekend en fijne moederdag
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zie je maar het ligt voor het grijpen....leuk idee!Je kaart is mooi geworden,fijne verjaardag en moederdag!

    Doei Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie label en dat van het thee zakje die ga ik onthouden...

    fijne moederdag

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer van die leuke ideeën, ik kijk mijn ogen uit en geniet weer.
    Maar het vouwen is al gelukt, laat ik volgende week zien.
    Geniet fijn van je moederdag!!!!


    Lieve groet,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuke kaart
    en het thee zakje zal ik onthouden
    lieve freubelgroetjes van gré

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat is dit toch weer een super idee van je! Heel mooi geworden! En onthouden ga ik het zeker! Leuk dat je dit met ons deelt... Lieve Groetjes en een heel fijn weekend! Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Maia,
    Ook nog laat aan het bloggen:))
    De achtergrond is een eigen foto, die heb ik bewerkt in corel paint shop pro het kan ook in Adobe Photoshop CS3 of een ander bewerkingsprogramma. In de bieuwste versie van word kun je een foto snel bewerken qua kleur of rand, die kopieer ik dan naar een fotobewerkingsprogramma en die sla ik dan op als jpeg bestand. Vervolgens voeg ik bij sjabloonontwerpen bij achtergrond mijn eigen foto toe.

    Als je het niet snapt kun je me altijd mailen.
    Kijk onder het kopje contact.

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat past helemaal in
    mijn straatje van niets
    iets maken !!!
    Wat een leuk blog ik kom
    hier via de zevende
    hemel !!
    Fijn weekend
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dit mooi gedaan, en die tutorial heb ik ook gezien, en ook ik weet niet meer waar. Ik wens je een heerlijk weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Maia!
    Hier komen de vlindertjes vandaan:

    http://www.swirlydoos.com/sd_plugins/forum/forum_viewtopic.php?838

    Kwestie van printen en uitknippen ;-))
    Veel plezier ermee!!

    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel mooi gemaakt en wat een geweldig idee om theezakjes te gebruiken en ze een 2e leven te geven. Ik ben volger van je geworden en zou het super vinden als je ook eens bij mij kwam kijken.
    groetjes, Jopie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wspaniały pomysł.
    Śliczne wykonanie.
    Cudo.
    pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. WOW, dit is mooi zeg!!!! Wat prachtig gedaan! En die bloemetjes zijn geweldig, leuk idee van de theezakjes!
    En die high tea, dat moet wel heel gezellig geweest zijn :-)
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk bedankt voor je lovende woorden
    en dat je volger bent geworden!!
    Fijn weekend
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Via mijn zus Jopie, kwam ik op je site.
    Ik heb met plezier je blog zitten bekijken.
    Wat een super idee met die theezakjes.
    Ga het zeker van de week proberen.
    Ik ben gelijk je volger geworden, om dan toch met regelmaat te komen kijken.
    Verder zou ik het erg leuk vinden als je een kijkje bij mij komt nemen.
    Groetjes Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Maia

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je niet alleen een fijne verjaardag en een fijne Moederdag maar ook nog een fijne vakantie hebt gehad. Je werkstuk zijn zoals altijd prachtig. Hoop jullie snel weer te zien.

    Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg gaaf!! leuk die roosjes zo!! super.
    Groetjes, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nee toch niet, Maia hier mag je je nummerplaat niet zelf kiezen...vooruit volgende keer fototoestel meenemen en de kids foto's maken hihi heb er al vaker hele leuke gezien, maar dan ben ik natuurlijk mijn toestel vergeten...

    Fijne week!
    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk je label uit de koekverpakking en de roosjes van theezakjes! Leuk om zo spullen te hergebruiken hè!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tis prachtig geworden.
    Die theezak-roosjes heb ik ook gemaakt,maar dan van 3 laags keukenpapier, gedept in koffie.
    Het idee kwam van dit blog:
    http://treasuresfromtheheartgifts.blogspot.com/2010/02/tea-bag-rose-tutorial.html
    en mijn roosjes staan hier:
    http://aggiesfrutsels.blogspot.com/2011/01/papieren-roosjes-van-keukenpapier-en.html

    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. zo mooi en zo knap gemaakt maia!!!!!
    complimenten hoor!

    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. schitterende kaart heb je gemaakt, wat een gaaf idee de roosjes van theezakjes en de cirkel van de verpakking van roze roze koeken, ga ik onthouden hoor.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen