maandag 25 november 2019

Drie maanden bijpraten: kinderworkshop, kaart voor pensioen en tutorial origami note houder voor in een happy mail

Zo'n lange blog pauze heb ik nog nooit genomen.
Sinds de grote vakantie al niets meer gepost, gewoon de tijd er niet voor genomen.
Zoals jullie weten werd er op het eind van de vakantie gevraagd of ik meer kon werken en dan wel weer in een kleutergroep.
Ik werk er inmiddels nog steeds, heel erg leuk weer hoor!
Ik werk nu ook samen een leuke jonge collega dit is voor haar de eerste echte baan als juf.
Er helemaal weer in komen en orde op zaken stellen kostte en kost nog steeds een hoop tijd.
We genieten samen wel enorm van onze kleuters.
Mijn gezondheid werkte rond de herfstvakantie niet echt mee, een beginnende longontsteking die gelukkig niet doorgezet heeft maar wel over gegaan is in een bronchitis speelt ook nu nog een beetje parten maar ook dat gaat wel weer voorbij.

Vorig schooljaar vierden we met de school een jubileum jaar en op het eind van het schooljaar was er ook een diensten-veiling. Ik had daar voor een knutsel workshop voor 4 kinderen met na afloop frietjes eten bij de juf thuis aangeboden.
Op de laatste zaterdag van de herfstvakantie kwamen de inmiddels 5 kinderen een middagje freubelen. Super gezellig!


Ik had met bloem, water, zout en roze voedingskleurstof brooddeeg gemaakt, daarmee hebben ze eerst een blik bekleed. Ze hebben het daarna versiert met strijk-kralen. Die gingen een hele tijd op 100 graden in de oven.


Daarna hebben ze een glazen potje omwikkeld met verbandgaas, oogjes er op gelijmd, een papieren bloem gemaakt en met een strikje bovenaan het potje vastgemaakt. Daar ging een waxine lichtje op batterijen in.


Ook maakten ze nog een pop up Halloween kaart en een eenhoorn handpop.


Ze waren van 2 tot 6 uur zoet en ze waren nog aan het frietjes eten toen de moeders ze op kwamen halen. Een super creatieve gezellig middag!

Ik heb ook nog een eenvoudig kaartje gemaakt voor onze Belgische vriendin die eindelijk "op"pensioen ging (want dat zeggen ze daar zo).
Ze zijn eerst gezellig op vakantie gegaan en daarna meteen begonnen met door het hele huis te ruimen, begonnen bij de zolder en zo naar beneden.
Die hebben gewoon geen tijd meer om te gaan werken.
Voor Roos dus genieten van een welverdiend pensioen!!
De kat is gestempeld met een stempel van Action en ook het papier komt daar vandaan. Hoera (van Joy craft)  uit gestanst en weer ingelegd met wit papier.
Bedankt Gerjanne voor deze inspiratie want dit zie ik geregeld bij jou voorbij komen.
De tekst komt gewoon van internet.


In mijn vorig blogpost lazen jullie dat ik happy mail ontvangen had van Maud, zij heeft inmiddels ook een youtube kanaal kijk maar eens hier.
Ik heb haar een pakketje happy mail terug gestuurd met van alles en nog wat er in.
Britta Marterer heeft alleen een instagram account voor haar klik hier, Zij maakt de mooiste vintage dingen en van haar ontving ik een mooie stapel servetten.
Voor in haar happy mail maakte ik o.a. een origami memo houder. Deze heb ik al een tijdje terug op instagram laten zien. Werkt voor mij na werk en andere verplichtingen toch net even wat sneller dan bloggen.
Ik kreeg op instagram de vraag of ik er geen tutorial van kon maken.
Dat heb ik gedaan, met vrij weinig licht maar hopelijk begrijpen jullie het als je dit filmpje bekijkt en stil zet mocht dat nodig zijn.


Zo ziet de memo houder voor Britta er uit.
De basis is een A 4 tje in mijn geval van crème kleurig cardstock. Alle randen zijn beïnkt met vintage foto distress inkt. De basis heb ik bekleed met allerlei vintage papiertjes die ik ook eerst geïnkt en daarna als een soort collage opgeplakt heb. Ik hou op het moment erg van dit soort stijl journals, kan daar uren naar kijken op youtube.


Je kunt er allerlei pockets in maken waar ik dan ook weer kleine dingen zoals een vintage doily en een tag ingestopt had voor haar.


Ik vond op zolder nog een hele oude bloemen pers uit mijn tienertijd haha. Daar in zaten nog bloemetjes van een hortensia, die kwamen nu ook goed van pas.



In de voorste grote pocket deed ik een mooi kadertje van Xenos en een gestanst roodborstje.



Aan de achterkant maakt ik een half rond gat zodat ze kon zien dat daar ook nog een pocket zat.


In de achterste pocket konden ook nog wat andere doily's ooit gekocht bij Xenos.


De gevulde memo houder deed ik in een oud cd zakje dat ik ook met vintage foto inkt bewerkt had.


Van een kopie uit een oud boek maakte ik nog een grote envelop die ik vulde met wat kaartjes en papier en samen met wat zakjes lint en kant stuurde ik dat naar Britta in Duitsland. Jee wat zijn de verzendkosten hoog van zoiets....zo jammer want het is zo leuk om zoiets te maken en te ontvangen.
Britta was er super blij mee.


Met deze memo houder doe ik graag mee met de volgende challenges:
https://aperfecttimetocraft.blogspot.com/2019/11/a-perfect-time-to-craft-challenge-for.html
https://do-allkreatives.blogspot.com/2019/11/35-anything-but-card.html
http://abitmoretimetocraft.blogspot.com/2019/11/a-bit-more-time-to-craft-challenge-103_16.html
http://creativefingerschallengeblog.blogspot.com/2019/11/challenge-175-winners-173.html
https://craftingwithanattitude.blogspot.com/2019/11/challenge-57.html
http://lilpatchofcraftyfriends.blogspot.com/2019/11/c-118.html
https://pausedreamenjoy.blogspot.com/2019/11/crafting-happiness-challenge-24.html
http://craftygalscornerchallenges.blogspot.com/2019/11/challenge-201-anything-fall-goes.html
http://wordartwednesday.blogspot.com/2019/11/anything-goes-414-415.html

Hopelijk zijn jullie blijven lezen tot helemaal hier onder haha.
Erg vervelend dat ik jullie reacties niet meer via mail ontvang en dat ik elk blog op moet zoeken via Google chrome. Mijn blog is  onbeveiligd zeggen ze maar ik heb alle tips al geprobeerd en nog steeds niet gevonden hoe ik het beter kan doen. Ik kan dus niet meer in mijn zijbalk op jullie blogs klikken en even snel een reactie achter laten, dat publiceert hij niet. Echt balen maar ik doe mijn best om af en toe langs te komen bij jullie.
Geniet van een fijne Sint tijd en van alle leuke kerst dingen als voorbereiding op kerst. Ik kom nu zeker wat sneller terug hoor!















v

16 opmerkingen:

  1. Leuk! Alles gelezen! Nog veel plezier met je kleuters . Vervelend dat je niet kan reageren. Groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Maia,
    wat gezellig weer zo'n lange blogpost van je te lezen en te bekijken, Als ik dat origamimapje zie denk ik dat ik hem bij elke vouw stil moet zetten...hihihi...heel gaaf gedaan voor Britta!
    Je diensten veiling ziet er meer dan geslaagd uit. Echt enig hoe de kinderen bezig geweest zijn!
    En fijn dat je weer bij de kleuters je ei kwijt kunt en het lijkt me erg leuk om met zo'n jonge collega te werken. Leer je zelf ook weer van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genoeg gemaakt en beleefd, leuke dingen laat je zien. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interesting not holder. It is amazing!
    Thanks for playing along with us at our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck. Hope you will join us next month again.

    Crafty greetings
    Alex

    *Owner* Creative Crafting Uncles
    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives{#35 – Anything but a card}
    *DT* Kreativ-Tanten Challenge{#35 – Inspired by a song}
    *DT* Craft Rocket Challenges {#65 – Birthday}
    Alex' Kreative Seite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben de maanden juni juli en augustus ook mondjesmaat in blogland geweest hoor Maia! Een renovatie van mijn badkamer en ja daar gingen mijn vakantie dagen, hihi maar geniet van het nieuwe kamertje hoor! Met mooi weer natuurlijk wandelen en fietsen en terrassen. Dus heb van de zomer ook genoten. Wat een leuke middag met de kids en frietjes toe ....helemaal geweldig en ze zijn flink bezig geweest zeg! Jij bent ook flink bezig geweest....super je note holder zeg!!! En je hebt de challenges nog kunnen vinden zie ik whaha Niet helemaal verdwijnen naar Insta en facebook hoor, wij willen blijven genieten van je berichtjes!!! Veel pret weer met je kleuters en fijn een jonge "juf"in opeiding naast je zij! Jonge collega's houden je scherp en leren we ook weer van.
    Take care en tot de volgende keer weer!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige post heb je weer geschreven. Wat een leuke middag heb je voor de kinderen georganiseerd. Volgens mij hebben ze met hoogrode koontjes aan tafel gezeten. Je note-holder is knap gevouwen, mooi en leuk gevuld . Gaaf cadeautje voor Britta.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig om hier weer iets van jou te lezen!!!
    Wat een leuk bericht.
    Vooral je kunstwerk, want zo noem ik het maar, waar opgestuurd is naar Duitsland is echt prachtig om te zien.
    Ik ga daar het filmpje ook nog even uitgebreid van bekijken, want dan snap ik altijd beter hoe zoiets gemaakt wordt. Bedankt dus voor de tutorial.
    We zien je vanzelf weer voorbij komen, jammer dat blogger niet helemaal leuk meewerkt, maar maak je er niet te druk om.
    Geniet van je kleuters, daar ligt volgens mij echt je hart hè 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastic project! I love all the details! Thanks for joining us and good luck with with your entry!
    Hugs, Joy
    Joyfully Stamps
    Lil Patch of Crafty Friends, Owner/Coordinator

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Great projects. Love the ideas. Thanks for joining the challenge at Crafty Gals Corner.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nice to see you again with so awesome project! pretty colours and amazing details! Wonderful done, girl!!!

    Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

    Hugs and please come back soon!
    Doris
    Kleido’s BastelStüble
    *Owner* Do-Al(l) Kreatives
    *List Manager* Challenges for Days

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hoi Maia
    Ha wat leuk dat je weer even in blogland bent, wat een leuk verhaal weer, heerlijk creatief met die kleuters en leuke bedankkadootjes heb je gemaakt, inderdaad een beetje ingewikkeld maar stapje vorr stapje moet het te doen zijn!
    Vervelend dat blogger niet meewerkt, maar ach ook dat komt goed!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou jij hebt de afgelopen drie maanden echt niet stilgezeten!! Wat veel leuks heb je weer gemaakt. Ik heb dat overigens ook gehad dat ik geen notificaties meer per mail kreeg van reacties. Ik heb dat even gegoogled en je moet dan iets in je instellingen wijzigen. weet niet meer hoe en wat, maar bij mij is het opgelost! Fijne decembermaand!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastic project.Thank You for joinig us at Do Al(l) Kreatives challenge. DT Ella.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Maia, Leuk om weer eens een blogpost van je te zien en te lezen. Je hebt in elk geval zeker niet stilgezeten. Leuke dingen hebben de kinderen op je knutselmiddag gemaakt. Je kaart voor je vriendin die met pensioen is gegaan is ook erg leuk. Net zoals je gevulde memo houder. Je tutorial zal ik later nog bekijken.

    Nog even over je blog. Je kunt je blog beveiligen door naar instellingen te gaan. Even een klein stukje naar beneden scrollen en dan zie je HTTPS omleiding staan. Die moet je op ja zetten. Dat wordt dit ingeschakeld en is je blog beveiligd.
    Voor het weer ontvangen van reacties via de mail is kun je ook iets instellen. Helaas ben ik die gegevens kwijt.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik al een tijd geleden gedaan maar nog kan ik alleen maar naar Google Chrome gaan. Daar reageren pakt hij wel.

      Verwijderen