vrijdag 15 juli 2011

mini boekje voor Els

Heerlijk weer was het vandaag! Zo mag het eigenlijk wel blijven toch?
Misschien alleen nog een klein beetje warmer.
In de laatste schoolweek heb ik nog een mini boekje gemaakt voor onze
Lio-stagaire Els. Lio betekent leraar in opleiding als je al je opdrachten
in het laatste jaar van de opleiding af hebt moet je een maand de groep helemaal
alleen draaiende zien te houden. Dat heeft ze fantastisch gedaan!


De voor- en achterkant van de mini heb ik uit  "dooskarton"gestanst. De andere pagina's zijn uit zwart
cardstock gestanst met de nestabilities.
In het mini envelopje voorop,dat dichtgebonden zit met een bloemetje, staat een foto van juf Els.


Op enkele pagina's heb ik pockets gemaakt zodat ik daar labels of mini boekjes
in kon stoppen met foto's van onze klas.
Die foto's zijn het hele jaar door genomen en Els staat er natuurlijk overal op.
Het roze hart van de roze-groene bloem is van stof gemaakt.


De roze flap op de linkse pocket is van kunststof, ik dacht dat je dat kon lijmen
met clear tacky glue maar dat viel tegen.
Alles wat ik daar mee gelijmd had liet los dus er zitten nu nietjes in helaas!
Misschien heeft iemand een tip hoe je dit wel goed kunt lijmen? Ik hoor het graag.


Ik heb ook twee pockets van helder plastic gemaakt en die dus ook maar vast geniet.
Op het plastic heb ik ook wat bloemetjes gelijmd die zie je als het fotomapje er uit is beter.
Er zitten nog veel meer tags met foto's in maar die staan in verband met de privacy niet op de foto.


En toen was Els een echte juf!
Els ik wens je snel een echte leuke baan toe en een hele fijne vakantie!
Heel leuk om eens een keer een mini te maken in een totaal andere stijl.




25 opmerkingen:

  1. wat een leuke, vrolijke mini!! Daar is juf Els vast heel blij mee :)
    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is heel erg leuk! Wat een vrolijk en fleurig geheel zeg!!
    Ze zal het vast erg leuk hebben gevonden!
    Lieve groetjes en een heel fijn weekend!
    Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend gemaakt! Leuk al die kleine details....daar zal ze zeker nog uren doorbladeren!!!
    Heel veel liefs, Celia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. he jammer dat ik de foto niet kan uitvergroten. maar wat een leuk boekje is dit geworden, een super herinnering voor de nieuwbakken juf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Maia, wat een werk moet dat zijn geweest. Maar wat is het ongelooflijk leuk geworden! Echt zo'n heerlijk boekje waar je nooit op uitgekeken raakt. Die Els boft maar!
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat heb je dat ontzettend mooi gemaakt,lijkt me een heel werkje,maar het resultaat mag er zijn!
    groetjes gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,

    Bedankt voor je gezellige berichtjes op mijn blog! Almkerk ligt helemaal bovenin Noord-Brabant, midden tussen Utrecht en Breda aan de A27 (vlakbij Gorinchem).
    Ik ben natuurlijk ook gelijk even bij jou gaan snuffelen, ziet er mooi uit hier. Ik ga dus even volger worden en dan kom ik binnenkort even uitgebreid kijken hoor.

    Prettig weekend verder, houdoe!

    Groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel erg leuk gedaan
    en lekkere kleurtjes

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk boekje heb je ervan gemaakt!
    Je vroeg op mijn blog naar de bloem. Ik heb een minimister gevuld met water en doe er, met een ijscostokje, een schepje perfect pearls bij. Meestal gebruik ik de kleur perfect pearl, dit is eigenlijk alleen een glanslaagje, soms ook een beetje bleekroze 'blush' of 'berry twist' of ik meng een beetje van allebei door het water.
    'k Hoop dat je zo genoeg weet, anders hoor ik het wel.
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar heb je een boel werk aan gehad...maar het ziet er geweldig uit!! daar gaat Els heel blij mee zijn!

    Fijn weekend!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een supermooi boekje en wat gaaf om dit als LIO-er te krijgen! helemaal TOP gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk en origineel miniboekje heb je gemaakt! Super mooi met alle leuke details!
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi zeg en wat een werk, maar zeker weten dat je Lio-er er met veel plezier in kijkt.
    Je hebt het heel erg mooi gemaakt, super, heb jij zoveel tijd als juf????

    Ik wens je een heerlijk weekend,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een superlief en mooi kadootje!

    Fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, geweldig, wat mooi geworden zeg!!
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een superleuk boekje!!! Wat zal ze daar blij mee zijn! Hmmm... zal toch ook maar eens bedenken wat ik voor de juffen ga maken!
    Fijn weekend!!!!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een gezellig mooi boekje voor Els. Wat vond ze hiervan, ze was vast heel blij verrast?!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Maia,
    Dank je wel voor je lieve berichtjes op mijn blog. Ik zag vanmorgen wel dat ik de LO met de graafmachine er al op had staan, foutje.

    Maar nu over jouw boekje, Het is super leuk! Heerlijke kleuren en al die pockets en tags, daar kan Els een hele tijd zoet mee zijn en steeds weer iets nieuws ontdekken. Maar ook met het maken ervan beleef je je al lol.

    Voor het plakken van transparant gebruik ik glossy accents. Dit heb ik gedaan met de Fragments van Tim Holz.
    Ik voeg een link van een filmpje bij http://www.youtube.com/watch?v=tkfHkf7vxWM

    Succes en liefs, Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb het even geprobeerd, maar je moet de regel wel zelf kopieren en dan plakken in je internetbalk en dan zie je een youtube filmpje met Tim

    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Enig boekje!
    Leuk al die verschillende bladzijdes...
    Els zal er blij mee zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi boekje en de kleuren zijn ook erg mooi.
    De ontvanger zal er erg blij mee zijn.

    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een geweldig boekje heb je gemaakt en wat een werk zeg!
    Ik dacht dat tacky glue alles kon limen, maar nee dus!!bedakt voor je lieve berichtje!
    groetjes mina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoi hoi

    wat een geweldig gaaf boekje ik denk dat ik ook maar eens bij jou kom stage lopen.haha.
    Ik zou daar erggg blij mee zijn met zo'n mooi boekje. Je bent er maar weer druk mee

    Gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hij is prachtig geworden! Daar zal ze wel blij mee zijn! Wat een leuk cadeau! Groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen