donderdag 9 mei 2024

Kaart voor Mieke en Twee tags voor jarigen

Mijn trouwe volgers hebben vast al eens gelezen over mijn vriendin Mieke.
Ik maakte voor haar een album toen wij 50 jaar vriendin waren en we kennen elkaar inmiddels al weer bijna 63 jaar! De video van het boekje destijds vind je HIER
Voor haar verjaardag maakte ik deze collage achtige kaart. De basis is een kraft bruine kaart. Daar op een dessin papier van Joy craft met vage tekst en daar over heen een achtergrond stans van Action.

Daar op heb ik een collage gemaakt van allerlei dingetjes.
Op het bruine label (van Ali) staat toevallig "Blanc neige" witte sneeuw, dat was heel toepasselijk voor die dagen in januari.


De tekst op vellum komt uit een ouder blok van Action net zoals het plaatje en de tekst Love and hugs


De mooie bloem sticker komt ook van Ali. Aan de binnenkant van de kaart zit ook nog deze mooie bloem.


Deze kaart wil ik graag mee laten doen aan de volgende challenges:

 Girlz creative crafts challenge 43 bloemen
A perfect time to craft challenge 5
Creative fingers challenge 277
Creative inspirations challenge May Feminine
NSS challenge 36 Ich liebe Rosen.
KIC Challenge 192 Zeg het met bloemen

Voor de verjaardag van mijn tante heb ik het geembost toiletpapier, wat ik gebruikte voor de kaart van Gerie, gebruikt voor op een tag. Hoe ja dat papier maakt zie je in deze Youtube video op mijn kanaal

De vlaggenlijn, de bloemetjes rand en de tekst komen uit een die cut blok.
De stans van de fiets heb ik wat aangepast zodat die op deze tag past.
Er zit ook nog een machine gestikte papier ruffle op, die is gemaakt van afval papier. Alles is bewerkt met roze victorian velvet distress inkt en hier en daar wat wax pasta.


Deze tag wil ik graag mee laten doen met de volgende
challenges:

Knutsel en kadootjes kleurenexplosie
Unicorn challenge 98 For the Girls    
Creations in Pink challenge 69     

Een soort gelijke tag maar dan met een mooie houten vlinder er op maakte ik voor de verjaardag van mijn vriendin en wandelmaatje Erna. We wandelen elke dinsdag samen en genieten dan van de natuur om ons heen. De vlinder komt nog uit de tijd dat ik voor Rive Creatief designteam lid was. De kleine tag kocht ik ooit bij Action.



Deze tag kan meedoen met de volgende challenges
Ally's Angels challenge 81   
Love to scrap challenge 167    
Crafters cafe challenge 167 clean and simple

Dat bloemen persen tussen toiletpapier door middel van embossen is zo leuk. Ik heb laatst wat bloemetjes van Erna uit haar tuin gekregen die ik daar ook weer goed voor kon gebruiken.



Deze liggen nog onder dikke boeken te drogen nu en komen binnenkort vast wel weer van pas. Ik zou zeggen genoeg bloemetjes te vinden nu buiten dus probeer het eens een keertje.... maar pas op het is verslavend!


 





4 opmerkingen:

  1. Hoi Maia,
    leuk weer een post van jou! En je kaarten/tags die je laat zien, zijn stuk voor stuk mooi! Dank je voor het meedoen bij ons van K&K. Heerlijk al die kleuren.
    Ik moet zo aan mij opa enken bij de bloemetjes! Hij droogde ook van alles wat hij op zijn wandelingetjes tegenkwam en maakte daar tot op hoge leeftijd kaarten mee! Ik moet ze nog ergens hebben....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Maia
    Wat hebbje weer mooie creaties gemaakt, prachtige kaart en mooie labels, die bloempjes ook zo leuk om te gebruiken!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful and adorable! I like the different layouts.
    Thanks for joining us at Nachteulen Challenge. Good luck and all the best!
    Ilse (thera)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fleurige blogpost, leuk al die vrolijke creaties! Dankjewel voor je deelname bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen