zondag 21 juni 2020

Mannenkaart op vaderdag

Vandaag is het Vaderdag. Toen de kinderen klein waren was dat natuurlijk de dag om papa te verwennen met een zelfgemaakt cadeautje en versje maar nu ze hier groter zijn is het toch anders.
We doen hier niet mee aan al het commerciële gedoe met cadeautjes maar de kinderen hebben gezorgd voor heerlijke chocoladebollen voor bij de koffie/thee vanmiddag, net zo gezellig en lekker!
Vanwege verhoogd risico ben ik nog steeds niet in de winkels geweest sinds de pandemie uit brak.
Je mist het zelf snuffelen natuurlijk wel maar hopelijk komt dat wel weer.

Op deze Vaderdag laat ik jullie een kaart zien die ik gemaakt heb voor mijn klussende oom.


Omdat ik niet in de winkels kom heb ik voor mijn verjaardag online wat dingen uit mogen zoeken van de kinderen. Ik bestelde o.a. de Stitched Slots stans van Sissix Tim Holz.
Daar mee kun je veel leuke dingen doen.
Als basis heb ik een kraft kleurige kaart genomen. Het zwart "gevlochten"papier is een stukje behang uit de bouwmarkt. Op deze kaart zit dus geen design papier.


Het gereedschap maakte ik met een heel oude stans set van Marianne Design. Ik heb het gepaperpieced d.w.z ik heb het drie keer gestanst. Een keer uit zilverkarton (afval van een verpakking) nog een keer uit bruin karton en ook nog een keer uit een stukje behang met houtnerf er op. Daarna is het een beetje knippen/plakken en frutselen maar het resultaat is zo wel leuk vind ik zelf.


Het klus-mannetje vond ik op internet. Wel toepasselijk voor mijn oom die ook altijd aan het klussen is net zoals mijn man hier thuis...nooit klaar...altijd bezig.

Nu we al die tijd al thuis zijn is dat wel een fijne hobby en wij als scrappers zitten ook nooit stil natuurlijk.

Met deze kaart wil ik graag mee doen met de volgende challenges:
https://creativefingerschallengeblog.blogspot.com/2020/06/challenge-188.html
http://craftygalscornerchallenges.blogspot.com/2020/06/challenge-208-youre-man.html
http://craftycardmakers.blogspot.com/2020/06/259-masculine.html
https://lovetoscrapchallengeblog.blogspot.com/2020/06/ltscb-134-for-boys.html
http://cinspirations.blogspot.com/2020/06/june-challenge-lets-hear-it-for-boys.html
https://creataliciouschallenges.blogspot.com/2020/06/challenge-189-anything-goes-with.html
http://lilpatchofcraftyfriends.blogspot.com/2020/06/c-134.html
https://aperfecttimetocraft.blogspot.com/2020/06/a-perfect-time-to-craft-challenge-for.html

Ik wandel elke dag met mijn dochter die bijna klaar is met haar hbo. Als het goed is zijn er hier in huis na de zomer twee afgestudeerd aan het hbo.  We moeten wel goed uit kijken want er zijn al best veel eikenprocessie rups nesten te zien in veel eiken hier in Brabant ondanks dat ze toch meer zijn bestreden. Elk nest dat wij zien melden we aan de gemeente maar toch zie je ze nog. We pakken ons dan in alsof het geen warm weer is. Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer mijn hals onder de bultjes gehad brrrr jeuken doen die haartjes!
De vakantie hebben we ook afgezegd natuurlijk maar ik mis de zee nu al haha! Heerlijk de zuivere lucht daar en weinig muggen en andere beestjes!
We wandelen nu wel bijna elke dag langs de herten weide die we vanaf ons huis kunnen zien liggen.
Er zijn daar jonge geitjes geboren (zie foto's op mijn instagram)  en ook een lief klein hertje.


Zo leuk om te zien als het hertje lekker rond springt, schuw is het natuurlijk nog wel een beetje.


Kijk dit zijn dan weer dieren waar je wel van kunt genieten vlak bij huis toch?

Ik won ook weer drie digitale paper kits mijn de kaart uit mijn vorige post bij Lozzy van A Bit More Time to Craft. Erg leuk om weer wat nieuwe setjes uit te mogen kiezen.
Ook won ik een surprise pakketje via een give away op Youtube maar daar over later meer want dat moet nog helemaal uit Amerika komen.

Morgen komen ze hier in huis airco's aanleggen. Al hebben we het voorwerk al wel veelal zelf gedaan en hoeven ze maar te monteren en vullen. Als de weerberichten kloppen zullen we die komende week al meteen uit kunnen proberen.
Geniet allemaal van het mooie weer en bedankt voor jullie reacties!


10 opmerkingen:

  1. Mooie kaart heb je gemaakt, Maia!
    Met een hele leuke gekregen stans!
    wat lief die hertjes!
    Fijne tijd!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awesome card. Love the image and wonderful dies. Great look and perfect for that guy. Thanks for sharing over at Crafty Gals Corner.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave mannenkaart Maia. Dat gereedschap heb je heel leuk bewerkt door het meerdere keren te stansen. Dat knutselmannetje past er natuurlijk perfect bij. Gaaf dat je wat dingen gewonnen hebt en ik ben jaloers op je airco. Heerlijk lijkt me dat.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awesome masculine card! Thanks for joining our Anything Goes Challenge at Lil Patch of Crafty Friends. I hope join us again real soon!Hugs, JoyJoyfully StampsLil Patch of Crafty Friends, Owner/Coordinator
    Joyfully Stamps

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Maia,
    gezellig weer wat van je te lezen, hier en in de reacties op mijn blogberichten. Ik plaats elke dag wat. Tot nu dan he?! Ik heb geen idee of dat nog lang doorgaat, maar het is geen must natuurlijk. Soms heb ik van die dagen dat ik heel veel maak. Dan verlies ik me er gewoon in.
    Jouw kaart voor je oom is heel gaaf! Leuk dat je spullen kon uitkiezen voor je verjaardag.
    Ik ben ook nog niet echt de stad in geweest hoor. Zelf hoor ik niet tot een risicogroep, maar ik vind dat ik net niet kan maken tegenover mijn cliënten en collega's in de zorg...
    Ja vaderdag was voor de kinderen vroeger bijna het spannendst. Nu komen ze ook nog steeds en zelf doe ik er ook aan. Ik denk dat het komt doordat mijn moeder uit een middenstands gezin kwam. Mijn opa moest het hebben van deze dagen, moederdag en vaderdag en Sint en kerst. Dat was goed voor de omzet.
    Fijn dat je airco krijgt! Dat is echt fijn. Wij hebben het alleen op onze slaapkamer, maar dat is al heerlijk! Vooral als ik in de nachtdienst zit.
    Mooi de dieren in de buurt. Je hoeft niet ver te gaan om te genieten, he? Leuk dat je nu met Kim wandelt. Wij gaan het ook weer oppakken, zijn allebei aan het klungelen met de knieën...
    Geniet van je airco de komende dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fabulous masculine card. Love how you used the dies .. looks wonderful! Thank you for joining our Challenge at Crafty Cardmakers. x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cool card! I love the tool and the guy ;) :)
    Thanks a lot for joining us at Creatalicious! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love your male themed card. I love all the dies/embellishments you've used. Thanks for entering our challenge at Creative Inspirations this month and good luck, Jayne DT

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastic male card. Thanks for joining us at LTSCB!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A lovely card!
    Thank you soo much for taking part in our "anything goes + optional no design paper” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)

    (DT Crafty Friends)

    (DT The Sketchy Challenges)

    (DT Simply Create Too)

    (DT Kreativtanten)



    PS: Sorry for the late comment, life had been very busy these past weeks…

    BeantwoordenVerwijderen