maandag 21 juni 2021

Twee rits kaarten voor Ans en Dana

Zoals beloofd kom ik vandaag met weer een inspiratie kaart ( of eigenlijk twee kaarten) waar op ik waterverf gebruikt heb. 
Dit is mijn tweede bijdrage, een reminder voor de Watercolour challenge op het 4- season challenge blog. Jullie kunnen nog mee doen met deze challenge tot vrijdag 2 juli.
Dus pak je aquarel potloden of stiften of je verf en doe gezellig mee! Klik voor deze challenge Hier

Deze vrij grote kaart maakte ik voor de verjaardag van Ans


De basiskaart is een groot stuk pizza doos karton. Ik had al heel lang ritsen bewaard, nog van vroeger toen ik kleding voor mijn kinderen zelf maakte. Lang geleden zag ik daar eens kaarten mee maar toen ik op het kanaal van Barbara klik hier deze leuke tutorial zag ben ik er eindelijk ook eens aan begonnen.
Ik had nog veel heel oude katten kaarten liggen en heb die dus als afbeelding gebruikt. Ans heeft namelijk ook een kat. De rits heb ik horizontaal geplaatst en hem op de kaart verwerkt. Daar voor gebruikte ik roze papier dat ik met waterverf ooit gekleurd heb en aan de linkerkant bovenaan ook nog een servet met touw effect er op.

Laatst zag ik een hele inspirerende tutorial op het kanaal van Joie de Fi klik daar voor hier. Ik maakte ook zo'n masterboard met oud boek- en muziek papier en waterverf.
Daarna zag ik een leuke inspiratie op Instagram bij Mauri klik daar voor hier. Ik maakte met koffie en waterverf takken met blaadjes. 

In dit filmpje leg ik een beetje uit hoe ik het ongeveer gemaakt heb.


De eerste tag die is gemaakt van mijn masterboard, ging dus in de pocket links op de kaart van Ans.
De takken met blaadjes zie je op deze kaart verschillende keren terug. Ze zijn erg leuk om te maken.


Rechts boven aan de kaart zie je een papieren bloem die ik zelf gemaakt heb. De bloem is gemaakt van oud boekpapier en vloeipapier dat ik een beetje gekleurd heb met groene waterverf. Onder de bloem zit een cluster van een stukje jute, lint en een rest papier strook die ik bewerkt heb met een stiksteek op de naaimachine. Van rest repen kun je namelijk hele mooie dingen maken die je in elk hoekje van een kaart weer kunt gebruiken. Hier onder zie je een deel van mijn voorraadje.



Als je goed kijkt zie je een stukje onder de bloem en blaadjes zitten.



De gestikte stof rand die langs de rand van de rits loopt kreeg een roze lintje, wat groene voile stukjes stof en wat glinster steentjes. Aan de onder rand van de kaart, op het roze water verf papier, zit ook nog een strook papier van mijn masterboard. 


Het vogeltje komt van een stickervel van Action. Hier en daar heb ik wat kaas doek gebruikt. Achter het vogeltje zie je de servet met touw printje wat beter. Ik vond die bij een tuin centrum en kon hem natuurlijk weer niet laten liggen. Ik heb nog zoveel servetten over, kijk eens op mijn instagram, ik heb er zelfs te koop.


Ans was er gelukkig blij mee dat liet ze me al weten.

Met deze kaart doe ik graag mee met de volgende challenges:

4-season challenge 45
Bastel Traum challenge 102
Daisy chain challenge 53
A Bit More Time To Craft Challenge 142
Crafty Animals challenge 51
Creative Fingers Challenge 210
Lil Patch of Crafty Friends challenge 160
Ally's Angels challenge 47
Crafting Happiness challenge 101
Friendship Challenge 66
Love to Scrap challenge 146

In mei maakte ik ook al een rits kaart voor Dana die ik jullie nog niet heb laten zien,
Bij deze kaart heb ik de rits verticaal gebruikt.


Als basis heb ik ook weer het karton van een oude pizza doos gebruikt.
Rondom de rits zit, door mij zelf gemaakt, koffie gekleurd papier met een patroontje. Erg leuk om te doen als de zon schijnt. Het patroon komt van plastic tafel kleedjes.




De kleine kittens piepen hier zo leuk tussen uit.


Dit is de onderkant van de kaart. 


Links onder heb ik weer een papieren bloem gemaakt met daar achter kaas doek en een halve oude postzegel.
Op de onderste hoeken heb ik ook nog hoek ornamentjes gelijmd die ik gekleurd heb met metallic verf van Stamperia. Ook de randen van deze kaart heb ik met die verf bewerkt.


Onder de grote bloem heb ik nog kleine rozenknopjes gemaakt van oude theezakjes. 'Veel liefs' komt van een oude kaart en het hartje met de pootjes heb ik ook bewerkt met dezelfde kleur verf.


In het jute lint met de groene blaadjes zit nog een klein vogeltje. Verder heb ik kaas doek en oud theezakjes papier gebruikt om clusters te maken achter de diverse onderdelen.


Een rond plaatje met een flower fairy had ik nog als rest papiertje liggen.
De ruitjes zijn restjes uit een groot stans figuur, ook die zijn bewerkt met de metallic verf. De kleine glas kraaltjes heb ik ertussen gelijmd. Dat idee zag ik bij Susanne van Bollenhut Art, haar kanaal vind je hier


Nog een tropische cocktail voor Dana erbij...dat is de negatief van een Joy stans met daar achter een stukje afval water verf papier.


De takjes aan de zijkant van deze schattige kittens heb ik uit zwart karton gemaakt met de Tim Holz wild flower stansen. Ik heb daar verschillende halve stukken van gebruikt, ze zijn daarna ook weer met de metallic verf gekleurd.


Van deze twee kaarten heb ik ook weer een filmpje gemaakt, gezellig als je daar ook even komt kijken.
De link (voor een groter beeld) staat in de zijkant van mijn blog. Ik zou het leuk vinden om daar ook wat reacties te krijgen of een duimpje omhoog natuurlijk.


Met deze kaart doe ik graag mee met de volgende challenges:
Ik heb nog een katten kaart gemaakt maar dan eentje zonder rits maar die komt wel een andere keer anders is mijn post wel heel erg lang haha.
Bedankt voor het kijken helemaal tot hier en geniet van de zomer!

18 opmerkingen:

  1. Ha die Maia
    Wat een leuke kaarten ik vind dat een superleuk idee met die ritsen, die katjes piepen er zo leuk doorheen!
    Mooi resultaat
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow - the cards are wonderful. I like the colours and the layouts.
    Thanks for playing along with us at Friendship Challenge. Good luck and happy crafting!
    Ilse (thera)


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia,
    Je post is nu al lang, hihi Maar wel altijd nice om te lezen hoe je het allemaal weer hebt gemaakt! En Ans haar poezen kaart zal ze als poezen liefhebster prachtig vinden. Je hebt weer heerlijk gerecycled met de ritsen en materialen en was weer heel gezellig om bij je op blogvisite te komen! Veel knutsel plezier weer en lieve groetjes van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Maia,
    wat een enige kaarten met de ritsen. Daar heb ik nou nog nooit aan gedacht. Het is een genot om je kaarten en de filmpjes te bekijken De tekst ging wat snel, maar toen heb ik elke keer even gepauzeerd.
    Die verticale ritskaart voor Dana is ook leuk met die poesjes allemaal die er zo leuk uitpiepen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dank je voor het meedoen bij de Egel. Ik neem aan de halve postzegel, he? Ik moest wel even zoeken, hihihi...

      Verwijderen
    2. Klopt ja de tekst gaat wat snel maar dat kreeg ik niet goed anders gedaan sorry. Na een tijdje proberen dacht ik inderdaad...als ze het echt willen lezen kunnen het ook stil zetten...evt voila😊
      Enne ja....de halve postzegel is de bedoeling...ik kan zoiets ook echt slecht zomaar in de prullenbak gooien🤣

      Verwijderen
  5. Hoi Maia,
    Je kaart is echt prachtig, elke keer als ik de kaart in mijn handen heb, zie ik weer iets nieuws en natuurlijk is de rits heel grappig er bij. Ook de kaart met de rode kittens is zó mooi.
    Nogmaals dankjewel voor deze gave verjaardagskaart, één van mijn poezen lijkt sprekend op het katje dat op de foto staat,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Ans! Ik heb inderdaad op je Instagram foto’s terug gezocht van jouw katten en vond deze meer lijken dan de rode katjes die paste weer beter bij de kat die Dana heeft.

      Verwijderen
  6. Your blog background is beautiful! Your card is gorgeous. Thanks for linking up at Crafting Happiness Challenges. If you link up more than once, keep in mind that I only comment on one of your projects (since it's just me with no design team), but I see them all and appreciate you sharing! Have a blessed day,
    Janis, Owner @ Crafting Happiness Challenges

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Maia, bedankt voor je bericht.
    Een rits op papier, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Echt tof hoe je alle frutsels verwerkte.lieve poesjes overal. Fijn weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuke kaarten heb je gemaakt, heel bijzonder en uniek!
    Bedankt voor dat je nog een mooie reminderkaart hebt gemaakt voor onzee Watercolour-challenge op het 4 Season blog. Daar zijn we erg blij mee!!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovely vintage/shabby chic cards! I love this look, but I can never manage to make it myself. Anyway, thanks for sharing with us at Lil Patch of Crafty Friends, and good luck! :)

    ~Marie B -DT

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie en prachtige kaarten laat je zien. Het zijn juweeltjes geworden. Dank je wel voor jouw bijdrage aan de "halve" uitdaging van de Egel. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om te zien hoe jij alles weer kunt hergebruiken, van een pak koekjes tot een perforatierandje :) Jouw kaarten zijn echt cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooie kaart voor de watercolour challenge bij 4 seasons challenge blog.
    Bedankt voor je deelname.

    Groetjes Nelly (DT 4-SCB)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. The kitten looks soooo real!
    Thank you very much for joining us at the bastel-traum Challenge.
    Hugs and good luck
    Patrizia (@acupofcards)
    DT bastel-traum challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Excellent Post. I would like to share information about the Top mobile app development companies. Enter a realm where your app aspirations materialize – a space where user-centric design seamlessly intertwines with formidable functionality. The premier mobile app development companies chart the course for your success story, delivering a harmonious blend of seasoned experience, unwavering passion, and an unyielding commitment to excellence. Your digital journey is distinctly yours, and partnering with us means embarking on a path that not only shapes the present but also defines the future.

    BeantwoordenVerwijderen