zondag 19 februari 2023

Drie verjaardags kaarten met een draai wiel

Dit carnavalsweekend laat ik jullie kaarten zien die ik allemaal al eerder gemaakt heb voor verjaardagen.
Elke kaart heeft een ander uiterlijk maar ze hebben allemaal een draaiwieltje ingebouwd. Op z'n Engels heet zo'n kaart Pin wheel card...draaiwiel kaart dus haha..

De eerste kaart maakte ik voor de 60 ste verjaardag van Gerjanne

Gerjanne had graag dat je haar leeftijd op de kaart zou zetten. De 60 en ook de andere sentimentjes op de draaischijf heb ik er met clear stempels op gestempeld.

Van sequens en kleine kraaltjes heb ik twee bloemetjes op de uit gestanste hexagon deeltjes genaaid en ze daarna met lijm op de kaart geplakt.

En op de achterkant van alle kaarten maakte ik een pocket met daar in een tag om de felicitatie op te schrijven. Voor deze speciale leeftijd mocht er natuurlijk ook een tegeltjes spreuk bij, die ik vond op internet.

Deze kaart wil ik graag mee laten doen met de volgende challenges:

Allsorts Challenge week 716 wings

Creative Moments challenge 242 interactive cards 

Let's Craft and Create challenge 192 use a sentiment

De tweede kaart die ik maakte heb ik gemaakt voor Monique. Zij hebben twee katten die toevallig precies op het tweetal op de foto lijken.


Hier heb ik ook weer het speculaas pak rib karton gebruikt en daar hexagon vormen van gestanst. De gestempelde katjes komen uit een stempel set van Action.




Deze katten draai kaart wil ik graag mee laten doen met de volgende challenges:

Crafty Animals challenge 69

The Crafter's Cafe Challenge blog #294 Cute 

A Perfect Time To Craft challenge 2 

De derde en laatste kaart van deze post maakte ik voor de verjaardag van mijn tante.

Op haar verjaardag was de sneeuw net gedooid maar ik vond hem wel toepasselijk voor haar ook als ex kleuterjuf met zo'n meisjes plaatje er op.
Ik had heeeeeel lang geleden eens een zakje foam ijs sterren gekocht, ik geloof in Engeland.
Die vond ik een beetje te fel blauw van kleur dus ik heb ze een beetje gekleurd met witte gesso.

Na het drogen zagen ze er perfect uit op de kaart vond ik. Die kaart maakte ik van dessinpapier uit een grote kerstblok van Action.



Het plaatje won ik ooit eens bij een challenge

 En dit is de pocket met tag aan de achterkant van de kaart

 Met deze kaart doe ik graag mee met de volgende challenges

2 Sisters on the Blog challenge 71 3 kleuren 

Unicorn challenge 84 Birthday 

Ally's Angels challenge 67

Echt heel leuk om deze draaiwiel kaarten te maken, ik ben er zelfs nog 2 meer aan het maken op het moment. Als je het eenmaal door hebt kun je er meteen ook maar meer maken toch? Deze kaarten heb ik niet hoeven te versturen anders zouden ze helaas niet met 1 postzegel verzonden kunnen worden qua gewicht.
Wil je graag zien hoe deze kaart werkt kijk dan even naar mijn Youtube filmpje hier onder


Bedankt voor het kijken en als je nog carnaval gaat vieren, veel plezier!





 



11 opmerkingen:

  1. Ha die Maia
    Wat een leuke draaikaarten heb je gemaakt en elk zo persoonlijk, prachtig resultaat!
    Fijne tijd, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, jij hebt weer heel wat speculaas gegeten! EN ja, die kaart is net van de lijn af in de woonkamer en heb ik mee naar boven genomen. Zo leuk met het wiel dat kan draaien! Ook de andere verjaardagskaarten zijn heel leuk. Mooi die foam sterren.
    Ik heb hier al tijden een stans liggen voor een pin wheel kaart. Gewoon vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gemaakt deze felicitatie-kaarten met draaiwiel Maia. Schattig die kleine genaaide bloemen op de kaart voor GerJanne. En de kaart voor Monique en je tante heb je mooi op de persoon toegespitst. Lang geleden dat ik draaikaarten maakte maar eigenlijk heel leuk om weer eens te doen. Bedankt voor de inspiratie.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lots of wonderful work here, so beautifully done!
    Thank you so much for joining us at Allsorts challenge with your pretty butterfly fairy card!
    Ellie
    Ellibelle's Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lots of lovely and different creations, many thanks for sharing with us at Allsorts challenge this week.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker bezig Maia, je hebt de draaikaarten weer opnieuw ontdekt! Je kunt ze wel lekker persoonlijk maken zo! Carnaval stelde hier niet veel voor een ieniemini optocht, hihi het wordt met het jaar minder en door de corona zijn er wel wagenbouwers afgehaakt en bij de jongere generatie spreekt het niet meer zo aan denk ik.
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love the details in your creations and the variety of projects! What a fun spinning card! Using the corrugated cardboard adds so much texture! Thanks for sharing with us on the Let's Craft & Create blog. Cathy LC&C DT

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zo'n draaiwiel, herinnert me aan vroeger dat was toen heel populair weet ik nog, heb er diverse kaarten van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke kaartjes!
    Dank je wel voor het meedoen!
    Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Drie hele mooie en persoonlijke draaikaarten!

    BeantwoordenVerwijderen