zondag 30 december 2018

Creaties 2018 en ontvangen hand gemaakte kerstkaarten.

Dit is alweer de laatste blogpost van het jaar 2018.
Wat vliegt de tijd, zeg ik wel vaker maar ik weet nog zo goed dat we het jaar 2000 in gingen en nu zijn er inmiddels al weer 18 jaren voorbij in de nieuwe eeuw ongelooflijk.

De laatste ereplaats van dit jaar kreeg ik voor mijn springblok voor Gerjanne bij het challenge blog Polkadoodles klik hier
Ik heb alleen de prijs, een gratis digi ,laten verlopen omdat ik ten eerste te laat was en de prijzen in 1 keer omhoog schoten. Wat ik er van begreep moest je dan heel ingewikkeld rechten bijbetalen.
Toch weer leuk om door een designteam uitgekozen te worden en een plekje krijgt in een top 3.

De afgelopen week kwamen er diverse mailtjes dat mijn kransjes gelukkig heel en goed aangekomen waren bij iedereen. Van verschillende creatieve blogdinnen ontving ik ook een pracht creatie die laat ik natuurlijk ook even zien.

De eerste envelop die binnen viel was die van Dana
Zij heeft een hele eigen stijl die ik schitterend vind!
Dit is de creatie van Dana. Een soort envelopje met 3 kleine tags en daarnaast nog een grotere tag.


Dit is de achterkant...geweldig die stempel!


En dit zijn de tags, stuk voor stuk kunstwerkjes!


Deze prachtige vintage kaart kreeg ik van  Gerjanne , die had haar best gedaan want ze is normaal niet zo van de vintage kaarten...kijk eens wat een mooi exemplaar! Door op de naam van de mensen te klikken komen jullie op de diverse blogs, misschien leuk om eens rond te snuffelen.


Een tante van mij maakt elke week kaarten in het verzorgingstehuis met de bewoners daar. Ze hebben daar inmiddels ook een stans machine in gebruik. Van haar ontving ik deze mooie kaart.


De volgende kaart kreeg ik van Carolien
Zij heeft een blog met hele leuke creatieve verhalen, tekeningen en zelf gemaakt post dingetjes, heel erg leuk om te lezen en bekijken. Ik moet mezelf deze vakantie nog een keer verwennen met de chocolademelk die in dit kaartje zat en het haakwerk ga ik natuurlijk ook bewaren en gebruiken.


Dan is er nog de kaart die zoals gewoonlijk altijd een en al perfectie uit straalt van Ans
Leuk deze mooie kaart met de kerst kat in de hoofdrol!


Tenslotte kreeg ik onderstaande prachtige kaart uit BelgiĆ« van Odette
Zij maakt de prachtigste kaarten en is o.a. ook dt lid van de Studio Light producten.
Erg mooi deze vintage winter kaart!


Ik heb jullie allemaal al bedankt maar nogmaals super al die mooie creaties, elke keer een cadeautje om binnen te krijgen, dank jullie wel!

Toen ik een filmpje aan het maken was met een overzicht van mijn creaties voor 2018 zag ik dat ik inmiddels al 8 jaar blog. In het jaar 2011 maakte ik 96 berichten en dit jaar zijn het er 20. Ik heb wel al veel bezoekjes gehad de web teller staat nu op 118650 niet te geloven toch!

Afgelopen jaar nam ik me voor om ook eens af en toe iets voor onszelf te maken...daar is weinig van gekomen zie ik in het filmpje...wel maakte ik een Frans reis journal voor mezelf. Verder maakte ik van alles voor veel voor mensen op school en mede bloggers. Dat kost op zichzelf al best veel tijd iedere keer. Ik heb zelfs nog meer gemaakt dan op het filmpje staat maar dat komt in 2019 zeker nog een keer op mijn blog voorbij.
Eigenlijk zou ik best eens over willen gaan op het maken van junk journals en altered books die filmpjes vind ik echt zo leuk op youtube. Wie weet gaat dat er nog ooit van komen. Ik denk dat ik daarvoor eerst een eigen plekje moet hebben zodat ik spullen kan laten liggen en er steeds aan verder kan gaan. Nu knutsel ik nog aan onze keukentafel.

Ook zag ik dat ik afgelopen jaar ( iets anders dan schooljaar) ook enthousiaste blogposten gemaakt heb over kleuters...tja dat was en blijft nog steeds mijn echte passie...zucht..... leuk om dat nog even terug te zien. Wie weet kom ik daar ook ooit nog eens terug.
In onderstaand filmpje dus een overzicht van al mijn handgemaakte creaties in het jaar 2018.


Vanavond ga ik de blogs even rond om de laatste blogposten van dit jaar te bekijken en bij te lezen.
Ik heb genoten van jullie creativiteit, inspiratie en mooie verhalen en vooral ook van jullie vriendschap, dank jullie wel.
Voor iedereen een mooie jaarwisseling en een goed, gezond en creatief 2019 gewenst!




9 opmerkingen:

  1. Fijne jaarwisseling en op naar 2019.
    Lieve groet, Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Maia,
    leuk even zo'n terugblik. En wat weer een mooie waardering voor je het doosje wat je voor mij maakte! Ik weet ook niet hoe dat precie zit met die prijzen uit Amerika of Engeland. Vaak is het niet mogelijk verzendkosten binnen het bedrag te laten. Heb ik eens gehad, een prijs uit Engeland. Ik mocht voor 10 pond wat uitzoeken, maar moest bijna net zoveel portokosten betalen. Is wel jammer...
    En wie weet krijg je de kleuters wel weer terug volgend schooljaar.
    Jij ook bedankt voor je mooie berichten en filmpjes en natuurlijk je gezellige reacties soms tot diep in de nacht!
    Goede jaarwisseling en nog een fijne vakantie week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia, leuk zo'n laatste post voor het jaar 2018. Dank je wel voor alle inspiratie het afgelopen jaar en alvast een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2019 gewenst.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Maia
    Mooie kaarten heb je ontvangen!
    Leuk filmpje met je eigen creaties!
    Ik wens jou een fijne jaarwisseling en een super creatief 2019 en dat we elkaar tot inspiratie mogen zijn!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je veel moois gemaakt het afgelopen jaar.. Je kerstpost ziet er ook heel mooi uit,je mooie kransje hangt bij mij in de boom.
    Je mist je kleuters echt wel, dat lees ik steeds in je berichtjes..
    Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2019,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je een mooie kaarten gekregen!! Daar reken ik die van mezelf niet toe, maar hopelijk is de chocolademelk lekker, haha!! Gelukkig nieuwjaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel goed en creatief 2019. Mooi alle creatie's die je binnen hebt gekregen. Wat een prachtige kerstkransjes heb je gemaakt.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaarten heb je mogen ontvangen !
    Voor jou de beste wensen voor 2019 !
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Maia,
    Wat ben je verwend met al die mooie kaarten rond de feestdagen. Je verhaal dat je weinig tijd hebt om iets voor jezelf te maken dat herken ik wel. Maar ach als we creatief bezig zijn dan worden we al blij en of dat nu voor onszelf of voor een ander is dat maakt dan ook niet meer zoveel uit. Ik wens je een heel creatief 2019. Ik volg je nog steeds hoor al besteed ik minder tijd aan het bloggen. Soms moet je keuzes maken om genoeg tijd over te houden voor de dingen die je echt leuk vindt.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen