donderdag 5 december 2013

Sint en Piet wat een feest!


Hallo allemaal op deze stormachtige Sinterklaasdag!
Hier in het zuiden waait het af en toe flink maar stukken minder dan in het noorden van het land waarschijnlijk.
Gelukkig maar dat het pas tegen een uurtje of 11 hier wat harder begon te waaien.
Deze foto's maakte ik toen ik vanmorgen om 5 voor 8 naar school liep. Het was nog vrij donker al zou je dat op de foto's niet zeggen.


Ik kwam wat dichter bij de molen en zag daar rare figuren over de balustrade lopen, die zie ik anders daar nooit?


Toch maar even een foto maken dus en dan snel naar school.
De kinderen mochten hun jassen aan houden en we gingen met de hele school naar buiten...zou de sint dit jaar onze nieuwe school wel kunnen vinden?
Zingen, wachten, zingen en nog langer wachten, zingen en springen want we kregen het wel koud!
En....jaaaaa daar stopt een auto en wie zat daar in?


De Sint, o gelukkig maar dat hij ons wist te vinden! Wie hij niet kon vinden waren zijn Pieten.
De Pieten waren de pepernoten vergeten en Sint dacht dat ze naar de bakker waren. Hij pakte zijn mobieltje en belde naar de bakker....nee hoor de Pieten waren daar helemaal niet!
Opeens riepen een paar kinderen kijk eens achter je......


Op de balustrade van de Korenmolen stond een Piet naar ons te zwaaien!


Niet 1 Piet maar twee Pieten waren op de molen geklommen en ze vonden het daar zo gezellig daar wilden ze nog wel eventjes dansen en spelen en met de wieken mee rond draaien.


Sint vond het maar niks en de Molenaars ook niet, ze pakten de Pieten bij hun kraag en brachten ze naar de Sint.


Gelukkig hebben ze beloofd dat ze nooit meer zulke domme fratsen uit zouden halen en toen kon het feest op school beginnen.
Sint kwam in iedere klas en las voor wat er in het grote boek stond.
We dansten voor Sint de Zwarte Pieten Gangnam style want dat kunnen kleuters echt erg knap!


 Voor degene die dat dansje nog niet kennen, hier kun je het leren!


En die Pieten......hadden ze niet beloofd nooit meer zo ondeugend te zijn???
Toen ik thuis kwam en deze foto's op de computer ging zetten stonden er een paar leuke foto's op mijn toestel die ik zeker niet zelf genomen had.......deugnieten....maar wel leuk!


Natuurlijk hebben we geknutseld over Sint en Piet met allerlei kosteloze materialen.
Hoe vinden jullie deze leuke schimmel gemaakt van klosjes door Noa, haar hele huis had ze mooi roze geschilderd!


Nog een mooi huis met Sint en Piet van rolletjes en een huisje van kurken, dopjes en ijsstokjes


Natuurlijk kunnen we ook al rekenen kijk maar


Woordjes stempelen is ook altijd erg leuk en knap!


Wat hebben ze weer genoten vandaag!
Ik kreeg van de week ook nog een cadeautje en dat kwam niet van de Sint maar van Gerjanne.
Van haar kreeg ik als bedankje/candy een hele leuke creatief agenda!


Laat daar nu ook weer iets van Sinterklaas in staan...


Nogmaals heel erg bedankt Gerjanne!
Iedereen die vanavond Sinterklaas gaat vieren, geniet er van!



























































22 opmerkingen:

  1. Leuk dat de kinderen vandaag weer zo genoten hebben, het is elke keer weer een spannende dag waar ze een aantal weken naar uitkijken. Ik hoop dat Sinterklaas nu niet over de daken gaat, want het waait hier inmiddels erg hard. Misschien is het beter even een koeriersbedrijf in de arm nemen om al die cadeautjes toch bij de kinderen bezorgd te krijgen ;-).

    Fijne Sinterklaasavond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk om bij jou even mee te genieten Maia, ik ben net thuis en waaide bijna van de brug...wat een storm zeg. Hier onweert het nu flink.
    Maar zo gezellig bij jullie, hier was het ook feest hoor, maar eerlijk gezegd ben ik blij dat die drukte weer voorbij is..
    Ik heb een give-away op mijn blog, dus als je zin hebt:)

    Lieve groetjes en jij ook een fijne avond,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig sinterklaasfeest was het bij jullie op school! Hier waait het nu ook behoorlijk. En flink wat regen valt erbij. Brr...binnen blijven maar.
    Een fijne avond! Wij vieren het zaterdag want Jacqueline heeft nu een avonddienst. Maar Martine heeft er nu toch nog geen idee van en kinderen van Jacqueline's collega's wel.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige boel bij jullie daar!
    Zag ongeveer zoiets op de school van m'n kleinzoon....
    Wat een leuke tijd zo!
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Maia,
    Wat gezellig om jouw Sinterklaaspost weer te lezen. Leuke knutsels heb ik voorbij zien komen en die creatieve agenda van GerJanne die kun je vast goed gebruiken. Veel plezier met dit leuke cadeau en jij ook een hele fijne sinterklaasavond. Bedankt voor je lieve mailtje.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke Sinterklaaspost, op dagen als vandaag is het heerlijk om met kinderen te werken denk ik :)
    Fijne avond,liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,
    Ik ben na jou post toch een beetje in de Sinterklaas sfeer gekomen. Wij vieren het niet, de grote kinderen van mij geloofden het wel, zijn wel even gezellig koffie komen drinken met wat lekkers, maar moeten morgen weer vroeg op....werken... Maar wat een gezellige boel op school, altijd zo leuk die gespannen koppies te zien! Vol verwachting klopt hun hart, hihi. Morgen w.s wat later naar school en weer alle spannende verhalen aan horen en drukke kinderen, maar het hoort er allemaal bij! Dank je wel voor de gezellige Sinterklaas post en wat een prachtige agenda van GerJanne heel gaaf! als bedankje voor je schitterende notendop! Kom het weekend maar lekker bij van alle Sint drukte en tot je volgende post!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Maia,
    leuk om even me te genieten. Dat mis ik soms wel, ja, met de kinderen wachten op Sint en zijn pieten. Dat sfeertje! Heerlijk, dat is bij mij op school wel anders. De studenten werden vandaag om 2 uur naar huis gestuurd ivm de storm en de treinen die niet meer zouden rijden boven Zwolle.
    EN leuke Sintwerkjes hebben de kinderen gemaakt! En nu op naar kerst zeker!?
    Wij vieren het zondagmiddag.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi hoi

    hier is sint en zijn pieten ook geweest. en william vond het geweldig hij zat te huilen zo blij was hij met zijn cadeaus. de schat,
    Op school kwam sint in de ambulance en de pieten zaten er bovenop lachen hoor.

    groetjes en een dikke knuffel
    groetjes thaam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ee nhele gezellige reportage heb je weer gemaakt zit te gnieten van sint !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zwarte Pieten op een molen... Hollandser tafereeltje kan niet, haha! Leuke foto's van een geslaagde Pakjesdag zo te zien! En oh wat is je agenda leuk zeg! Die ken ik nog helemaal niet!! En nu op naar Kerst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Maia, wat een oer gezellige post, ik kom er helemaal van in sinterklaas stemming, dat mis ik hier in Duitsland wel, er wordt hier niets aan gedaan, hier is het al weken volop kerststemming.
    Het is natuurlijk bijzonder leuk op school, met allemaal van die kleintjes die er nog in geloven :)
    De knutsels die de kinderen gemaakt hebben zijn zooo leuk, fijn dat ze nog zo creatief kunnen zijn .
    De agenda van Gerjanne is prachtig, wat een leuk kadootje :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk verhaal weer Maia.
    Fijn dat je een leuke dag hebt gehad.
    Het heeft altijd wel wat he, dat Sinterklaas gedoe.
    Maar eerlijk gezegd ben ik ook wel blij dat ze nu weer naar "Spanje"zijn. Mijn kids zijn altijd helemaal hyper !
    Fijne dag,
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellige sinterklaaspost!

    Fijn weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is en blijft Sinterklaas toch een prachtig feest hè? Heb helaas geen kleine kindjes meer om me heen van familie of vrienden die ik even 'mag lenen' om naar het Sinterklaaskasteel bij ons in de stad te gaan, ha ha ha! En om onze Jan nou in een korte broek te hijsen, gaat wat ver ;-) Enige foto's zijn het Maia, de kids hebben het vast naar hun zin gehad en hun juf ook! Geniet van Gerjanne's agenda, lief van haar! Liefs, Ira x
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Maia
    Het heeft hier erg gestormd in het noorden en het water stond erg hoog,
    haven was onder gelopen. Gelukkig zijn de dijken
    verhoogd en houden wij droge voeten in Delfzijl.
    Wat een feest op school!! En geweldig al die knutsels van de kids. Op naar de kerst knutsels.
    Liefs Dana

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellig verhaal Maia...en die leuke foto's er bij ...dat zie je niet vaak dat Sint en Piet op de molen staan...
    Leuke knutseltjes gemaakt...de kindjes hebben zich prima vermaakt...
    Heb nog een fijne week..
    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Maia,
    Wat is dit leuk zeg, zo'n Sinterklaas verhaal in woord en beeld, wat hebben de kindjes mooie werkstukjes gemaakt en wat ben jij verrast door GerJanne, met deze prachtige agenda, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. lieve Maia, dank je wel voor je altijd fijne, lieve post op mijn blog, heerlijk om je verhaal te leven op je blog, het doet me weer denken aan ons sinterklaas feest toen de kinderen nog klein waren en hier naar school gingen, een klein dorp waar ik in woon, waar het een hele gebeurtenis was,....
    Het lijkt zo lang geleden, mijn zoon ook op 5 december jarig is dit jaar 23 jaar geworden, en beide kinderen niet meer thuis,...
    Een verlangen en weemoed bekruipt me nu, wat gaat de tijd SNEL......

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoi Maia
    dit is echt zo leuk om een sinterklaas verhaal in woord en beeld te zien.
    leuke foto,s en wat ben je heerlijk verwend door Ger Janne.
    liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe kan het nou dat ik deze vrolijke pietenpost gemist heb! Wat een rakkers die Pieten hè. Jullie hebben weer genoten zie ik, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oww lachen ze hadden gewoon je camera geleend ..mooie foto;s en de kinderen hebben ook hun best gedaan.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen