zaterdag 11 januari 2014

Envelop kaart voor Mirande

We zitten alweer 11 dagen in het nieuwe jaar 2014, wat vliegt de tijd!
Toch wil ik jullie allemaal nog een gezellig, gelukkig, creatief en vooral gezond nieuw jaar toe wensen!
Ik hoop dat het weer een gezellig blogjaar gaat worden.
In de vakantie ben ik al bij velen van jullie langs geweest op het blog.
Fantastische creaties en inspiratie daar word je echt heel vrolijk van!
Ook zijn er weer een paar nieuwe volgers bij gekomen, welkom leuk dat jullie mijn blog gevonden hebben en het de moeite waard vinden om te volgen.

De eerste creatie van het jaar heb ik gemaakt voor blog vriendin Mirande die afgelopen week jarig was.
Als het goed is heeft ze deze envelop kaart ontvangen.


Ik heb een soort envelop gemaakt van het ribbelkarton uit een speculaaspak en dit aan de randen en op de klep bewerkt met gesso.

In de vakantie heb ik ook wat filmpjes bekeken en daar vond ik een heel leuk voorbeeld van het maken van bloemen van stof.


Een tijdje geleden had ik van een oude spijkerbroek bloemen gestanst met de Tim Holtz Tatered Flower Die dus hiervan heb ik bloemen gemaakt op de manier van het filmpje maar wel met minder laagjes anders werd de bloem te dik.
Deze bloemen heb ik gemaakt.


De bloem met het oranje knoopje zit dus op de envelopkaart voor Mirande.
Op het ribbelkarton heb ik een mooi designpapiertje van Websters Page geplakt en dat wat verder aangekleed met spijkerstof bloemetjes en een medaillon van bruin cardstock, daarop eentje van spijkerstof en daarop mijn logo "het vintage hand-kus-meisje". De kanten strik is van Marianne design.


Aan de binnenkant van de flap heb ik ook wat design papier geplakt om het wat mooier af te werken en in de envelop een kaart gemaakt ook met design papier van webster page en bloemetjes van spijkerstof.
Deze kaart heb ik verder simpel gehouden en er later alleen mijn felicitaties op geschreven.
Ook heb ik er wat leuke kleurplaatjes voor haar in gestopt.


Dit is de achterkant van de envelop


Mirande nogmaals van harte gefeliciteerd en dat 2014 een geweldig en fijn jaar voor jullie mag worden!
Met deze envelopkaart wil ik graag mee doen met de volgende challenges:
Wlvc challenge 17 alles mag ( klik hier)
Creapaleis januari alles mag ( klik hier)
Hobbyhome hobbyartikelen challenge 2 alles behalve een kaart ( klik hier)
Anma creatief challenge 28 bingo blauw,knopen, bloemen of kant,bruin,bloemen (klik hier)

 De eerste nominatie van dit jaar heb ik al binnen want met mijn kersthangertjes sta ik op de derde plaats bij de Creatieve Zebra kijk maar Hier.
Deze badge zet ik dadelijk in de zijlijn dank jullie wel!


Op het We Love vintage Challenge blog sta ik twee keer in de top 3 van 2013.
Er kan nog tot 21 januari 12.00 uur gestemd worden op de creaties die allemaal genomineerd zijn voor de Top 3 van 2013.
Dus mochten jullie op mij willen stemmen, neem een kijkje hier en stem op: 
Nummer 16 mijn Parijs mini album ( kijk nog even hier)
Nummer 23 Vlaggenslinger ( kijk nog even hier)
Er zijn daar veel mooie creaties te zien dus het is altijd leuk om een kijkje te nemen.

Verder heb ik ( ook in de vakantie) nog een erg mooi blog gevonden waar je o.a.geweldige vintage plaatjes kunt vinden.
Kijk maar eens op het blog van Brocante Brie ( klik hier) of scrol helemaal naar onder en klik op het plaatje in de zijlijn dat staat onder het kopje "Heel veel mooie plaatjes".

Bedankt voor de gezellige reacties en een heel fijn weekend!.






29 opmerkingen:

  1. Jij bent het jaar goed begonnen zeg! Je maakt echt de mooiste dingen van papier. Die envelop is op zich al ene cadeau, hoeft niets meer in :-) Ik heb op je gestemd, beide creaties! Ik hoef toch alleen op de foto te klikken he? Ik kreeg nl. geen bevestiging van mijn stem?
    Hopelijk win je!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Maia,
    wat een enige enveloppekaart heb je gemaakt. De bloemen van spijkerstof zijn echt top! Leuk dat je daar zoveel geduld voor hebt. En eigenlijk superhandig om een aantal te maken en ze in voorraad te hebben. Dat is nooit weg.
    JE bent best lekker bezig geweest in de kerstvakantie. Ik gelukkig ook, want je zit er meteen weer vol in. Wow... Vandaag heb ik ook even kunnen freubelen.
    Leuk he, van WLVC dat ze een winnaar kiezen van heel 2013. Ik sta er ook in. Echt gaaf.
    En aangezien je niet op jezelf mag stemmen....;-)
    Het verbaast me niets dat je in een top zoveel terecht komt met de kersthangertjes. Hij hangt hier ook nog mooi te zijn.
    Fijn weekend verder!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jij ook nog een gelukkig en gezond 2014! En oja ook nog een heel creatief 2014. Enne dat je maar vaak mag winnen met al je creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een mooie kaart weer, jij bedenkt ook van alles, je leert natuurlijk steeds meer technieken, maar toch blijf ik verbaasd staan.
    Die stofbloemen zijn ook al weer zo leuk
    Dank je wel voor je mail nog, ik mail je nog terug hoor:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi lieve Maia,
    O, wat ben ik blij met deze mooie verjaardagskaart. Hij is in het echt nog mooier hoor. Zo leuk hoe die bloem gemaakt hebt. Bedankt voor de leuke afdrukjes, die heb ik nog niet en ik ben er erg blij mee. Ik heb je toevallig net een mail gestuurd om je te bedanken. Ik ga nog even op je stemmen hoor.
    Lieve groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Maia, wat een leuke envelop, het is meteen al een mooi cadeautje en zo te lezen was Mirande er erg blij mee. Je bloemen zijn leuk geworden, een beetje stoer ook omdat je spijkerstof hebt gebruikt...toptip..lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,
    Een toffe envelop heb je gemaakt zeg! weer gave dingen op te zien en een gave tutorial van de bloemen en die van jou met spijkerstof zijn blitz!
    Spannend hè de top 3 bij WLVC, hihi
    Lieve groetjes van Gerioe
    Fijn weekend en lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst wens ik jou ook nog een gezond en creatief 2014 toe.
    Een prachtige cadeau-envelop heb je gemaakt. Supermooi met de bloemen van spijkerstof.
    Spannend is de top-3 hè? Ik doe ook met een paar creaties mee...
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige cadeau envelop kaart heb je gemaakt . Bedankt aan je deelname aan het HH-blog.

    Groeten,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie enveloppe en die bloemen zijn geweldig!! ik ga even stemmen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kaart Maia. Er zitten weer zoveel leuke details op, prachtig gedaan hoor!
    Fijne dag.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige envelop-kaart Maia en die bloemen van spijkerstof zijn ook te gek.
    Fijn dat je er weer bij bent bij WLVC en wie weet kom je volgend jaar wel weer in het stem-rijtje maar dan van 2014.
    Groetjes van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige creatie heb je weer gemaakt!.. ik ga eens
    even kijken op de diverse blogs en op jou stemmen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is je envelop-kaart mooi geworden. Leuk dat je weer meedoet met de challenge bij WLVC.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezellig bericht weer! En wat een mooie kaart voor Mirande! Veel geluk en gezondheid voor 2014! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi hoi

    Het ziet er weer top uit en dat is toch wel een winnaar vind ik. Ben heeeeeeeeeeeeel benieuwd wat voor mooie dingen jij allemaal dit jaar in petto heb voor ons? Moet nodig even wat op mijn blog zetten te druk gehad met de voetjes. Doe je de groeten aan Henk veel liefs thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele leuke envelop heb je gemaakt! Je bloemen vind ik supergaaf! Leuk dat je meedoet met onze challenge bij WLVC.
    Liefs Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Maia, allereerst voor jou ook nog een heel gelukkig en gezond 2014 !!!
    Je bent het jaar alweer goed begonnen zo te zien, wat heb je weer een schattige kaart gemaakt, daar zal Mirande heel blij mee zijn :)
    De spijkerbroek bloemetjes zijn superrrr mooi .
    Ik wens je een hele fijn creatieve week :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoi Maia
    schitterende bloemen en creatie heb je gemaakt.
    leuk dat je meedoet met onzen challenge.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een hele mooie kaart! Heel origineel en wat een mooie bloemen heb je ook gemaakt! Ik ga ook meteen bij de link van de plaatjes kijken, bedankt voor de tip. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldige envelop-kaart met supermooie bloemen en details heb je voor de jarige job gemaakt, Maia! Jij weet er toch maar altijd weer iets heel bijzonders van te maken!! Geniet van je avond, veel liefs, Ira xox
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke enveloppe zeg!
    Helemaal TOP!
    Super met die gave bloemen Maia!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat super mooi zeg i am in love van jou bloemen zo gaaf,je bent heerlijk creatief bezig geweest
    lieve groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Maia

    Wat een mooie envelopkaart heb je voor Mirande gemaakt, en wat gaaf zijn die bloemen van spijkerstof.
    Alvast heel veel plezier met je volgende creatie.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Maia,
    Wat heb je toch weer een super creatie gemaakt...die bloemen zijn geweldig! Wat mooi gemaakt van een oude spijkerbroek! Trouwens kei leuk je 'eigen' portret in het midden!
    Liefs van Nicole x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeeeetje wowww wat een geweldige envelop kaart, wat
    heb je er werk van gemaakt, en die verschillende
    materialen, echt heel mooi ☺

    Een hele fijne week met heel
    veel leuke dingen en knutselen.

    Veel liefsss van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat is dat leuk gedaan met de spijkerbroekbloemen. Het geheel is prachtig geworden. Leuk dat je meedoet met de januarichallenge bij AnMaCreatief. Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie creatie heb je weer gemaakt..vind de bloemen beeldig:-))

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen