zondag 4 april 2021

Baby kaartje met Pasen

Allereerst natuurlijk hele gezellige Paasdagen allemaal!
Voor iedereen is het waarschijnlijk voor het tweede jaar op rij al anders maar genieten kun je er toch wel van ook al hebben we beperkingen. Mijn dochter moet vandaag gewoon werken dus we hebben alleen samen een kleine brunch gehad en doen morgen wel een beetje wat extra's. 

Ik ben nog steeds mijn spullen op zolder en in kasten aan het ordenen maar daar over straks meer.
Tussendoor maak ik wat eenvoudige kaartjes.
Afgelopen week maakte ik voor een wandel vriendin, ex collega, een vrolijk lente achtig baby kaartje omdat ze voor de derde keer oma was geworden. We wandelen nog steeds niet samen maar spreken elkaar geregeld.

Veelal van restjes uit de restpapier bak maakte ik dit kaartje voor de opa en oma van Saar


Als basis gebruikte ik een snij mal van Action, de ronde vorm die je dubbel kunt vouwen.
Het groene achtergrond papier had ik nog liggen uit een oud boekje met kaarten. 
Het roze en groene dessinpapier zijn afval stukjes uit de bak.
De bloemetjes had ik er al ooit uit gestanst. In het midden heb ik roze plak roosjes geplakt.
Het stempel afdrukje is ook uit een oude stempel set van A. daar achter heb ik wat roze sisal touw gelijmd.

De houten lettertjes en het bloemetje komen nog uit de tijd dat ik design team lid was voor Rive Creatief.

Met dit kaartje doe ik graag mee met de volgende challenges:
KIC challenge 152 kleurenpalet
De Egel challenge Maart thema vormenkaart  
Crafty Gals Corner challenge 217
Love To Scrap Challenge 144
Cute Card Thursday challenge 680  
Crafting Happiness Challenge 90 
Do All Kreatives challenge 52  
Friendship Challenge 64    
A Bit More Time To Craft challenge 137  
Creative Moments challenge 211  
The Crafters Cafe Blog challenge 263  
Creative Fingers challenge 205  
Creatalicious Challenge 208  
A Perfect Time To Craft challenge 4   
 

Ik had op zolder een hele kast vol spullen die ik voor school geregeld gebruikte. 27 ordners vol ideetjes in allerlei thema's....daar zijn er in totaal nog 7 van over. 

Sommige dingen zijn nog te leuk om weg te doen...wie weet kun je daar je kleinkinderen nog ooit mee vermaken....ooooh ik ben zo slecht in dingen weg doen! Deze schatjes mochten nog blijven haha.

Er was ook nog een over volle kast met oude en nieuwe prentenboeken, kinderboeken, boeken van onze oma's en vaders en ook nog van ons zelf vroeger. Daar van heb ik al veel weg gegeven aan vrienden voor hun kleinkinderen en aan buurtkinderen. Zelf heb ik wat oude boeken bewaard om te kunnen verscheuren of in te knippen. Nu heb ik zelf nog een drie volle planken prentenboeken en sprookjesboeken etc. over gehouden.

Vanaf morgen ga ik op mijn Instagram account en op Marktplaats nog wat proberen te verkopen. Wel lastig want de verzendkosten voor boeken zijn zo hoog dus je kunt er niet veel voor vragen.  Er is ook al een heleboel naar de kringloop gegaan. Voorlopig ben ik nog niet klaar want aan de freubel spullen moet ik nog beginnen.

Servetten heb ik ook mega veel, die zijn erg leuk om te knutselen maar ze gaan toch ook gedeeltelijk op Instagram. Je koopt meestal een heel pak servetten en gebruikt daar dus niet alles zelf van. Volg je mij op Instagram nog niet kijk dan even op mijn account, klik daar voor hier
Goed in de gaten houden misschien zit er wel iets voor je bij.
Op Instagram zijn allerlei mooie dingen te zien en ook te koop. Ik won laatst een Give Away van Postal Love. Dit mooie stempeltje stuurde ze vanuit België naar me toe en kijk ook eens naar de hoeveelheid mooie postzegels. Daar weten wij ook wel raad mee.



Shariqa van Postal Love verkoopt ook allerlei prachtige vintage papiertjes etc. kijk maar eens op haar account klik daar voor Hier 

Waar is iedereen vandaag??? Wij wandelen nog elke dag een uur in de buurt maar we konden zo wat midden op de weg lopen want er was niemand! Geen auto's, geen mensen alleen de camperplaats stond wel drie rijen dik vol.
Onderweg kwamen we twee schapen met schattige lammetjes tegen, daar kun je zo van genieten!


Fijne avond en tweede Paasdag nog allemaal en bedankt voor het lezen helemaal tot hier...tja als ik eenmaal post dan doe ik het goed toch?



14 opmerkingen:

  1. Hoi Maia, voor jou ook fijne Pasen natuurlijk. Je hebt een schattig babykaartje gemaakt voor je (wandel)vriendin. Dat lieve afdrukje herkende ik meteen, leuk zo speels met het touw erachter. Jij bent goed bezig met ruimen en hier zit nog iemand hoor die slecht dingen weg kan doen, aard van het beestje hè.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda (dt De Egel)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maia,
    wat leuk weer zo'n lange post met foto's. Ik geniet daar altijd van. Je hebt veel weggedaan , maar als ik lees wat je door de jaren heen verzameld hebt, is dat ook geen wonder.
    Hoewel ik ook nodig aan het opruimen moet (alweer), want ik kwam van de week weer dingen tegen waarvan ik dacht: waarom heb ik dat in vredesnaam bewaard!?
    Maar andere dingen zijn echt zo jammer om weg te doen...soms is het afscheid nemen van een periode en als die periode fijn was is het lastig weggooien. Dat heb ik wel ervaren.
    Je kaart is erg leuk. Mooie kleurtjes zijn het en natuurlijk heel leuk voor de Egel. Dank je wel voor het meedoen en ook bij DAK.
    Wij hebben vandaag twee keer gewandeld, een keer nogal vroeg voor de zondag, maar ook na het eten vanavond, rond 19 uur en hier ook zo rustig. Misschien zit iedereen toch bij familie heel stilletjes....of iedereen is zo geschrokken van de cijfers dat ze echt allemaal binnen blijven.
    En wat leuk he, die lammetjes! Heb je dat gelezen van die kudde in Drenthe? Daar was een rammetje nogal vroegrijp en heeft de halve kudde bezwangerd (rond de 20 lammetjes geboren), hele fokprogramma in de war...hihihi. humor toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Maia, altijd gezellige post van jou!
    Mooi kaartje hebbje gemaakt voor se ipa en oma van Saar
    Ja opruimen, okk ik ben beetje bij beetje dingen aan het wegdoen, sommige spulletjes zijn me best dierbaar en dan is wegdoen moeilijk of terugleggen, maar wij wonen zeer klein en dan is bewaren eigenlijk geen optie maar net als jij heb ik ook goede bestemmingen voor mijn spulletjes gevonden, veel weggeven en bij de kringloop gebracht
    Ja bij ons was het ook zo stil gisteren, wij hebben een sportrondje gereden op de mountainbike niemand gezien....
    Fijne tijd en tot de volgende keer, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die vliegtuigstempel! Ik ben hier ook zo slecht in dingen wegdoen , zeker als het knuffels betreft haha.
    Jullie ook nog een fijne tweede Paasdag . De zon schijnt hier na een fikse hagelbui, dus ik ga er gauw nog even op uit met de hondjes. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig babykaartje heb je voor de oma en opa van Saar gemaakt.
    Je bent goed bezig met opruimen. Wat heb je dan toch veel spullen hè. Wegdoen vind ik ook lastig. Ik pak zo nu en dan weer een la, kast aan. Wel fijn wanneer je met je spullen weer iemand anders blij kunt maken. Vorige week met 2 grote speelgoed vrachtauto's twee jongens blij gemaakt. Onze kleinzoons zijn er toch te groot voor en we hebben altijd nog wat kleine auto's om mee te spelen voor evt. kindervisite.
    Leuke vliegtuig stempel. Ik zal eens op zoek naar je Instagram account.
    Fijne avond.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The card is funny and cute.
    Thank you for linking up at Friendship Challenge!
    Good luck and happy crafting!
    Ilse (thera)


    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat opruimen is en blijft altijd lastig he? Ik heb er wel moeite mee, maar de laatste jaren al wel heel veel weggedaan en dat voelt goed. Mooie kaart heb je gemakt. Die kan weer lekker meedoen. Fijn dat je meedoet met de uitdaging van de Egel. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige babykaart, Maia.
    Wat een opruiming heb je gehouden, fijn is dat als je even kan opruimen.
    Dank je wel voor je deelname aan KIC
    Groetjes Renate DT

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kaart Maia
    Gezellig dat je meedoet bij onze challenge KIC.
    Veel liefs Bianca XX
    Bianca's Scrapcards

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt een mooie gemaakt.
    Leuk dat je meedoet bij meedoet bij KIC, dankjewel.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje je kaart, bedankt voor je deelname bij KIC.
    Groetjes Elly DT

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuke kaart
    bedankt voor het meedoen aan deze challenge
    groetjes jolanda bongers
    DT KIC

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Cute card. Thanks for sharing with us at Creatalicious Challenges.
    DT Stacey
    www.butterflycreations.blog

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Cute card. I love the stamped image. Thanks for joining the challenge at the Love To Scrap Challenge Blog. Dorlene DT LTSCB

    BeantwoordenVerwijderen