woensdag 16 augustus 2017

Baby kaart en vakantie Normandie

Veel creatiefs komt er hier niet uit handen deze vakantie maar ik heb jullie nog veel creaties, die ik gemaakt heb voor deze vakantie, niet laten zien.
Een collega van mij is zwanger van haar eerste kind.
Gisteren kregen we te horen dat de echo er helemaal prima uitzag, super fijn!
Ik maakte voor haar een felicitatiekaart.


De basis hiervan is een kraft kaart.
Daar op heb ik een grafisch papier uit een blokje van Echo Park geplakt.
Geel cardstock en mijn geliefde speculaas pak ribkarton erbij gezocht en wat nieuwe stansen van Ali gebruikt.


Sentiment gestempelt met bruine inkt en een stempel van Marianne Design op wit cardstock.
Dat gemat op het gele- en daarna op het speculaaspak rib karton.
De houten sterretjes komen van Xenos.


Het schattige beertje zat in een stempel set van Action een tijd geleden.
Cirkels gestanst met spellbinders stans en debuitenste rand met een Ali stans.
Eerst een jute touw om de kaart heen geknoopt en vastgeplakt en daarna alles verhoogt met wat foam pads er op geplakt.


Aan de bovenkant van de kaart van het ribkarton twee vlaggetjes geknipt. Daar op wat geel/wit geruit lint en ook wat jute touw met sterretjes gelijmd.


Op bovenstaande foto zie je wat beter dat er diepte in de kaart zit.


Aan de onderkant met Ali postzegel stansen vier plaatsjes gemaakt voor de gele karton letters BABY die ik heel lang geleden kocht bij Action.

Met deze kaart wil ik graag meedoen met de volgende challenges:
De Egel challenge 39 augustus thema Baby klik hier
2 Sisters on the blog challenge 6 Alles mag klik hier
Scrap and Craft inspiration challenge 6  New Baby klik hier
Reasonable Ribbon challenge 169 anything goes with ribbon klik hier
Crafting from the Heart challenge 172 Anything goes klik hier

Voor degene die nog geïnteresseerd zijn in een lange vakantiepost....lees door...voor de anderen...schakel nu af haha.
Wij zijn deze zomer in Frans Normandië geweest. Vorig jaar waren we daar ook maar meer richting landings-stranden, dit jaar zaten we wat dichter bij huis bij Le Treport en Dieppe in de buurt.
Heel erg rustig daar, bijna geen toerisme en mooie natuur.
Het weer was prima...echt ons zomerweer want voor ons hoeft het niet boven de 25 graden te zijn, dan ondernemen wij niks.
Af en toe een avondje of nachtje regen maar meestal droog weer tussen 20 en 23 graden perfect!
We zaten in een klein plaatsje waar alleen maar een gezellig bakkertje was.
Aan het eind van de straat stond je meteen op een kiezelstrandje met aan beide kanten mooie krijtrotsen zover je kijken kon. Deed ons wel een beetje aan de Engelse kust denken die er precies tegenover ligt.


We bezochten het Musee Picarvie in Saint Valery sur Somme.
Binnen waren allemaal oude ambachten te zien die ondergebracht waren in kleine huisjes.
Zo was er een schoenmaker, een houten karrenwielen maker, een steenhouder en o.a. een oud cafeetje.


Heel grappig een baby in een antiek soort looprek om te leren lopen. Een kapper en een houten vaten maker.


Er werd uitgelegd hoe garen werd gemaakt, oude naaimachine, kantklossen.


En natuurlijk een oud Frans klas lokaal met mooie oude schoolplaten aan de wand.


 We bezochten Dieppe waar we rond de haven en langs de zee liepen.



Veel bakkerijtjes met mooie uithangborden en in elk dorp wel een crêperie.


Een aantal brocante markten in de buurt bezocht in de weekenden.


Genoten van mooie uitzichten vanaf de kliffen o.a. op Le Treport.


Speciale huizen die we tegen kwamen. Op het bovenste huis, te zien op onderstaande foto, zijn vrijwel alle dingen op de muur geschilderd. De bewoners van het huis op de onderste foto hebben een dagtaak aan bloemen water geven denk ik....


Tijdens een avondmarkt mooie gekleurde art deco huizen gefotografeerd langs de boulevard in Mers le Bain.


Ook een mooi gezicht zijn de verschillende strandhuisjes langs de rustige stranden.


Hele mooie natuur in de baai van de Somme met de wadden, witte reigers, meeuwen kolonies, grote schaapskuddes en ook zeehondjes maar helaas hebben wij die niet gezien.


In de avond zon krijg je meteen weer een heel ander zicht op het landschap en de zee.


Zo krijgen de krijtrotsen 's avonds een mooie gouden gloed.


Op onderstaand filmpje nog wat aan elkaar geplakte korte filmpjes hier en daar genomen van de mooie natuur.


We hebben daar genoten en ik heb er 5 boeken uitgelezen heerlijk!
Bedankt voor het kijken weer allemaal en nog een fijne vakantie voor degene die nog op vakantie is of nog gaat. Niet vergeten: Geniet ook van de kleine dingen!

20 opmerkingen:

  1. Een heel leuk kaartje!
    Bedankt voor je deelname bij
    2Sistersontheblog.
    Groetjes Caroline DT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb ik genoten van je vakantie foto's Maia. Volgens mij echt een aanrader zoals ik nu kan zien. Je kaart is erg lief gemaakt met mooie kleurtjes. Dank je voor je deelname aan de babychallenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda (dt De Egel)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooie babykaart voor je zwangere collega Maia!
    Wat een mooie vakantiefoto's. Normandië staat ook nog op ons to-visitlijstje. We waren er al eens op weekend (thema De Landing), vorig jaar waren we ook al eens in de streek van de Somme voor een weekendje. Je foto's doen zeker verlangen naar meer!
    En je was ook in Sint-Idesbald! Dat is op een kleine 3 km van hier (ik woon in Koksijde-Dorp)!!! als je hier nog eens bent, geef gerust een seintje, zorg ik voor een kopje koffie of ...
    groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaart voor je zwanger collega. En je foto's zien er mooi uit.
    Bedankt voor je 2e inzending bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super schattig baby kaartje !
    Toffe mooie foto's .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk kaartje heb je gemaakt voor je zwangere collega. Ik heb genoten van je mooie vakantiefoto's van Normandië.
    Mooi gebied !
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik beleef de dingen van Normandië weer opnieuw hier! Prachtig zijn die krijtrotsen en ik herken de plaatsten waar jullie zijn geweest. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben Maia! En je kaartje voor je collega is erg leuk! Zonnig zo in het geel met kraft! En ja dan is het al weer bijna uit met de vakantie pret...vliegt altijd om hè!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie babykaart, mooie kleuren combinatie het kraft met geel en zo leuk het ribbelkarton.
    Zo te zien en te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie gehad in Normandië. Leuk om mee te genieten van je mooie foto's, ik ben er nog nooit geweest en leuk om zo een indruk te krijgen.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Maia, wat een leuke kaart voor de zwangere collega. Zal ze leuk vinden. Dat beertje is gaaf! In bruin gestempeld ziet het er mooi uit. En die letters, waren de niet lang geleden van Kruidvat? Ik heb er nog een heel stel. Action zou ook kunnen, maar wat zijn die oud, hè? Maar ze blijven leuk.
    Je foto- en reisverslag is erg leuk om te lezen. Wij waren er een paar jaar geleden een week en hebben ook zulk mooi weer gehad ( ideaal zomervakantie weer) en veel gezien. Jullie hebben genoten! Kun je er weer even tegen. Dank je voor de leuke mail! Na de vakantie hoor je weer van mij!!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige vakantiefoto's Maia.Fijn dat jullie zo genoten hebben, het is ook een prachtige omgeving. Het staat ook op ons lijstje om er een keer naar toe te gaan.
    Jou kaartje is heel mooi geworden. Groetjes Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig kaartje heb je voor je zwangere collega gemaakt! Mooi dat kraft met het geel. Zo te zien heb je weer een leuke vakantie gehad mooie foto,s .
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maja jouw kaart is super mooi en lief gemaakt ...
    Zo te zien hadden jullie een heerlijke vakantie en ik heb genoten van de prachtige foto's en filmpje ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's Maia, jullie hebben weer genoten..mooie plaatsen bezocht en heel veel gezien en..gelezen..Voor jullie nog 1 weekje en dan zit het er weer op..
    Mooie kaart heb je gemaakt voor je collega, leuke kleuren dat Kraft met geel, ik heb laatst ook zo'n zwanger kaartje gemaakt, met hetzelfde stempeltje, maar ik vond het niet scherp afdrukken en heb toen de tekst maar op de PC gemaakt..rubberen stempels, stempelen toch mooier..vind ik.
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een leuke kaart en dat ribbelkarton maakt het helemaal af!
    Mooie vakantiefoto's!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk, jullie waren ook in Frankrijk! Ik ben ooit aan de kust geweest, Deauville heette het stadje. Was dat dicht bij jullie? Dit jaar waren we in de Elzas en ja... ik ben ook verliefd op die oude uithangborden en huisjes!! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ontzettend veel leuke details te zien op je kaart.
    Heel erg leuk!!
    Die sterren heb ik ook, gebruik ze veel want ze maken een kaart vaak nèt even af.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lovely work, thanks for sharing at Crafting from the Heart!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke baby kaart geel en bruin zie je niet zo vaak, mooie combi. En jou vakantiefoto's zien er goed uit zeg. Normandie is ook en prachtig gebied, we zijn er ook eens geweest al is dat al jaren geleden. Fijn dat je met de Baby challenge van de Egel mee doet. Groetjes, Nelleke DT

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allereerst super bedankt voor al je lieve, lange en enthousiaste reacties op mijn blog. Heerlijk om te lezen. Als afsluiter van de avond kom ik ook bij jou kijken en grappig het gele papier heeft iets weg van het stofje dat ik gebruikte op mijn kaart. Lief met dat beertje en vooral de accentjes met de sterren en jute vind ik heel gaaf. Ik heb genoten van je reisverslag en wat maakte je zo' n leuk relaxt filmpje. Knap!
    Nu ga ik goed dromen. Dank je xxx

    BeantwoordenVerwijderen