dinsdag 24 december 2013

Geniet van de Kerstdagen, kersthangertjes tutorial.

Kerstvakantie!!!!!!!!
De hoogste tijd om een kerstbericht te plaatsen, iets waar ik eerder nog niet aan toegekomen was.
Na alle andere bezigheden heb ik afgelopen zaterdag de hele dag zitten en staan freubelen om mijn kerst ornamentjes op tijd af te krijgen.
Tenslotte had ik ze alle 19 af, erg leuk om te doen!
Afgelopen zondag heb ik ze op de post gedaan en inmiddels heb ik al mailtjes binnen dat enkelen van jullie mijn pakketje goed ontvangen hebben...gelukkig maar!
Berlinde...het zal wel even duren maar dit jaar hoop ik toch echt dat jouw pakketje ook veilig aan komt!
Ik heb van schroefdeksels van glazen potten dit soort kersthangertjes gemaakt


Tijdens het werken hier aan heb ik voor jullie wat fotootjes gemaakt zodat jullie kunnen zien hoe deze hangertjes gemaakt zijn.
Om te beginnen heb ik schroefdekseltjes van appelmoes- of andere glazen potjes beschilderd met een laagje gesso en een laagje witte acrylverf. Dit deed ik aan de binnen- en buitenkant.


Voor op de achterkant maakte ik een soort sterretjes van lege waxinelichtjes. Je kunt die leuk knippen met zo'n kruidenschaar en dan open buigen.
Deze heb ik ook wat bewerkt met gesso.
Daarna heb ik er bloemetjes van kant op gelijmd, deze komen van een oude trouwjurk.


Rond het dekseltje heb ik eerst wat pluizige wol gelijmd en daarna van die mooie kant van action.
Dit gaat gemakkelijk met een lijmpistool.
Het kant heb ik ook wat bewerkt met gesso...fijne combi hoor gesso met lijm aan je vingers heerlijk!


Hierop een touwtje om het later op te kunnen hangen en daar weer het waxinelicht bloemetje bovenop voor een mooie afwerking.


Voor in het dekseltje heb ik van oud boekpapier rondjes gestanst en deze aan de randjes bewerkt met vintage foto distress inkt. Daarop kwamen plaatjes van internet die ik met een fotoprogramma tot rondjes gemaakt heb. De plaatjes komen o.a. van het mooie blog van Jeanet.
De randjes van de plaatjes heb ik bewerkt met gesso.


Bloemetjes gemaakt van bruine papieren zakken, mijn favoriete welbekende bloemetjes.
Voor 19 kleine bloemetjes heb je wel veeeeeeel kleine elementjes nodig haha.
Wat takjes met besjes van action bewerkt met gesso.


Met de marianne design stans leuke takjes gestanst en voorzien van pareltjes met de viva decor perlenpen.
Ook nog wat gesso hier en daar.


En dan alles op de hangertjes lijmen met je lijmpistool....maar o, o die draden!
Tenslotte ook nog een labeltje en wat belletjes eraan en klaar waren ze!


Wat vintage/shabby chic hangertjes op mijn super oude dienblad.


En wat traditionele kleurtjes


Ik heb voor mijn youtube vrienden ook nog een filmpje gemaakt kijk maar....


Met deze hangertjes wil ik mee doen met de volgende challenges:

Miekelotte challenges Kerst ornament challenge 17 ( klik hier)
Een hoop inspiratiechallenge blog Pareltjes ( klik hier)
De Creatieve Zebra challenge 4  Kerst ( klik hier)
Kaartjes inspiratie challenge blog challenge 23 kerst alles mag (klik hier)
GeWe hobby Kerst of wintercreatie (klik hier)
Scribble and scrapcrafts challenge 8 anything goes ( klik hier)
Bearlymine challenge 117 anything goes ( klik hier)
Dreamvalley challenges challenge 72 Christmas ( klik hier)

Tenslotte wens ik jullie nog een hele gezellige kerstavond en geniet van twee sfeervolle kerstdagen!
Ik ga heerlijk de tijd nemen op op jullie blogs te kijken en reageren.






35 opmerkingen:

  1. Lieve Maia,
    We halen net pas de post uit de brievenbus....geweldig wat een verrassing! Wat heb je het hangertje toch weer prachtig gemaakt! Super bedankt, Maia! Ik ben er echt heel blij mee! Het hangertje heeft een mooi plaatsje gekregen aan een krans in de keuken! Maakt het helemaal compleet!
    Ook voor jou en je familie hele fijne dagen en alle goeds voor 2014!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, Maia, wat een supergaaf idee! En je uitwerking is ook weer prachtig!
    Hele fijne dagen gewenst en een heel voorspoedig 2014 gewenst!
    Liefs van Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je die mooi gemaakt, wat een werk! Nu heerlijk genieten van de vakantie! Fijne feestdagen en heel veel goeds voor 2014!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi lieve Maia,
    ik start de computer weer op om een mail te sturen naar je om je te bedanken voor deze beeldschone kerstdecoratie/-creatie!! Peter en ik hebben hem heel goed bekeken en alweer waren we onder de indruk! Je heet hier nu: de notendopblogvriendin.
    Heel erg bedankt voor deze mooie, lieve attentie!
    Ik ga je deze vakantie nog mailen, hoor, maar dat stond ook op mijn kaartje (hopelijk heb je hem gekregen?)
    Goede dagen gewenst voor jou en je gezin.
    Liefs van mij,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Maia,
    Ik was al zo onder de indruk van je vintage hanger en nu ik zie hoe je hem hebt gemaakt is zo gaaf! Ik twijfelde door de gesso of het nu een kantenrand of een bewerkte doily was...meis wat prachtig is dit toch weer en het past zo mooi in mijn huis, hij hangt te pronken hoor! Hele mooie dagen aan jullie en het Nieuwe jaar weer op en top genieten op je blog dat is een ding wat zeker is!
    Lieve kerst groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieve Maia,
    Ook ik ben een van de gelukkige ontvangers van zo'n mooie vintage hanger. Ik kreeg hem vandaag. Na het openen van de enveloppe heb ik de hanger uitgebreid bekeken en begreep nog niet direct hoe je dit toch allemaal weer gemaakt hebt. Het ziet er zo geweldig uit. Hij heeft een ere plekje boven onze eettafel. Nu ik je blogpost gezien heb weet ik hoe je het gemaakt hebt. Ik vind het weer een super leuk idee en een fantastische creatie!!!! Heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen om voor zo velen zo'n mooie kerstcreatie te maken en te versturen. Ik ben er erg blij mee! Ik hoop dat mijn kerstkaartje ook op tijd bij jou in de brievenbus is gevallen. Zo niet dan nog eventjes wachten misschien komt hij dan nog. Ik hoop het. Lieve Maia ik wens jou en je gezin hele fijne feestdagen en alle goeds voor 2014.
    Lieve groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een superleuke kersthangers! Een geweldig gaaf idee. Zo prachtig in het vintage, ik hou ervan.
    Ik wens je met je gezin hele fijne kerstdagen.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze mooi geworden! Heel sfeervol ook! Leuk om te zien hoe en waarvan je ze gemaakt hebt.
    Fijne dagen!
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel heel erg leuk.
    Dank voor de tuut ga hem pinnen voor volgend jaar.
    Hele fijne kerstdaagen en een goed 2014.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig Maia ... ik ben vereerd dat ik er eentje met de post mocht ontvangen. Hij hangt hier mooi in de boom. Leuk dat je verteld hoe het gemaakt moet worden .. jullie hele fijne dagen gewenst en alle goeds voor 2014.

    Liefs, Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gemaakt en ook zo duidelijk uitgelegd!

    Fijne feestdagen gewenst.

    X Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor jou ook hele fijne kerstdagen Maia!

    Wat een idee om dekseltjes te gebruiken.....super leuk!
    Ze zijn schitterend geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig gedaan Maia en wat een goede uitleg, super. Leuk dat je meedoet met de challenge van KIC. Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dit mooooi Maia en wat heb je het duidelijk uitgelegd in woord én beeld. Knap dat je er zo veel hebt gemaakt, ze zijn best bewerkelijk...Toppie , lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wow wat super creatief heel mooi !!!en bedankt voor je tutorial
    fijne kerst
    knuffel Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Maia, ik vind je hanger zo mooi, hij heeft een heel prominente plek in mijn boom! Ik dacht al dat je een jamdeksel als basis had gebruikt, leuk dat je er een tutorial van hebt gemaakt! Fijne dagen nog. Geniet, ontspan en knutsel! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whoh wat prachtig ik ben benieuwd wie deze mogen ontvangen wat mooi en watmooi uitgewerkt zodat we allen kunnen zien hoe het gemaakt is.
    Ik weet zeker dat de ontvangers er blij mee zijn
    Hele fijne feestdagen samen met je gezin
    Liefs mina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig Maia, wat heb je dit weer mooi gemaakt!
    Wat een werk, maar het resultaat mag er dan ook zijn.
    Ook voor jou hele fijne feestdagen.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kerstdecoraties heb je gemaakt...beeldig...zag het gisteren al op pinterest voorbij komen:-)..en een geweldige uitleg!
    Fijne 2 E kerstdag:-)

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. WOW, wat een schitterende hangers!!!
    En je tutorial ook zo mooi en duidelijk, top.
    Bedankt voor het meedoen met Miekelotte is Challenging You.
    We hebben helaas een restrictie voor het aantal Challenger waar een inzending aan mag meedoen maar ik ben zeer onder de indruk en blij dat je hebt ingezonden.
    Lieve groetjes Aya

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi Maia, want zijn ze mooi je ornamentjes!! Super zeg... het is inmiddels alweer tweede kerstdag en ik hoop dat je het net zo fijn hebt als ik (ik zit in een met de warme deken van familie om me heen te genieten)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige hangers heb je gemaakt en een super gave tutorial.
    fijne dagen nog groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heel apart. Dankjewel voor het meedoen met de challenge bij KIC.
    groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Maia, wat een supermooie hanger is dit en ik kan hem hier in het echt bewonderen! Ja ja, het is goed aangekomen deze keer, zat vandaag in de bus! Prachtig hoe je dit gemaakt hebt en leuk ook de tutorial!
    Bedankt voor deze mooie creatie. Ik hoop dat mijn kaartje ook goed aangekomen is.
    Nog fijne feestdagen gewenst voor jou en je familie!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Maia, je bent en blijft briljant! Geweldig hoe je deze afvaldekseltjes hebt verwerkt tot kleinoodjes! Ik ga met je idee aan de slag; dit jaar zullen 17 kinderen van mijn basisschool leren knutselen met dekseltjes ..... the legend lives on. Heel veel knutselplezier in het Nieuwe Jaar, ik blijf je met plezier volgen. Groeten, Vera (DT Miekelotte)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeetje wat een werk, maar zooooo ontzettend mooi hoe
    je dit gemaakt hebt !

    Wat leuk dat je meedoet met de Challenge
    bij EHI ☺
    Hele fijne gezellige dagen nog gewenst,
    lekker genieten en knutselen.
    Een prachtig, geweldig en goed uiteinde
    en de allerbeste wensen voor 2014 ☺

    Veel liefsss van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuk idee om deze mooie hangers te maken van dekseltjes. Geweldig! Bedankt voor de duidelijke uitleg. Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super leuke kersthangers! :) groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Tsjonge Maia, wat maak jij geweldige creaties. Ben zwaar onder de indruk. En dan ook die prachtige foto's erbij. Super gedaan. Dank je wel voor het meedoen bij KIC. Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super mooi! Ook erg leuk dat je er helemaal een beschrijving bij hebt gemaakt.
    Leuk dat je meedoet aan de challenge van DCZ.
    Lieve groetjes, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hoi hoi

    Maia wat is hij gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf hij hangt in de boom en daar komt hij vanaf nu elk jaar in te hangen.Heel erg bedankt . Veel liefs Thamar . Doe de groetjes aan Henk een ik wens jullie een goed oud en nieuw toe doe voorzichtig met het vuurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Maia

    Wat zijn ze mooi stuk voor stuk en je legt het zo goed uit.
    Ik ben benieuwd wat je ons volgend jaar allemaal weer laat zien met dingen die we normaal weggooien.
    een hele fijne en gezellige jaarwisseling en een gezond en mooi creatief 2014.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat supermooi gedaan!! en zoals altijd met goede
    uitleg erbij.. fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Such stunning decorations...really beautiful.

    Thank you for joining us over at the Scribble and Scrap Challenge. Good luck.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen