zaterdag 17 januari 2015

Twee baby kaarten

De helft van januari is al weer voorbij.
Mijn eerste blogbericht in het nieuwe jaar gaat over twee kaarten die ik eigenlijk vorig jaar al gemaakt heb voor een collega en een nichtje.
Zij kregen bijna tegelijkertijd een zoon.
Deze keer heb ik gebruik gemaakt van gratis behang monsters van de bouwmarkt....tja wie neemt die niet mee naar huis, ze zijn vaak prachtig om te gebruiken op een kaartje.
Voor mijn gevoel zijn dit nogal CAS kaartjes geworden.
Dit is het kaartje voor mijn collega.


De basis is kraft cardstock daar op heb ik gedeeltelijk speculaas-pak ribkarton geplakt en een rood staaltje behang. Het rood/wit gedraaide gedeelte bovenaan is een stukje van een ander staaltje behang.


De sterren heb ik uit gestanst met de stansen van boekvoordeel. De tekst vond ik op internet.


De letters van de naam zijn gemaakt met letter stempels van de Hema.
De letters zijn gemat op kleine sterretjes die ik gestanst heb uit blauw behangpapier.


Mooi zijn de kleuren rood,wit, blauw en  kraft voor een jongens babykaart, samen een van mijn favoriete kleuren combinaties.
Dan de kaart voor de zoon van mijn nichtje.


Ook hier van is de basis kraft cardstock.
De restjes van het rode behang van de vorige kaart heb ik gebruikt aan de rechter kant.
Een ander behang staaltje daar naast geplakt.


De gedraaide blauw/rode elementen ook weer geknipt uit ander behang.
Een oud rood kledinglabel gebruikt om de twee sterren op te plakken.


Het woordje stoer stond al op de behangstaal.
De houten sterretjes van Xenos vond ik er ook wel leuk bij staan.


De naam is ook weer gestempeld met de letter stempels van Hema.

Met deze kaart/kaarten wil ik mee doen met de volgende challenges:
De creatieve zebra challenge 17 "nieuw" ( klik hier)
Duymelot wedstrijd januari 2015 maak een geboortekaartje ( klik hier)
Anma creatief challenge 40 favoriete kleurcombinatie ( klik hier)
Het nieuwe challenge blog van hobby winkel De Egel januari alles mag ( klik hier)
Creapaleis wedstrijd januari 2015 alles mag ( klik hier)

Met de kersthangers klik hier heb ik nog een prijsje gewonnen bij Card and Scrap.
In dit bericht zag ik dat ik gewonnen had, ik heb ze inmiddels een mailtje gestuurd en wacht af.
Altijd leuk om iets te winnen!

Op school zijn we ook weer goed van start gegaan in het nieuwe jaar.
Gisteren had onze groep weer viering waar bij we o.a. een heel leuk liedje over sneeuwmannetjes
opgevoerd hebben. Een liedje in het Engels gezongen door kleuters is dat niet knap?



Dit is de link naar het leuke filmpje....zo vrolijk!


Daarna kwamen de andere kleuters in groepjes als pinguin het podium opgesjokt

Wikke Wakke wok,
Ik loop niet maar ik sjok.
Ik ben op zoek naar lekkere vis
maar weet niet waar de visboer is
Wikke wakke wok
Ik loop niet maar ik sjok.

Tenslotte stond het podium vol kleine pinguïns die samen nog de pinguïn dans deden.
Ook hier is een carnavalesk filmpje van:


Allemaal weer bedankt voor het lezen en kijken en natuurlijk voor jullie reakties die ik altijd graag lees.
Nog een hele fijne zondag!





24 opmerkingen:

  1. Prachtige best wel stoere baby kaarten heb je gemaakt heel mooi.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zijn je kaarten mooi! een goed idee om die behangstalen de gebruiken. . je filmpjes kan ik helaas niet zien. lieve groet! !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia,
    wat leuk ! ik herkende het behang meteen, heb ik ook nog liggen, waar zouden we zijn zonder de bouwmarkt..
    Je hebt 2 stoer babykaarten gemaakt,leuk de grote ster met tekst..ze zijn alle 2 prachtig, ik ben weg van de 1ste mooie, strakke kaart..
    en de kindjes zien er lief uit, sneeuwpoppen en pinguïns..leuk filmpje en knap dat ze in 't Engels zongen..geniet van je weekend,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke stoere kaartjes voor baby-boys!! Heel gaaf is de tekst in de grote ster. Een goed idee om de behangstalen ervoor mee te nemen. Moet ik ook eens doen.
    Wat leuk zijn de filmpjes met de kids.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja waar zouden we zijn zonder de bouwmarkt hè, hihi lekkere stoer baby kaartjes Maia en een mooie tekst die je gevonden hebt in stervorm! Onze kinderen hadden dat ook op school van die öptredens en dan mocht je als ouder naar je kind kijken. Nou ik had er drieop school, dus zat er bijna de hele morgen, hihi maar wel leuk was het altijd! Je schooljaar is weer leuk begonnen!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kaartjes! Echt heel leuk en weer met zoveel passie en creativiteit gemaakt! De naam Mats hoor je tegenwoordig steeds vaker.
    Gezien het tijdstip van nu, kijk ik de olmpjes even niet meer maar ga ik lekker slapen. Het is nooit zo'n slimme zet he om nog ' even vlug' een bezoekje aan jouw blog te brengen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,
    wat een gave en stoere geboortekaartje heb je gemaakt! Even hel wat anders dan het vintage-achtige wat je normaal gesproken maakt. Dan kan ik me heel goed voorstellen dat je ze zelf nogal CAS vindt. Maar ze zijn geweldig!
    En wat je met de kleuters weer gedaan hebt is ook weer zo enig.
    Dank je wel voor het meedoen bij onze 1e challenge van de Egel.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een STER van een kaart...:-)!!!
    Leuk dat je meedoet aan onze challenge.
    Dank voor je inzending.

    Creatieve groetjes, Gaby DT DCZ

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele leuke, vrolijke geboortekaartjes Maia. Prachtig gemaakt, het behang komt goed van pas! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kaartjes heb je gemaakt..en wat een leuke kindjes.:-)

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Maia, wat een heerlijk stoere kaartjes zijn dit geworden. Die teksten in stervorm zijn écht supergaaf, ik dacht dat je een stempel zo secuur beïnkt had...heel mooi gevonden en uitgevoerd. Wat leuk die kleine kleuters als sneeuwmannetjes..hihi
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij de Egel.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

  12. Wat leuk dat je meedoet met onze eerste Challenge !
    Wat geweldig hoe je al deze verschillende materialen
    gebruikt hebt op je kaarten, ik vind ze dan ook
    prachtig geworden, heel mooi ☺
    Veel succes met de Challenge.

    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw kaart zal bij beide gezinnen opgevallen zijn, want ze zijn zo mooi en zo persoonlijk. Prachtig gemaakt Maia! Ik krijg de filmpjes ook niet in beeld, maar wat een leuk thema...daar zullen de kinderen ook van genoten hebben.

    Ik wens je een hele fijne dag. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een superlieve babykaartjes.
    Leuk dat je meedoet met de challenge van Duymelot.

    xxx Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn die kleurtertjes enig, zo helemaal in het wit en met hun mutsjes en sjaaltjes om! En je kaartjes verdienen weer een dikke pluim. Veel leuker dan de voorgedrukte in de winkel. Ik neem bij Hornbach (bouwmarkt) altijd staaltjes mee, daar hebben ze zoveel keuze! Fijne (knutsel) zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi hoi
    Wat een leuke post heb je weer gemaakt echt super hoor.. je kaarten zijn weer helemaal top en wat leuk die kleintjes .
    Fijne avond
    Dikke knuffel en groetjes aan Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wij scrappers kunnen alles gebruiken, heb ook wat staaltjes liggen!
    Enige kaarten heb je ermee gemaakt!


    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldige stoere jongenskaarten heb je gemaakt Maia, erg leuk ook met de sterren erop en de kleurencombi's zijn ook al even mooi!
    Enige start van het nieuwe jaar met de kleuters, superknap dat ze dit liedje in het Engels hebben meegezongen, wat zal dat leuk zijn geweest om te zien (en om het hen te leren trouwens ook, lijkt me ;-) Geniet van je avond, liefs, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke babykaartjes. Vooral de 1e spreek mij heel erg aan heel mooi.
    Gezellig dat je mee doet bij De Creatieve Zebra.

    Groetjes Jane DT DCZ

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Maia
    Jij bent ook van alle markten thuis. Weer heel iets anders van jou, maar geweldig mooie CAS kaartjes.
    Jou leuk lesideetjes neem ik mee voor mijn klasje. Bedankt. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke kaart.
    Leuk dat je mee doet aan de Challenge van de Egel.
    Groetjes Sandea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke kaarten. Mooie tekstster heb je gevonden!
    Dank-je-wel voor het meedoen met de JANUARIchallenge bij AnMaCreatief!
    Groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie bijzonder stoere kaarten! Fijn dat je meedoet met de uitdaging van de Egel. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een super mooie kaarten! Leuk altijd om de naam van het kindje op de voorkant te zetten!
    Heel schattig die opvoering van sneeuwmannetjes en pinguïns! Heel leuk idee, ik ga het zeker onthouden! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen