maandag 8 november 2021

Kaft van mijn eerste Herfst journal en Happy mail voor Maud

Deze keer eens niet een kaart op mijn blog maar een ander creatief project namelijk een Herfst journal kaft.

Een tijd geleden zag ik op Youtube enkele tutorials verschijnen over het maken van een kaft van een bruin papieren tasje. Ik nam daar voor een tasje dat we kregen bij onze imker om honing in te vervoeren.

Uiteindelijk ziet de kaft van mijn allereerste Herfst journal ooit er zo uit...

 

Een paar zomers geleden heb ik wat enveloppen geverfd met crêpe papier, koffie en kant.
Het leuke rode printje achter de stans en het plaatje heb ik zo gemaakt en ook de bruin geprinte envelop aan de linker bovenkant die daar onder zit is zo gemaakt.
De stoffen bladeren komen van Action en Xenos lang geleden.
De mooie kader stans die je om het plaatje ziet heb ik met distress inkt en een water kwast ingekleurd. Daarna heb ik wat accentjes gemaakt met een zwarte fineliner. Dit was mijn eerste probeersel op een stans gemaakt van waterverf papier. Wellicht ga ik later ook eens de techniek van Maud Hiemstra proberen maar daar over dadelijk meer.
Deze mooie rand stans won ik ooit bij Amy design.

Het schattige herfst plaatje komt van een oud boekje dat ik vroeger als tiener al had, het heet  'Een vriend is iemand die om je geeft ' en is geschreven door Joan Walsh Anglund



 

Op de voorkant van de papieren zak, die je ziet als je de envelop open klapt ( zie filmpje)  stond een bij maar daar overheen heb ik verschillende boekpapiertjes gelijmd.
Ik vond een herfst bucket list die me aansprak op pinterest, een stoffen herfstblad en een houten egeltje erbij en de pocket op de voorkant was klaar.


In de pocket zitten twee tags. Op de bovenste staat een spreuk die denk ik altijd past en de kleuren vond ik herfstig genoeg. Het onderste verhaaltje gaat over de wind die je vriend kan zijn, die tekst hoort bij het plaatje op de voorkant.

De binnenkant van de voorste envelop heb ik ook versierd. Onder aan met een plaatje van een eekhoorn uit een hele oude Primo...kennen jullie die nog van vroeger?

In de hoek boven aan heb ik een cluster gemaakt van een tekst die ik vond in een tijdschrift, een stukje oud boekpapier, een thee labeltje, wat gouddraad en een oud spiegel knoopje dat ik ooit ergens van af geknipt heb.

In de envelop zit de herfst brief die ik ( dubbel) schreef. Eentje stuurde ik naar Maud Hiemstra voor in haar herfst journal. Ik stuurde ook nog wat stansjes etc naar haar.
In deze envelop verstuurde ik alles naar haar en in  deze video zie je haar de envelop openen.


Maud heeft een erg leuke herfst prompt lijst gemaakt die je ook kunt vinden op haar kanaal.
Je kon onderstaande envelop, met als postzegels haar hond en haar kat, samen met de prompt lijst downloaden. Die krijgt natuurlijk ook een plekje in mijn herfst journal.

In deze video zie je hoe Maud mijn stansjes eerst verft en daarna in haar journal gebruikt
Ideetjes genoeg bij deze creatieve dame!

Nu ga ik eerst beginnen aan twee verjaardags kaarten en daarna aan mijn kerst ornamentjes dus dit journal zal een "meerdere herfsten journal"worden denk ik.

Hopelijk hebben jullie genoten van weer eens wat ander dan anders...o en ja ik heb er ook een filmpje van gemaakt dat vind je hier onder.


 Herfst groetjes van mij en blijf gezond in deze rare tijd!


 

7 opmerkingen:

  1. Ah, wat is dit weer prachtig Maja! Ik heb afgelopen weekend van Monique ook zo'n journal in wording gezien. Zij deed ook de achtergrond met koffie. Heel gaaf effect heeft dat! Moet je maar opkomen, terwijl we vroeger gehaakt gordijntjes een nacht in sterke thee lieten staan...
    Ik heb genoten van alle details, zo mooi! Alles past zo goed bij elkaar...
    Succes met de verjardagskaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dol op de herfst en eekhoorntjes, dus jouw boekje spreekt me heel erg aan. Het is nu ook het seizoen om binnen te gaan freubelen he! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je deze herfst journal mooi gemaakt. En wat valt er veel op te zien aan mooie afbeeldingen, teksten en andere details. Prachtig!
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar kom ik nog aangesloft Maia...beter laat dan nooit toch?! Weer een enorm creatief project is het geworden, heerlijk om zo bezig te zijn en alles bij elkaar te zoeken! De herfst gezelligheid spat er van af mede door alle teksten! Maud heeft je pakje met plezier ontvangen en ga op mijn gemak nog eens bij haar kijken!
    Fijne herfst verder en blijf gezond 🤞🤗🙋 xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie herfstcreatie Maia. Je hebt er mooie spulletjes met elkaar op gecombineerd, leuk om dit van een tasje te maken. En het geeft niets dat je er langer over doet, ik heb ook wat projecten die moeten "groeien" onderhanden. Leuk om ideeën bij Maud op te doen en succes met je verjaardagskaarten maken. Het is mooi knutselweer de komende dagen ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is a great motivational article. In fact, I am happy with your good work. They publish very supportive data, really. Continue. Continue blogging. Hope you explore your next post
    wordpress
    blogspot
    youtube
    ប្រដាល់

    BeantwoordenVerwijderen