maandag 3 oktober 2011

Mijn blog is gelinkt op het blog : "deze is ook leuk" en iets uit de oude doos.

Allereerst alle trouwe volgers weer heel erg bedankt voor de lieve steun en reakties die ik krijg van jullie.
Dit doet zeker goed en wat ben ik blij dat ik dit jaar een blog gestart ben!
Ik heb nu ook een mailadres geopend voor eventuele vragen die ik zo snel mogelijk zal beantwoorden.
Dit adres staat bij mijn profiel.
Vandaag ga ik over op een zwakkere kuur penicilline voor 14 dagen want lopen zit er nog steeds niet in helaas.

Vandaag staat dit op het blog van  Deze is ook leuk!
 

maandag 3 oktober 2011


bloemetjes n°...



Foto: Het Valkennest
Omdat we van bloemen nooit genoeg krijgen hier nog een bloemenlinkje! Maia van Het Valkennest toont verschillende mogelijkheden om zelfgemaakte bloemen te kleuren. Klik hier of op de foto voor de beschrijving met foto's.
 

Daar ben ik natuurlijk wel even trots op! Ik volg dat blog altijd met veel plezier, als het kan elke dag.
Er staan zulke leuke ideetjes op niet alleen voor scrappen maar vaak voor ieder wat wils.
Ik kan ook veel ideetjes hiervan in mijn kleuterklas gebruiken.
Complimenten voor de mensen achter dit blog hoor, echt wel een werk om elke dag met iets anders te komen.

Vandaag trakteer ik jullie op een "oudje" een heel klein miniboekje dat ik maakte voor een oom en tante van mij die 50 jaar getrouwd zijn. Dit boekje heb ik jullie nog niet laten zien ik maakte het een half jaar geleden.

De basis van dit boekje is een klein kartonnen peuterboekje, je kunt die vaak voor 10 ct. kopen in een kringloopwinkel. Om de foto's beter te kunnen zien klik je er op.


Alle kanten van zo'n boekje, zet ik eerst altijd aan met distress inkt vintage photo.
Daarna bevestig ik geponste strookjes beige cardstock om en om aan de zijkant van de bladzijden.
Vervolgens beplak ik elke bladzijde met vintage papier uit een blokje van action.
Al het cardstock en papier bewerk ik ook weer eerst met vintage photo distress inkt.
Op de voorkant staat de trouwfoto van mijn oom en tante.


Ik heb het boekje eenvoudig gehouden met maar kleine versieringen.
De oude foto's heb ik uitgeknipt met een kartelschaartje.
De vlinder is een stempel van Eline, het vogeltje een stans van Marianne design.
Ook heb ik stukjes oud boekpapier gebruikt.
Mijn moeder heeft twee zussen, de bruid is haar oudere zus.
Op de rechtse foto staat mijn moeder aan de linkse kant, heel pittig met haar handen in haar zij.


Alle oude foto's die ik kon vinden met die tante erop heb ik in dit boekje gezet.
Ik vind ze prachtig zulke oude foto's!
Links de drie zusjes op de wei achter de boerderij.


De vogel stempeltjes op de volgende pagina's zijn van Crafty Secrets.
Dit zijn foto's van de bruiloft van mijn vader en moeder in augustus 1960.
Mijn tante was een van de getuigen.
Wat vinden jullie van de hoedjes?


Aan de linkerkant heb ik een houten bloem bewerkt met distress embossingspoeder.
Dit is de doop van mijn broer waar mijn tante peettante van is.
Aan de rechtse kant heb ik een pocket gemaakt met een tag erin.


Voor op de tag een foto van een familie feestje en achter op staat een gelukswens voor het
50 jarige bruidspaar.


Op de achterkant van het boekje heb ik een foto van de drie zussen geplakt.


Zo ziet het boekje er in z'n geheel uit.
Het is echt maar een heel klein boekje van ongeveer 10 bij 7.


Tenslotte wil ik al mijn nieuwe volgers hartelijk welkom heten op mijn blog!
Fijn dat jullie het de moeite waard vinden om te komen kijken en ook nog eens mijn volger te worden.
Als jullie een reaktie achter laten kan ik jullie beter terug vinden.
Mijn trouwe volgers weten dat ik ze allemaal zo goed mogelijk probeer te bezoeken en als het kan ook nog een reaktie geef op jullie leuke nieuwe blogberichtjes.
Ik kom dus zeker even bij jullie kijken al kan het wel even duren voordat ik bij iedereen een reaktie geplaatst heb.

Geniet allemaal van waarschijnlijk de laatste echt warme nazomer dag!
Lieve groetjes Maia










28 opmerkingen:

  1. Heey lieve meis,

    Tjeetje ik heb de eer om als eerste een krabbeltje te mogen schrijven...leukkkkkk!

    Ja en deze boekjes vindt ik helemaal prachtig.
    De foto's de randje van kant, de leuk liflafjes die er aan en op zitten.
    Als je naar deze boekjes kijkt, dan kom je ogen te kort...wat mooi meis!

    Helaas ben je nog niet helemaal opgeknapt...maar zit je aan een lichtere kuur.
    Natuurlijk hoop ik dat je snel weer een beetje de oude wordt.

    Ik wens je heel veel beterschap...en alle liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super lief boekje! Zo mooi gemaakt!
    Wat leuk dat je bent gelinkt!!
    Succes met je kuur....ik hoop dat er snel veel baat bij hebt!
    groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas ben je dus nog steeds niet volledig hersteld, maar heb je nu gelukkig wel een lichtere kuur; beterschap! Wat een superleuk boekje heb je gemaakt; echt een persoonlijk kadootje wat duidelijk met liefde is gemaakt.

    Alvast een fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi! Wat jammer dat je nog niet helemaal hersteld bent! Wat een ontzettend mooi boekje weer zeg, kijk er mijn ogen bij uit! En leuk een linkje van een andere blogger. Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die Maia! Wat gaaf dat je bent gelinkt! Ga eens een kijkje nemen op dat blog, bedankt ook voor de tip dus! Is natuurlijk ook zeer terecht hè, want je maakt zulke prachtige dingen, die zijn meer dan de moeite van het bekijken waard, is altijd fijn genieten. Wat een pracht van een albumpje heb je gemaakt zeg. Het is toch altijd weer een reis vol herinneringen die je maakt wanneer je oude albums bekijkt. En al de verhalen die dan weer boven water komen. Je oom en tante zullen hier onwijs blij mee zijn geweest, je had hen met geen persoonlijker cadeau kunnen verrassen! Bedankt voor je supergezellige reactie op mijn blog, lees je verhalen altijd graag! Eén van de dingen die me altijd opvallen bij jou is dat jij het leven ook écht leeft en dat vind ik geweldig om te zien!! Blijf vooral zo doorgaan ;-) Geniet van je avond, liefs, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw...wat is je boekje mooi geworden !!!ik vind ze heel mooi met de foto's en et kant.
    Ja..het duurt wel even....maar ik hoop dat deze kuur aanslaat en dat je snel weer de oude wordt.
    Leuk dat je gelinkt bent.
    beterschap en een lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gaaf dat je gelinkt bent ..terecht ook!
    Je mini is een pracht album geworden daar zijn je tante en oom vast heel blij mee geweest zijn..
    Sterkte nog groetjes,lean.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Maia,

    Ik hoop dat ik kan reageren...want dat heb ik zojuist hopelijk opgelost.
    Ontzettend gaaf dat je bent gelinkt! Je bent dan ook een superlink met dat creatieve blog van je.

    Het boekje is te schattig voor woorden,

    lieve groetjes en verder nog beterschap,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé,Maia wat een gedoe,ik hoop dat je niet te veel pijn hebt,want het kan ook nog erg gevoelig zijn!Op momenten als deze merk je hoe kostbaar gezondheid is!
    Je boekje is prachtig geworden,hebben ze vast met plezier ontvangen.Wat leuk dat je gelinkt bent,het is een mooie blog waar ik regelmatig even kijk,dan zie ik jou ook,super!

    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Maia, wat leuk dat je bent gelinkt, je maakt dan ook heel mooie dingen. Je boekje is super, wat een goed idee om dit van een peuterboekje te maken.
    Hoop dat je snel weer beter bent!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een enig boekje!!
    Echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi hoi

    gelukkig een minder zware kuur maar helaas nog niet de oude Maia!!
    Je boekje is weer top helemaal leuk.
    De bloemetjes dat heb ik eerder gezien op een youtube filmpje. Maar ik heb ze bog nooit gemaakt. Ik gebruik weinig bloemen maar dat weet je wel.
    Ik hoop dat je je snel weer beter voel. Heb je nog soep gemaakt zeker met die lekkere balletjes erin. ha ha.
    veel liefs en een dikke knuffel
    Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Maia!!
    Wat onwijs balen dat je je nog niet beter voelt!! Ik hoop ZO voor je dat deze kuur nu wel gaat helpen! Ik brand een kaarsje voor je en denk aan je hoor!!
    Ik zag het net al jouw mooie blommetjes op het blog, super leuk! Kan me goed voorstellen dat je je vereerd voelt.
    Je boekje is HEEL ERG MOOI! Wat een werk zeg, maar echt zo ontzettend mooi gemaakt!
    Kop op Maia, een dikke knuffel voor jouw hoor!!
    Veel liefs brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een waardering Maia, heerlijk toch als iemand opmerkt dat je leuke ideeën hebt.
    Je boekje is echt een aanwinst zeg, je vertelt het eenvoudig, maar ik zou er toch wel wat uurtjes aan kwijt zijn:)
    Rustig aan met die kuur en nog 14 dagen omhoog!!!


    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig minialbum heb je gemaakt zeg, heel mooi. Sterkte met alles!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterend album heb je gemaakt, ik wens heel veel sterkte toe en hoop voor je dat je gauw opknapt.

    gr/..Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een superrrrrr gaaf boekje zeg , ben dol op oude foto's , kheb er nog 1 waar mijn oma 15 jaar is, ze is inmiddels al een tijd geleden overleden dus ben er heel zuinig op !!
    En dan zo'n klein boekje hele leuke details zitten erop !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk dat je gelinkt bent bij Deze is ook leuk! En wat een prachtig boekje heb je gemaakt.
    Nog beterschap verder met je voet, lastig zo!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je het boekje gaaf gemaakt zeg! geweldig, iedere pagina geeft een kijkje op hun leven, ze zullen daar zeker blij mee zijn.
    Veel beterschap, enne...onwijs gaaf dat je gelinkt bent natuurlijk;)
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk Maia dat je gelinkt bent, je maakt ook zulke mooie en lieve dingen.
    Dit boekje vindt ik helemaal het einde , het ziet er zo heerlijk nostalgisch uit, alsof je het op een oude zolder gevonden hebt.
    Fijn dat je nu niet meer zulke hele sterke medicijnen moet gebruiken,hopenlijk gaat het nu langzaam maar zeker de goede kant op.
    heeeel veeel beterschap wens ik je.

    Lieve groetjes Mieke xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow...dat ziet er schitterend uit...top!

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een heel mooi boekje heb je gemaakt
    heel mooi met al die details

    heel veel sterkte

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit boekje is echt heel mooi!

    Heel veel beterschap gewenst en vooral veel sterkte...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. weet je ik vind het heerlijk om met je te bloggen. Een beetje een blogvriendin mag ik dat zo noemen . Klinkt misschien een beetje oudbollig maakt me ook niet uit. En daarom ook een beetje bezorgdheid. Doe vooral rustig aan!!

    Ja, lachen he die oren van william zo stonden ze ook toen hij net geboren was. Hij lag in een stuit met z'n voeten achter zijn oren. Dus helemaal dubbel geklap. Echt Maia het is erg wat ik ga zeggen maar het was echt zo. William was een super lieve maar oerlelijke baby! Maar hij is leuk opgedroogd. Lelijk in de luier mooi in de sluier! toch ! daar houden we het maar op.
    slaap lekker
    liefs Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk dat je gelinkt bent! Super!!
    Deze boekje is GEWELDIG! Elke bladzijde ziet er zo mooi uit, prachtige details en hele leuke foto's! Wat zullen je je oom en tante hier blij mee zijn geweest!! Het is ook een leuk idee om een oude boekje zo te hergebruiken.
    Fijn dat je een zwakkere kuur krijg en hopelijk kan je ook weer binnenkort een beetje lopen. Sterkte!
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een goed idee om een kartonboekje te gebruiken als startpunt! Super!! Mooi resultaat hoor en zo inspirerend.
    Nog bedankt voor het achterlaten van je adres op onze blog, nu hebben we die van jou ook gezien!
    lieve groetjes,
    claire&KarinJoan
    www.24Homes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wowsers wat een prachtig album helemaal top love it

    hugs carla

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig album zeg, mooi!!!

    Groetjes Frences

    BeantwoordenVerwijderen