donderdag 26 december 2019

Kerst hangers voor creatieve vrienden

Elk jaar denk ik ...ik doe het niet meer maar toch kan ik het niet laten om voor creatieve vrienden iets te bedenken voor kerst om op te hangen. Ik ben namelijk niet meer zo van het kerstkaarten maken.
Zo lang ik nog andere ideetjes heb blijf ik het doen en daarna ga ik eindelijk eens tijd nemen om een memories journal te maken rond Kerst.
Dit jaar had ik het idee al vrij vroeg. Ik wilde iets maken van een grote paperclips.
Deze hangers zijn het geworden.


De basis hier van is dus een grote paperclip. Die heb ik eerst bekleed met verschillende materialen zoals; brede kerstlint, jute lint, muziekpapier en witte katoen. Daarna heb ik de paperclips en de bekleding wat likjes witte gesso gegeven.


Wat leuke kerstplaatjes voorzien van een achtergrond met glitter karton, rood karton of speculaaspak karton. Achter het plaatje wat kaasdoek, een kleine tag en een stukje muziekpapier geplakt. Alles bewerkt met distress inkt vintage foto, witte gesso en Diamond Dust glitter aan de randen. De sneeuw vlokjes heb ik met een heel oud ponsje van glitter karton gemaakt. De houten sterretjes komen van Xenos (lang geleden).


Op koffie gekleurd papier heb ik kerst woorden geprint op de computer. Hier heb ik hangende tags van gemaakt en die voorzien van een sequin en een oud knoopje en met een klein speldje onder aan de paperclip gehangen.


Aan het tweede speldje heb ik twee parel kraaltjes en een kerst belletje gehangen.



Voor iedereen schreef ik nog een kerstwens op een piepklein prijs kaartje (ooit gekocht in Engeland), dat heb ik met een zilver koordje erbij gehangen.
Natuurlijk maakte ik verschillende combinaties, hopelijk passend bij de persoon aan wie ik het stuurde.
Mijn kinderen zochten onderstaande plaatjes uit



Aan de achterkant heb ik ook nog wat lint en bling gelijmd, bij iedereen verschillend passend bij de hanger.


Hier een paar verschillende hangers, ik maakte er in totaal 20.






Ik heb al erg leuke bedankjes gehad en natuurlijk ook verschillende hand gemaakte leuke surprises ontvangen van mensen maar dat laat ik jullie nog zien in mijn laatste post van dit jaar.

Een filmpje voor mijn youtube vrienden


Ik wil graag mee doen met de volgende Challenges:
Do- Al(l) Kreatives challenge 36 vintage/shabby chic
Crafty card makers challenge 247 Christmas
Crafty Friends challenge 125 winter colours
Pause Dream challenge 28 Winter Animals
Creative Inspirations December challenge Festive Fun
A bit more time to craft challenge 106
Papercraft challenges challenge 53
Lil Patch of Crafty friends challenge 120
Ally's Angels challenge 29
Crafty Gals Corner challenge 202

Ik wens iedereen nog een heel gezellige tweede kerstdag samen, maak er vooral een sfeervol feestje van!


18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie hangers heb je zo creatief gemaakt Maia. Hoe kom je erop. Heel mooi en met oog voor detail gedecoreerd. Mooie en lieve cadeautjes zijn het geworden vind ik. Ik ben weg van die met vintage uitstraling;) Ik hoop dat je nog lang inspiratie blijft houden, dit is genieten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Super leuke hangers! Die met vintageplaatjes vind ik het het aller leukste, deze zouden ook mee kunnen doen met de challenge op facebook van "Vintage and More"
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuke mini-kersthangertjes heb je gemaakt Maia!!
    Ik denk dat het een flink gepriegel is geweest om het in elkaar te zetten, maar het eind resultaat is echt heel gaaf!
    Ik wens jou ook een heel mooi, gezond en creatief 2020 toe!

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Maia,
    ik weet eerlijk gezegd niet of ik al bedankt heb, Erg he? Meestal doe ik het meteen, maar soms kwamen er zoveel enveloppen in 1 keer... ALs ik het nog niet gedaan, dan bij deze : super bedankt. Ik bewaar al jouw ornamentjes die ik van je kreeg. Dat zijn er intussen al een heleboel! En allemaal heel mooi. Ook deze zijn weer top! Hoe bedenk je het elke keer!
    Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Maia
    Prachtige kersthangers heb je gemaakt!
    Fijne dagen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. These are fabulous! Such wonderful keepsakes for your friends! Thanks for joining us and good luck with with your entry!
    Hugs, Joy
    Joyfully Stamps
    Lil Patch of Crafty Friends, Owner/Coordinator

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful christmas ornaments!
    Thanks for playing along with us at our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck. Hope you will join us next month again.

    Crafty greetings and a happy new year!
    Alex

    *Owner* Creative Crafting Uncles
    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives{#36 – Shabby Chic / Vintage}
    *DT* Kreativ-Tanten Challenge{#36 – A little present for you}
    Alex' Kreative Seite

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is weer zo'n schitterend kadootje je ieniemini ornament hangertje!!! echt genieten, je hebt al een mail van me gehad, maar ook hier nog even langs om je nog een keer te bedanken en wordt weer bewaard hoor! Ook zo tof om te zien hier hoe je hem hebt gemaakt! Dankjewel lieve din, succes met je memorie journaal en geniet nog van je vrije dagen! En een gezellige jaarwisseling en alle goeds voor 2020!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Maia,
    wat leuk om ze allemaal bij elkaar te zien, ik heb er ook één van en deze hangt in mijn kleine kerstboompje, dat heb ik je laten zien..
    Wens je een fijne jaarwisseling en nog gezellige vakantiedagen,
    groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk en origineel om deze creaties te maken, ziet er erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Great. Thanks for joining our challenge at Ally's Angels. Good luck.
    Xoxo -DT-Mariann

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh what fun and lovely idea! They looks so amazing and very pretty.

    Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

    Hugs and please come back soon!
    Doris
    Kleido’s BastelStüble
    *Owner* Do-Al(l) Kreatives
    *List Manager* Challenges for Days

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi!! Gezellig dat je meedoet bij Crafty Friends. Succes!!
    groetjes Ine DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh WOW, they are absolutely beautiful. I love this idea. Thank you for sharing them at Creative Inspirations, good luck.
    Hugs
    Gina xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. There are just beautiful and would look just lovely on a journal. A wonderful idea. Thanks for entering our challenge this month at Creative Inspirations and good luck, Jayne DT

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, what a fabulous idea. These are beautiful. Thanks for joining us at DO-AL(L) creatives. Jonnece DT

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fabulous project! Thanks for sharing with us at Crafty Gals Corner!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw! Heel tof. Dat wordt geaprecieerd als je het voor de juiste mensen maakt. X

    BeantwoordenVerwijderen