zondag 8 april 2012

Ei....ei....ei(ndelijk)!

Ei...ei ....ei(ndelijk), daar ben ik weer met een heel lang blogbericht deze keer!
Ik ben de laatste weken druk bezig geweest met een boekje voor mijn moeder die eergisteren 75 jaar werd.
Zoals jullie weten doe ik nog steeds alles staand dus dat nam even veel tijd in beslag.
Voor Pasen heb ik niet zo heel erg veel meer gemaakt.
Alleen dit ei...want een ei ....hoort er wel bij vandaag toch?
Dit is een plastic ei dat ik beplakt heb met oud muziekpapier, touwtje erom,takje erin, knoopje erop en klaar!


Dit mooie glazen ei bracht een vriendin van me mee.


Een vogelnestje tussen de paastakken.


De schelpjes met vintage plaatjes die ik vorig jaar gemaakt heb hangen ook op diverse plaatsen in
het huis en aan de takken.



Een papieren boterhamzakje heb ik bestempeld met mooie lente stempeltjes van de boekvoordeel.
De rand geknipt met een kartelschaar, omgevouwen, lint van action er omheen en een leuke hyacint erin , staat vrolijk en ruikt heerlijk!


Het zusje van een kind uit mijn klas bracht me vorige zaterdag een palmpaasstok, kijk ze samen
eens trots op de foto staan! Ze moesten de stok aan zieke mensen brengen en mochten er niets zelf
van op eten! Natuurlijk zijn ze gezellig samen met mama op de thee gebleven en hebben ze zelf de
lekkere dingetjes van de palmpaasstok op gegeten.
Ik mocht wel de vrolijke vlindertjes en de mooie tekening houden en natuurlijk het broodhaantje!


Dank jullie wel voor alle oplossingen die jullie aangedragen hebben voor mijn upload probleem!
Zoals jullie zien is het me weer gelukt om een bericht met veel foto's te plaatsen.
Ik heb alle foto's die op mijn computer stonden, voor het blog, van school, afbeeldingen die ik opgeslagen had op een harde schijf opgeslagen en picasa waar alles automatisch in opgeslagen werd van mijn computer afgehaald. Het blog en picasa zijn namelijk van google en doordat er zoveel foto's en afbeeldingen op stonden zat ik aan de limiet. Nu heb ik een ander fotoprogramma geïnstalleerd en zet ik voortaan daar mijn foto's op. Van daar uit kan ik ze ook aanpassen en op het blog importeren zonder dat het ruimte kost.
Misschien hebben jullie ook wat aan dit verhaal als je ooit eens tegen dit probleem aan loopt.
Jullie kunnen me ook altijd nog mailen hierover, mijn mailadres staat bij mijn profiel.

Volgende week donderdag krijg ik een derde epidurale sleeve injectie hebben we samen met de neuroloog
besloten. Zo hopen we dat het laatste restje pijn verdwijnt en dat ik 25 mei als ik terug naar de neuroloog ga niet meer door verwezen hoef te worden naar een neuro chirurg voor een operatie.
Duim maar voor me dat het samen met de fysio gaat lukken!

Verder heb ik er weer een paar volgers bij, welkom en leuk dat jullie mijn blog gevonden hebben!
Dank voor al jullie lieve en leuke reakties!
Ik ben zelf nu heel ver achter met berichtjes achter laten maar dat komt een dezer dagen zeker weer goed!

Ik wens jullie hele fijne zonnige paasdagen toe!
Liefs Maia

40 opmerkingen:

  1. Een genot om naar je foto's te kijken, super leuke details!!! En ik ga voor je duimen!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk je foto's! en tuurlijk ga ik duimen, heel hard!!

    Fijne paasdagen!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie eieren heb je Maia. Die met die vlindertjes is ook leuk. We zullen allemaal heel hard duimen voor aanstaande donderdag. Ik mis trouwens de foto's van je moeder boekje.

    Fijne paasdagen en tot mails.

    Lieve groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke paasdingen zie ik allemaal op je blog. Je bent goed verwend. Natuurlijk ga ik voor je duimen. Fijne paasdagen, groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lieverd,wij duimen met je mee,hoor.Wat een mooie paaseieren heb je gemaakt,..hele fijne dagen,..xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb erg van je foto`s genoten.
    Via deze weg wil ik je alle sterkte en succes wensen met de komende tijd en ik duim voor je.

    Groetjes CHristina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vergeet ik je nog te feliciteren met je moeders haar verjaardag,...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aller eerst gefeliciteerd met je moeder het ziet er heerlijk paasbest bij jouw uit gaaf hoor.
    Sterkte en ja ik zal voor je duimen.
    fijne dagen nog groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke paascreaties! Vind dat ei beplakt met oud papier superrr, leuk idee, ga ik onthouden! Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Succes en sterkte donderdag, wij duimen voor je.

    Fijne paasdagen,
    Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik zal idd voor je duimen!
    Een fijne paas!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, 75 is al een flinke leeftijd hè :)
    En wat heb je lieve visite gehad, leuk dat die moeitte gedaan wordt samen met de kinderen.
    Ik ga inderdaad ook voor je meeduimen want ik wens je van ganser harte een oplossing toe die de pijn voor je wegneemt.
    Fijne paasdagen verder,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een toestand dat je nog steeds de dagen vooral staand moet doorbrengen...dat is ook al best lang!! Sterkte hoor, eind mei klinkt ook nog zo ver weg. Gelukkig blijf je creatief!!

    Fijn paasweekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow super geweldig heerlijk zo in de paassfeer prachtig!!!

    lieve groetjes carla
    en fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel leuk allemaal je fotos
    ga voor je duimen en zal aan je denken

    sterkte en groetjes van gré

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke foto's ik vind je zakjes zo schattig met de leuke stempeltjes...
    Fijn om weer wat van je te horen en sterkte met alles hoor..

    hart,groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een productie en allemaal zo'n leuke dingen! De zak met hyancinten is super, wat lekker fris ziet dat uit! En de schelpjes vind ik ook al zo leuk, hoe kom je op het idee?
    Hopelijk gaat het laatste restje pijn snel weg en kun je weer zitten aan de slag! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn om weer even van je te horen, nog gefeliciteerd 75 jaar! Wat heb je toch weer leuke spulletjes gemaakt, leuk paassfeertje ! Geniet morgen en voor volgende week duim ik zeker! Lieve groet diana

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Maia

    Gefeliciteerd met de 75ste verjaardag van je moeder. Wat een heerlijk sfeertje heb je in huis, ondanks je pijn ben je nog erg creatief bezig geweest, is misschien ook wel een goede afleiding.
    Bedankt voor je lieve berichtje en dat je volger bent geworden op mijn blog.
    Ik ga duimen voor je dat het met de fysio er alleen maar beter op word.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Van harte gefeliciteerd nog met je moeders verjaardag! Heb je nog foto's gemaakt van het boekje dat je voor haar hebt gemaakt?
    Ik ga weer voor je duimen hoor!
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke foto's met je paascreaties, mooi ei heb je gemaakt en gekregen ! En het zakje is ook al zo leuk bestempeld ! Prettige 2e paasdag !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder! Wat heb je een leuke paasdecoratie in huis, het nestje met de vogeltjes is zo schattig! Heel veel succes volgende week. Ik hoop dat je weer vooruitgang zult merken.
    Fijne 2de paasdag nog,

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een gezellig paasblogje Maia!
    Leuke dingen heb je gemaakt...
    Nog gefeliciteerd met je moeder,Je zal vast weer iets heel moois voor haar gemaakt hebben!
    Succes met de fysio, zal voor je duimen dat het allemaal goed komt!
    Fijne dag,

    Jolette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Maia,
    Wat lief van deze kids om hun paasstok naar jou te brengen. Het ziet er zo gezellig uit. Je ei vind ik echt heel leuk, het is simpel maar het staat wel erg leuk!
    Bedankt voor je uitleg wat betreft het up load probleem, ik ga er maar eens mee aan de slag maar of ik er uit kom? Anders bel ik nog even hoor. Deze week kwam er niets van, was te druk met allerlei andere dingen. En voor ik het wist was de week alweer voorbij.
    We mailen wel weer.
    Geniet nog even van de tweede paasdag al schijnt het zonnetje niet zo lekker als gisteren.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Maia,

    wat een leuke en gezellige lange post vandaag. Of eigenlijk gisteren natuurlijk, maar ik zie hem nu net pas. Mooi foto's laat je ons zien. De boterhamzakjes zijn erg leuk!
    En dan de palmpaasstok. Lief dat ze je er een kwamen brengen. En gezellige keuken heb je ....
    Wat die foto's betreft: komt een geuploade foto automatisch in het picasa-fotoalbum? Ik heb er geen idee van. Wet wel dat ik een picasa account moest aanmaken, toen ik met mijn blog begon...En als het me over komt weet ik bij wie ik moet zijn....
    Groetjes en ik mail je nog, hoor!!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie paas creaties...dat ziet er gezellig uit.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Van harte proficiat met je moeder Maia! Hoop dat ze een mooie dag heeft gehad! Wat heb je het toch weer gezellig thuis gemaakt met al je lente/paascreaties, heerlijk om te zien! Heel veel sterkte alvast toegewenst komende donderdag, ik zal aan je denken!! Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat goed dat je ondanks dat je alles staand moet doen toch iets moois hebt gemaakt voor je moeder! Je bent weer creatief bezig geweest en lief dat je een mooie palmpasenstok kreeg.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. VAN HARTE NOG MET JE MOEDER!
    IK HOOP DAT JE GAUW WEER PIJN VRIJ BENT.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nog gefeliciteerd met je mams Maia.
    Gezellig die eitjes. En wat lief dat ze je een paasstok kwamen brengen!
    Fijn dat je weer foto's kunt plaatsen. Zelf heb ik gelukkig geen last dat ik niets plaatsen kan. Ik heb ook geen picasa album, plaats ik alles in een map op mn pc en van daaruit op mijn blog.
    'k Hoop dat het laatste beetje verdwijnt en je niet meer geopereerd hoeft te worden.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Even een groetje van mij Maia....ben een poosje afwezig geweest in bloggerland en heb nu even bij jou bijgelezen....goed te horen dat je bijna pijn vrij bent en hoop dat het laatste restje pijn ook nog weg gaat..ik ga in iedergeval voor je duimen hoor....
    Lief groetje...Elly.
    P.s. mooi paasblogje hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder Maia!
    Wat is dat ei dat je met oud papier hebt beplakt supermooi, een heel leuk idee!
    En natuurlijk zal ik voor je duimen donderdag!!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jee, heb je dat boekje ook staande gemaakt? Wat een doorzetter ben jij, zeg! Petje af!
    Ik ga voor je duimen voor donderdag, hopelijk verlicht het de pijn!! Sterkte in elk geval! (en nog gefeliciteerd met je moeder, btw)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuke dingen gekregen en gemaakt
    super gezellig toch!!
    En zeker zal ik voor je duimen!!
    Sterkte ermee wat ben je toch een doorzetter!!!
    Laat het je goed gaan.
    Fijne week
    lieve groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Maia,wat heb je veel leuke foto's ineens geplaatst en wat een creativiteit straalt alles uit,leuk dat je mijn boekje mooi vond en toevallig dat je zelf ook net bezig was.Ik beneen weekje weg geweest vandaar de "late"reactie.Natuurlijk ga ik voor je duimen dat je pijn verdwijnt!!lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Maia,
    wat een gezellige post!
    Ik hoop echt voor je dat een operatie niet nodig zal zijn! Wat naar dat je nog steeds alles staand moet doen, dat lijkt me zo vermoeiend!
    Ik heb inderdaad wel heel veel gedaan in huis, soms teveel op 1 dag, dan ging ik weer over m'n grenzen, maar ik heb wel resultaat! En daar ben ik zo blij mee, ik hikte er zo tegen aan...en het werkt aanstekelijk, man en kids zijn ineens ook actiever in opruimen enzo, heel fijn!
    Fijn weekend, zonnig weer zeggen ze, heerlijk!!
    Lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hi Maia,

    Dank je wel voor je lieve reactie op mijn Blog,begrijp het best hoor,je hebt al je energie al nodig om die prachtige werkjes te maken. Hoop voor dat je injectie is aangeslagen en je van de pijn verlost bent!.

    Liefs LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi die Maia,

    Je hebt er inderdaad een heel verhaal op staan en dat wil ik op mijn gemak lezen. Ik ga nu mijn bed opzoeken, maar kom zondag zeker even bij je terug. Ik ga morgen met een vriendin naar de stempelbeurs in Zeist.
    Je eerste plaatje met het ei vind ik al leuk.
    Heerlijk voor jou dat er gezellig gereageerd wordt op je creaties en begrip is ook belangrijk.
    Een goed weekend en groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen