zondag 17 november 2013

Alice in Wonderland dubbele tag volledige post!!!

Daar ben ik weer, dit keer met een langere post.
Soms werkt je computer te traag en zit het niet mee dus helaas ben ik te laat met linken naar het wlvc blog en doet deze tag niet mee met hun challenge.
Het was erg druk deze week en ik zag rond half 6 pas dat ik voor zessen in moest leveren dus helaas pindakaas!
Ik heb toch veel tijd en plezier gehad met het maken er van.


Allereerst heb ik wat oud boekpapier in een pan met sterke koffie gekleurd.


Een theepot-uitlek-bakje eerst omgetrokken op karton en daarna nagetekend op dessin papier dat ik gekregen heb bij Carla in haar give away.


Het "koffie boekpapier"en gedroogde gebruikte theezakjes gebruikt voor de achtergrond van de tag.


De tag heb ik gemaakt met de Tim Holz die. Eerst heb ik er het gescheurde koffie boekpapier op gelijmd met modge podge daar over heen een laagje oude theezakjes. Het ziet er dan zo uit:


Op internet gezocht naar plaatjes van Alice in wonderland,die uitgeprint, gescheurd, geinkt met distress inkt vintage foto en toen kon het leuke aankleed werk beginnen.
Alice wil graag naar de Tea party van Mad Hatter en weet de weg niet.....


Voor het geval jullie nog niet weten hoe het er bij de tea party bij Alice in Wonderland aan toe gaat hier is een heel aparte versie van het thee party lied uit de tekenfilm.



Ook vond ik nog een soort van vintage versie uit 1985 voor de liefhebbers. Dit is een hele film te zien via deze link op youtube.


Terug naar de dubbele tag die ik gemaakt heb.
Zoals eerder vermeld de plaatjes komen van internet. Ik heb ze uitgeprint, gescheurd en beinkt met vintage foto distress inkt. De bloemetjes komen uit het designpapier van action dat ik kreeg van Carla.


Achter het kleine uithangbordje met "this way"zit een stukje van een pizza doos dat ik bewerkt heb met een hoekpons, gesso en distress inkt.


Het sleutelgat is ook een stans van Tim Holz. Deze heb ik gestanst uit kurk en bewerkt met vintage foto inkt en een beetje inka gold.


Dit is de binnenkant van de tag, je kunt hem dicht binden met een lint dat ik op een Belgische rommelmarkt vond.


Eerst even een blik aan de linker zijde van de binnenkant.


Alice is nog steeds achter het konijn aan... aan het hollen....waar zou hij naar toe gaan?
Hij is te laat, te laat.........het heeft dus zo moeten zijn dat ik met deze tag te laat was ...haha
Alice zoekt en kijkt achter het gordijn.....


Het plaatje heb ik op dessin papier geplakt en het daarna opgerold zodat ze er ook echt achter kan kijken.
Achter het gordijn een kleine oude speelkaart want ook speelkaarten spelen een grote rol in de film met daar op een mooie spreuk die ik vond op internet.


Aan de bovenkant heb ik een klein slingertje gemaakt met vlaggetjes voor de tea party


Boven de vlaggetjes een beetje spinnenweb en als je goed kijkt zie je ook weer wat inka gold hier en daar wat is dat toch mooi spul!


Volgens mij heeft Mat Hatter zijn hoedje verloren onderweg en konijn zijn zakhorloge


Zo ziet de rechter binnenkant er uit.


Aan de bovenkant heb ik een takje geembost met vintage brown distress poeder.
In het midden natuurlijk een plaatje van de tea party zelf.



Aan de onderkant heb ik een pocket gemaakt door design papier onder een rand van Marthe Stewart te plakken, deze heb ik aan de onderkant vast gemaakt met foam kussentjes zodat er tagjes in konden.


De randen zijn allemaal een beetje bewerkt met het inka gold.


Zo zien de tagjes er uit. Deze tag gaat nog op de post, aan de achterkant staat een bedankje.


Tenslotte is dit de achterkant.


Alice had de tea party gevonden en  het is elke dag tea time toch, zeker met dit mistige sombere weer!
Hier ook weer een takje dat ik geembost heb, een theepotje opgehangen met een goud koordje aan de boom en een theekopje op de tak.


De bloemetjes zijn uit een drukvel dat bij het dessinpapier zat.


De ontvanger krijgt er natuurlijk ook nog een theepotje voorzien van zakjes thee bij cadeau.


Met deze creatie wil ik toch nog mee doen met andere challenges die ik erbij gevonden heb:
Challenge 5 van Scribble and scrap crafts waar alles mag ( klik hier)
Challenge 16 van Miekelottes challenge waarbij het moet gaan over vriendschap...Alice heeft zeer veel vriendschappen gesloten tijdens haar avontuur denk ik. ( klik hier)
Crafty ribbon challenge 70 alles gaat met lint ( klik hier)

Om het mezelf moeilijker te maken heb ik er ook weer een foto filmpje van gemaakt voor mijn youtube kanaal, ik zou het leuk vinden als jullie daar ook een reactie op geven.


Tenslotte nog even een leuk berichtje. Ik heb weer iets gewonnen!
Deze keer een mooie tag bij Jolette kijk maar eens hier op haar leuke blog.
Ze heeft er deze keer in haar nieuwste post ook een hele prachtige gehaakte pietjes slinger op staan met een link naar de pietjes haak pagina.
Dit kreeg ik dus van de week in de bus:


Prachtig toch die origami bloem op de tag en nog een prachtige zelf gemaakte kaart met een pakje origami papier. Ik  ga de bloem zeker een keer proberen Jolette!
Heel erg bedankt voor de leuke surprise!

Ik heb voor het freubelen een facebook account aangemaakt van de week. Nooit gedacht en toch gedaan alleen voor het valkennest freubelactiviteiten en om dingen te zoeken ter inspiratie. Als jullie leuke tips voor me hebben op dat gebied hoor ik het graag want nu zie ik door de bomen het bos nog niet haha.
Daardoor ben ik weinig op de blogs actief geweest maar ik kom binnenkort weer bij jullie langs want bloggen blijft prioriteit nummer 1 veel te gezellig!
Bedankt voor jullie lieve en gezellige reakties en een fijne week!










38 opmerkingen:

  1. Wat een supermooie tag! En wat een werk heb je ervoor gedaan, erg leuk zo'n thema tag!
    Groetjes Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeetje wat een werk weer! Jammer dat je dan te laat was met inleveren, maar inderdaad wel passend bij het thema van het konijn met het zakhorloge :)
    Alice in wonderland blijft zo'n magisch verhaal houden met alle die rare wezentjes, heerlijk! een hele leuke inspiratie voor al de dingen die je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Maia,
    wat een gezellige post en wat veel te zien! Wauw! Ik heb de lange film even over geslagen, hoor.;-)
    Maar wat een geweldige creatie! Er is zoveel te zien en ik ben helemaal weg van je gordijntje dat je zo echt hebt opgerold. Zo gaaf zeg!
    En alles is weer helemaal overdacht. Die tags zo leuk en met dat gouden spul...
    Ook je theepotje is leuk! Echt jammer dat je te laat was voor WLVC, het had helemaal gepast. Gelukkig heb je nog challenges gevonden waar je aan mee kunt doen.
    Leuk dat je een prijs gewonnen hebt. Is zo'n verrassing altijd!
    Liefs van mij.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. A fabulous tag, and a lot of thought and work has gone into it. Thank you for joining in the Scribble and Scrap challenge, good luck

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig hoor, wat een werk maar het resultaat is er dan ook naar. Jammer dat je te laat was bij WLVC maar vandaag start er weer een nieuwe challenge waar jij zeer waarschijnlijk ook heel goed mee uit de voeten kan.

    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enorm verhaal met veel foto's. Geweldig om te zien hoe alles tot stand is gekomen! Complimenten hoor!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat maak je toch een prachtige dingen, echt genieten.
    Niet alleen de uitwerking van de tag maar ook de prachtige beschrijving maken het zeer speciaal.
    Bedankt voor het meedoen met Miekelotte is Challenging You.
    Niet alleen heeft Alice vriendschappen gesloten , dit prachtige kado is vast ook voor een heel speciaal persoon.
    Lieve groetjes Aya

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele gave creatieen wat een prachtige kleuren zijn dit, waar haal je toch weer die heerlijke inspiratie vandaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Pechvogel....wat ontzettend jammer dat je te laat was voor de inzending! maar ja de tijd vliegt hè! Maar je blogvolgers genieten er niet minder om hoor! Het is weer een waar feestje hier en wat een werk om alles zo te omschrijven. Je you tube filmpje ga ik op mijn gemak van de week even bekijken! En nog GEFELI met je gewonnen prijs. Een fijne week Maia en Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat een schitterende creatie! Wat een werk heb je hiermee gehad maar wat is het resultaat mooi!! heel origneel gedaan, ik ben er helemaal weg van! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk verslag met foto's maak je toch altijd. Wat een leuke dubbele tag heb je gemaakt, een heel verhaal op 2 tags, je blijft er naar kijken telkens zie je weer wat nieuws.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige creatie heb je ervan gemaakt. Zoveel mooie details heb je er ook in verwerkt.
    Bedankt voor het meedoen met Miekelotte is Challenging You.

    Groetjes, AStrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een super leuk en mooi preoject zo prachtig!!!

    lieve groetjes carla

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk, dat filmpje vrolijkt inderdaad op!! En ik kijk met bewondering naar je prachtige kaart, zo mooi ook dat opgerolde papiertje met de achterkant rood.... oh kon ik dat maar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een supermooie creatie Maia! Wat heb je hier weer een werk van gemaakt, maar het resultaat is dan ook super!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe doe je het toch Maia, en hoe lang doe je over één kaart??? Ik zou er dagen, nee weken over doen voordat ik er klaar mee was...bij jou lijkt het altijd zo makkelijk!!!!
    Je bent ook weer lekker verwend, zo leuk is dat toch!!!

    Fijne week en een lieve groet jouw kant op,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat ontzettend mooi en leuk dat je alles stap voor stap uitlegt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wowwww er is zoveel te zien op zulke kleine stukjes papier je blijft gewoon kijken !
    En het thema Alice in Wonderland heeeeel gaaf allemaal !
    Alles past prachtig bij elkaar !!
    Kheb weer genoten

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een prachtige kaart.
    leuk dat ideetje van oud papier en koffie.
    hoe lang doe je over zoiets?
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw prachtig gemaakt Maia.
    Je bent wel een kei in dit soort dingen hoor!
    Origineel met dat oude papier en die koffie.
    Ik denk niet dat ik daar het geduld voor heb.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Maia,
    Hoe gaat het met je? Lang niet gesproken. Maar ik kan wel zien waar jij je tijd aan besteed. Super gewoon wat je weer gemaakt heb. En wat een tijd besteed je daar aan. Ik vind het zo mooi om te bekijken maar net zoals Patricia al schrijft ik denk ook niet dat ik daar zo lang mee bezig kan zijn. Maar het resultaat is iedere keer weer super. Wat leuk dat we je nu ook op facebook kunnen vinden, ik zal je eens even opzoeken.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi hoi

    Maia ik sluit mij helemaal aan bij de reacties van de dames boven mij.

    Heb je gelezen we zoeken bij cards en scrap nog een designer is dit niet iets voor jou!!!!!????? Ik vind van wel.

    fijne avond
    Groetjes Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, wat een superleuke creatie heb je met Alice gemaakt!!! Ook het theepotje is prachtig.
    Ik vind het best jammer dat er velen op FB zitten met het gefreubelde werk. Zelf hou ik het bij blogs en ga niet op FB. Blogs vind ik persoonlijker.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. tjeetje wat een project, en wat moooi supper, en dan die vellen die je zelfkleurt met koffie, supper.
    Dat is echt het mooie werk, echt hand made!
    groetjes mina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige creatie weer!
    Wat een gave details heb je aangebracht....
    Echt super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Maia ik ben helemaal weg van je creatie!! ..ik ben
    erg dol op alice in wonderland, super mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Great work :-) Thank you so much for joining us at Crafty Ribbons Challenge, hope to see you enter again soon! Elaine-xxx- p.s I have candy if you would like to pop by and enter :-) http://www.sparklingblackrose-craftmylife.blogspot.co.uk/2013/11/all-crafts-challenge-octnov-midway.html

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Maia,
    Afgelopen zondag zag ik je korte versie van de kaart, dit i.v.m. met het nog meedoen aan een challenge, toen dacht ik, kom later weer terug, maar helemaal gemist, dus alsnog, wat een supergave creatie heb je gemaakt, spulletjes gerecycled , leuke filmpjes, wat leuk..liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lieve Maia
    Bedankt voor het kaartje en al de toebehoren ,wow in het echt in handen is die helemaal super prachtig wow wat kan jij dat mooi maken heel getailleerd .echt super lieve dat ik het gekregen heb van je het krijgt een mooi plekje!!!

    Knuf Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fabulous projects. Great attention to detail.

    Thank you for joining us over at the Scribble and Scrap Challenge. Good luck.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. oh wat een prachtige tag, daar zit heel wat werk in. mooi ook die illustratieplaatjes. het is nu midden in de nacht (kan niet slapen) morgen ga ik je filmmateriaal bekijken.
    bedankt voor je reactie bij mij. idd, vreemd zo'n laatste week, ik ben blij weg te gaan, maar moet weer veel loslaten en daar heb ik toch.wel weer moeite mee dan....

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige creatie heb je gemaakt..mooie kleurtjes:-))

    Groetjes,Wilky

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Echt gave thecnique heb je gebruikt en een super creatie heb je er mee gemaakt..mijn pc is ook zo sloom laad voor geen.....
    doegggg,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Maia

    Een beetje laat maar ik dacht dat ik al een reactie had gegeven......niet dus, zit een beetje in de lappenmand, dan kijk ik wel wat rond op de blogs maar komt het niet van reageren helaas.
    Maar je laat ons wel iets heel mooi's zien met een duidelijke uitleg.
    Heel veel plezier met je volgende creatie.....ik ben benieuwd.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  36. wat een gave techniek is dit en prachtige en duidelijke uitleg Maia.
    bedankt voor het delen met ons.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  37. WauW Maia, wat een foto's en uitleg. Een mooie techniek met thee en dergelijke. Mooi dat je dat met ons wil delen. Het is een schatje! Met zovele details, mooi hoor!
    xoxoAnnette

    BeantwoordenVerwijderen