zaterdag 17 maart 2012

Engeltjes kaart

Wat een weertje hebben we al drie dagen, heerlijk buiten toch!
Allereerst wil ik jullie even bedanken voor alle leuke reakties en
de mogelijke oplossing voor mijn uploadprobleem om een gadget
te plaatsen.
Ik heb nog geen tijd gehad om te kijken of er een goede oplossing
tussen zat.
Ik sta ook zo weinig nog achter mijn vaste pc en als ik een bericht
geplaatst heb is het alweer voldoende voor de dag.
Komt tijd komt raad zeggen ze dan!
Ik kan dan alleen helaas nog niet mee doen met jullie give away's.

Vorige week was mijn peettante jarig, ze is al ver boven de 80.
Ze heeft vroeger altijd een eigen zaak gehad, eerst een kapsalon
en later toen ze trouwde een juwelierszaak.
In de zomervakanties was het altijd braderie in hun stad.
Ik hielp dan samen met mijn twee nichtjes mee in hun kraampje,
een gezellige tijd!
Ik heb met deze kaart geprobeerd de kapsalon en de chique juwelierszaak
stijl te combineren.

Deze silhouet stans van Marianne design vond ik erg chique!



De swirls aan de zijkanten en het kleine vogelhuisje zijn ook van Marianne design.
Ik heb alles een beetje bewerkt met de papier distresser van Tim Holz en distress inkt vintage foto
Het designpapier komt uit papier- en cardstock blokjes van Action.



Er waren vele engeltjes ornamenten te zien in hun juwelierszaak op een sierraad en op de ramen.
Deze vintage engeltjes stickers ook van Action waren dus een logische keus.


De twee schattige houten vlindertjes komen van Xenos, voor een chique effekt heb ik ze
voorzien van perlen pen creme kleur van Viva Decor.


Met de retro ponsen heeeel veeel bloemetjes geponst.
Ik heb ze verschillend in hoogte opgeplakt en enkelen beplakt met plakparels.
Op het onderste plaatje zie je ook een heel klein beetje de fijne glitterlaag die
op het poezie-plaatje zit.
Weer een keer een heel ander soort kaart maar ook heel leuk om te maken!

.
Voor de liefhebbers haha, een kleine update over mezelf.
Bij de fysio krijg ik nu twee keer per week intensieve rug revalidatie therapie.
Thuis heb ik drie keer per dag oefeningen te doen waar ik me zo trouw mogelijk aan houd!
Nu het lekker weer is ga ik ook weer proberen mijn wandeltochtjes uit te bereiden maar dat
valt naast de oefeningen nog niet mee.
Zitten gaat nog steeds maar eventjes maar oke , ik kan al even zitten dus en dat doe ik meestal
tijdens het eten.
Ik ben ook aan het proberen de extra medicatie overdag te beperken tot indien nodig paracetamol.
Nu nog de medicatie voor 's nachts afbouwen en dan maar kijken of de pijnbestrijding nog een
beetje helpt zodat ik toch de oefeningen kan blijven doen..
Ik kan mijn bed in de kamer toch nog niet missen dus, echt lastig als je niet lekker onderuit gezakt
tv. kunt gaan zitten kijken 's avonds en dat lijkt zo normaal!
Eind maart beslist de neuroloog over het vervolg.

Allemaal een hele fijne week,
Lieve groet Maia


49 opmerkingen:

  1. Wat een schitterend kaartje....heel mooi gemaakt ook de binnenkant is zo mooi !!!!
    Ik hoop dat de pijn met paracetamol onderdrukt kan worden misschien al een hele verbetering want met sterke pijnstillers kan je ook goed beroerd worden....en oefenigen is zo belangrijk ik doe ze mijn hele leven al poeh!!!!

    hart,groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo maia
    wat een mooie kaart en vogelhuis heb je gemaakt, moedig van je dat je na alle pijn nog steeds de tijd kan vinden om te freubelen en te bloggen, fijn dat er vooruitgang in zit al is het maar met kleine stapjes
    lieve groeten mina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maia, wat heb je prachtige kaartjes gemaakt, je peettante zal hier vast heel erg blij mee zijn, supermooie details heb je erop gebruikt!
    Wat erg dat je nog niet zolang kan zitten, volhouden met oefenenen hè!
    En ik hoop dat het wandelen ook snel weer beter voor jou gaat vorderen,
    fijn weekend verder,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart heb je voor je peettante gemaakt! Sterkte nog steeds met alles, knap dat je zo'n lange adem hebt want het duurt al best een tijd. Ik zou er denk ik flink chagrijnig van worden :)!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende kaart voor je tante ! Wat een leuke details. Sterkte met de revalidatie, duurt wel erg lang allemaal, als er maar vooruitgang in zit !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzondere mooie kaart, met geweldige mooie details erin verwerkt!! Het is voor jou een lange lijdensweg, gelukkig wat voor uitgang, maar sterkte hoor, hou vol!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pffff wat heftig dat liggen in je bed. En dan ben ik nog maar 4 weken onderweg. Ik hoop voor jou dat de neuroloog een oplossing kan geven.
    Sterkte maar weer met dat wat je niet kunt doen :(
    Mooie kaart heb je voor jouw tante gemaakt!
    Fijn weekend,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Maia,

    Deze is ook weer echt prachtig geworden!!!
    Zowel de binnen als buitenkant zijn heel mooi. Je kan het wel zien dat je inspiratie komt van de kapsalon en de juwelierszaak vind ik :) zeker als je de 'historie' er rond weet.

    Veel sterkte met de verder revalidatie... Duurt jammer genoeg allemaal erg lang maar hopelijk voel je je snel een pak beter!

    Veel Liefs
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende creatie voor je peettante!! Wat zal ze er mee verrast zijn.
    Gelukkig zit er wel vooruitgang in maar je had het vast sneller gewild. Ik hoop dat het je lukt om de medicatie af te bouwen. Succes met de oefeningen!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaartjes, ik ben dol op silhouetten, zo mooi! Jammer dat het nog niet zo gaat als het zou moeten, hopelijk komt er toch gauw verbetering. Moet zo frustrerend zijn hoelang dat het duurt! Sterkte!! En inderdaad nu het mooie weer eraan komt kun je vaker naar buiten, heerlijk! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kaart Maia ... die silhouet komt er heel mooi op uit. Hier zal je peettante heel erg blij mee zijn. Mooie details ook .. zoals het vogelhuisje en de vlindertjes.
    Complimentjes hoor ....

    Lieve groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige creatie heb je gemaakt voor je tante.
    Succes met de oefeningen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi en vooral persoonlijk kaartje heb je voor je peettante gemaakt! Het herstel gaat je vast te langzaam, maar goed om te lezen dat er vooruitgang in zit.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Woooooow Maia, wat is dit een schattige kaart geworden! Die bloemetjes zijn prachtig....ik gebruik ze ook heel veel omdat ik ze zo mooi vind! Je peettante zal er wel super trots op zijn.
    Hopelijk word je snel weer beter en kan je de dingen doen zoals je ze steeds kon doen....de laatste loodjes wegen het zwaartst, maar toch veel sterkte! Heel veel liefs, Celia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke kaart Maia! Ik kwam deze vlindertjes laatst ook al tegen bij de Xenos maar de enorme rij bij de kassa weerhield me ervan op ze te kopen.
    Ennuh... mijn petje af voor je doorzettingsvermogen.
    Liefs, sas

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een pachtige kaart!! zo nostalgisch!
    meid je maakt wat door, sterkte!!! Ik hoop dat er een goeie oplossing voor je komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is een lange weg om weer een beetje op de been te komen,ik heb bewondering voor je doorzetting vermogen...
    Het is een mooi kaartje met een leuk verhaal!

    Sterkte Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een heel leuk kaartje
    en veel sterkte verder

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Maia!
    Wat leuk om weer eens een berichtje van je te ontvangen op mijn blog. Fijn te horen dat het langzaam aan de goede kant op gaat. Hou vol, je bent er bijna!
    Neem gewoon eens een kijkje op Pinterest (www.pinterest.com) en je kan ook eens bij mij neuzen, kan je een beetje zien hoe het eruit ziet en wat ik inmddels aan inspiratie heb verzameld (www.pinterest.com/cerise1972)
    Laat maar weten als je het hebt bekeken, mocht je er niet uitkomen, ik kan je altijd verder helpen als je wil!
    Liefs Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super kaart!!!
    Erg leuk die details zo!
    Fijn dat het wat beter gaat met je!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi gemaakt weer maar dat is jou wel
    toevertrouwd!!
    Ja zonde he dat het zo lang duurt en duurt
    ik vind het knap dat je er zo positief
    onder blijft!!
    Maar ik wens je het aller beste toe en
    probeer vol te houden je bent goed bezig!!
    Fijne zondag
    lieve groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja het lijkt zo gewoon en beter misschien we vinden het gewoon en dat moet eigenlijk ook,maar alleen niet voor iedereen en dat is met zo veel dingen...ieder deurtje he!!!
    Je kaart is een plaatje geworden was ze vast heel blij mee.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow! Your card is beatuiful!
    Lovely details ♥
    Hugs Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een beeld van een kaart voor je tante Maia, zal ze superblij mee zijn geweest! Hoop dat je gestaag vooruitgang blijft boeken, het is inderdaad allemaal niet zo vanzelfsprekend, maar één ding is zeker: aan jouw optimisme zal het niet liggen, je bent zo'n heerlijk blij mens! Lieve groetjes, Ira en nog hartelijk bedankt voor de felicitaties voor m'n mannetje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige kaart, heel mooi gemaakt!

    Sterkte met je rug, Maia ben benieuwd wat de neuroloog beslist einde van de maand...


    Fijne zondag!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Maia, Dank je wel weer voor je lieve berichtje op mijn blog. Bij jou gaat het ook nog steeds niet zoals je zou willen. Ik weet uit ervaring dat het een hele lange weg is. En ik hoop dat het helemaal goed komt bij jou. Ik heb er een klapvoet aan over gehouden. Twee jaar rolstoelen en na eindeloze revalidatie in Heliomare loop ik nu kleine stukjes met krukken. Maar goed genoeg over mij. Ik wil je langs deze weg heel veel sterkte wensen en ook moed om door te gaan. Dat heb je zeker nodig!!! Als je alles gewoon kan doen lijkt het allemaal zo vanzelfsprekend maar komt er een kink in de kabel (rug) dan merk je dat het niet zo is. Je mag van geluk spreken als je gezond door het leven wandelt. Zet door en kijk naar ieder beetje vooruitgang dat je boekt.

    En zo af en toe lekker aan de scrap, blijf dat maar lekker doen dat geeft gezonde afleiding. Het is trouwens weer een heel lief kaartje geworden.

    Heel veel liefs, Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat heb je een prachtige nostalgische kaart gemaakt voor je tante. Heel mooi met alle kleine bloemen, een idee om te onthouden! Fijn dat het ook weer, hoewel erg langzaam, wat beter met je gaat. Houd vol en gelukkig komt het mooie weer er weer aan en kan je wat naar buiten. Groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Maia, wat een schattig lief kaartje heb je gemaakt! Fijn hè dat het zo'n lekker weer is.
    Ik ben ook in de tuin te vinden geweest. Even wat zon opstrijken. Houd vol wat je gezondheid betreft. Sterkte! xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Maia,

    dat is nu zo leuk aan het zelf kaarten maken, dat je je inleeft in degene voor wie je een kaart maakt. Dat is je heel goed gelukt. Prachtige details en dan die kleine bloemetjes.
    Heel mooi gedaan.
    Ik hoop dat je het nog even goed volhoudt tot eind maart.
    Groetjes en dank voor je lieve reactie op mijn blog.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je ziet lieve Maia je kan niet alles doen he ;-) ik ben met een blog bezig geweest maar het is zolang geleden dat ik kaarten heb gemaakt! en jij hebt een prachtige kaart gemaakt en dan kan je niet lang aan je blog bezig zijn. En die pijn helpt natuurlijk ook niet, dat begrijp ik al te goed hoor, maar toch zolang we kunnen doen wat ons gelukkig maakt ....

    Liefs
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een lieve kaart heb je er weer van gemaakt, leuk dat je over al die kleine dingetjes zo nadenkt en alles zo met zorg doet en maakt.
    Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een prachtige kaart en mooie details en een prachtige stans!
    Wat goed dat je trouw oefeningen doet, het valt niet mee lichamelijk maar ook geestelijk natuurlijk. Alles op je eigen tempo doen hoor, al is je hoofd soms verder.
    Lieve groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een schitterende kaart voor je tante en wat een leuke details. Sterkte met de revalidatie!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Goedemorgen lieve meisie,

    Geweldige kaarten heb je gemaakt...ze zijn allemaal prachtig, maar de eerste met dat sierlijke silhouet is BEELDSCHOON.
    Wat fijn dat je zulke prachtige kaarten kunt maken..

    Ja meis en ik hoop echt dat het met je gezondheid steeds beter met je mag gaan..het duurt nu al zo lang...ik neem mijn petje voor je af..lief positief mens...

    Dag meisie..ik wens je alle liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtig kaartje heb je gemaakt!! Mooie details!
    En heel veel succes met je revalidatie! Goed dat je de oefening volhoudt!!
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Maja,
    Wat een superschattig kaartjes zo met die engeltjes. Heel erg lief. Wat leuk al die houten figuurtjes die je gebruikt hebt. Ik moet ook maar eens iemand de stad in sturen die zulke leuke spulletjes voor me koopt. Ik zie ze steeds vaker voorbij komen.
    Ik realiseer me na het lezen van je up date wat betreft je gezondheid dat ik na zes weken eigenlijk nog helemaal niet zo hard mag balen. Jij zit al veel langer thuis en weet eigenlijk nog steeds niet waar je aan toe bent. Maar ondanks dat denk ik regelmatig aan je en leef ik erg met je mee. Ik hoop dat de fysio er voor kan zorgen dat het toch steeds een klein beetje vooruit gaat. Heel veel sterkte en blijf de oefeningen maar goed doen.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ik heb net je kaartje gekregen! ik werd er helemaal stil van. zo mooi, en zo attent met de theezakjes! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een leuke herinneringen zo aan je jeugd samen met je peettante.
    Je kaarjte is heel erg leuk geworden, leuk al die details.
    Ik wens je veel sterkte met je rug en hou moed meid!.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Een prachtig kaartje Maia, die silhouet is heel mooi!!
    Veel sterkte nog!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wow what a wonderful card
    hugs Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ha die Maia,
    Wat een verassend leuk kaartje voor je oude tante. Ze heeft veel verschillende beroepen gehad en denk ik een waardevol leven.
    De binnenkant was een verassing en erg leuk.
    Mooi plaatje en leuk die bloemetjes erbij. Hoop dat de neuroloog wat positief te melden heeft en dat het eens beter gaat.
    Gezellige groetjes LIda

    BeantwoordenVerwijderen
  42. hoi hoi

    Blij te lezen dat het een klein beetje beter gaat. Rustig aan doen ik weet dat zo'n bed een sta in de weg is maar liggen is toch het besten voor je rug.
    Je peettante heeft een mooie kaart gekregen echt een cadeau op zich.

    gr aan Henk

    doeggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat heb je weer prachtige kaarten gemaakt! Erg mooi met het silouette en met de engeltjes! Hoe verzin je het toch telkens weer!
    Veel succes met de revalidatie!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mooie kaart heb je voor je peettante gemaakt, daar heb je over nagedacht! Die vlindertjes van de Xenos heb ik ook gehaald, leuk!
    Heel veel sterkte met je oefeningen en hoop ik in stapjes vooruit!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wow! this is just gorgeous!
    Lovely work ♥
    Big hugs to you
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Maia wat heb je dit prachtig gemaakt...heel stylvol. Fijne dag, groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hallo Maia,je hebt er een nieuwe volger bij hoor,wat een mooie dingen maak jij,zelf ben ik ook een fan van de vintage-style,pure nostalgie..groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  48. jouw kaartjes zijn in één woord .... supermooi! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  49. weer zo mooi werk helemaal super !!!

    knuff carla

    BeantwoordenVerwijderen