zaterdag 13 mei 2017

Vintage/shabby chic ronde verjaardagskaart en prachtige felicitatie kaarten van creatieve vriendinnen.

Dank jullie wel voor de altijd gezellige reacties op mijn blog!
Ik lees ze met veel plezier.
Inmiddels zijn Astrid en ik weer een jaartje ouder geworden, toevallig zijn we op dezelfde dag jarig.
Ik maakte voor haar een ronde kaart.


De basis is een stuk pizzakarton dat ik bekleed heb met mooi roze dessin papier van Action.
Ik ben toen gaan schuiven met allerlei printjes die ik had liggen tot dat ik het er leuk uit vond zien.
Dit blijven toch altijd schattige plaatjes van die vintage meisjes.
Als frame om de afbeelding heb ik eerst een laagje oud boekpapier gescheurd en daar achter een stuk inpakpapier gescheurd en omgevouwen. Er zit ook nog een laagje dunne mousseline stof tussen dat kocht ik ooit in Engeland. De randjes van alles zijn weer wit gemaakt met gesso.


Het botanical papier op de achtergrond komt uit een 3 d kaartenboekje van Action.
Er stond al een vlindertje op ik heb er nog een wit veertje en een ander vlindertje bijgeplakt.
Links onder heb ik een oud kledinglabel gebruikt.


Achter het plaatje zit ook een oude briefkaart en het happy birthday plaatje komt ook uit een blok van Action evenals de mooie roosjes op de hoeken van de afbeelding. Onder de afbeelding piept nog een strookje bolletjeskant uit.


De roze vlinder komt van pinterest, de bling steentjes op de vlinders van Blokker lang geleden.
Onder het bolletjeskant steekt een kraft kleur karton uit dat ik door de big shot gedraaid heb met een vintage klok embossingsfolder dat is ook weer een beetje bewerkt met witte gesso.
Ik heb ook nog een wit papieren doily gebruikt als laagje er onder.



Tja en wie heeft ze niet, die leuke nieuwe bloemetjes van Action, in het haar zo'n mooi licht roze vellum bloemetje.


Dit soort kaarten vind ik super leuk om te maken, lekker heel de tafel vol rommeltjes en schuiven maar.

Deze kaart wil ik mee laten doen met de volgende challenges:
Everybody Art challenge 402 Fotokarte klik hier
Craft Addiction Challenge 05 alles behalve vierkant klik hier
Creapaleis mei vrouwen of mannenkaart klik hier
Craftliners challenge 38 Laat het voorjaar terug komen op je kaart klik hier
Crafting from the heart challenge 158 alles mag klik hier
Grafty Gals Corner challenge 122 bling klik hier
Creative Craft Cottage challenge 87 Three of a Kind ( three butterfly's) klik hier

Ik heb er ook nog een filmpje van gemaakt waar op nog wat meer detail foto's te zien zijn.
Op dat filmpje zien jullie ook wat meer foto's van de kaarten die ik van mijn creatieve vriendinnen kreeg voor mijn verjaardag.


Stuk voor stuk cadeautjes om open te maken, wat een tijd hebben ze er aan besteed.
Echt super bedankt dames!
Deze kreeg ik van mijn tante, die ze denk ik speciaal heeft laten maken door iemand.


Dana stuurde ook een prachtexemplaar....voor haar verjaardag ben ik zelf nog steeds bezig...kan maar niet stoppen maar daar over meer in mijn volgende blogpost.


Gerie maakte ook weer een kunstwerk met zoveel details. Jullie moeten echt op het filmpje kijken voor meer detail foto's hier van. Helaas staat de zon weer een beetje vreemd deze dagen zodat wit snel blauw lijkt op de foto's.


Ook een super romantische kaart met een prachtige aparte kleur roze van Ans. Lief dat ze voor haar operatie voor iedereen die jarig was al klaar was met de kaart. Beterschap Ans!


Een leuke Tilda kaart van Astrid, de jarige waarvoor ik bovenstaande kaart gemaakt heb.


En tenslotte een kaart waar je vrolijk van wordt van Gerjanne


Ik heb iedereen al persoonlijk gemaild en bedankt maar nogmaals heel erg bedankt allemaal!!!!




14 opmerkingen:

  1. Het is al wel voorbij je verjaardag maia, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardawat een mooie kaartjes heb je gekregen...dat maakte je dag vast nog feestelijker
    en ook het kaartje wat je vandaag laat zien is super mooi...heeft echt een chique uitstraling...
    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Maia,
    wat een geweldige kaart voor Astrid! Ik vind het zo knap dat je bedenkt wat er allemaal op kan en dan ook nog hoe je het allemaal plakt...Dat stukje kraft met de klokken er op ge-embosst. Ik kan zoiets echt niet bedenken. Ook het bloemetje in het haar van het meisje! En het stukje bolletjes lint dat er dan nog net te zien is... Helemaal geweldig! EN een rond stuk karton van een pizza... is dat niet ontzettend groot? Nou, dan kun je er wel veel op kwijt, natuurlijk.
    Je bent ook verwend met mooi kaartjes zie ik wel. Leuk is dat. Het verhoogt gewoon je feestvreugde. EN ik was zo blij dat je de stempels niet had. Ik had ze al een heel tijd en bewaard voor jou.
    Mocht ik ooit het meisje met de ballon nog tegenkomen.....
    Geniet van je dag!
    GerJane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia
    Zie dat ik je verjaardag gemist hebt, maar alsnog van harte gefeliciteerd. Je vintagekaart is prachtig, zie weer allemaal super leuk details. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk een verjaardag met de gezellige post Maia en wat betreft de details...nou jij kan er ook wat van! Zo superleuk om te lezen hoe het tot stand komt en wat maak je daar toch altijd uitgebreid werk van! Je kaart voor Astrid is zo gaaf en zo'n nostalgische uitstraling! Heerlijk toch om zo met van alles te schuiven tot het naar je zin is en dan plakken maar, haha
    Ik heb je een paar dagen geleden nog een mail gestuurd, dus als je zin hebt in nog meer leeswerk? Fijne moederdag verder Maia
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk verjaardagskaartje! Beter laat dan nooit.. maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat er nog veel kaartjes mogen volgen. En dank voor je altijd uitgebreide reacties, lief! Fijne Moederdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gorgeous Card, great photo Image, love your style! Thanks for joining us at EAC. Michi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie verjaardagskaart heb je voor Astrid gemaakt met zo veel details. Lekker schuiven tot het naar je zin is.
    Gezellig om zulke mooie verjaardags kaartjes van je blogvriendinnen te krijgen.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Great cards! Thank you for joining us at Creative Craft Cottage. Cindy (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie voorjaarskaart. Leuk dat je meedoet met onze challenge bij Craftliners.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een hele mooie kaart en je hebt leuk papier gebruikt!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie cirkelvormige verjaardagskaart heb je voor Astrid gemaakt. Knap zoals je alles hebt gecombineerd door lekker te schuiven met de materialen.
    De gesso randjes passen er heel mooi bij.
    En wat een mooie kaarten heb je vooe je verjaardag gekregen. Alsnog van harte gefeliciteerd.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Maia, net terug van vakantie kom ik even bij je koekeloeren. Wat een mooie kaart met lieve details heb je gemaakt voor Astrid. Mij vervelen die nostalgische plaatjes ook nog steeds niet hoor.
    Natuurlijk alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele fijne en gezonde jaren gewenst van deze kant ;p
    Heel leuk en lief dat je door andere blogsters zo verwend bent met mooie kaarten. Het zijn inderdaad kleine cadeautjes. Je schreef bij mij al dat er weer een drukke periode voor je aan gaat breken. Alvast sterkte :)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauwww wat een fantastisch mooie kaart en dank je wel voor je deelname aan onze Craft Addiction Challenge en succes! Lieve groetjes, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen