donderdag 7 september 2017

Pocket kaart voor Angelique

Inmiddels zit het nieuwe schooljaar er hier al bijna twee weken op.
Het was weer even wennen en bekijken hoe en wat vooral omdat ik dit schooljaar geen eigen groep heb maar beide kleutergroepen ondersteun.
Ook ben ik bezig met een aantal NT 2 kleuters, zeker weer een nieuwe uitdaging.
Tussendoor heb ik o.a. snel een kaartje voor een vriendin gemaakt maar dat is niet de moeite waard om hier te tonen want ik maakte dat met behulp van zo'n kant en klaar 3d kaarten doosje van Action.
Geeft wel een mooi en snel effect en je hebt het toch zelf in elkaar gefreubeld.
Aan het eind van de vakantie heb ik op de valreep nog een pocketkaart gemaakt voor Angelique, je kunt haar blog hier vinden.
De basis hier van is een wit papieren boterham zakje van Jumbo.


De basis heb ik bekleed met papier uit zo'n langwerpig Action blok.
Het plaatje heb ik ooit eens uitgeprint van pinterest.


Op het dessin papier heb ik diverse stukjes vellum met folie geplakt met dunne dubbelzijdige tape.
De nieuwe vellum blokjes van Action zijn prachtig maar het is wel even zoeken hoe je het "onzichtbaar" kunt verwerken op een kaart. Als je nagenoeg het hele stuk beplakt met dubbelzijdige tape en de rest bedekt met andere dingen (haha) is het nauwelijks zichtbaar. Zoals je zult zien bij de tag met daar op Congratulations..kun je het ook fixen door het gewoon te nieten want dat geeft ook een leuk stoer effect.
Het grote houten klavertje vier komt ook van Action en het acryl bloemetje van Tiger een hele tijd geleden.


Onder het plaatje zit hier en daar ook wat wit lint, een papieren doily en een bruin ribkarton stansje van Ali expres.
Van twee rietjes heb ik een soort dubbele vlaggenstok gemaakt met vlaggetje, gemaakt van vellum en het dessinpapier van de achtergrond, een vilten bloemetje en jute strikje.
Hier en daar heb ik ook nog wat roze sequins gelijmd, geeft een extra feestelijk effect.


In de voorste pocket zitten diverse kleine tags. De bovenrand heb ik gemaakt met de Martha Stewart doily rand pons, daar achter zit ook nog een reepje goud vellum. De achterste pocket bevat een jumbo tag.


Dit zijn de tags die in de twee pockets zitten. De basis hiervan komt ook allemaal van Action.
Ik heb ook hier weer twee vellum spreuken gebruikt.


Zo ziet de voorste pocket er leeg uit. Hier zie je het mooie houtstructuur papier en het gouden vellum papier wat beter. Erg leuk om hier toepassingen voor te bedenken.


 En dit is de laatste tag voorzien van een vellum felicitatie.


In de achterste pocket heb ik naast de jumbo tag nog wat extra vellum gedaan zodat Angelique er ook eens mee kan experimenteren.
Dit kun je beter zien als je naar onderstaand youtube filmpje kijkt.


Met deze pocket kaart wil ik graag meedoen met de volgende challenges:
ScrapPlezier challenge 32 Feest klik hier
Scrap Card challenge 99 Ruitjes en/of streepjes dessinpapier op je kaart klik hier
Creative Sketchy Girls challenge 15 lint, touw, kant of parels klik hier
Cards und more challenge 192 anything goes klik hier  
Crafting from the Heart challenge 173 anything goes klik hier
2 Sisters on the blog challenge 7 bingo: wit, bloemen, snijmal klik hier
Really Reasonable Ribbon challenge 171 anything goes with ribbon klik hier
Crafty Gals Corner challenge 139 Use your Favorite Colors klik hier

Bedankt voor het kijken en lezen en jullie reacties, ik lees ze met veel plezier.


























32 opmerkingen:

  1. Maia...het is weer een speciaaltje geworden voor Angelique! Heb je filmpje natuurlijk ook bekeken en daar komen de kleuren en het vellum wel heel mooi uit! Het is weer zo hartstikke leuk geworden met alle labels en een zakje als basis blijft altijd leuk!!! Ik ie ook veel streepjes dus ik zeg....doe snel mee bij onze Scr@p-Cards Challenge, hihi
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat mooi in elkaar geknutseld Maia. Dit is echt een superfeestelijke kaart en ik vind het leuk om te zien hoe jij het vellum verwerkt hebt want ik heb ook nog velletjes liggen hihi. Die tags zijn gewoon plaatjes op zich. Ik denk zo dat Angelique er erg blij mee was. Een kaart waar veel aandacht aan is besteed.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Maia..♥
    Wat maak je toch mooie kaarten♥ zeg..prachtig♥!!en ook zo lief♥!!
    Lieve♥ groetjes Gaby en fijn weekend♥ alvast..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig kaartje! En een mooi filmpje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Maia,
    danke für das tolle Video und natürlich auch die edle und stilvolle Karte!
    Ich wünsche Dir eine gute Zeit
    Ganz ♥liche Grüße aus Deutschland
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is er veel moois te zien Maia, hier zit heel veel werk in maar dan heb je ook een prachtig eindresultaat!
    Dank voor je deelname aan onze Scr@pCardsChallenge!

    Xx-DT

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende creatie! Zal het filmpje thuis eens bekijken, zit nu op de bus op weg naar huis.
    Met lint, touw of parels kan je evt ook meedoen bij Creative Sketchy girls...
    Fijne avond
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. super zo'n filmpje, zo is alles fantastisch te bewonderen!

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de tip Nancy!
      Ga zeker daar eens kijken, ik ken dat challenge blog niet.
      Groetjes Maia

      Verwijderen
  8. Prachtige kaart.
    Leuk dat je meedoet bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Maja , wat een super leuke pocket kaart. De tags zijn allemaal zo geweldig mooi gemaakt. Leuk met het vellum en de materialen die je gebruikt hebt passen zo wondermooi bij mekaar.
    Tof filmpje heb je weer gemaakt ...
    Hier wordt het nu ook weer superdruk met de kleinkinderen ... dus vervelen doe ik mij niet hoor ... Veel succes met het nieuwe schooljaar !
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat heb je hier een hoop werk aan gehad. Zoveel is er te zien!
    Bedankt dat je meedoet bij onze challenge.
    Groetjes Caroline DT 2Sistersonthevlog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi dit opgepimpte pocket zakje Maia...je hebt er wel hele leuke accentjes allemaal opgemaakt...
    Heel mooi filmpje heb je ervan gemaakt...KNAP gedaan!!!
    Succes met je kleutertjes

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. This is SO lovely, and has so many precious little touches. Thanks so much for joining our challenge. We love having you play along. There's a fun Blog Hop taking place on the 13th, and I hope you will join us for that as well.
    Blessings,
    Karen Letchworth
    Really Reasonable Ribbon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah, wat weer een kunststukje, Maia! Prachtig om te zien en het is natuurlijk helemaal leuk om te krijgen en alle verrassingen te ontdekken. Die vellumblokjes heb ik niet gezien bij ons. Maar ach, mijn kast puilt uit en wat gebruik ik relatief weinig op een kaart. Moet maar eens een voorbeeld aan jou nemen. Dan raak je wel wat spullen kwijt, maar daarentegen maak ik natuurlijk vaker wat, dus het zal wel in verhouding zijn, hahahaha.
    En je gaat de derde week alweer in. Zo langzaam vind je je draai denk ik wel.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Maia wat een leuke en mooie pocketlabel
    en gezellig dat je met ons meedoet op het scrap-cards challenge liefs dt martine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Maria, je bent weer lekker creatief geweest, leuk om een boterhamzakje te pimpen. Ik zag die vellum blokjes ook bij Action, heb ze niet gekocht, wel 4 grote blokken met kerstpapier, moest er 3 keer voor naar toe, maar de aanhouder wint.
    groetjes
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig Maia om in de video je fantastische kaart nog eens zo gedetailleerd te bekijken. Hij staat nog steeds op de kast hier. Nogmaals dank je wel.
    Ik hoop dat het snel went deze nieuwe werkwijze. Ik vroeg me wel af wat NT 2 kleutertjes zijn?
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij dat je het leuk vond, graag gedaan hoor!
      NT 2 dat zijn kinderen waarvan de moedertaal geen Nederlands is dus Nederlands is hun tweede taal.

      Verwijderen
  17. Hoi Maia
    Wat is dit mooi, het is echt een cadeautje want met die labeltjes blijf je uitpakken, je hebt hele mooie kleurtjes gebruikt.....en je kan ernaar blijven kijken.
    Bedankt voor je deelname bij Scr@p-Cards.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zag je titel en toen je foto van de kaart erbij......toen dacht ik "huh"??
    Maar nu snap ik het, ik vind het een hele mooie kaart.
    Leuk om zo'n zakje te gebruiken, ik doe dat iik wel eens, dan heb je al een goeie basis voor een mooie creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Your tags are super gorgeous! Thank you for joining us this week at
    Crafty Gals Corner Challenges .
    Scrapbookingmamaw {My Blog}
    Blessings! Jeanie Ellis, DT, Crafty Gals Corner
    www.craftygalscornerchallenges.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohw, wauwie!!!
    Dit heb je wel ff waanzinnig leuk gemaakt zeg. Deze pocketkaart zit bommetje vol met de mooiste details.
    Als ik met vellum werk, dan gebruik ik meestal lijmspray. Dan hoef je geen tape meer te verbergen, want de lijmspray zien je niet door je vellum heen.
    Super leuk dat je meedoet met onze challenge.

    -xies- Renate
    (DT Cards und More)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Very cute tag!Thank you for sharing your talent with us this week over at the Crafty Gals Corner!Hope you join us again next week!
    Hugs
    Kleri DT
    http://craftygalscornerchallenges.blogspot.co.uk/
    http://kefartworx.co.uk/ (My blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. What a lovely Tag :)
    Thanks for joining us at Cards und More.
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beautiful! Thank you for joining us at Really Reasonable Ribbon this week.
    Hugs
    Chery

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige pocket kaart, en dat van een boterhamzakje. Wow! Heel mooi die labels met vellum. Feestelijk met die gouden accenten en pailletjes.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een fantastisch idee, helemaal leuk natuurlijk om deze tag als ontvanger uit te mogen pakken en alle kaartjes te bekijken. Erg inspirerend idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een geweldige pocket kaart, zoveel te zien, schitterende uitwerking van onze Challenge, bedankt voor het meespelen namens het Team van Scrapplezier.

    BeantwoordenVerwijderen