zaterdag 17 juni 2017

Dutch doobadoo verjaardagskaart voor Ans

Gezellig al jullie reactie op mijn vorige post dank jullie wel, altijd zo gezellig om te lezen dat mensen ook geïnteresseerd zijn in andere zaken dan freubel aangelegenheden.
Nog een maandje te gaan hier in het zuiden en dan begint de grote vakantie alweer.

Voor Ans die een paar weken geleden de mooie leeftijd van 65 werd heb ik een kaartje gemaakt met de Dutch doobadoo ornate mal.


Ik heb twee maten uit verschillende kleuren dessin papier van Action geknipt.
Ik kon het ook weer niet laten om alle randjes te voorzien van witte gesso, naar mijn idee is het geheel anders minder vintage of 1 geheel en zo kaal...vreemde tic haha.
Het geheel was een beetje lastig op de foto te krijgen omdat het mooie vintage meisje afgedrukt is op spiegelend foto karton. Op onderstaande foto is de spiegeling gelukkig wat minder.


Van deze kaart en van de bruidskaart uit mijn vorige post heb ik ook weer een youtube filmpje gemaakt


Een tijd geleden ontving ik mijn prijsje van Scrap plezier dat won ik met deze paas-slinger.
Ik mocht voor 10 euro uitzoeken in hun web shop, altijd een leuke prijs.
Dit heb ik gekozen, nogmaals bedankt Astrid en Helena!


Het mooie roze draad, een paarse bling steen en een paar van de bloemen die er extra bij zaten heb ik al gebruikt op deze kaart.


Verder heb ik gebruik gemaakt van verschillende plaatjes en een blauwe achtergrond uit diverse 3 d boekjes en blokken van Action. Ook heb ik weer wat kraft kleurig rib karton als laagje gebruikt.


Onderstaand tekst plaatje vond ik op internet.


Aan de boven- en onderkant van de "blauwe houten"achtergrond heb ik kant en een randje parels gelijmd.


Natuurlijk moest de 65 er ook ergens op vermeld worden. Dit zijn houten cijfertjes van Rive Creatief nog over van mijn DT tijd daar.
Het labeltje komt van Zeeman een tijd geleden.


Het houten muziek nootje komt ook van Rive Creatief.


Bij Action hadden ze laatst ook nog leuke houten dingen in verschillende setjes te koop.
Deze veer komt daar ook vandaan. Enne nee ik heb helaas geen aandelen bij Action...je zou het haast gaan denken maar het merendeel van mijn embellies en papier koop ik ook daar vanwege de prijs natuurlijk.


Achter de foto en het tekst plaatje zitten twee laagjes, het eerste laagje zie je hier onder goed dat is van dat tissue papier dat je in schoendozen kunt vinden....tja ik hou er van om altijd iets op mijn creaties te plakken dat anders in de prullenbak zou belanden.
Ik heb het onder de foto en tekst gevouwen, daar in heb ik de veer en het plaatje van de anjers gestoken.
Gaf een leuk effect.


Met deze kaart wil ik graag mee doen met de volgende challenges:
De Egel challenge juni thema muziek klik hier
Craftaddiction Challenge 06 minimaal 3 bloemen klik hier
Everybody Art challenge 405 Geburtstag klik hier
Crafty Gals Corner challenge 127 vintage klik hier
Cute Card thursday challenge 482 Pinks klik hier

Alvast bedankt voor jullie bezoekje aan mijn blog en geniet van de komende tropische week!

13 opmerkingen:

  1. Tropische week? Ik ben meteen gaan kijken bij een weersite en verdraaid zeg, tot vrijdag mooi weer!! Wat een bof!
    Je kaart voor Ans is weer een plaatje. Ik snpa je idee van gesso. Ik heb dat ook wel, alleen beïnkt ik een vintage kaart meestal met walnut stain of vintage photo inkt. Anders heb ik dat zelfde kale gevoel!
    Al de details zijn weer zo goed overdacht en bij elkaar gezocht! Helemaal leuk!
    Lekker nog 4 weken...Peter heeft eind juli vakantie. De eerste week van de zomervakantie werkt hij door, omdat hij bij het OOP hoort..maar daarna heeft hij toch ook maar liefst 5 weken vrij! Dat kan ik niet zeggen!
    Liefs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie vintage kaart heb je voor Ans gemaakt Maia. Lief die zachte kleurtjes en dat van het wit maken van randjes herken ik wel hoor, hihi, hier nog zo'n miep. Mooie originele decoratie heb je ook weer gebruikt en lieve plaatjes/tekst. Leuk dat je met deze beauty meedoet aan de muziekchallenge bij De Egel, kan ik je daar meteen voor bedanken. Je gewonnen spulletjes zijn top, geniet ervan. Nog even de laatste loodjes van het schooljaar? Dan hebben jullie het altijd extra druk hè? Succes en toch ook nog veel plezier ;p
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie vintage kaart heb je voor Ans gemaakt met heel veel details. Sommige details ken ik wel...ik kom ook nogal graag bij de Action. Wat een prachtige prijs heb je uitgezocht en gelijk gebruikt.
    Je vorige post had ik gemist en oh oh ik was zo dom om de video van het liedje aan te zetten, gaat niet meer uit m'n hoofd. Bekend van de mini-disco's op vakantie. Ik sta echt versteld wat jullie en de ouders allemaal voor de kinderen organiseren, echt super. De laatste foto is zo ontroerend, hele vermoeide kindertjes.
    Succes de laatste weekjes op school.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart, een plaatje! Bij Action hebben ze de laatste tijd veel nieuwe knutselspullen vind ik, erg leuk! Oh nog maar 4 weken... dat had ik me niet eens zo gerealiseerd. Wat gaat het ineens snel! Fijn weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beeldige vintage kaart voor Ans heb je gemaakt Maia en heb lekker op gemak je filmpje bekeken en genoten van je verhaal! Xxx groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nogmaals bedankt voor je prachtige kaart, ik heb hem natuurlijk uitgebreid bekeken, er zit zoveel moois op en natuurlijk een prachtig plaatje..
    Morgen zijn de 6 weken om en woensdag naar de orthopeed en röntgen foto's maken, als alles goed is mag de sling af en kan het revalideren beginnen,
    gr.Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een prachtige kaart voor Ans gemaakt!
    Er is weer veel moois op te zien.
    Fijn dat je meedoet bij De Egel.
    Groetjes Marja. DT

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat jij wel je prijs heb gehad Maia, met mijn Sint creatie gemaild en gereageerd bij het leven, maar niets meer gehoord, nou ja en dan is het bij mij klaar. Een prachtige kaart voor Ans geworden Maia en witte randjes staan heel mooi en ook die zachte pastel tintjes! Er is genoeg te bewonderen weer!!! Hoop dat je wat verkoelends kan doen op school!!!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke gezellige kaart! Daar houd ik van, de collages van allerlei spulletjes op een project, heerlijk.
    En je hebt zeker leuke items gekozen voor je prijs, het stencil met oude rekening is er mooi, ik heb het ook. Veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful, love all the details!
    Many thanks for joining us at Cute Card Thursday this week!
    Debxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Very beautiful Shabby Chic card.
    Thanks for joining with us at Crafty Gals Corner.
    Yaiza DT

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, it's a so phantastic Birthday Card. Love your flowery style! Thanks for joining us at EAC! Hugs Michi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige vintage kaart Voor Ans ! Heel mooi model .
    Leuk hoor met de witte randjes doe ik ook en soms met distress .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen