zondag 18 september 2016

Vintage card " Vandaag is mijn lievelingsdag!""

Dank jullie wel voor al jullie leuke en gezellige reacties op mijn vakantie blog post!
Ik vind het zelf ook altijd leuk om te zien waar anderen geweest zijn, zo doe je nog eens andere ideetjes op van elkaar.

Vorige week kreeg ik mijn prijs binnen die ik won bij een weekend Candy van Hobbyjournaal.
Super gedetailleerde stansen van Amy design met het thema herfst, daarbij ook een klein stempel setje, 3 d knip vellen en herfst papier.
Een erg mooie stans set die ook goed uit te stansen is!
Ik ben nog aan het broeden op een creatie met al dit moois.
Nogmaals mensen van Hobbyjournaal heel erg bedankt voor dit prachtige cadeau!!!!!
Op het blog van Hobbyjournaal zijn elk weekend leuke prijzen te winnen.
Zoek het eens op en ga hen volgen zou ik zeggen!
Dit was mijn herfst prijs:


Voor een blog vriendin, die helaas geen tijd meer heeft om haar blog bij te houden, maakte ik een vrij grote vintage kaart.


In de vakantie heb ik diverse mooie YouTube kanalen ontdekt van mensen die vintage junk journals maken. Een van die mensen is Patricia Viramontes. Als je op haar naam klikt kom je op haar youtube kanaal met veel inspirerende filmpjes.
Zij maakt zulke prachtige vintage journals en kan toveren met oud boek papier.
Ze heeft ook een aantal mooie tutorial filmpjes gemaakt.
Hierdoor was ik geïnspireerd en dus kocht ik op de rommel markten in Normandië een stapel oude boeken waarmee ik aan de slag ging.
Dit is het filmpje van o.a. het maken van bloemen van oud boek papier:


Ik moet echt nog heel veel oefenen want de bloemen van haar zijn wel mooier vind ik zelf.
Mijn eerste bloemen had ik bewerkt met distress inkt vintage foto en victorian velvet. De onderste laag is met de witte afval randjes van het boek papier gemaakt en de bovenste laag met het tekst gedeelte van het boek papier.


Dan heb ik op deze kaart nog een kleinere gemaakt in bruin tinten.
De onderste laag is weer tekst boek papier en de bovenste laag is gemaakt met van dat bruine verpakkingspapier dat ze in pakketten stoppen als je iets besteld.


Erg leuk om te maken deze bloemen, later heb ik ze voor op de kaart nog voorzien van een knoop met goud draad en de randjes wit gemaakt met gesso.
Patricia had ook nog een video waar op ze o.a. mooie fish tale banners maakt voor in haar journals.
Ook daarvan is een tutorial video met dus ook nog leuke andere ideetjes met boek papier.


In de vakantie had ik alleen maar haak spullen en een potje lijm mee genomen.
's Avonds heb ik van een oud boek wat van die stroken voor de banners zitten lijmen.
Eenmaal thuis heb ik ze geknipt en beïnkt met vintage foto distress inkt.


Ook weer een leuke bezigheid die ik zeker nog eens ga proberen evenals zo'n journal maken.
Ik heb met die hete dagen ook nog veel papier met koffie en thee gekleurd en in de tuin gedroogd zodat ik een voorraadje heb mocht ik daar eens veel tijd voor kunnen nemen.

Even terug nu naar de vintage kaart, deze grote kaart heeft heel veel laagjes.
De onderste laag is een mooi roze vintage papier uit een nieuw groot blok van Action.
Daar op zit een laag oud boek papier dat ik met modge podge voorzien heb van een servet.


Ik ben een beetje bij het Franse thema gebleven, Frans boek papier en een servet met Franse items overigens ooit gekocht bij Action. In Frankrijk bij Caen hadden ze ook mega Action winkels!
Alle randjes heb ik bewerkt met vintage foto distress inkt en witte gesso.
Ik heb meerdere servetten op boek papier geplakt, ook weer een leuk werkje voor in de zon droogt lekker snel en je hebt dan een voorraadje.
Ik haalde mijn voorraadje servetten uit de kast en haalde de achterste laagjes er af.


Op sommige stukjes gaat dat moeilijk maar ik heb ontdekt dat ...als je eerst met je vinger over de ribbel randjes krast, kijk maar.... dat zijn de ribbels die ik op onderstaande foto aanwijs.... krijg je ze gemakkelijker van elkaar die laagjes. Alleen het bovenste laagje met de print heb je nodig.


Verder heb je dus oud of nieuw boek papier nodig en modge podge of crea podge van Action.


Ik deed wat crea podge in het bakje en roerde er ook wat water bij zodat het een beetje vloeibaarder werd. Smeer je boek papier in en leg voorzichtig de laag servet er op.
Ik heb het een beetje aangedrukt met een keuken papier en voorzichtig van binnen naar buiten gewreven.
Ik vind het ook niet erg als er kreukels in komen, juist mooi voor een vintage effect.


Zo dat was weer een lesje maar nu wederom terug naar de vintage kaart hahahahaha....
Kunnen jullie het nog volgen?
Mijn tweede laag was dus het boek papier met de servet er op.
Ik vond een mooi plaatje op pinterest bewerkt door Brocante Brie, klik op haar naam en volg haar want zij maakt mega mooie vintage plaatjes!
Dat plaatje heb ik gemat op dat bruine verpakkings papier en ook weer aan de randjes wit gemaakt met gesso. De roosjes op de hoek zijn van Xenos. Onder het plaatje een papieren doily van So Low want helaas heeft Action die niet meer.


 De mooie vintage stoel komt ook uit een vintage diecut pakketje van Xenos.


De stoel heb ik voorzien van foam pads zodat hij wat naar voren komt, dat zien jullie hier onder beter.


En dan de fish tale banners met boek papier bloemen.
Links boven een roze exemplaar


Hier zie je de goud draad wat beter, het knoopje is echt vintage uit een knopen doos van een oud-tante.


Rechts onder het bruine exemplaar, dit is een mini uitvoering van de roze.
Daar onder een notitie blok blaadje met roosjes er op koffie gekleurd.
De tekst vond ik op internet en het strikje komt uit een 3 d blok van Action.


Tussen de roze dessin papier onderlaag en de boek papier laag heb ik hier en daar wat stukje koffie gekleurd spinrag gedaan dat piept er dus hier en daar tussen uit.


Aan weerskanten een rand kant en wat stukjes gestreept lint aan de twee onder kanten.
Tenslotte heb ik hier en daar wat vlindertjes geplakt.
De vlinder is een piep klein stempeltje van Kruidvat gestempeld op bruin kraft karton (van een oude pizza doos) en ingekleurd met roze copic stift. Hier zie je ook de servet met hier en daar wat hartjes er op achter zitten.



Tenslotte een kort YouTube filmpje voor mijn YouTube vrienden:


Met deze kaart wil ik graag mee doen met de volgende challenges:
Knutsel en kadootjes challenge 38 Vlinders op je kaart ( klik hier)
Scr@p Cards Challenge Blog challenge 88 bingo kraft, Vintage, hart (klik hier)
De Egel kleuren challenge september ( klik hier)
Cinspiration challenge 257 Anything goes ( klik hier)
Friendship Challenge 9 Alles geht ( klik hier)
Deep Ocean challenge 137 bingo chipboard, flowers, diecuts ( klik hier)

Ik post niet vaak maar als ik post...dan hebben jullie zeker wat te zien en te lezen!
Alvast bedankt voor jullie reacties, ik lees ze super graag!

 


25 opmerkingen:

  1. Fabulous!!! Thank you so much for sharing this with us at Creative Inspirations. Good luck,
    Rene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie er weer schitterend uit..door je uitlg ben ik weer veel wijzer geworden :-)

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maia wat is dit nu weer ... Met heel veel interesse heb ik je fijne verhaaltje gelezen en heb er echt van genoten ... ik denk dat ik zoveel genoten heb door het te bekijken als jij door dit prachtigs temaken .... ik ga nu nog eens de filmpjes bekijken en ik denk dat die ook de moeite waard zijn ...
    Bedankt voor dit te delen ... super en je creatie is echt super, super mooi ! Mijn complimenten ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Maia,
    ich habe Deinen Blog durch Zufall entdeckt und festgestellt, er ist soooo wunderschön. Deine "Werke" sind genau mein Geschmack; auch ich liebe den Vintage-Stil! Deine Viedeo-Anleitungen sind S U P E R
    Ich wünsche Dir eine gute Zeit.
    Ganz ♥liche Grüße aus Deutschland
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie je blogpost 2 keer staan? Mijn reactie bij de eerste versie gegeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig kaartje! Leuk dat je meedoet aan de challenge van de Egel.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent ook deze keer weer heel creatief bezig geweest! Leuk om weer een post van je te lezen!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi dit vintage kaartje Maia...en super leuk die duidelijke uitlg erbij hoe deze tot stnd gekomen is....heel leerzaam!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke tips en ideeën laat je ons allemaal zien Maia. De bloemen zijn erg mooi, die van jou zijn ook al super goed gelukt hoor. Ga deze op mijn to-do lijstje zetten. Prachtige vintagekaart heb je gemaakt. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een genot om naar te kijken Maia. Prachtig gedaan. Gezellig dat je meedoet bij K&K.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuke en uitgebreide blogpost Maia, zó veel om te lezen, te bekijken en te bewonderen! Ga er later vandaag nog eens voor zitten met al die filmpjes en links maar voor nu wil ik je bedanken voor je deelname aan onze Scr@pCards-bingochallenge met je prachtige kaart (moest wel héél erg naar de hartjes zoeken��)!

    XxIrene SCC-DT

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je weer uitgepakt Maia! En wat toch iedere keer veel werk om er zo'n uitgebreide blogpost van te maken! Zoveel te lezen ook voor ons, maar wel heel veel tips en ideeën! En wat je zegt je kan zoveel leren van al die mooie filmpjes op internet! Je kaart is weer op en top vintage Maia en heb weer heel erg genoten hoe het allemaal tot stand is gekomen!!!
    Heel leuk dat je gezellig mee doet met de Scr@p-Cards Challenge! En wat een prachtige weekend Candy heb je gewonnen, super leuk voor je, en gaan we vast een creatieve herfst creatie mee zien!
    Liefs Gerie en DTSCC

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig artikel bomvol inspiratie! De creapodge ken ik nog niet, morgen even langs de Action.
    Echt heel mooi ook wat je met oude boeken doen. Geweldig om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooie vintage kaart Maia! Leuk om te lezen en zien hoe je het allemaal gemaakt hebt...maar wel een werk hoor zo'n uitgebreide blogpost. Maar het is wel heel leuk voor ons om het allemaal te lezen en te bekijken.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Maia, genoten van je uitgebreide blogpost en wat een mooie creatie heb je gemaakt. Heerlijk die uitgebreide uitleg en filmpjes erbij.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, echt schitterend!!! Flink uitgepakt met een mooie post. Goede uitleg! Leuk om te lezen.Gefeliciteerd met je prijs!
    Dankjewel voor je deelname bij Scr@p-Cards challenge blog.
    Gr Anita DT

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ps, wordt onderhand eens tijd om volger bij je te worden, dus bij deze. ;-)

      Verwijderen
  17. Hoi Maia,
    prachtige vintage kaart heb je gemaakt voor Ira, neem ik aan, ik zag op FB dat ze jarig is geweest.
    Heel leuk om te lezen hoe alles tot stand is gekomen..je hebt je zelfs op vakantie vermaakt met oud papier en je haakwerk, leuke filmpjes heb je gemaakt,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hele mooie vintage kaart Maia!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beautiful card!!! Thank you for sharing in our challenge at Creative Inspirations! Good luck, Agnieszka

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Maia
    Je hebt er weer een super blogpost van gemaakt met heel veel goede tips en je creatie is op en top vintage, bedankt voor je uitleg en alle linkjes, het is superleuk om dit alles te ontdekken op het net.
    Bedankt voor je deelname bij het Scr@p-Cards challengeblog.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je dit allemaal mooi gedaan. En wat een goede uitleg heb je gegeven. Super hoor. Bedankt voor het mee doen bij Knutsels & Kadootjes. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat mooi!! en heel interessant! Ik weet dat er al veel Actions in Frankrijk zijn, helaas (nog) niet bij mij in de buurt...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Servetten, recycling, allemaal dingen die ik erg kan smaken! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen