zondag 12 februari 2017

Winterse bezigheden

Winter stilte op mijn blog, het is al weer lang geleden dat ik iets geplaatst heb.
Toch kom ik af en toe bij lezen bij jullie maar aan freubelen kom ik niet veel toe.
Ik mis het wel dus af te toe wel en zit dan 's avonds lekker bij jullie te genieten van al het moois.
Vroeger toen ik veel invalwerk deed en ik nam thuis een grotere klus onder handen dan ...moest ik dus..zul je altijd zien.... extra veel invallen zodat de klus niet echt op schoot.
Na mijn hernia jaren geleden...een huis van de oma en tante van mijn man dat we met z'n tweetjes leeg geruimd hadden...een schoonbroer die af en toe de spullen van mijn overleden schoonvader bij ons bracht om uit te zoeken...veel rommelmarkten etc. etc. was er nooit echt een moment van ruimen hier in huis. Fysiek kon ik dat na het werken en gewone huishouden ook niet opbrengen.
We wonen inmiddels al 32 jaar in dit huis dus....nu hebben we het plan opgevat om eens echt van nok tot beneden alle boekenkasten, zolderruimtes etc. uit te ruimen en echt dingen weg te gaan doen.
Vooral de boeken namen onderhand teveel ruimte in beslag.
Er gingen al veel spullen naar de kringloop...de boeken stapelden zich ondertussen op tegen onze kamer muur. Boeken, boeken ......


En nog meer boeken! De meesten wel gelezen hoor en de kasten zitten nog best wel vol dus nog genoeg over om te lezen.


We zijn nog lang niet klaar en doen het rustig aan dan breekt het lijntje niet.
Ik doe de laatste jaren toch niet alles meer in eens dat gaat echt niet meer.
Langzaam maar zeker komen we er wel door heen en daarna begin ik aan mijn hobby spullen ook nog een hele klus dat zullen jullie wel herkennen.
We waren dus lekker bezig en.....ja wel hoor...net als vroeger moest ik meer naar school gaan invallen en helpen want mijn duo collega viel van de trap en brak 6 ribben en haar schouderblad.
We hebben met de kinderen een cadeautje voor haar gemaakt in de vorm van een groot hart van zilverkarton als een soort loaded envelop.
Sorry voor de donkere foto's dit is moeilijk te fotograferen met zulk donker weer.


In de grote pocket zitten allerlei briefjes en knutselwerkjes van de kleuters.


Echt werkjes voor in de winter dus en gisteren was het hier een heel klein beetje echt winter.
Er lag sneeuw maar niet echt heel veel kijk maar


Er piepen ook al tekenen van lente door de sneeuw heen


Toen ik mijn kerstornamenten maakten had ik er nog drie niet op tijd af.
Heb je deze ornamenten niet gezien klik dan even hier.
Eentje daar van heb ik later voor mijn zoon afgemaakt. Het plaatje koos hij zelf, zoals elk jaar koos hij voor vogels.
Dit is het ornament voor hem geworden, gemaakt van een soepblik deksel.


Het plaatje komt van pinterest, zo leuk vooral omdat er hier in de tuin verschillende roodborstjes zitten en ze van de week al lente achtig aan het fluiten waren.


Even voor de sfeer het winter ornamentje buiten in de sneeuw gehangen.


Met dit winter ornament wil ik graag mee doen met de volgende challenges:
Knutsels en kadootjes challenge Vintage tot shabby chic klik hier
Crafty Gals Corner challenge 109 Shades of Red klik hier
Do-All Kreatives challenge 2 Winterzeit klik hier
Creative Craft Cottage challenge 81 Anything goes klik hier
Cinspiration challenge blog challenge 268 Anything goes klik hier

Voor jullie alvast een Valentijns wens en bedankt voor het kijken en lezen.







27 opmerkingen:

  1. Boeken blijven leuk, maar ze nemen veel plaats in, dan is selecteren en weggeven een ideale oplossing, maar tijdrovend. Je vogeltjes ornament is mooi. Succes nog met al je bezigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi ornament,al helemaal in de sneeuw!!
    En opruimen....... praat me er niet van.
    Succes ermee!!
    Xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love the lacy die and the sweet little birds. Such a great piece of winter decor.

    Thank you for joining us at Crafty Gals Corner for our Shades of Red challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Maia
    Jou verhaal herken ik wel en vooral niet te veel tegelijk willen doen :)
    Je ornament voor je zoon is mooi geworden, de andere ornamenten waren ook al zo mooi. Leuk wat jullie voor de zieke juf hebben gemaakt. Succes met opruimen. Ik ga van de week ons nieuwe project voorbereiden 112. Al een brandweerauto van een grote televisiedoos gemaakt en nu de rest nog.
    Fijne weeek. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi ornament heb je gemaakt...past goed bij het weer van nu.
    Ook je knutselwerkje voor de zieke juf is heel leuk geworden,leuk met de kinderknutseltjes erin.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo kun je het ineens weer heel druk hebben. Maar je hebt gelijk hoor, alles op zijn tijd.
    Het hart voor de ongelukkig gevallen juf is prachtig en ook je ornament is heel erg mooi geworden. Met sneeuw als achtergrond.
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Maia,
    bekend plaatje zie ik, wat leuk om het op een hanger te verwerken..
    Wat is je collega hard gevallen..oei..dat zal wel tijd in beslag nemen..
    en je moet maar zo denken, het opruimwerk loopt niet weg..succes er mee,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a gorgeous ornament. A Lovely winter treat. Thanks for joining us at Do-Al(l) Creatives. Jonnece DT

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een 'opgeruimde' en gezellige blogpost is dit weer! Superleuk! Van die boeken kun je ook leuke vouwcreaties maken he...papierkunst ;-) Nog een hobby erbij, haha. Wat onwijs leuk dat werkje met de kleuters. Ik en verliefd op dat vogeltjesornament. Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo dat wordt een grote klus Maia ..je huisje met een opruimspektakel onderhanden gaan nemen...wat een boeken heb je in de loop van jaren verzameld...jemineetje..
    en dan nog een prachtige hartcreaties gemaakt voor de wel heel ongelukkig terechtgekomen schooljuf...
    Ook je kaartje is een echte beauty...heel toepasselijk om die foto in de sneeuw te maken...
    Succes met alles

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Maia,
    De dagen duren gewoon tekort, haha Of we willen teveel??? En ja af en toe moeten we ruimen hè, anders stroomt het over, hihi
    Maar als je dan weer iets meemaakt zoals de collega die van de trap afvalt is dat vele malen erger en komt er wel weer een ander moment om op te ruimen! Je hebt wel een enorm gaaf hart gemaakt met de kleuters en dat zal haar goed doen. Ook je ornamentjes zijn altijd zo prachtig! Mijn boeken gaan na het lezen door naar een ander of de kringloop, geen opslag...wel zo handig! Succes met het extra werk op school en hou het hoofd koel hè!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat moet die collega een akelige smak hebben gemaakt. Wat een gaaf hart heb je samen met de kinderen voor haar gemaakt. Toen ik zeven jaar geleden naar dit huis verhuisd ben heb ik ook enorm veel boeken weggedaan. Kan niet uitleggen waarom maar doe het niet graag boeken wegdoen. Zou er zeker een nieuwe bestemming voor zoeken en niet weggooien. Tegenwoordig kan ik me niet meer concentreren op hele boeken dus heb ik dat probleem niet meer.
    Ik had je prachtige creatie voor Gerie gemist, wat ziet dat er fantastisch uit.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Maia,
    jullie zijn ons voor, hoor. Volgende week hebben we vakantie en dan gaan wij door de boeken heen! Wat verzamel je veel in een paar jaar! We hebben in mei rommelmarkt en daar brengen we veel heen. Niet alleen boeken hoor!
    Je creatie voor je collega Karin is top! Leuk he, die kleuters die dan zo enthousiast zijn!
    Je kerstornamentje is heel gaaf. Chris heeft een heel mooi plaatje gekozen! Dank je voor het meedoen bij K&K.
    Groetjes en sterkte met het extra werk!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, that's just awesome!!! I love the cute birds and the amazing Details. I'm really speachless! FANTASTIC!!!!

    Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

    Hugs and happy V-Day
    Doris
    Kleido’s BastelStüble
    *Owner* Do-Al(l) Kreatives
    *DT* Die Sketchtanten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, die collega is wel lelijk terecht gekomen Maia. Dan verdient ze wel zo'n mooi geknutseld kunstwerkje om haar een hart onder de riem te steken.
    Het langzaam vollopen van je huis herken ik wel en is hier van hetzelfde laken een pak. Mijn man zucht wel eens dat hij extra moet gaan stutten met al die zware boeken in huis..LOL. Toch kan ik er niet echt afstand van doen, erg hè?
    Het ornament voor je zoon is een plaatje met die lieve roodborstjes erop. Leuk om het zo in de sneeuw te fotograferen.
    Dank je voor je valentijnswens, bij deze een valentijnsknuffel terug xx
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De afgelopen maanden heb ik in een rustig tempo ook het nodige opgeruimd in huis en ik geniet daar echt van. Eindelijk geen zolder meer waar overbodige spullen staan, waardoor het er een rommeltje is.

    Wat vervelend voor je collega dat ze in de ziekenboeg zit. Gelukkig wordt ze door jullie niet vergeten.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Your birds are wonderful - great
    Thanks for joinig us at Do Al(l) Kreatives
    Hugs Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lekker he zo flink opruimen vind je niet? Ik wird daar altijd wel blij van! Wat sneu voor je collega zon flinke val. Gelukkig krijgt ze een steuntje in de rug van haar klas. Bedankt voor al je reacties, gezellig zoveel in 1 keer! Succes met opruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. such a beautiful project, thank you for sharing it with us at creative inspirations. we don't want to share your snow though! LOL
    Suzanne (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo herkenbaar....ik woon vrij klein en moet blijven ruimen. Waar het toch steeds weer allemaal vandaan komt.
    Je soepblik deksel blijft een super idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo herkenbaar....ik woon vrij klein en moet blijven ruimen. Waar het toch steeds weer allemaal vandaan komt.
    Je soepblik deksel blijft een super idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. You have created a real nice tag. Love These Little birdies.

    Thanks for playing along with our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck!

    Hugs
    Alex
    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives
    Alex' Kreative Seite

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je soepblik deksel super mooie geworden, succes met opruimen, GROETJES ADA

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi hoi

    wat een boeken toch maar een e reader van henk vragen of van de kids voor moederdag. dat scheelt je een hele hele hele hoop ruimte. even wennen met vasthouden daar had ik last van maar ik vind het super fijn als we op vakantie gaan.
    wat leuk je vergiet ik heb er 5 aan de schutting hangen met planten erin.
    maar goed je hebt weer een mooie creatie gemaakt echt waar super geworden

    fijn weekend en de groeten aan henk

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ganz fabelhaft gemacht. Vielen Dank für deine Teilnahme bei DA-K.
    LG Dreja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Thank you for sharing your lovely crafting for Do-Al(l) Kreative challenge 2, Hazel, DT x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. WOW this is just fabulous! Thanks so much for playing in our Do Al(l) Creative Challenge and Good Luck! I hope you’ll join us again for next month’s challenge.

    Darlene
    Do Al(l) Creative DT
    DO AL(L) CREATIVE
    DAR’S CRAFTY CREATIONS Please come for a visit.

    BeantwoordenVerwijderen