woensdag 13 februari 2019

Vintage Valentijn tag en Baby Schommelkaart Jip en Janneke

Het moet niet gekker worden, vandaag twee heel verschillende creaties op mijn blog.
Ik vind het ook altijd wel leuk om in allerlei stijlen te freubelen.
Valentijnsdag daar heb ik eigenlijk niet zoveel mee maar ik vond afgelopen weekend een oud kinder-naaimachientje in de kast. Ik ontdekte dat je met dat ding eigenlijk alleen maar recht vooruit de stiksteek naaien kon dus dat was even wennen. Kijk dus vooral niet hoe recht het gestikt is, het gaat om het idee. Een mooie manier om eens uit te proberen of ik met papier naaien ook leuk vind. Ik moet zeggen het geeft een leuk effect maar volgende keer pak ik toch mijn eigen grote naaimachine denk ik haha.
Van de tags die ik met oud muziekpapier maakte een tijdje geleden heb ik er eentje voorzien van stukjes van oude theezakjes. Ik kreeg onbedoeld een pocket kijk maar...


Daarna heb ik wat in mijn afval doosje met plaatjes gerommeld en daar vond ik een lief plaatje en wat kleine tags die ik ooit eens uitgeprint had.
Samen met een stukje handgeschept papier dat ik in een kringloopwinkel vond en een stukje houtschaafsel uit de schuur plus een stukje oud muziekpapier maakte ik deze cluster.



Een van de twee tags is eigenlijk wel een kerst liedje geloof ik maar ik vond deze twee er toch wel goed bij passen.


Het was een beetje oppassen met de cluster op de theezakjes pocket lijmen want het moest tenslotte nog een pocket blijven. Ik zag hiervoor een tip op youtube, je schuift gewoon een stukje plastic (bv. van een oude verpakking) in de pocket en die blijf je een beetje bewegen tot de cluster vast zit anders lijm je het plastic natuurlijk ook vast. Alle items heb ik bewerkt met distress inkt Antique Linen.



En zo ziet de hele vintage Valentijns tag er dan uit


 Met deze tag doe ik graag mee met de volgende challenges:
Brown Sugar Challenge 287
Creatalicious Challenge 156
Creative inspirations challenge february
Creative Craft Cottage challenge 115
Crafty Cardmakers challenge 227
Artistic Inspirations challenge 212
Fabrika Fantasy challenge 27
Crafting with an Attitude challenge 48
Creative Fingers challenge 157
Crafty Gals corner challenge 185

Een wandel vriendin van mij was voor de tweede keer oma geworden.
Zij is helemaal weg van Jip en Janneke, tja je bent een echte kleuterjuf of niet.
Voor haar eerste kleindochter maakte ik een paar jaar geleden ook een Jip en Janneke kaart dat was een waterval kaart. Heb je deze post nog niet gelezen klik dan even hier, dit was de kaart destijds


Oma maakte toen een bord van Jip en Janneke voor in de tuin van haar eerste kleinkind.
Haar andere zoon en schoondochter kregen laatst ook een dochtertje, ze heeft hetzelfde bord weer gebruikt maar er ook nog Siepie de poes aan toegevoegd omdat de schoondochter zo graag een poes zou willen hebben. Op het geboortekaartje stond een zelf gemaakt gedichtje o.a. over "schommelen"dus toen was het idee voor dit kaartje er snel....het werd dit schommelkaartje compleet met Siepie de poes erbij.


De plaatjes komen van internet, die heb ik uitgeknipt en op de kaart geplakt. De stans "gefeliciteerd" 1 keer uit zwart- en 1 keer uit wit karton gestanst en een beetje met schaduw effect achter elkaar geplakt.


De cirkel stansen kwamen van Action en hebben van die leuke stiksteek randjes en op de witte cirkel heb ik met zwarte fineliner nog een stiksteek randje getekend.
Eenvoudig maar met een leuk schommel effect, de andere kleindochter kon er geen genoeg van krijgen tijdens de oppas dag. Zo ziet de kaart er van de zijkant uit


Op onderstaand youtube filmpje zien jullie de Valentijns tag en de Jip en Janneke kaart  en dus de schommel kaart ook echt in actie.



Deze schommelkaart wil ik graag mee laten doen met de volgende challenges:
2 Sisters on the blog challenge 24
Not Just Cards challenge February 2019
Crafting with Friends challenge 79
Papercraft Challenges challenge 30
Crafty Friends Challenge 103
Love to Scrap challenge 118

Ik ben door allerlei omstandigheden de laatste tijd zo slecht in blogs bij lezen dus ik las vrij laat dat ik gewonnen had met mijn vintage boekje voor Gerie op The Crafters Cafe challenge blog.



Altijd leuk natuurlijk, ik hoop nog wat te horen en een digi binnen te krijgen.

Volgens Janneke kan ik bij instellingen iets veranderen zodat ik jullie reacties per mail krijg maar dat kan ik helaas niet gevonden krijgen dus ik geef dadelijk nog maar een keer als eerste een reactie op deze post. Weet iemand precies welke button ik daarvoor aan kan vinken?

Bedankt allemaal voor het kijken en lezen en voor degene die het vieren morgen een liefdevolle Valentijnsdag.










26 opmerkingen:

  1. Nou nou, wat een creativiteit zeg.
    Die tag......dat was verrassend zoals die ontstaan is!
    Mooi met de kleine tagjes erbij.
    En de Jip en Janneke kaart, door het verhaal wat he erbij verteld nóg mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Maia,
    dat ziet er leuk uit, mooie vintagetag heb je gemaakt en leuk die schommelkaart!
    Volgens mij kun je via ontwerp en instelling bij email komen en daar kun je in de tweede optie je eigen emailadres invoeren.
    Onder het balkje waar je reacties kunt invullen staat een leeg blokje met melding sturen,als je dit aanvinkt krijg je in korte tijd een bevestigingsmail waar je op abonneren kunt en zo ontvang je de reacties van je volgers per mail.
    Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen
    Liefs en groetjes Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Martha,
      Lief van je dank je wel!
      Ik ga dat zeker morgen op mijn vaste pc eens bekijken.
      Groetjes Maia

      Verwijderen
  3. Ha Maia, dat ziet er weer mooi en bewerkelijk uit. Ik snap het niet zo goed van de cluster, maar wel ene slim idee om plastic te nemen en dat heen en weer te dien tijdens het lijmen, Dat gedeelte snapte ik wel ;-)
    Je shommelkaart is ook heel leuk! Ja, Jip en Janneke, het blijft leuk, maar ik ben wel benieuwd hoeveel generaties na ons dat nog zullen kennen...Of gaat dat gewoon altijd door? Die Siepie erbij.. daar moest ik echt van lachen. Ik kan je niet helpen met je vraag, maar ik denk dat Martha het goed uitgelegd heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gave tag!, en Jip en Janneke zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tag Maia, leuk hoe je stap voor stap vertelt wat je gedaan hebt. Ook de Jip en Janneke kaart is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kaarten heb je gemaakt! De watervalkaart is zo'n leuk model he? Leuk dat je daarmee meedoet bij onze challenge, dank je wel.
    Groetejs Caroline DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaarten heb je gemaakt!..vind de jip en janneke kaart heel erg mooi.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig je vintage label, dat je zelfs oude theezakjes kan gebruiken, haha. Wat leuk dat je nog een oud kindernaaimachine vond. Mijn naaiwerk zou met geen enkele naaimachine recht zijn ben ik bang.
    Wat een leuke schommelkaart, Jip en Janneke blijven leuk.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fabulous tag love all the elements and use of a teabag.Thank you for joining us at Love To Scrap
    Carol DT x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige vintage tag heb je gemaakt, leuk het cluster in de pocket.. Ook je Jip en Janneke schommelkaart is heel lief, ik hoorde gisteren op tv iemand zeggen, dat het veel gemakkelijker zou zijn als iedereen Jan en Jippen taal zou spreken.. haha.. Leuk dat je in de prijzen viel,
    Fijne voorjaarsvakantie,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie creaties weer!! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een mooie en heel. Reatief gemaakte vintage tag.
    Je schommelkaart met Jip en Janneke met Siepie is echt heel leuk. Vooral omdat ze met z’n drietjes echt moeite moeten doen om op die schommelkaart in evenwicht te blijven. 😀
    En gefeliciteerd met je winnende vintage boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful work

    Thank you for joining us at the Crafty Friends

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kaart en leuk een watervalkaart. Heb ik vroeger ook wel gemaakt.
    Bedankt voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello… Thanks for joining our ‘Anything Goes’ challenge with your lovely vintage tag… Please join us again next time at Crafty Friends Challenge Blog. Good luck!
    Diane Louise
    [Team Leader for Crafty Friends Challenge Blog]

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lovely tag! Thank you for sharing your talent with us at the Papercraft Challenges. Happy crafting and have a lovely Sunday! Hugs, Maike

    BeantwoordenVerwijderen
  17. These are awesome! Thank you so much for sharing these with us at Creative Inspirations. Good luck!
    Rene

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Maia, beetje laat maar ik kwam ook nog even je tag en schommelkaart geworden. Wat heb je allemaal verzameld joh om dat cluster te maken? Ik zie jou echt met een emmertje het hele huis en omgeving afstruinen om spulletjes te verzamelen die je kunt gebruiken..whaha. Het resultaat is wel hardstikke origineel.
    Je Jip en Janneke schommelkaart is ook superleuk. Hele leuke afbeeldingen, top.
    Het was weer genieten hier :)
    Gefeliciteerd met je toppertje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. What a beautiful Valentine cards and tag!
    Thank you for playing with us at Card Mania Challenge !
    Hugs, Veana R.-DT
    https://veanar1.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk dat je met je Jip en Janneke kaart meedoet bij Crafty Friends. Super leuk schommelkaartje in zwart wit. Groetjes Ela DT

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lovely creations!
    Thank you soo much for taking part in our "anything goes + optional love/hearts” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)

    (DT Crafty Friends)

    (DT The Sketchy Challenges)

    (DT Simply Create Too)

    (DT Aud Sentiments Challenge)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Very beautiful creation! Thank you, dear Maia, for joining us at Fabrika Fantasy Digis this month! Good luck with your entry!

    Digital stamps and coloring books
    DigiClub - You can get as many images as you like

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Maia, ik dacht dat ik hier op je post gereageerd had maar zie mezelf er niet tussen staan, dus blijkbaar wel gelezen, reactie geschreven en op de verkeerde knop gedrukt haha.
    Prachtige tag en hele leuke originele Jip en Janneke creatie!
    Je vroeg wat voor stans ik had gebruikt voor de bloemen op mijn kaart. Ik kan je reactie niet beantwoorden in de popupvenster vandaar dat ik even hier doe.
    De bloemen stans is van Joy of van de Action, ze lijken op elkaar dus ik weet het niet. Het maakt ook niet zo uit welke stans je gebruikt. Bloemen in 3 verschillende formaten uit stansen, een gaatje in het midden maken voor de meeldraadjes, natmaken en op frommelen en laten drogen. Dan voorzichtig uit elkaar halen en de meeldraadjes erin doen. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen