zaterdag 16 juni 2018

Accordeon kaart voor de verjaardag van Ans

In blogland is het rustig vanwege het mooie weer waarschijnlijk.
Gelukkig maar want ik ben al snel ver achter met lezen altijd.
Ik ga nog drie weken dubbel genieten van de kleuters dit schooljaar, volgens mij zijn wij het eerst aan de beurt met de vakanties dit jaar.
Gisteren is er een collega bevallen van haar tweede zoon dus daar ben ik ook nog voor aan de freubel.
Ik heb nog een vraag aan jullie.
Weten jullie of je bij je blog of je mail iets in kunt schakelen zodat je de blog reakties van anderen op je blogpost weer via je mail binnen krijgt?  Nu moet je steeds weer naar je blogpost gaan en kijken of er weer nieuwe reakties bijgekomen zijn, super onhandig vind ik dat! Volgens mij veranderd vanwege de nieuwe privacy wet.

Natuurlijk maakte ik een verjaardagskaart voor de verjaardag van Ans.
Ik weet dat ze van honden en katten houdt dus daar ging ik dit jaar mee aan de slag.
Lastig om na al die blogjaren steeds iets anders origineels te verzinnen maar.....al snel lag mijn keukentafel weer vol met allerlei "tuttemerul" zoals Gerie het laatst noemde haha.


Ik maakte een Accordeon kaart met de tutorial van mijn nieuwste vriendin op youtube Sarah uit Zwitserland. Neem een kijkje op haar kanaal vooral als je van knutselen met Action spullen houdt zoals ik. Met de tutorial in dit filmpje maakte ik de basiskaart voor Ans.


Mijn kaart is ook gemaakt met allerlei spullen van Action. De basis is kraft cardstock, het dessin papier is van het blokje English rose. Alle randjes zijn beinkt met vintage foto distress inkt.
Opgevouwen ziet de kaart er zo uit.


Geopend zo...je kunt er lekker veel op kwijt. Je zou er zelfs een klein mini albumpje van kunnen maken.


Op de voorkant een spreuk uit een van de kaartblokjes gemat op bruin cardstock. De bloemetjes zijn ook van Action evenals de verjaardag tags die er in zitten. Het schattige katje is van een stempel set van Action het is gestempeld met Coffee Archival inkt, daarna gemat op bruin cardstock en uitgeknipt. Verder zit er nog een gestanst takje achter gemaakt met een stans van Ali.



En zo ziet de aangeklede kaart er uit




De twee tags kun je er natuurlijk uit halen.


Onderstaande katjes zijn ook stempeltjes uit dezelfde stempelset van Action. De postzegel en het schattige meisje komen van internet. Het vlaggetje uit een blok van Wibra en de hartjes rand ook van een Joy craft stans ooit gekocht bij A....


De plaatjes van de Schotse border collie komen van internet.



Rand stans een oudje van Joy craft ook van A... maar mooi subtiel, het touwtje vond ik er wel leuk bij.


De fiets is een stans van Ali. Ik heb hem gepaper pieced met papier uit hetzelfde blokje als de achtergronden. Een vellum quote uit een vellum blokje en de omraming uit een 3d boekje van A...




Dit schattige meisje vond ik ook op internet, het plaatje geef ik jullie cadeau onder aan deze post.
De stans komt ook van Joy craft via A.... en de quote weer uit een 3d blokje.


Aan de achterkant zit een tag waar op ik mijn verjaardagswens schreef.


Voor mijn youtube vrienden heb ik weer een filmpje van deze kaart gemaakt:


Met deze kaart wil ik meedoen met de volgende challenges:
Fabrika Fantasy Challenge 21 Animals klik hier
Creative with stamps challenge 27 Cute Animals klik hier
2 sisters on the blog challenge 16 kleurenkaart klik hier
Scorpal More than One Score challenge 49 pretty in pink klik hier
Crafty Gals Corner challenge 167 Summer Colours klik hier
Crafty Hazelnuts challenge june always use patterned papers klik hier
Let's Craft and Create challenge 138 anything goes optional punch it klik hier
Crafting with Friends challenge 69 anything goes klik hier
A perfect time to Craft challenge 06 anything goes klik hier
Crafting from the Heart challenge 210 anything goes klik hier  

En dan voor jullie nog de twee schattige plaatjes van de meisjes met de katten, ze komen van Pinterest maar neem ze gerust mee...



Eigenlijk moet ik niet zoveel reclame maken voor Action maar ze hebben zulke leuke betaalbare dingen! Vanochtend was ik bij onze Action wel wat teleurgesteld...ik was al een paar weken aan het uitkijken naar de nieuwe clear stamps die ik op de Duitse-Franse en Zwitserse youtube filmpjes diverse keren zag verschijnen. Er zitten erg leuke kinder stempels bij en stempeltjes met camera's en spreuken maar....helaas onze Action heeft ze niet eens besteld zeiden ze bij navraag.
Er liggen nog steeds 10 oudjes in de schap en ze zijn niet gangbaar volgens de medewerkster dus ze worden hier niet besteld...zo jammer!!!! Dat gaat weer een rondje Eindhoven worden vrees ik.
Vandaar dus het verschil in aanbod bij de diverse Actions, ze bepalen zelf de hoeveelheid inkoop.
Ook de nieuwe grote blokken zijn hier nog steeds niet te verkrijgen. Hadden ze maar een webwinkel dan wist ik het wel haha.

O ja en dit kaartje heb ik nog snel even tussendoor gemaakt voor de verjaardag van een 90-plusser oude buurvrouw van mijn man.
Deze stond in een oud 3 d boekje van ...alweer de A.....
Met 3d pads erachter is het erg leuk geworden, ze was er erg mee in haar nopjes vertelde ze.


Fijn weekend allemaal en tot blogs!


24 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige accordeonkaart heb je helemaal toegespitst op Ans gemaakt Maia. Zó veel mooie en leuke spulletjes gebruikt zonder dat het een bonte kermis wordt. Dat is ook een kunst ;P
    Ik ben ook blij met de A.. hoor, sommige dingen kan ik ook écht niet laten liggen. Deze stempeltjes heb ik nog niet gezien hier.
    Succes nog voor de laatste drie schoolweken.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw blogposts zijn altijd een halve roman Maia! Maar altijd tof om te lezen! Een schitterende kaart voor Ans! Opvallend hé hoe verschillend het aanbod in de Actions is. Ik kom gelukkig vaak in Nederland waar toch meer te vinden is dan bij ons in de buurt... maar inderdaad niet leuk als je al dat moois ziet op blogs of FB maar niet in de winkel... Alsof we nog niets hebben natuurlijk...
    Fijn weekend!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is a gorgeous design. Lovely work.
    Thank you for sharing with us over here at "A Perfect Time To Craft" and best of luck with your entry.

    Annette DT for http://aperfecttimetocraft.blogspot.com.au/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Maia, gezellig dat je er bent. Zo in de drukte van de afronding van je schooljaar. Ja, ik denk dat jullie het eerste zijn. Peter heeft pas officieel de 23e juli vakantie, officieus pas 25 augustus.....Hij werkt dus een groot gedeelte van de zomervakantie door en heeft van 25 augustus tot eind september vrij.
    Je kaart voor Ans is weer zo geweldig en persoonlijk. Het zijn hele kunstwerkjes vind ik altijd. Zo knap. Ik kan dat gewoon niet bedenken!
    De stempels waar je het over hebt heb ik hier ook nog niet gezien. Geen idee of ze ze gehad hebben. Ik ga binnnekort in Olst kijken, dus als ik wat zie van dat fototoestel of spreuken, dan neem ik het voor je mee.
    Je kaart voor de 90 jarige is ook mooi. Fijn als je dan hoort hoe het in de smaak valt en hoe blij ze ermee zijn, he?
    Ik ben met mijn 7e nacht in 11 dagen bezig. Morgen nog 1 en dan pas volgende week (26e) weer drie nachten.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie accordeon kaart er is zoveel op te zien prachtig. En ja wie koopt er nu niet bij die beroemde winkel, loop er ook altijd eventjes naar binnen maar eigenlijk moet je dan meteen weer naar buiten lopen, want met lege handen weg gaan dat zit er meestal niet in. Ga straks op mij n gemak je filmpjes bekijken.
    groetjes en een mooie zondag.
    Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Maia,
    je accordeon kaart is echt prachtig, ik heb hem al heel vaak in mijn handen gehad,zó mooi.Leuke plaatjes,het meisje met het cyperse poesje, dat zijn mijn favoriete katten en natuurlijk de border collie, die wij ook een hadden, onze Connor, heel persoonlijk en heel mooi gemaakt, nogmaals dankjewel.
    Inderdaad vervelend dat blogger de reacties niet meer door geeft, ook zie je niet meer of er bij oudere posts nog reacties zijn gekomen, ik heb de Blogger app op mijn telefoon, daarmee kan ik wel kijken of er reacties zijn en ook de Bloglovin app, voor nieuwe posts, maar handiger is het er niet mee geworden.
    Ook hier geen nieuwe stempelsets, heb al een paar keer gekeken,
    Hier is het pas over 5 weken vakantie,
    groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik krijg ook geen melding meer, weet niet hoe ik dat moet veranderen.....inderdaad erg onhandig.

    Wat een kunstwerk weer, je "kaart", durf het bijna geen "kaart" te noemen, hihi.
    Mooi, alles past bij elkaar er het is toch niet TE druk.
    Denk dat Ands daar wel héél blij van is geworden.
    Dfie Action....grrr....om gek van te worden. Hier ook steeds niet de stempels van de katjes en de hondjes. En die leuke tekst stempels, nog nóóit gezien hier in de buurt! 😡
    Ik heb ze uiteindelijk via een vriendin van mijn moeder gekocht en de laatste via een blogmaatje.
    Ik wil wel eens voor je kijken hier in de buurt, stuur me maar een mailtje als je dat wil.
    Fijn weekend, groet , Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk woord hè...tuttemerul! Nou deze zit er ook aardig vol mee, hihi Wat toch weer een prachtige persoonlijke kaart en past helemaal bij Ans! Ja steeds maar uitgebreidere kaarten en projectjes, maakt het ook steeds moeilijker dingen te verzinnen whaha Voor jou de laatste weken op school dat brengt altijd veel drukte met zich mee en bij mij op het werk zijn het de vakanties die zijn begonnen en extra dagen opgevuld moeten worden! Op mijn blog vroeg je waar het kant vandaan kwam met de sliertjes? Ik heb het van mijn vriendin gekregen voor mijn verjaardag en verkrijgbaar bij Ali, maar heb het in Rijswijk op de beurs ook bij Syta gezien. Succes met je stempels die je wilt hebben ik kan welzeggen stuur even foto's ervan door, maar heb dit al eerder gelezen en je moet ze natuurlijk straks niet allemaal dubbel hebben! Fijne vaderdag vandaag Maia en sterkte met de laatste loodjes!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi.
    Leuk dat je meedoet bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gorgeous Card, so many pretty elements and papers. Thanks for joining us at CHNC Patterned Paper Challenge this month.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WOW! Great card! Thanks for joining the challenge at Creative With Stamps. Dorlene DT CWS

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gorgeous card! Thanks so much for joining us at Creative With Stamps for this month's Cute Animals challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. There are so many wonderful elements on this card. The color palette is so pretty. I am sure she loved it.

    Thank you for joining us at Crafty Gals Corner for our Summer Colors challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi gemaakt!
    Leuk dat je meedoet bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Caroline DT

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fantastic card, so much detail! Thank you for sharing with us over here at "A Perfect Time To Craft" and best of luck with your entry.

    Janice DT for http://aperfecttimetocraft.blogspot.com.au/...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Maia, ik zag je reactie bij mij en ik denk ik ga meteen ook even naar jouw blog. Goed dat we elkaar gevonden hebben, want ik zie bij jou allerlei leuke projecten. Ik zeg projecten want je maakt erg uitgebreide creaties, prachtig! Ik doe vast bij jou inspiratie op ;-).
    Wat betreft de meldingen, wat bij mij werkt is dat ik als eerste een reactie plaats bij mezelf en dan aanvink dat ik vervolgmeldingen wil hebben. Dan zie ik op mijn mail de reacties. Ik heb ook gelezen dat het niet bij iedereen werkt, maar misschien het proberen waard?
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige kaart heb je gemaakt voor Ans.
    Je kan daar heel veel op kwijt.
    Prachtig gedaan.

    Maia hou jij van challenges ?
    Dan is dit misschien ook iets voor jou.
    Op 1 juli starten wij met een nieuw challengeblog en dat kan je op deze link vinden.
    https://carlinskaartenparadijs.blogspot.com/
    Ik hoop je ook daar te mogen ontmoeten.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige accordeonkaart heb je voor Ans gemaakt. Er valt weer van alles op te ontdekken. Nog veel plezier met je kleutergroep de laatste weken voor de vakantie.
    Het is inderdaad erg onhandig dat je reacties niet meer. Ia de mail kunt zien. Allemaal het gevolg van de nieuwe privacywetgeving. Hoe en of je de reacties via de mail weer in kunt schakelen weet ik helaas niet.
    Het kaartje voor je buurvrouw is ook mooi geworden. Erg leuk dat hij bij haar ook goed in de smaak viel.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  19. http://marsvrouw.blogspot.com/2018/06/oplossing-reacties-per-mail.html
    via Margreet kwam ik op het blog van Irene die een tip gedeeld heeft hoe je weer reacties via de mail kunt ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik kreeg deze tipook van Ans die ga ik zeker proberen.

      Verwijderen
  20. Thank you so much for joining us at Scor-Pal! Your project is beautiful, and we are happy that you shared it with us! Happy Scoring!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke tutorial! Bij. Jou past alles zo mooi bij elkaar, echt een geheel! Dat lukt mij nooit Haha. Ja nog even en dan al vakantie, gaat nu snel hè!,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OMG! Fantastic project! Thank you so much for participating in our 'More than one fold' challenge at Scor-Pal!
    Isia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. it is crispy to study.Your blog is very useful for me & i like so much...
    Thanks for sharing the good information!
    starbet promotion

    BeantwoordenVerwijderen