zaterdag 4 februari 2012

Schaatsjes en mutsjes

Eindelijk is daar dan toch de winter....en niet zomaar een klein beetje!
Het is hier op het moment - 20 graden buiten!
De schaatsen kunnen bijna weer uit het vet.


Deze twee schaatsjes heb ik deze week gemaakt. Een tijdje geleden heb ik een give away pakket
gewonnen bij Guida van Love scrapping daarin o.a. zaten mdf schaatsjes.
Love scrapping krijgt een nieuwe winkel en ze hebben ook een blog waar de leukste ideetjes op staan.
Op allerlei blogs heb ik ze al voorbij zien komen maar de uitvoering van Marja van het blog cards and things sprak met het meeste aan.
Heerlijk staan freubelen dus met oud muziekpapier, kantje, parelkoordje en roosjes die ook in het
give away pakket zaten. Het label en de stempel komen van Eline.


Ik heb ze gezellig boven de keukentafel aan de tafelhanger gehangen die we zolang er nog sneeuw ligt
heerlijk voor de sfeer boven de tafel laten hangen.


En tjonge jonge wat hadden we toch sneeuw gisteren zeg wat een prachtig gezicht is dat!
Ik ben ( nog steeds op mijn klompen) even de tuin in gelopen...het leek alsof de sneeuw
alles een wit mutsje op had gegeven kijk maar.


Een dik pak sneeuw op de tafel van.....centimeters kijk zelf maar!
Zelfs het laatste roosje van de rozenstruik van het oude huis kreeg een mutsje.
Er zitten natuurlijk al wel overal knopjes aan de takken en de vogeltjes...zouden ze
's nachts toch stiekem in de vogelhuisjes gaan slapen brrrr



Te gek maar deze week kreeg ik weer twee bossen bloemen, eigenlijk al voorjaarsbloemen.
Mooie hyacinten van de zij buurtjes en een bosje tulpen van mijn nichtje.
Wat staan ze prachtig zo met op de achtergrond sneeuw....nee hoor ik heb ze na hun foto
sessie maar heerlijk weer binnen gezet.


Van twee schatten van bloggers kreeg ik een blog award.
De "liebster blog award" kreeg ik van Carlie, zij maakt hele prachtige lay outs!
Ik kom altijd ogen te kort als ik ze bekijk, als je op haar naam klikt kun je op haar blog een kijkje nemen.
Dank je wel Carlie voor deze award!

En deze "Versatile"award kreeg ik van Mieke, zij heeft twee blogs "petit victorian rose"en "pasttime childhood"ook deze blogs zijn prachtig, ze maakt o.a. de mooiste poppenhuizen!
Dank je wel Mieke ik vind het een eer om ook van jou een award te krijgen.


Bij de laatste award moet je eigenlijk 7 dingen over jezelf vertellen.
Ik heb al zo'n award ontvangen van anderen dus ik laat het hierbij.

Ik geef de awards ook niet door omdat ik al jullie blogs meer dan de moeite waard vind!!!
Dus mocht je interesse hebben neem de award van me aan.

Kethy  je mag deze award dus zomaar meenemen van me ( haha) maar dan moet je wel 7 dingen over jezelf vertellen hoor!

Iedereen weer bedankt voor alle lieve mailtjes en reakties, ik lees ze met heel veel plezier en kijk er ook steeds weer erg naar uit!
Een heel fijn winterweekend allemaal en ik kom snel ook weer bij jullie langs.

Liefs Maia


49 opmerkingen:

  1. Wat een mooie schaatsen zijn dat, zo mooi gemaakt met dat muziekpapier. Complimentjes hoor. Ze hangen daar ook zo leuk. En je bent weer lekker verwent met bloemen .. toe maar weer ha ha. Nou meid, het is je gegund hoor.
    Om steeds te staan met het scrappen dat valt niet mee, en dan komt er zo iets moois uit.

    Fijn weekend verder gewenst ...

    Lieve groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o wat zijn dieschaatjes leuk, die heb ik ook nog liggen. He is hier ook ijzig koud en de vewarming (stadsvewarming) is uitgevallen, de hele buurt zt zonder verarming niet normaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou welverdiend die awards hoor!!! Ik vind het heel knap dat je ondanks je slechte gezondheid en met al je beperkingen nog zo positief blijft en altijd zo enthousiast reageert. En toch ook nog tijd weet vrij te maken voor al je knutsels.
    Ik geniet ook enorm van de sneeuw! Alles ziet er ineens zo anders uit onder zo'n dik pak wit. En dan helemaal met het zonnetje erop! soms lijkt de sneeuw wel op een hele berg kleine glittertjes! Super! (het alleen iets minder koud mogen zijn.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, koud is het he?!
    Maar het zag er gisteren ook wel heel mooi uit.
    Femke zat letterlijk met open mond naar de dwarrelende sneeuwvlokjes te kijken; zo lief! helaas sprong door het temperatuurverschil tussen binnen en buiten ook onze voorruit stuk; een scheur van wel een meter! Fijn weekend verder nog, groetjes Marlieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brrrrrrrrrr wat hebben jullie het koud. En helemaal als ik hier met de open haard aan zit, moet er niet aan denken:) Wat laat je weer prachtige foto's zien en die schaatsen, ze zijn super!!!

    Groetjes tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Maia,

    Wat zijn de schaatsen leuk gemaakt zeg, echt heel toepasselijk met dit winterse weer!!
    Ik vind het prachtig , achter het glas hahaha en bij de houtkachel ;-)
    Je hebt er echt schitterende foto's van gemaakt! Echt heel erg mooi.
    Je word gelukkig goed verwend met mooie bloemen, die kun je goed gebruiken dat vrolijkt je hopelijk weer even op! Hoe is het nu met de pijn? Trek je het allemaal nog?
    Wandelen zal er nu niet in zitten voor je, vermaak je je wel? Ik hoop voor je dat je lekker kunt freubelen, want ik kijk weer uit naar je volgende berichtje hoor!
    Ben echt helemaal weg van de schaatsen!!
    Lieve groetjes en een dikke knuffel
    Brenda XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een schattige schaatsjes en hoe
    toepasselijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat superleuk zijn je schaatsen!! Ik heb ze in nov. gemaakt maar ze hangen hier ook nu weer. Het is er nu de tijd voor.
    Mooie winterfoto's heb je gemaakt. Schitterende bossen bloemen gekregen, lief hoor.
    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat super leuk gemaakt die schaatsen.
    Bij jullie ligt veel meer sneeuw dan hier bij ons, koud is het hier wel.
    Mooie foto's heb je gemaakt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke schaatsers heb je gemaakt, heel toepasselijk!
    Prachtige foto's laat je zien, er is veel sneeuw bij jullie gevallen zeg.
    Groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieve maia, ik zie dat het nogsteeds niet toppie met je gaat, gelukkig loop je al wel weer wat, en blog je ook nog steeds, leuk zijn de schaatsen he, ik heb ze in december als workshopje gedaan met bo bunny papier!
    blij dat het nog steeds met je vooruit gaat,
    lieve groeten mina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige schaatsen heb je gemaakt..en wat een mooie winter fotos laat je ons zien.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jaaa die zijn zo gaaf, ik heb ooit op internet een plaatje gezien, om ze dan zelf te snijden maar mdf is makkelijker, en je hebt ze zo mooi bewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn de schaatjes leuk,..zo lief! Wat staat het heerlijk winters al die mutsjes van sneeuw buiten overal op. Het zijn mooie plaatjes!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wow, die schaatsjes zijn super leuk en mooi gemaakt!! En wat een prachtige foto's zeg!
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je een leuke schaatsen gemaakt ! Schitterend met het muziekpapier.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtige schaatsjes
    en je fotos ook geweldig

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig zijn je schaatjes komen nu perfect uit .
    Mooie foto's heb je ook genomen in de tuin..en de vogels hmm misschien wel ja zitten in een huisje..hihihi
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie schaatsen heb je gemaakt, erg leuk op met het muziekpapier er op!

    Ik hoop vanmiddag nog een wandeling te gaan maken maar het is hier niet zo zonnig als gisteren, ben benieuwd hoe koud het buiten is!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Maia,
    Wat heb de schaatjes weer prachtig gemaakt! Past helemaal bij dit winterweer he! Ik heb ze ook nog hangen!
    Trouwens van harte proficiat met je gekregen awards! Je hebt ze zeker verdiend!! Ondanks dat je zoveel pijn hebt en bijna niet uit de voeten kunt, verblijdt je je familie, vrienden met prachtige kaarten en mogen wij er op je blog ervan meegenieten! Petje af, Maia! Hoe is het met de pijn...wordt al minder?
    Ik wens een een fijne winterse zondag!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel toepasselijk met dit weer die schaatjes, ik vind ze geweldig !!

    Prachtige foto's heb je gemaakt !

    Fijne zondag, groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zijn je schaatsjes mooi gelukt, heerlijk om zo lekker bezig te zijn hè!
    Gefeliciteerd met je welverdiende awards en een heel fijne zondag verder,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's Maia!
    En wat een gezellige schaatsen!
    Leuk, helemaal in sfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De schaatsjes zijn zo schattig en mooi gemaakt!!ze hangen daar prachtig!

    Gefeliciteerd met je beide awards!

    Fijne zondag!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk die schaatsjes, enig! En proficiat met je awards, wat een eer! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heb je een paar prachtige schaatsen gemaakt! Heel mooi met het muziek papier! Je hebt ook hele mooie sfeervolle foto's gemaakt!! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig die schaatsjes !! Heel erg mooi gemaakt met het muziek-noten papier ! Mijn meiden zijn ook al twee hele dagen aan het schaatsen, ze zijn niet van het ijs af te krijgen.
    Groetjes Berdien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie schaatsen,en zo toepasselijk.
    Onze kinderen zijn niet van het ijs te slaan maar voor mij hoeft het niet brr.

    Groetjes Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je schaatsen zijn erg leuk prachtig om ze juist nu te maken....
    Gefeliciteerd met je awards, verdiend hoor...
    De sneeuw is erg mooi, maar als je er doorheen moet is het al minder...jij moet dus gewoon genieten vanachter het glas...:)))
    Ik hoop dat je iedere keer maar weer een beetje vooruit gaat..o het duurt al zo lang...het zou nu toch eindelijk afgelopen moeten zijn voor je....
    Ik wens je ook nu weer heel veel beterschap en natuurlijk ook veel plezier van alle mooie dingen om je heen die je toch weer een beetje oppeppen.....zoals de sneeuw.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die kleine schaatsen zijn prachtig!! knap gedaan..?

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig zijn de schaatsjes geworden.
    Zelf ben ik ook niet verder dan de eigen tuin gelopen om 'de sneeuw' vast te leggen. Op de één of andere manier kan de sneeuw me nu op dit moment niet echt bekoren.
    Ik hoop dat het verder goed met je gaat en dat je tegen de lente wat verder kan wandelen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ja, het weer houdt iedereen in zijn ban - schaatsers, wandelaars, de kinderen, het is genieten.
    Hopelijk lukt het jou ook, ondanks de pijn en de ongemakken.
    De schaatsjes zijn schattig en leuk gepimpt, gezellig zo!
    Groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige schaatsjes Maia, supermooi gemaakt! En prachtige foto's van je wintertuin!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuke schaatsjes en natuurlijk helemaal met dit koude weer. Gefeliciteerd met je verdiende awards! Mooie foto's heb je gemaakt van de winterse sferen.

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Maia,wat sfeervolle winterfoto's heb je gemaakt, en die prachtige schaatsjes passen er perfect bij :)
    Gefeliciteerd met 2 Awards, die heb je ook meer dan verdient, je hebt zo'n prachtig Blog en je bent super creatief !!!
    Bedankt voor je lieve complimentjes.

    Heel veel groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat leuk dat je de schaatsjes nu gemaakt hebt! Gefeliciteerd met je award en geniet lekker van de voorjaarsbloeiers. Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  37. O wat zijn die schaatsjes leuk geworden!!! Ziet er zo gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Leuk zijn ze geworden, je schaatsjes! Nou maar hopen dat er nu dan toch eindelijk een elfstedentocht komt! Heb vorig jaar kerst ook een stelletje gemaakt maar ze afgelopen jaar helemaal vergeten naar beneden te halen, ze hingen nog op m'n hobbykamer ;-) proficiat met je awards, terecht verdiend! En wat heb je toch weer een prachtige fotocollage gemaakt, helemaal sfeervol! Liefs, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Maia,wat een schitterende schaatsen heb je gemaakt,mooi hoor en heel toepasselijk voor deze tijd en prachtige winterkiekjes,mooie foto`s,echt genieten,......proficiat met je welverdiende awards,super,,....rustig aan en hele lieve gr van ons,XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Maia wat een snoezige schaatsjes heb je gemaakt meis...geweldig.
    En gefeliciteerd met je Award..en superverdiend hoor..je blog is prachtig.

    En je bent erg verwend met je mooie tulpen en hyacinten..geniet er maar van!

    Wens je een mooie winterweek,

    Liefs,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Maia, wat een schattige schaatsjes heb je gemaakt. Helemaal passend bij de huidige temperaturen buiten. Super die foto's van de tuin. Bedankt voor het lieve berichtje op mijn blog! Ik hoop eigenlijk dat het snel weer warmer wordt. Mijn gestel kan daar niet zo goed tegen. Gaat het al weer wat beter met je?
    Suc6 met inkleuren, ik ben benieuwd!!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  42. hoi hoi

    Ja echt wel wat een sneeuw heel leuk voor de kinderen. Ik heb William vrijdag de hele dag niet meer gezien. savonds met eten kon hij zijn ogen niet meer open houden dat was zo lief om te zien.

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hey lieve Maia,

    gefeliciteerd met de awards....echt verdiend hoor!

    Ik ben helemaal onderste boven van je bijzonder mooie schaatjes,Tsjonge...wat een plaatjes!!!

    lieve groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Maia,

    wat een schattige schaatsjes heb je gemaakt. Ik kan me helemaal voorstellen dat dat leuk is voor de sfeer in huis met de sneeuw buiten.
    En wij hadden inderdaad en mooi weekend uitgezocht om weg te gaan. We proberen elk jaar iets te doen, maar dat lukt niet altijd. Toen de kinderen heel klein waren (ik had er 5 in 6 jaar, doordat de 4e een tweeling bleek) hebben we dat ingesteld. Om even aan elkaar toe te komen, maar toen bleef het bij een avondje helemaal alleen met zijn tweetjes. En gewoon samen een keer naar de schouwburg of uit eten is toch ook al heerlijk.
    Ik hoop dat het met je rug beter gaat.
    Groetjes en dank voor je reacties bij mij. Ook ik geniet altijd van de berichtjes!

    Groetjes, GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een GEWELDIG leuke schaatsen! Zo cute :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi, ben ik nog een keer. Ik heb jou op mij blog genomineerd voor de Liebster blog award. Je hebt hem al ontvangen, maar dat realiseerde ik me te laat. Neemt niet weg dat ik hem je toch van harte gun, haha, dus ik heb je naam gewoon laten staan.

    groetjes Marlieke

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauw wat ben jij creatief ,knap hoor ,en die hyacinten wat een mooie kleur he ?
    Ik ga je volgen hoor!
    Groetjes Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  48. prachtig zijn ze zeg!!!!!!!!!!!
    kan je trots op zijn hoor maia!!!!!

    nog een hele fijne dag hoor!!!!

    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  49. wauw wat een schattige prachtige schaatsjes
    groetjes carla

    BeantwoordenVerwijderen