woensdag 11 maart 2020

Vintage Napkin Fold kaart en....

Gerjanne opgelet hier komt eindelijk de vintage napkin kaart die ik voor jouw verjaardag gemaakt had.
Dit model heb ik al vaker gemaakt, het kost je even wat werk maar het resultaat is leuk en steeds weer anders met verschillende papiertjes.
Dit is de kaart geworden:


De basis is crème kleurig cardstock, daarop zit een laagje bruin kraft papier en dessin papier uit een papier blokje van Action.
Om de kaart te sluiten maakte ik een band van hetzelfde karton en papier. Het leuke vintage plaatje komt van een doosje met ijsjes. De grote bloem is gemaakt van boekpapier.


Van het kleine bloemetje heb ik een hand pons. Het woord "feestje" heb ik gemat op een stukje verpakkingspapier en een stukje pizza doos karton. De hoek stans op het rechter plaatje komt ook van Action, ik heb het gestanst uit een oude papieren zak.


Op onderstaand filmpje dat ik gemaakt heb kun je goed zien hoe de kaart open en dicht gaat:


Zo ziet de kaart er gesloten uit:


In de binnenkant kun je eventueel pockets maken waar in je wat kleine cadeautjes kunt stoppen.


Ik heb een paar van mijn lievelings-theetjes in de pocket gestopt en een stans die Gerjanne gelukkig nog niet zelf had.


Voor op de pocket heb ik nog wat ge-paper pieced met Joy stansjes. Het kantje er onder komt weer van Action.

Met deze kaart doe ik graag mee met de volgende challenges:
https://cutecardthursday.blogspot.com/2020/03/challenge-624-anything-goes.html
http://unicornchallenge.blogspot.com/2020/03/challenge-52-flower-power.html
http://daisychainchallenge.blogspot.com/2020/03/challenge-39-use-dies.html
http://www.vintagejourney.com/2020/03/celebration-time-come-on.html
http://abitmoretimetocraft.blogspot.com/2020/03/a-bit-more-time-to-craft-challenge-111.html
https://crafterscafeblogchallenge.blogspot.com/2020/03/237-anything-goes.html
https://creativefingerschallengeblog.blogspot.com/2020/03/challenge-181.html
http://lilpatchofcraftyfriends.blogspot.com/2020/03/c-127.html
http://carabbiemomentsofcraft.blogspot.com/2020/03/challenge-186.html
https://creativecraftcottage.blogspot.com/2020/03/challenge-127-for-girls.html
http://alessandrasangels.blogspot.com/2020/03/challenge-32-and-winner-of-challenge-31.html

Helaas heb ik voor de carnavalsvakantie afscheid moeten nemen van de kleuters. Naast allerlei lieve mailtjes en gesprekjes met en van ouders kreeg ik namens hen en de kleuters een leuk Bijen cadeau.
Dit omdat ik natuurlijk in de Bijen groep de vervanging deed.
Een hele grote bloembak met allerlei Bijen gerelateerde dingen:


En ik kreeg nog allerlei zelf gemaakte bloemen en andere lieve dingen van de kleuters zelf.
Zo schattig, ik zal ze gaan missen!!!


Tijdens de verschillende stormen de afgelopen maand ging onze hoge dennenboom voor het huis wel heel erg heen en weer. We besloten hem dus weg te halen en dat zag er (voor ons) wel spectaculair uit!
Op onderstaande foto's was het grootste karwei al bijna gepiept want de onderste takken waren natuurlijk breed en lang.


Tenslotte nog een leuke happy mail van Aloha uit Canada.
Ze heeft geen blog maar een youtube kanaal waar ze de mooiste dingen laat zien.
Mocht je van junk journals en kringloop vondst video's houden dit is de link naar haar
kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCgPrGXT5S2Z7sORSwcE0U9w
Ik heb een leuk contact met haar via instagram en van haar kreeg ik vorige week dus deze mooie envelop met een postzegel boekje.
So thank's again Aloha!!!


Ik ben inmiddels begonnen met een kaft voor een journal maar daar over binnenkort misschien meer.

Bedankt voor het kijken en houd je taai als het virus je te pakken krijgt.
Hier in Brabant gaan de scholen nog gewoon door dus voor ons is er geen thuiswerken bij wat ik overigens erg vreemd vindt vooral voor de oudere leerkrachten onder ons die extra bevattelijk zijn.
Nu maar hopen dat het allemaal mee gaat vallen.













8 opmerkingen:

  1. Hoi Maia,
    Ik zag hem in de zijbalk komen en dacht He?? Die heb ik toch al gezien? En ja, hij stat hier in mijn vensterbank op mijn knutselkamer. Zo leuk! En prachtig gemaakt! Zo leuk dat ik hem in het echt heb en hem na zou kunnen maken. Wie weet doe ik dat nog wel...
    Leuk dat je zo verwend bent door de kleuters! Nu weer groep 3?
    En die den, wauw wat was die hoog zeg. Fijn dat hij weg is.
    Grappig dat je via insta ook al contacten hebt opgedaan!
    Zolang er geen kind of ouder besmet is hoeft de school niet dicht volgens mij. Maar ik ben bang dat het wel gaat gebeuren. Als ik hoor hoe snel het gaat in Brabant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al je gemiste berichten bekeken!
    Ook GerJanne verwende je met een mooie kaart.
    Geef je nu les in de lagere school omdat je afscheid van de kleuters moest nemen? Ik hoop dat bij ons op school ook alles gewoon blijft doorgaan... Het zijn rare tijden... Het is echt van dag tot dag afwachten wat er beslist wordt . Succes en hou je gezond! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart Maia, je hebt dit model erg mooi uitgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Maia
    Prachtig zeg die speciale vouwkaart, daar heeft wel wat denkwerk aangezeten, heel mooi uitgewerkt!
    Ah wat ben je verwend dor de kleuters, groep 3 is ook leuk toch?
    Hier bij ons in Brabant zijn de scholen ook gewoon open. Ik werk in de zorg en ook daaar valt het mee, maar we weten niks immers...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Maia, wat een mooie creatie heb je voor GerJanne gemaakt. Ziet er best wel ingewikkeld uit hoor. Leuk dat je via instagram zo ook contacten opdoet, daar zie ik je ook regelmatig reageren inderdaad. Dat was zeker een hoge den, dat is nu vast een raar/leeg gezicht. Leuk dat de kleuters je zo verwend hebben. Afscheid nemen valt nooit mee maar misschien kom je ze later nog tegen?
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heeft GerJanne een prachtig model kaart gekregen, je bent altijd een kei in het maken van aparte modellen Maia! Ach je was zo happy bij de kleuters, nu weer terug naar groep 3? Zo lief het kado en maaksels die je hebt gekregen...grote blijk van waardering hè!
    Met de dag komen er weer nieuwe maatregelen bij via het journaal en maar hopen dat we niet ziek worden hè! Ik heb ook geen keus, in de zorg moet er gewoon door gewerkt worden!
    Wat zal het een kaal gezicht zijn Maia de hoge den weg, maar veiligheid voor alles...we hebben zoveel storm gehad, ik kijk uit naar volgende week...het beloofd Lente achtig te worden! Hou je haaks en lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fabulous fold and love the papers and vintage image-great recycling too.Thank you for joining us at Unicorn
    Carol DT x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen