woensdag 15 juli 2020

Hoera geslaagd!! Pensioen en afscheid groep 8

In deze vreemde tijd zijn alle dingen voor vrijwel iedereen anders en de meesten van ons passen ons aan ook al voelt dat nog steeds raar. Het is wel merkbaar aan het verslappen merken wij hier in de omgeving maar daar hopen we maar het beste van.
De groep 8 leerlingen bij ons moesten de musical in delen doen i.v.m. de anderhalve meter afstand houden.
Toch zijn ze er in geslaagd om een mooie voorstelling neer te zetten, zo knap!
Veel groep 8 kinderen zaten bij ons in de kleutergroep. Aangezien ik nog niet naar bijeenkomsten binnen ga heb ik niet persoonlijk afscheid kunnen nemen.
Ik maakte voor hen de volgende kaart en schreef er een afscheids-woordje in.
Toen zij als kleuter vieringen met mij deden zeiden we altijd van te voren. "Kom jongens,we laten ze een poepie ruiken". Grote hilariteit natuurlijk! Dit schreef ik o.a. ook in deze kaart.


De basiskaart is geel. Daar op, met een stans van Action, een groen geembost cardstock deel met palmbladeren.
Daar achter heb ik muziek-papier geplakt want er werd natuurlijk veel gezongen in de musical.
De musical speelde zich af in de jungle dus vond ik de flamingo, bloem en cactus ( ook van Action) wel passen.
Het decor maken ze altijd zelf met hulp van ouders, dat zag er dit jaar zo uit, schitterend toch!


Ik kreeg van hun juf een appje dat ze het erg leuk vonden.

Met deze zomerse jungle kaart doe ik graag mee aan de volgende challenges:
Zomer bij Knutsel en Kadootjes (31 juli)
Hobby Vision challenge 98 Dieren (18 juli)
Carlin's Kaartenparadijs challenge 24 juli alles magCrafty Animals challenge 40 include an animal (27 juli)
Daisy Chain Challenge 43 No Design Paper (29 juli)
Creative Moments Challenge 194
Creative Fingers challenge 190 (10 aug.)
Bastel-traum challenge 91 Alles mag (15 aug.)
Lil Patch of Crafty Friends challenge 136
Crafting Happiness challenge 57 alles mag
A Perfect Time To Craft Challenge July challenge 7 (26 juli)
Love to Scrap Challenge 135 alles mag (27 juli)

Onze conciërge ging ook met pensioen. Voor hem maakte ik deze kaart.
De basis is deze keer donker groen. De rest spreekt van zelf denk ik.
Onder het woord pensioen heb ik nog een afval stukje hout gebruikt.


Na vier jaar studeren heeft onze dochter haar diploma gehaald voor de studie Trend Research & Concept Creation. Super knap want er waren er van haar groep, van de 20 die allemaal gestart zijn 4 jaar geleden, maar 3 geslaagd. Ze had ook nog eens twee keer een 9! Wij zijn dus super trots!!!
Ik ga nog een mini boekje voor haar maken deze vakantie met daar in foto's van alle projecten die ze gedaan heeft. Natuurlijk hebben we het al klein gevierd, haar diploma krijgt ze half september.



Met de boekenlegger voor Ans viel ik in de prijzen klik daar voor Hier  Ik mag drie digitale stempels uit kiezen, altijd mooi meegenomen toch.


Bedankt voor het kijken en lezen en natuurlijk voor jullie reacties.
Mocht je nog op vakantie gaan, geniet er van en kijk goed uit!


17 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer mooie creaties gemaakt Maia! Denk je ook niet als je de kinderen uit groep 8 ziet, dat de tijd zo snel gaat? Je hebt ze natuurlijk ook klein gezien ;-). Goed van je dochter dat ze geslaagd is, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maia,
    altijd bijzonder, afscheid van groep 8. Of je nu juf bent of groep 8-er. Mooie kaart heb je gemaakt voor de groep. Leuk als je iets speciaals hebt met zo'n groep.
    Ook voor de conciërge heb je een heel mooie kaart gemaakt. Leuk met dat muziekpapier.
    En wat fijn dat Kim geslaagd is. Terecht super trots!
    Wij zijn nu op vakantie op een heel kleine camping. 15 plekken, heerlijk!
    Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan als de zomer een eindje op weg is...de eerste komen dan weer terug en ik houd mijn hart vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart voor voor de leerlingen van groep 8. Onze kleindochter heeft ook afscheid genomen van de basisschool met een musical, die we via livestream konden volgen.
    Proficiat met je dochter dat ze geslaagd is met zulke prachtige cijfers.
    Leuk dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    groetjes,
    Karin DT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart heb je voor de leerlingen van groep 8 gemaakt. Ook die voor de pensionering van de conciërge is heel geslaagd.
    Van harte gefeliciteerd met het slagen van je dochter en ook nog met zulke mooie cijfers. En ook gefeliciteerd met je winnende kaart.
    Groetjes,Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaarten heb je gemaakt Maia. Gefeliciteerd met het slagen van jullie dochter, knap hoor.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Maia, a very special collection of cards for many special people, love the jungle card with the embossed background and die cut leaf showing the music script. Thank you for sharing with us at Lil Patch of Crafty friends.. good luck in the prize draw..
    Megan DT LPoCF

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met je knappe dochter mooie prestatie!
    Prachtige kaarten maakte je voor groep 8 en de conciërge!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fabulous card! Thank you so much for playing along at my Crafting Happiness Challenge this week. Hope you’ll link up again!
    Hugs! Janis
    Crafting Happiness Challenges, Challenge Blog Owner
    Pause Dream Enjoy, Personal Craft Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovely cards. A pity you can't go and say farewell in person but it is important to look after yourself. Thank you for joining in the Christmas in July Challenge at Lil Patch of Crafty Friends. Take care.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Maia, volgens mij kunnen de meeste mensen hun groep 8 musical zich nog wel herinneren. Gelukkig heeft dat door kunnen gaan. En wat een knapperd, die dochter van jou. Van de 20 en dan maar 3 afstuderen. Top! Je kaart voor de concierge is knap gedaan. Ik moest even nadenken over zomers. Maar als ik er een poosje naar kijk dan zie ik een late zomeravond met een vogel op de schutting bij ons. Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Monique!
      De eerste kaart voor groep 8 is toch wel zomers, die heb ik gelinkt bij K&K.

      Verwijderen
  11. Great selection of cards. Thank you for sharing with us over here at "A Perfect Time To Craft" and best of luck with your entry.

    Hayley DT for http://aperfecttimetocraft.blogspot.com.au/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, so many amazing creations!

    I really love the music behind the leave cutout; very clever!

    Thank you for joining us at Love to Scrap!
    ~Michele, DT

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kaart heb je gemaakt voor groep 8, helemaal passend bij het thema van de musical!
    Bedankt voor je deelname aan onze zomer-challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    Ook je kaart voor de conciërge is geslaagd.
    En wat knap van je dochter, petje af!!
    grz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful! Thank you so much for joining with ust at Daisy Chain Challenges this time and good luck :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, proficiat voor je dochter! Ze is een doorzetter.
    Je laat leuke kaartjes zien. Geniet nog van je vakantie. X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Thank you so much for joining us at the bastel-traum Challenge #91. Sorry for the late comment. I hope to see you again in our challenges. :o)
    Hugs
    Milka DT bastel-traum challenge

    BeantwoordenVerwijderen