maandag 18 juli 2022

Verjaardagskaart voor Astrid en koffie kleuren van papier

De kaart die ik voor de verjaardag van Astrid maakte, die op dezelfde dag jarig was als ik, heb ik ook nog niet op mijn blog laten zien. Astrid verhuisde van Texel naar het vaste land maar ik denk bij haar toch nog altijd aan de zee en Texel en ik maakte een verhuis/feest/zee kaart. Die past ook wel bij het hete zomer weer van deze week toch?

Ik gebruikte hier voor een slimline stans van Action en verschillende koffie gekleurde papiertjes. Hier over meer onderaan deze post.


In de eerste cirkel staat een houten appartement, vanwege haar verhuizing.


In de tweede cirkel zie je een cadeautje want dat mag natuurlijk niet ontbreken op een verjaardag.
In de laatste cirkel een zeester omdat ze bij de zee gewoond heeft.


De diverse achtergrond papiertjes zijn dus gemaakt met koffie prints en de blauwe kleur in de cirkels komt van paasei kleur tabletten . Ik heb ook nog wat random gestempeld met een script stempel en natuurlijk weer distress inkt aan de randjes gebruikt.


Deze kaart wil ik graag mee laten doen met de volgende challenges:

Ik zag een paar jaar geleden twee filmpjes van Medieval mirage die ik opgeslagen had. Zij gebruikte een oude plastic box om haar papier in te koffie kleuren. Ik vond bij de kringloop een lange box en heb die er voor in gebruik nu. Haar twee filmpjes vind je Hier en hier

Kijk maar eens naar onderstaand filmpje hoe ik nu dus koffie kleuren doe en wat ik er voor gebruikt heb.


Ik heb dus plastic placemats en tafel lopers gebruikt die je nog steeds bij Action kunt kopen. Ze geven hele mooie printjes vind ik zelf.






Stencils van Action geven ook een super mooi effect



Bovenstaande stencils heb ik als volgt gebruikt. Ik heb eerst normaal kopieer papier met koffie geverfd met zo'n spons borsteltje. Vervolgens leg je de stencils op je natte koffie geverfde papier en verf je er nog een laagje koffie over heen. Goed in de zon leggen om te drogen en dan krijg je onderstaand effect.


Voor wat betreft de koffie die je gebruikt....ik krijg het mooiste effect met van die potten goedkope instant koffie. Doe een scheutje (of een paar eetlepels) koffie poeder in een sproeifles of leeg bakje en giet er heet water bij zodat het geheel oplost. Je kunt het zo donker maken als je zelf mooi vindt. Ik maak het meestal in een maatbeker en giet het daarna in een lege sproeifles van schoonmaakmiddel. Je kunt het dan zelfs nog maanden later gebruiken ook al is het koffiemengsel koud.


Ik heb het ook met blaadjes uit de tuin geprobeerd, heel anders maar ook heel erg leuk dit effect!


En dus met kleurtabletjes voor paaseieren die mijn dochter, rond Pasen,  mee bracht van haar werk bij Jumbo


Kijk eens naar de leuke print in het midden van deze papieren doily


Hopelijk heb ik jullie een beetje geïnspireerd om dit deze zomer ook eens uit te proberen want door het direct in de stralende volle zon te laten drogen krijg je dus het mooiste effect. Ik zie het graag als je het probeert.

Oh ja, ik zag ook dat ik samen met Ans (de kaarten van ons mam) door het DT van A perfect Time to craft gekozen was als 1 van de winnaars van de Mei challenge. Ans won dat plaatsje met de kaart die ze mij stuurde voor mijn verjaardag en ik won met mijn flip book creatie voor Dana uit de vorige blogpost. Super leuk en altijd weer een mooie opsteker als je niet door de random kiezer maar door een DT lid gekozen bent. Proficiat Ans!

We zijn al een paar weken naar Zeeland geweest en hadden het perfecte weer want we houden niet van brandende zon en hitte. Kijk en geniet een beetje mee van het moois in eigen land.










Fijne zomer allemaal en bedankt voor het kijken.

6 opmerkingen:

  1. Waw, wat krijg je zo prachtige effecten!
    Ik zit nu op de bus naar het werk maar ga die filmpjes zeker nog eens bekijken!
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie felicitatiekaart, Maia
    Wat een mooi effect heb je verkregen met dat koffiekleuren en leuke stencils en zelfs bladeren
    Prachtige foto's zeg, inderdaad wat is Nederland toch mooi he, ik vind zelfs onze eigwn omgeving heel mooi en dat kan bij mij ook nog steeds vakantiegevoel oproepen!
    Fijne dag , liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie kaart heb je met dat zelf geprinte papier gemaakt Maia. Ruikt het ook nog naar koffie hihi. De kleurtjes doen me ook aan strand denken. Leuk dat je laat zien waar je allemaal mee print. Mooie vakantiefoto's en gefeliciteerd met je toppertje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The stencils for this card are just fabulous. Thanks so very much for joining us this time at the Creative Fingers Challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie persoonlijke slimline kaart heb je voor Astrid gemaakt. Mooi effect geeft dat kleuren met koffie en stencils. Bedankt voor de inspiratie. Mooie foto's van jullie vakantie in Zeeland. Wij zijn er ook verschillende keren, en op verschillende plekken, met vakantie geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Maia, a superb card for your daughters birthday and big move. Love the coffee being used with the stencils. Thank you for sharing with us at Lil Patch of Crafty Friends, good luck in the prize draw... Megan DT LPoCF

    BeantwoordenVerwijderen