vrijdag 25 december 2020

Fijne Kerstdagen samen!

Hier ben ik dan eindelijk weer eens met een blogpost, dat is echt al zo lang geleden!
Op Instagram hebben de meesten van jullie al van alles van mij voorbij zien komen. In eerste instantie wilde ik daar totaal niet aan beginnen maar het werkt voor mij inmiddels veel sneller en handiger om daar even iets op te posten. Mijn pc heeft vaak de kuren en updates nodig en voor Instagram hoef je alleen maar met je mobiel wat foto's te maken, uploaden, tekst er bij en klaar.
Facebook daar doe ik vrijwel niks meer mee maar helemaal niet meer bloggen is ook zonde toch!
Ik heb jullie op mijn blog dus nog veel te laten zien maar ik zal starten met de Kerst ornamentjes die ik dit jaar gemaakt heb voor 24 blogdinnen, Instagram vriendinnen, een ex collega en creatieve familie.
Inmiddels is het bij mij traditie dat ik iets maak dat ze op kunnen hangen en ik doe dat al heel wat jaren.
Dit jaar moest het echt uit mijn tenen komen maar toen ik de doos met oude dia raampjes op zolder vond kreeg ik een idee. 
Dat werden dus Dia raampjes kerst hangers en dit zijn ze geworden:


De dia raampjes had ik eind oktober al bekleed met oud muziek- en boekpapier.
Daarna heb ik ze geïnkt met distress inkt vintage foto en voorzien van een laagje crea patch ter bescherming. Het papier heb ik er gewoon opgeplakt met tacky glue. 
De laatste bewerking van de raampjes was een randje met witte gesso, dat gebruik ik graag om het een beetje een vintage, winterse look te geven.



Ik heb voor de verschillende mensen bedacht wat ze leuk zouden vinden en daar wat plaatjes op internet voor opgezocht en geprint.
Zo kreeg mijn dochter er eentje met een klein kerst autootje en een vintage witte strik.


Haar vriend heeft een Collie dus die moest voor hem in het dia raampje komen.


Mijn zoon is gek op husky honden dus dit werd de hanger voor hem


Een vriendin die ik inmiddels volgend jaar al weer 60 jaar ken stuurt elk jaar een prachtige kerstman kaart, zij kreeg deze


Een vriendin uit ons wandelclubje waar ik ook al sinds maart niet meer mee loop houdt van vogeltjes


Enkele blogdames houden van de vintage stijl net zoals ik



En dit meisje deed me aan Thamar denken met haar blonde krullen.


Op onderstaand plaatje kun je het beste zien hoe ik ze gedecoreerd heb.
In totaal heb ik;
48 kleine rolletjes gemaakt van muziekpapier, 2 aan 2 gelijmd, beïnkt met vintage foto inkt, bewerkt met witte gesso en voorzien van een wit of rood/wit touw.
48 ijssterren gestanst uit pizzadoos karton, op elkaar gelijmd, randjes voorzien van witte gesso en een plakparel in het midden gelijmd.
24 Woorden geprint in Word, beïnkt met vintage foto distress inkt en op een laagje van kaasdoek en een stukje theezakjes papier gelijmd.
24 kleine tickets geprint, voorzien van witte randjes en verschillende oude postzegels, die ik via her Instagram shopje  hippiestippieverkoopt, besteld had er op geplakt.
24 strikken gemaakt van kaasdoek, kant of geruit lint.
24 houten sterretjes voorzien van witte gesso randjes.
24 touwtjes geknoopt met daar aan een zilver kleurige bead cap en daar onder een kraal.
24 bulpins voorzien van elk twee kerstbelletjes en die ook weer een beetje met gesso geverfd voor een sneeuw look.
Tenslotte boven de rolletjes nog wat rendier mos gelijmd en onder de postzegel wat kaasdoek met drie verschillende plakparels.


Dit zijn nog wat andere exemplaren



Op de achterkant heb ik een kerst dessin papier gelijmd. 
24 labels gestempeld met memento inkt rich cocoa, uitgeknipt en daar op de kerst wens geschreven.
Onder de labels zitten nog strookjes jute met glinsterend kerst lint.
Dit was mijn wens voor Britta in Duitsland.


Zo zagen ze er bij elkaar uit, dit is nog maar de helft haha


Natuurlijk heb ik ook nog een filmpje van deze hangers gemaakt.


Met deze hangers doe ik graag mee met de volgende challenges:
http://carlinskaartenparadijs klik hier
https://creanancy.blogspot.com/2020/12/girlz-creative-crafts-8-alles-mag.html klik hier
https://aperfecttimetocraft.blogspot.com/2020/12/a-perfect-time-to-craft-challenge-for.html klik hier
https://papercraft-challenges.blogspot.com/2020/12/challenges-65-schneeflocken-snowflakes.html klik hier
https://do-allkreatives.blogspot.com/2020/12/48-winterwonderland.html klik hier
http://craftygalscornerchallenges.blogspot.com/2020/12/challenge-214-tis-season.html klik hier
http://cinspirations.blogspot.com/2020/12/december-challenge-ho-ho-ho.html klik hier
http://crimbo-crackers.blogspot.com/2020/12/challenge-222-anything-goes.html klik hier
https://cutecardthursday.blogspot.com/2020/12/challenge-666-anything-goes.html klik hier
http://abitmoretimetocraft.blogspot.com/2020/12/a-bit-more-time-to-craft-challenge-130.html klik hier
http://carabbiemomentsofcraft.blogspot.com/2020/12/creative-moments-challenge-205-anything.html klik hier
https://crafterscafeblogchallenge.blogspot.com/2020/12/257-holidays.html klik hier
https://creataliciouschallenges.blogspot.com/2020/12/challenge-201-anything-goes-with.html klik hier
http://lilpatchofcraftyfriends.blogspot.com/2020/12/c-148.html klik hier
http://letscreatechallenges.blogspot.com/2020/12/challenge-166-ag-santa-claus-is-coming.html klik hier

Van Britta uit Duitsland ontving ik een schitterend mini album met een kerst tag!
Britta kun je helaas ook alleen maar vinden op Instagram onder de naam brittamarterer ze maakt de mooiste dingen!
Wat een surprise dat ik dit zomaar onverwacht via de post ontving net voor kerst.
Liebe Britta nogmals vielen dank fur das traumhaft schone mini album!!!












Ik ben ook gestart met een december daily naar aanleiding van de december daily challenge van Barbara op Youtube te vinden onder de naam 49dragonflies en op instagram onder 49dragonflies met voor deze challenge de #49dragonfliesdecdaily2020. Neem daar eens een kijkje als je daar zin in hebt want er staan ontzettend veel creatieve voorbeelden online.
Ik had al zo lang zin om eens minder kaartjes en andere dingetjes te maken en aan een journal te beginnen en het kwam er maar niet van. Echt slim was het niet om in december te starten want door al die kerst hangertjes ben ik nog maar bij dag 4 en gaat mijn december daily denk ik veranderen in een memories december 2020 boekje maar het is alvast een beginnetje toch?
Zo ziet de buitenkant van mijn altered book december daily er uit


Hier over zien jullie later misschien nog wel iets verschijnen.
Fijne avond nog en een gezellige tweede kerstdag samen!
Blijf gezond!







16 opmerkingen:

  1. Ha die Maia
    Wat een leuk idee om oude diaraampjes te versieren en kersthanger van te maken, superleuk!
    Wel jammer dat je op het blog minder actief bent, maar dit bericht maakt heel veel goed!
    Ook de pagina's in het decemberboek vind ik prachtig!
    Wat ben je verwend met dat prachtige artjournalboekje!
    Ook voor jullie fijne dagen, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om iets met de diaraampjes te doen! Schitterend gemaakt!
    Leuk dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin. DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie lange post heb je hiervan gemaakt.
    Leuke ideetjes en de diaraampjes doen weer hun dienst.
    Ze zijn stuk voor stuk prachtig gemaakt.
    Bedankt om deel te nemen aan onze lopende challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful cards! The designs are absolutley gorgeous. Thank you for playing along at Creative Inspirations, good luck.
    Hugs
    Gina xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Maia,
    Ook ik was een van de gelukkige ontvangers van weer zo'n prachtige hanger. Bij mij gaat deze bij ontvangst meteen in mijn mini-kerstboompje, ben er heel blij mee.
    Ik volg je ook op IG en inderdaad ik vind het ook handig om daar berichtjes te plaatsen..
    Nog een fijne 3de kerstdag,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Maia,
    gezellig dat je weer een post geschreven hebt! Je kerstattenties zijn helemaal leuk! Hij hangt hier ook en ik heb er ook eentje met een gezellige kerstman. Zó creatief weer.
    Het mini album is ook ontzettend mooi. Dank je wel voor het meedoen bij DAK.
    Ik heb wel insta maar ik vind het niet zo leuk, kan nooit wat terugvinden net als op FB. Ik ben er waarschijnlijk niet zo goed in...;-(
    Succes met je journal, wordt vast weer geweldig, als ik dit begin al zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je weer een hoop mensen verwend met deze leuke kerst creaties Maia. Daar heb je inderdaad veel werk aan gehad maar mensen hebben hier jaren plezier van. Britta ben ik dankzij jou, een hele tijd geleden, ook gaan volgen op instagram en zij maakt veel moois inderdaad. Ze heeft je goed verwend, leuk.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. These are absolutely stunning!

    Thank you so much for sharing them with us at Creative Moments,

    Hugz Tinz

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stunning tree decorations Maia, they would make the most wonderful Christmas gifts and keepsakes and I love your journal too so beautiful. Thanks for joining our final challenge of the year at Lets Craft and Create and I hope you had a great Christmas. Michelle DT x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Very nice Christmas decorations! I love the vintage look!
    Thanks for playing along with us at our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck. Hope you will join us next month again.

    Crafty greetings
    Alex

    *Owner* Creative Crafting Uncles
    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives
    *DT* Kreativ-Tanten Challenge
    Alex' Kreative Seite

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En hier ben ik dan eindelijk met een reactie Maia en wat zijn je ornamentjes weer super leuk geworden van je dia raampjes en wat veel heb je er gemaakt zeg!!! Hij hangt bij de andere hangertjes in mijn kerstboom en zo geniet ik er elk jaar weer opnieuw van!
    Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2021
    en ook creatief blijven op het blog hoor....veel te gezellig!!! (mail volgt nog)
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow... what amazing creations!

    Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

    Hugs and please come back soon!
    Doris
    Kleido’s BastelStüble
    *Owner* Do-Al(l) Kreatives
    *List Manager* Challenges for Days
    *GDT* Sweet Sketch Wednesday 2

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What gorgeous projects Maia with so much detail.Thank you for joining our challenge at
    Let's Craft and Create this week and good luck.. Ursula Uphof DT..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful creations. Thank you for sharing at Lil Patch of Crafty Friends. Hope to see you again!
    Merja DT

    BeantwoordenVerwijderen
  15. What an array of gorgeous Christmas decorations ! A fabulous showcase of vintage colours and designs. Thanks so much for sharing and for playing along at Papercraft Challenges.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Simply amazing...just so beautiful! Thank you so much for playing along with us at Papercraft Challenge.

    BeantwoordenVerwijderen