dinsdag 3 oktober 2017

Verjaardagskaart voor een vriend en mooi brabant in de herfst

Wat was het heerlijk weer vorige week, zoals ze zeggen tegenwoordig een echte "Indian Summer"...mooie nazomer dagen waren het zeker!
Daar kun je dan extra van genieten.
Hier over later meer.  Eerst wil ik jullie even een eenvoudig kaartje laten zien dat ik gemaakt heb voor een 91 jarige oude dansvriend van ons.


De man is nog vrij mobiel, heeft geen computer want...zo zegt hij altijd...ik heb tijdens mijn werkzame leven al genoeg met 'die krengen' gewerkt.
Hij geniet nog wel erg van zijn grote verzameling LP's vandaar het ouderwetse muziek plaatje.


De basis van deze kaart is een kraft kaart.
Daar op heb ik een licht blauw cardstock geplakt dat ik geembost heb met een stippeltjes embossingsfolder en daar boven op zit zo'n leuk uitgesneden blaadje uit een Action blokje gelijmd.
Alle randjes bewerkt met de distresser en distress inkt vintage foto.
Het plaatje komt uit een 3d boekje van Action.


Bovenstaand rozen plaatje kocht ik ooit bij Xenos.
Bij de foto van zijn overleden vrouw staat het hele jaar een prachtige rode roos in een vaasje want dat was haar lievelingsbloem.


Carte postale, een afdrukje van internet en ook de vlinder komt ook van Xenos.


Aan de onderkant zit nog een rand gemaakt van speculaas pak rib karton en een touw strikje met hartje maken deze eenvoudige mannenkaart af.
Ik kreeg meteen een telefoontje dat hij het zo leuk vond, kijk daar doe je het toch met liefde voor!

Met deze kaart doe ik graag mee met de volgende challenges:
Creative Cottage challenge 96 For the Men/Boys klik hier
Crafting From the Heart challenge 177 Anything goes klik hier
Word Art Wednesday challenge 302-303 Anything goes klik hier
Creative Inspirations Challenge Blog challenge 281 Anything goes klik hier

Over challenges gesproken...ik heb weer een top 3 plaatsje te pakken met de envelop kaart uit mijn vorige blogpost voor Angelique.

Dank je wel dames van Scrapplezier voor deze eer! Klik even hier

Zoals ik in het begin van mijn post al vertelde....wat hebben we een paar mooie nazomer dagen gehad.
Met mijn wandelmaatjes heb ik extra genoten van de mooie Brabantse natuur tijdens onze wekelijkse wandeltochten. De foto's zijn niet van hoge kwaliteit want ik heb ze gemaakt met mijn mobieltje maar dit is toch echt genieten!
Als je op de foto's klikt kun je ze nog beter en vergroot zien.

Hoe rood wil je de eikenbladeren hebben?
Daar naast een mooie mierenhoop.


Galappeltjes aan een zieke eikenboom en daar naast hop wat is die mooi in deze trossen!


Heel veel paddenstoelen waren er al te zien op onze route dwars door de Mortelen


Halverwege kwamen we langs een open schuur met een hout werkplaats, al was hij niet aanwezig.
Deze man was 6de op de Nederlandse kampioenschappen houtzagen.
Prachtig zijn zijn houten creaties!



En weer verder door de natuur... uitgebloeide berenklauw is ook prachtig.


Nog meer schitterende paddenstoelen..wij als kleuterjuffen gingen er van zingen....3 keer raden welk liedje haha


Knotwilgen zijn ook altijd zo mooi en onderstaand kalf was net zo nieuwsgierig naar ons als wij naar hem of haar.


Lekker genieten was dat....elk jaargetijde heeft wel wat!
En.....tot onze verbazing zat... en zit er eigenlijk nu ik dit typ nog steeds...een echte mooie uil in een grote boom gewoon in onze kleine achtertuin! De merels vinden het op het moment niet zo leuk want die gaan me toch een partij te keer!
Deze foto wil ik dus jullie niet onthouden....je hoeft er dus niet echt voor de natuur in te gaan dat blijkt.


Bedankt voor het kijken helemaal tot hier en tot blogs maar weer.



16 opmerkingen:

  1. Een schitterende Mannenkaart Maia...mooie details erop...
    en zeker je natuurfoto's zijn PRACHTIG...
    Mooi houten gezaagde beelden zijn dat
    en dan nog gefeliciteerd met je topplaatsje ...altijd leuk ....geniet ervan!!!

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige kaart voor deze jarige
    en wat heb je veel moois gezien op je wandeling, natuur en cultuur... Heerlijk dat we mogen meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie mannenkaart ! En wat een mooie herfstfoto's heb je gemaakt. Ook de foto's van de houten beelden heb ik bewonderd. Wat bijzonder een uil in de achtertuin.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend je kaart voorkeur oude vriend, hoe mooi de herinnering aan zijn vrouw!
    Geweldige foto's van de natuur en die uil is natuurlijk de top! Fantastisch dat is je tuin te zien, daar word je blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's! Ik ben steeds op zoek naar een paddenstoel rood met witte stippen maar kom er nergens eentje tegen. Hier op de heide hebben we wel van die prachtige houtsnijwerken staan, heel mooi! Leuk ook de mierenhoop (van een afstandje dan), er gebeurt zoveel in het bos! En je hebt ook nog goed geknutseld zo te zien. Prachtige kaarten. Nog even en dan herfstvakantie! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kaart voor zo een mooie leeftijd!!
    En je natuur foto's, in 1 woord PRACHTIG!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele mooie kaart en leuk om het nog persoonlijker te maken met de roos erbij. Je hebt ook prachtige fotos gemaakt op je wandeltocht. Bijzonder om een uil in je tuin te zien! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Maia, wat een mooie kaart voor deze mijnheer op leeftijd. Ik zie hem gewoon genieten van zijn muziek. Wat attent dat hij meteen laat weten er blij mee te zijn.
    Gefeliciteerd met je top 3 notering en dank je wel om ons mee te laten genieten van die mooie natuurfoto's. Héél bijzonder die mooie uil in je tuin.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. A fabulous male card and a super design. Thank you for sharing with us at Creative Craft Cottage and good luck in the draw. Jennifer DT member x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet te geloven Maia, die uil in je achtertuin! Hoe is het mogelijk en wat heb je er een gave foto van gemaakt.
    Ook de andere foto's zijn prachtig. En ik zie niets van een slechte kwaliteit, hoor. Mijn zusje maakt foto's met haar mobiel en die zijn ook heel mooi.
    Je kaartje is erg leuk met dus plaatje. Wijze man, om na een werkzaam leven met beeldschermen gewoon af te zien van deze technieken. Doe me en beetje denken aan de tijd dat we nog uniformen droegen. Ik droeg in mijn vrije tijd geen wit, omdat ik dat altijd met mijn werk associeerde. En dat was ook 1 van de redenen dat ik niet in het wit trouwde (maar in het zwart).
    Genoeg gekletst weer. Het is net even rustig in de nachtdienst, vandaar!
    Liefs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou de Indian summer weer is helemaal weg nu, hihi Nou ja herfst hè! Een mooie persoonlijke kaart heb je voor de 91 jarige meneer gemaakt...lekker nostalgisch!! En ja je label voor Angelique vond ik ook zo mooi een terchte top 3 plek! Je foto's zijn prachtig Maia, het is nu zo mooi in het bos! En dan de uil gewoon in je achtertuin...dat is toch 100% genieten!!
    Alvast fijn weekend,
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Very nice. Thanks for joining us at Creative Craft Cottage. Good luck

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Blij dat ik tot het einde heb gekeken, wat een ontzettend gave foto van de uil en dan gewoon in je achtertuin. Ook je andere foto's zijn mooi, lekker genieten in de natuur.
    Mooie kaart maakte je voor jullie dansvriend, de stijl past helemaal bij zijn tijd.
    Gefeliciteerd met je winnende envelop, leuk dat ik die dan in bezit heb, haha.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hartverwarmend zulke reacties op een kaart, ook heel persoonlijke onderwerpen bij elkaar gezocht. Een prachtig geheel geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een pracht van een mannenkaartje Maia !Heel leuk die persoonlijke details weer op je kaartje !
    Wat is de natuur toch prachtig in de herfst en zeker met zo'n schitterend najaarsweer ...
    Wat heerlijk zeg een uil in je eigen tuin ... gelukkig heb je die op foto kunnen zetten ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze leuke post heb ik gemist!!!
    Wat een toffe mannenkaart met veel details en altijd leuk als je er een bedankje voor krijgt.
    De foto' s zijn mooi, maar de allerlaatste vind ik heel bijzonder!
    Zo' n prachtige uil in je achtertuin. Wauw! Xx

    BeantwoordenVerwijderen