zondag 15 mei 2022

Envelop flip kaart gemaakt van twee enveloppen voor de verjaardag van Dana

Wat boffen we toch met het mooie zomer weer in mei! Inmiddels volg ik sommige blogdinnen al meer dan 10 jaar en maken we voor onze verjaardagen en kerst ook vaak wat voor elkaar.

Als je mijn verjaardags post wil zien kijk dan even op mijn instagram account : https://www.instagram.com/hetvalkennestblog/

Ik heb jullie namelijk zoveel te laten zien en anders zouden jullie hier tot sint Juttemis zitten haha. In ieder geval dank jullie wel, Gerie, Gerjanne, Dana, Ans en Jet voor jullie geweldig mooie zelf gemaakte kaarten! 

Op mijn instagram zien jullie dus ook een prachtige creatie die ik kreeg van Dana.
Natuurlijk maakte ik ook iet voor haar verjaardag maar voordat ik aan die creatie begon had ik zin om andere dingen uit te proberen.

Ik maakte zelf een gelliplate van gelatine, alcohol en glycerine want bestaande gelliplates zijn ontzettend duur en ik wist niet of ik er veel mee zou doen en of ik het leuk zou vinden.
Zo zag mijn eigen gemaakte gelliplate er uit


Ik had wat inspiratie opgedaan bij Susanne @bollenhutart op Youtube en maakte ook zelf wat dingen waar mee je structuur op je gelliplate kunt maken. Zo zie je hier onder een toiletrolletje omwikkeld met touw en kinder foam geknipt met figuurschaartjes en aan karton geniet. Hiermee maak je mooie patronen in de verf. 


Van afval karton met mijn eigen ponsen maakte ik ook leuk zelf sjablonen.


Ik heb lekker buiten staan kliederen en gebruikte allemaal verschillende acrylverf kleurtjes gewoon van Action door de jaren heen verzameld.


Als je mijn filmpje kijkt zie je nog meer dingen waar mee ik patronen gemaakt heb en resultaten, dit zijn er alvast een paar.



Bekijk de rest op dit filmpje


Ik heb nog lang niet alle kleurtjes gebruikt en ook niet alle patronenmakers dus het smaakt naar meer hoor!

Toen zag ik ook bij Susanne maar ook bij Shanouki art speelkaarten die ze veranderden in kunstwerkjes. De tutorial van Susanne heb ik uitgeprobeerd. Zij gebruikt alleen Brucho pigment poeder om het te kleuren maar ik had van mijn vriendin Romana vroeger eens Bister poeder gekregen...dat werkt ook prima. 
Zo dus gestart door eerst een laagje servet er op te plakken.


Hoe ik de structuur er op kreeg zie je in onderstaand filmpje, koffie dip er op...


Kleurpoeder er op en wat Stamperia wax en het is een heel andere kaart!


In dit filmpje beschrijf ik hoe ik dit gemaakt heb, wel in het Engels voor mijn YouTube vrienden maar mocht je iets willen weten dan hoor ik het wel. 


Tja en toen bedenken wat ga ik voor Dana maken, best lastig want ik heb van alles al voor haar gemaakt natuurlijk. Ze haalde heel knap haar diploma verpleegkundige en ... ja toen had ik het thema. Plaatjes op internet gezocht, spulletjes bloemetjes etc. uit haar creatie voor mij van mijn vorige verjaardag gebruikt en natuurlijk de gelli prints en altered speelkaarten om de achtergrond mee te maken.
De inspiratie voor de envelop flip kaart zag ik bij Martina @teal and tattered journals. Ken je haar nog niet ga dan beslist eens kijken haar kanaal vind je hier: https://www.youtube.com/c/TealandTattered/videos

Mijn versie voor Dana zag er dus zo uit


Dit geheel is gemaakt met 1 vensterenvelop en 1 normale kleine envelop. De kleine envelop knip je in twee delen en bevestig je op de vensterenvelop. De "scharnieren" heb ik gemaakt van geembost knisperpapier dat je kunt vinden boven in die after eight chocolade boxen. Ik heb het ook bewerkt met Stamperia wax. Stamperia wax geeft het een mooie sparkel.  De tabs heb ik gemaakt van oude elektronische weerstandjes die ik lang geleden kreeg van mijn oom. Ik vond dat zulke grappige kleurtjes en leuk om ze zo eens te gebruiken.


De bloemetjes die je ziet zaten dus als surprise in Dana's creatie van vorig jaar voor mijn verjaardag.


Zo ziet het er uit als je de twee delen open klapt.


De labels die je ziet komen van Tracy Fox en achter veel plaatjes zie je dus de altered speelkaarten verschijnen.



In de vensterenvelop zit een tag die ik ook met gelliprint bedrukt heb.



Aan de achterkant van deze tag staat mijn verjaardags wens voor Dana, dat zie je in onderstaand filmpje.

Dit is de achterkant van het geheel


In de pockets zitten nog wat losse goodies voor Dana


Kijk even naar dit filmpje als je wat meer detail wil zien van deze creatie, er staan namelijk nog veel meer detail foto's op.


Moet niet gekker worden he, drie filmpjes in 1 blogpost maar het was echt super leuk om weer andere dingen uit te proberen en eens helemaal uit je comfort zone te komen. Ik zou zeggen probeer het eens.

Met deze creatie doe ik graag mee met de volgende challenges:
Kaartjes inspiratie challenge blog challenge 166 bloemen
 
Nog niet in slaap gevallen bij deze lange post haha
Tot de volgende keer maar weer en geniet van de mooie zomerse dagen!




11 opmerkingen:

  1. Amazing mixed media/vintage work! And love they honor Nurse's Week. Thank you for joining the challenge at Allsorts this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You look to have had a lovely inky time creation a super mixed media piece, many thanks for joining Allsorts 'Sparkle' theme this week.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gemaakt Maia
    Heel leuk die zelfgemaakte gelliplate due van mij is al meer dan 10 jaar oud ik bewaar em altijd in dezelfde doos in de koelkast
    Ook de envelopcreatie vind ik super!
    Nog van harte met je verjaardag
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je deelname, prachtig werk ! groetjes Darline KIC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lots of wonderful techniques in this project, great work and thankyou for playing along at Seize the Birthday, Cathy x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie kaart. Leuk dat je meedoet bij KIC.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fabulous mixed media piece Maia, and well done on making your own gelli plate and stencils - fantastic!! Thanks so much for joining us for my"Add some sparkle" theme at Allsorts challenge this week, and good luck!
    Pauline x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What fabulous projects!

    Thank you for joining us at Lil Patch of Crafty Friends this time around- good luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Maia, a fun and exciting project to celebrate completing nursing studies. Thank you for joining us at Lil Patch of Crafty Friends, good luck in the prize draw... Megan DT LPoCF

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had deze post even gemist maar omdat ik even rustig aan het terug scrollen was heb ik het gelukkig gezien! Wat weer een geweldige technieken Maia! De speelkaarten zo bewerken is heel tof! Schitterend is je vintage look ... heel veel te zien en te ontdekken en het is een prachtige creatie geworden! Fijne hemelvaart en volgende week een gezellige pinksterweekend!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een pracht van een creatie! toffe fimpjes ook, dankjewel voor de inspiratie!
    Tof dat je meedoet met onze 'things with wings'-challenge!
    Groetjes
    Nancy GCC

    BeantwoordenVerwijderen