woensdag 24 augustus 2022

Zomer update, twee zomerse verjaardagkaarten

Daar ben ik dan eindelijk weer een keertje op mijn blog.
Een beetje een vreemde zomer is het dit jaar geweest. Het laatste half jaar heb ik samen met een vriendin en onze families een goede vriendin van ons vriendinnen/oud collega/wandelclubje bijgestaan totdat ze afgelopen week overleed. Niet niks om dit samen zo plotseling te beleven na bijna 40 jaar vriendschap erg vreemd dat ze er nu niet meer is.

De oplettende Instagram kijker heeft dit ook al een beetje meegekregen want ik heb daar al laten zien dat ik voor haar ons reis vriendinnen dagboek afgemaakt heb. We waren eigenlijk van plan om dat samen te doen maar daar kwam o.a. corona tussen. 


Het Lida journal heb ik dus voor haar gevuld en het haar gegeven om het te kunnen lezen, voor haar zoon meteen ook een herinnering aan haar. De andere journals gaan Erna en ik deze winter samen vullen hebben we afgesproken. We zullen haar missen maar dan is ze ook nog een beetje bij ons.


Lieve Lida,

Ik ben blij dat ik mijn herinneringen en mijn dankbaarheid aan jou nog in dat journal heb kunnen schrijven en dat ik samen met jou nog een mooie kaart bedacht/gemaakt heb die je aan je zoon kon geven op zijn 50ste verjaardag. Rust zacht en bedankt voor alle mooie herinneringen.

Ik heb deze zomer best veel kaarten gemaakt maar ik had eigenlijk geen zin om ze hier op mijn blog te plaatsen en dus achter mijn pc te moeten gaan zitten. Onderstaande twee kaarten heb ik ook nog allebei aan Lida laten zien, ze genoot van alle kleine nieuwtjes en afleidingen.

Deze kaart maakte ik voor de 26ste verjaardag van onze dochter

Elk jaar weer lastig om iets te bedenken maar deze keer dacht ik...ik neem haar sterrenbeeld Leeuw als uitgangspunt. Een tijdje terug kocht ik een borduur stans bij de A. Ik zocht op internet een borduurpatroontje en borduurde het leeuw teken er op. De plaatjes komen van internet en het papier is ook van A. Ik maakte van deze kaart een easel kaart.


De uitgebloeide en gedroogde campanula uit onze tuin vond ik er ook leuk bij passen. Het touw met groen komt van SoLow.



Met deze kaart doe ik graag mee met de volgende challenges:
Knutsels en kadootjes easel kaart
Girlz Creative Crafts challenge 28
Carlin's kaartenparadijs challenge 49
Crafty animals challenge 64
Lil patch of crafty friends challenge 188

Er was ook nog een echt Caribisch feestje tegenover ons in de straat.
Onze overbuurvrouw werd 50 jaar en dat werd gevierd compleet met steelband, super leuk!

Toen haar man 50 jaar werd heb ik ook een kaart voor hem gemaakt, weten jullie dat nog hiervoor had ik een bloes gevouwen en die zag er zo uit

Voor haar wilde ik ook in deze stijl blijven en toen dacht ik aan het model van een bodice vouwen. Ik heb die eerder al eens gemaakt voor Ira in een vintage stijltje, dat zag er destijds zo uit.


De tutorial om dit te vouwen kon ik niet meer vinden maar jullie vinden hetzelfde model wel op het kanaal van GiKerr happiness in crafting.

Voor mijn overbuurvrouw moest er natuurlijk een ander stijltje komen en dat werd deze kaart
 

Zoals vaker gebruikte ik weer mijn gerecycled speculaaspak ribkarton en dessinpapier van A.
De houten figuurtjes komen van Rive Creatief waar voor ik ooit designer was.


De rok heb ik gemaakt van drie verschillende laagjes tule, gewoon met een stiksteekje boven aan elkaar genaaid en gerimpeld.




Ze was er super blij mee, de kaart kreeg een ereplaatsje op de feest tafel.

Met deze kaart doe ik graag mee met de volgende challenges:
KIC bingo challenge 170


Ik heb nog veel meer dingen gemaakt maar dat komt wel weer een andere keer. 
Hopelijk zien jullie deze blogpost en komt jullie reactie niet in de spam box....maar dan vis ik hem er dankzij de tip van Miranda wel weer uit haha.  Dank je wel hier voor Miranda en bedankt voor het kijken allemaal!





15 opmerkingen:

  1. Ha Maia,
    ik doe bijna niets op instagram, dus had het niet meegekregen. Wat mooi dat jullie de laatste maanden veel voor Lida konden doen en dat je die Journal voor haar hebt gevuld. Zeker een mooie herinnering voor haar zoon. Jullie zullen haar natuurlijk missen. Zal vreemd zijn. Sterkte ermee! En Kim al 26, sjonge. Mooie kaart met het geborduurde leeuwtje.
    En de jurk is geweldig! Wat een leuke creatie is het!
    Ik ben blij dat ik niet achter de PC hoef voor mijn blog. Laptop op schoot en gaan. Ideaal. Anders zou ik ook niet zoveel berichten plaatsen, niks aan om echt achter een PC te moeten zitten. Dus ik snap het helemaal.
    Ben benieuwd of ik in de spam zit, bij heel veel mensen wel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie mijn reactie zelf wel staan, maar dat schijnt niet alles te zeggen.

      Verwijderen
  2. Ja hoor het staat er goed op, dank je wel😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik had dit niet meegekregen, maar fijn dat jullie er zo voor Lida waren. Prachtige herinnering heb je voor haar en haar zoon gemaakt! Leuke kaart voor je dochter en de jurk voor de overbuurvrouw is super!
    Groetjes en een fijne dag, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heftig zeg , je vriendin te moeten verliezen je hebt een
    prachtige herinnering gemaakt, sterkte voor jullie!
    Ook de feestkaart voor de buurvrouw vind ik schitterend gemaakt
    Nog van harte met je dochter ook zij heeft een mooie toepasselijke kaart gekregen!
    Fijne tijd, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel heftig voor je om een goede vriendin te moeten verliezen. Je hebt een mooie herinnering voor haar gemaakt.
    Ook je kaartje voor je buurtje is leuk, grappig met het tulen rokje erop.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gecondoleerd met je lieve vriendin Lida en wat zullen jullie haar missen!!! Fijn dat je de journaal voor haar nog af hebt kunnen maken en haar zoon een mooie herinnering over houdt aan jullie fijne vriendschap. Je dochter alweer 26 een mooie easel kaart is het geworden voor haar! Je party jurk is prachtig en snap dat die op de feest tafel bleef staan Maia. Hou je goed verder, ik zit behoorlijk in de zomerstand en heb vanaf 11 juni niets meer gemaakt en ben nu het bloggen weer heel rustig aan 't op pakken.
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maia, ik las je berichtje over je poging om deze post twee keer te linken naar het challenge blog; ik heb geen idee of dit wel of niet kan. Maar we zullen er rekening mee houden dat je hier twee kaartjes hebt staan.
    Bedankt voor je deelname bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh heel fijn Karin, alvast bedankt. Ik had van elke kaart een aparte post moeten maken om twee keer te kunnen linken denk ik maar soms is meerdere in 1 post wel even fijner.

      Verwijderen
  8. Wat fijn dat je vriendin er zo toch bij is terwijl jij knutselt aan jullie boekje. Nogmaals alle sterkte gewenst, het is zo heftig! Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo dat is een heftige intense tijd geweest, maar mogen de mooie lieve herinneringen aan haar je kracht geven met het verwerken van haar dood. De journal zal je zeker helpen herinneringen te bewaren. Je kaartje met de leeuw is mooi geworden. bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat verdrietig dat je vriendin is overleden, veel sterkte met het gemis. Mooie creaties heb je gemaakt en het journal zal de herinnering bewaren!
    Je sterrenbeeld-kaartje voor je dochter is erg geslaagd, bedankt voor je bijdrage aan onze easelkaart challenge bij Knutsels en Kadootjes. grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allemaal heel mooi gemaakt.
    Bedankt voor je deelname aan de "Alles Mag" challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Youre card is so beautiful, thanks for sharing it with us at the The Unicorn Challenge Blog.
    Hugs Ilonka DT

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat triest om zo'n goede vriendin te moeten verliezen Maia, dat zal er best ingehakt hebben. Mooi aandenken dat journal en fijn dat je haar nog mee kon laten genieten van je mooie creaties. Heel leuk bedacht die kaart voor je dochter om haar sterrenbeeld als uitgangspunt te nemen. Je hebt dat mooi gemaakt. Ik ben weg van de leuke jurk die je voor de overbuurvrouw maakte. Helemaal vrolijk en zomers. Gezellig om weer wat van je te zien Maia.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen